Panduan Pendaftaran Myspp Sistem Pengambilan Anggota Perkhidmatan Pendidikan


Sistem Guru Online
Sistem Guru Online - "SGO Web Pendidikan No.1 di Malaysia Rujukan Guru, Murid dan Ibu Bapa"

Panduan Pendaftaran mySPP Sistem Pengambilan Anggota Perkhidmatan Pendidikan. MySPP adalah merupakan sebuah portal baharu yang menggantikan portal lama SPP bagi permohonan jawatan-jawatan anggota perkhidmatan pendidikan di bawah Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM).
Bermula 15 Julai 2020, permohonan jawatan Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran (SPP) yang dilakukan perlu menggunakan sistem terbaru mySPP. Antara jawatan kosong yang boleh dimohon adalah Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (PPP), Pegawai Pendidikan Pengajian Tinggi (PPPT) dan Anggota Kumpulan Pelaksana (AKP) di bawah Kementerian Pendidikan Malaysia.
Cara Daftar mySPP secara Atas Talian Dibawah merupakan cara untuk mendaftar serta mengakses portal mySPP untuk melakukan permohonan pengambilan Anggota Perkhidmatan Pendidikan serta makluman lain yang berkaitan.
Portal Rasmi mySPP Terkini Untuk pengguna kali pertama, ikuti langkah berikut: Layari pautan rasmi Portal mySPP seperti di atas. Klik butang ‘Daftar Akaun Baharu’ bagi mendaftar MyID (boleh dilakukan sekali sahaja) Isikan semua maklumat yang diperlukan pada paparan skrin Daftar Akaun Baharu yang ditunjukkan dan klik butang ‘Daftar’ jika sudah lengkap mengisi maklumat.Jika terdapat kesalahan/ralat ketika mendaftar, pemohon dinasihatkan untuk menyemak semula maklumat yang dimasukkan adalah betul. Cara Mengisi Permohonan Jawatan mySPP Setelah berjaya Log Masuk, pemohon boleh mengisi mySPP dan dinasihatkan untuk membaca Maklumat Jawatan Terlebih dahulu bagi mengelakkan jawatan yang dimohon tidak berkaitan dengan kelayakan yang dimiliki.
Langkah Permohonan Jawatan mySPP adalah seperti berikut:
Log Masuk ke mySPP melalui pautan yang telah disediakan di atas. Isi maklumat yang bertanda bintang berwarna merah (*) di Maklumat Pemohon (maklumat secara automatik mengikut maklumat yang dimasukkan pemohon secara proses mendaftar akaun baharu). Klik butang ‘SIMPAN’ jika maklumat telah lengkap diisi oleh pemohon. Kemudian, isikan maklumat akademik mengikut tahap akademik yang diperolehi dan klik butang ‘SIMPAN’ Isi Maklumat Tambahan sekiranya ada dan klik butang ‘SIMPAN’. Jika pemohon tiada mengisi maklumat pada Maklumat Tambahan, tekan butang ‘Tiada Maklumat Tambahan’. Seterusnya, klik menu JAWATAN DIMOHON dan sub-menu ‘Jawatan SPP’ dan sub-menu ‘Jawatan PDRM/lain’ akan dipaparkan. Pemohon boleh memilih jawatan pada ruang Jawatan Yang Layak Dipohon dan tekan butang >> bagi memasukkan jawatan yang dipilih ke dalam ruangan Jawatan Yang Dipohon. Nota: Jawatan yang dimohon adalah bergantung kepada Maklumat Akademik yang dimasukkan oleh pemohon justeru, pemohon perlulah memastikan maklumat yang dimasukkan adalah betul. Sekiranya pemohon ingin membatalkan permohonan jawatan yang telah dipohon, pilih jawatan tersebut di ruang Jawatan Yang Dipohon dan Klik butang <<. Seterusnya, pilih Pusat Temuduga/ Ujian Khas yang Dipilih daripada senarai yang telah diberikan. Klik butang ‘SIMPAN’ bagi menyimpan maklumat yang telah diisi.
Nota: Bilangan permohonan jawatan adalah tidak ditentukan. Jadi, pemohon boleh memohon seberapa banyak jawatan yang ditawarkan namun ianya perlulah bersesuaian dengan kelayakan akademik pemohon. Pemohon perlulah memastikan permohonan dihantar dengan klik pautan Pengakuan Pemohon, dan klik pada petak Saya setuju dan tanda √ akan dipaparkan dalam petak yang berkenaan. Jika pemohon telah berpuas hati dengan maklumat yang diisi, klik butang ‘HANTAR’ dan sekiranya tidak berbuat demikian, permohonan tidak akan diproses.
Semakan Permohonan Jawatan mySPP Pengguna akaun mySPP yang telah melakukan permohonan jawatan di dalam sistem mySPP boleh membuat semakan status permohonan seperti berikut:
Log Masuk Portal mySPP yang telah diberikan di atas. Klik pautan ‘Semakan Permohonan’ dan status permohonan setiap jawatan akan dipaparkan.
Beberapa jenis paparan akan dipaparkan contohnya seperti berikut: Mesej: Tiada Urusan Pengambilan Mulai tarikh Pendaftaran Permohonan Jawatan. Maksud: Tiada urusan pengambilan jawatan tersebut dari tarikh daftar. Mesej: Tidak Melepasi Syarat-syarat Semasa Yang Ditetapkan Oleh Suruhanjaya. Tindakan: Pemohonan tidak melepasi tapisan yang disyaratkan oleh SPP iaitu kriteria-kriteria yang ditetapkan oleh Jabatan/ Kementerian. Nota: Tempoh sah laku permohonan adalah (1 tahun) daripada tarikh pendaftaran jawatan tersebut. Ianya boleh dilihat di paparan skrin status permohonan.
Senarai Jawatan Yang Boleh Dipohon Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran Sebagai Pihak Berkuasa bertanggungjawab bagi melantik Anggota Perkhidmatan Pelajaran. Pelantikan adalah tertakluk kepada kekosongan jawatan dan permohonan dibuka sepanjang masa bagi jawatan berikut:
 Jawatan Guru
– Guru yang berkhidmat di bawah Kementerian Pendidikan Malaysia: Pegawai Perkhidmatan Pendidikan (PPP) Gred DG41 dan DG29 Jawatan Bukan Guru
– Pensyarah yang berkhidmat di Politeknik dan Kolej Komuniti di bawah Kementerian Pendidikan Malaysia: Pegawai Pendidikan Pengajian Tinggi Gred DH41 dan DH29
– Anggota Kumpulan Pelaksana Gred 19 di bawah Kementerian Pendidikan Malaysia: Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi) Gred N19, Pembantu Tadbir (Kewangan) Gred W19, Penyelia Asrama Gred N19, Pembantu Pengurusan Murid Gred N19, Pegawai Khidmat Pelanggan Gred N19, Pembantu Makmal Gred C19.
– Anggota Kumpulan Pelaksana Gred 11 di bawah kementerian Pendidikan Malaysia: Pembantu Operasi Gred N11, Pemandu Kenderaan Gred H11. Maklumat Lanjut Sekiranya anda mempunyai soalan atau ingin mendapatkan maklumat lanjut mengenai Portal mySPP, sila rujuk pautan berikut atau hubungi talian bantuan seperti di bawah:
Telefon Hotline mySPP: 03-8893 4019/ 4020/ 4021/ 4022 Sistem Pengurusan Aduan Awam, SPP (SISPAA-SPP) Soalan Lazim Manual Pengguna Diharapkan agar perkongsian mengenai Panduan Pendaftaran mySPP Sistem Pengambilan Anggota Perkhidmatan Pendidikan ini dapat memberikan manfaat kepada orang ramai dalam melakukan permohonan dalam sistem mySPP.
Dalam perkongsian lepas, kami ada berkongsi beberapa iklan jawatan kosong seperti Jawatan Kosong Majlis Daerah Setiu, Jawatan Kosong Pelukis Pelan (Kejuruteraan Awam) JA19 dan Jawatan Kosong Pembantu Penguat Kuasa KP19. Untuk mendapatkan informasi terkini dan bahan-bahan pendidikan yang bermanfaat, sila layari laman web rasmi Sistem Guru Online.
Panduan Pendaftaran mySPP Sistem Pengambilan Anggota Perkhidmatan Pendidikan
Dzanifah Nadia


