Panggil Menteri Atau Ustaz Popular


 





NORMAN RADZUAN


Menteri Agama terkejut umat Islam minta bantuan gereja

Perlukah panggil Menteri atau Ustaz Popular?

PANGGIL TOK SIAK SURAU PUN SAH MAJLIS...

Di usia remaja saya sudah mengikuti jamaah2 Islam. Saya melihat yg berserban, berjanggut dan yg berada di surau dan masjid itu org2 mulia. Jadi waktu itu saya kurang memahami apa yg dimaksudkan Rasulullah saw baginda lebih bimbang Ulama Suk daripada Dajal.

Sdgkan org Melayu sejak awal mengenal agama telah ditakutkan mengenai kehadiran Dajal. Kini saya dpt melihat satu persatu dan dpt memahami apa yg ditakutkan baginda. Utk saya bukan setakat takut tapi disulami dgn perasaan yg sgt marah. Ini kerana mereka adalah benteng agama tetapi telah mempergunakan agama utk kepentingan diri.

Sb itu Ustaz2 popular skg ini pakai kereta jenama mewah dgn alasan apa salahnya. Mereka mula menggunakan riwayat umat Islam perlu kaya. Tapi bila berceramah puak2 ini suruh org2 kaya yg lain hidup seperti Sayidina Umar... hipokrit !

Akhir2 ini dua personaliti Neelofa dan Siti Nurhaliza mengundang kontroversi sehingga menjadi kritikan netizen. Neelofa mengundang kontroversi majlis pernikahannya yg melanggar SOP. Tidak cukup dgn itu gambar2 dia dan suami seperti bercuti dgn menaiki jet ski di Pulau Langkawi.

Begitulah juga Siti Nurhaliza apabila netizen marahkan keluarganya boleh beramai ramai ke hospital. Terbaru majlis maulid, aqiqah dan tahnik Siti Nurhaliza turut mengundang kemarahan netizen. Yg kena tempias Ustaz glamor yg hadir ke majlis tersebut. Yg pasti kemarahan netizen ialah muncul di majlis itu Menteri Agama yg tidak putus2 mengundang kontroversi.

Melanggar SOP, bawa rombongan besar dgn menaiki private jet, majlis akad nikah Neelofa dan terbaru utk majlis maulid dan tahnik anak penyanyi tersohor Siti Nurhaliza. Ada beberapa isu di sini yg ingin saya ulas serba sedikit mengapa netizen sgt berang.

Netizen atau rakyat teramai ini dibebani dgn SOP, saman melampau melanggar SOP, hilang pekerjaan, dihalang rentas negeri sampai kes kematian pun sukar berbuat demikian, tidak dibenarkan berkumpul dan bermacam macam lagi tekanan dirasai mereka. Tapi bila melibatkan VIP atau artis terkenal tiada apa tindakan dikenakan.

Saya melihat Menteri Agama yg dihormati waktu bergelar Mufti Wilayah sudah hilang penghormatan lagi dari masyarakat. Sikapnya berulang kali melanggar SOP dan seolah olah tidak mahu bertanggungjawab atas isu majlis pernikahan dgn menjawab 'no komen'.

Malah isu Mufti Wilayah mengeluarkan fatwa haram rentas negeri, Menteri Agama mengambil pendirian 'no komen'. Jadi apa guna dirinya menerajui di kementerian tersebut? Lupa dia sendiri pun suka langgar SOP.

Kemudian Menteri Agama ini boleh buat2 terkejut bila tiga ibu tunggal beragama Islam yg terpaksa memohon bantuan kewangan daripada pihak gereja susulan permohonan mereka ditolak oleh pusat zakat atau agensi berkaitan. Ia sgt2 memalukan umat Islam.

Tu la bila kamu sebagai Menteri Agama sibuk dgn bola, sibuk nak nikahkan artis terkenal, sibuk nak tahnik anak personaliti terkenal sampai kamu alpa ibu tunggal terpaksa minta bantuan gereja. Wahai Pak Menteri..." Anta sebenarnya sudah terlalai dgn habuan dunia..". Maaf jika ana yg hina ni menegur. Apa anta nak jawab nanti di sana kenapa ada umat Islam terpaksa meminta bantuan gereja.

Buat artis2 kalau selepas ini nak buat majlis Maulid, tahnik ke buat la. Bagus buat majlis agama seperti itu cuma nak bagitahu kalau panggil Tok Siak Surau pun sah majlis tersebut. Yg penting niat tu ikhlas bukan hendak menjadikan ia majlis 'glamor'. Bukan apa seperti apa terjadi skg daripada majlis yg baik sebaliknya mengundang fitnah masyarakat.

Bukan kah sesuatu amalan itu bermula dgn niat. Artis nak majlis nampak glamor, yg ustaz2 pun nak tumpang glamor. Jagalah SOP dan jaga lah umat jgn sampai mereka meraih simpati gereja lagi Ustaz2. Fahami kisah2 Umar Al Khattab tu betul2 bukan setakat mengajar je.