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2021/06/panduan-pendaftaran-myspp.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sistem Pendidikan Negara Tidak Tepat

Sistem Pendidikan Negara Tidak Tepat

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 312 hits
Falsafah Pendidikan Kebangsaan yang diisytiharkan pada 1988 dan disemak semula pada 1996 antaranya berhasrat untuk melahirkan anak bangsa yang berkeupayaan memberi sumbangan kepada kesejahteraan dan kemakmuran masyarakat dan negara Sehubung...
Berterusan Hentam Sistem Pendidikan Negara Dong Zong Dah Tak Patut Wujud

Berterusan Hentam Sistem Pendidikan Negara Dong Zong Dah Tak Patut Wujud

papar berkaitan - pada 12/6/2021 - jumlah : 194 hits
Oleh Ainul Illia Meor Suzurudin Dong Zong yang tak sedia asimilasi dengan sistem pendidikan kebangsaan BANGI Dakwaan Persekutuan Persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia bahawa sistem pendidikan di negara ini terperangkap dalam sist...
Menteri Hargi Jasa Anggota Tentera Laksana Ops Penawar

Menteri Hargi Jasa Anggota Tentera Laksana Ops Penawar

papar berkaitan - pada 13/6/2021 - jumlah : 250 hits
Sokongan dan penghargaan adalah azimat yang tidak ternilai untuk menaikkan semangat anggota tentera dalam melaksanakan apa apa penugasan Apatah lagi ia diberikan oleh menteri sendiri Atas maksud itulah Menteri Kanan Pertahanan Datuk Ismail ...
Pn Perlu Pecat Anggota Kabinet Pertahan China

Pn Perlu Pecat Anggota Kabinet Pertahan China

papar berkaitan - pada 12/6/2021 - jumlah : 290 hits
Perdana Menteri Muhyiddin Yassin diminta mengambil sikap tegas terhadap pencerohonan pesawat tentera udara China dan kapal peronda republik itu yang menceroboh ruang sempadan Malaysia baru baru ini Ketua Koordonator Jingga13 Malaysia Fariz ...
Bekas Anggota Btob Ilhoon Terima Hukuman Penjara Selepas Guna Dadah Sebanyak 161 Kali

Bekas Anggota Btob Ilhoon Terima Hukuman Penjara Selepas Guna Dadah Sebanyak 161 Kali

papar berkaitan - pada 12/6/2021 - jumlah : 139 hits
PIHAK mahkamah telah menjatuhkan hukuman penjara dua tahun dan denda sebanyak 133 juta won terhadap bekas anggota kumpulan K Pop Ilhoon BTOB di atas kesalahan membeli dan menggunakan dadah jenis ganja sebanyak 161 kali Pada 10 Jun hakim
Mobil Range Rover Eks Anggota Dpr Markus Nari Terjual Rp 550 Juta

Mobil Range Rover Eks Anggota Dpr Markus Nari Terjual Rp 550 Juta

papar berkaitan - pada 11/6/2021 - jumlah : 139 hits
Komisi Pemberantasan Korupsi berhasil melelang satu