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/05/panggil-menteri-atau-ustaz-popular.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Soalan Popular Tiap Tahun Buat Terawih 8 Rakaat Ke 20 Rakaat Yang Elok Ustaz Syamsul Debat

Soalan Popular Tiap Tahun Buat Terawih 8 Rakaat Ke 20 Rakaat Yang Elok Ustaz Syamsul Debat

papar berkaitan - pada 2/5/2021 - jumlah : 212 hits
Soalan Popular Tiap Tahun Buat Terawih 8 Rakaat Ke 20 Rakaat Yang Elok Ustaz Syamsul Debat Daripada Abdullah bin Amr r a bahawa Nabi Muhammad SAW bersabda Maksudnya SAMPAIKANLAH DARIKU WALAU HANYA SATU AYAT
Simpanan Atau Pelaburan Perbezaan Yang Anda Perlu Tahu

Simpanan Atau Pelaburan Perbezaan Yang Anda Perlu Tahu

papar berkaitan - pada 2/5/2021 - jumlah : 274 hits
Kalau diberi hanya dua pilihan sama ada nak fokus kepada simpanan atau pelaburan mana satu kaedah yang anda akan pilih untuk mengembangkan lagi duit milik anda Saving dan investment adalah dua cara yang popular bagaimana seseorang itu mengu...
Menko Pmk Buruh Atau Karyawan Menjadi Prioritas Vaksinasi Covid 19

Menko Pmk Buruh Atau Karyawan Menjadi Prioritas Vaksinasi Covid 19

papar berkaitan - pada 2/5/2021 - jumlah : 178 hits
Bagi setiap buruh atau karyawan swasta yang sudah mendapat vaksinasi kata Muhadjir akan memiliki tingkat kekebalan namun dibutuhkan proses dalam tubuh seseorang
Rayuan Samada Kau Menyamun Atau Tidak Tiada Kaitan Dengan Orang Lain

Rayuan Samada Kau Menyamun Atau Tidak Tiada Kaitan Dengan Orang Lain

papar berkaitan - pada 1/5/2021 - jumlah : 215 hits
Kalau kau Tak menyamun tidak ada satu pun bukti boleh buat kau sangkut Dibebaskan alhamdulillah
Bantu Pembeli Atau Pemaju

Bantu Pembeli Atau Pemaju

papar berkaitan - pada 30/4/2021 - jumlah : 197 hits
Cadangan supaya institusi kewangan menawarkan pinjaman perumahan dua generasi dilihat hanya sebagai gimik untuk membantu pemaju menjual rumah berbanding usaha untuk membantu pembeli Pengarah Pusat Pengurusan Penyelidikan Universiti Kewa nga...
Ura Ura Tentang Perlaksanaan Mco 3 0 Di Malaysia Betul Atau Tidak

Ura Ura Tentang Perlaksanaan Mco 3 0 Di Malaysia Betul Atau Tidak

papar berkaitan - pada 2/5/2021 - jumlah : 241 hits
Akibat kedegilan rakyat Malaysia sendiri sejak seminggu yang lepas jumlah kes positif terkini Covid 19 kembali naik sehingga mencecah angka 3000 Mungkin sebab ini pihak berwajib terpaksa mengambil langkah baru dan mengemas kembali pelan ran...
Mohon Maaf Dalam 7 Hari Atau Hadap Saman Rm10 Juta Bekas Kpn Beritahu Dr M

Mohon Maaf Dalam 7 Hari Atau Hadap Saman Rm10 Juta Bekas Kpn Beritahu Dr M

papar berkaitan - pada 3/5/2021 - jumlah : 177 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Bekas Ketua Polis Negara Khalid Abu Bakar memberi Dr Mahathir Mohamad tujuh hari untuk memohon maaf secara terbuka atas kenyataannya yang berunsur fitnah bulan lalu Khalid turut menuntut bekas perdana menteri itu ...
Tekanan Darah Tinggi Perlu Dirawat Atau Tidak

Tekanan Darah Tinggi Perlu Dirawat Atau Tidak

papar berkaitan - pada 4/5/2021 - jumlah : 303 hits
Dr Norashikin Binti Amran Dr Asfizahrasby Binti Mohd Rasoul Universiti Sains Islam Malaysia Sejak kebelakangan ini saya sering bertemu dengan pesakit pesakit muda dalam lingkungan 30 an hingga awal 40 an yang dimasukkan ke hospital kerana s...
Murtabak Cicah Kuah Dhal Atau Kuah Bawang

Murtabak Cicah Kuah Dhal Atau Kuah Bawang

papar berkaitan - pada 3/5/2021 - jumlah : 279 hits
Assalamualaikum SELALU orang tanya kenapa boleh kahwin orang Kedah Ialah lahir kat Johor sekolah dekat Johor sambung belajar pun kat Johor tiber kahwin orang Kedah hahaha Sk pun masa kenal dengan Pak Inche tak sangka pun dia orang Kedah Bil...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte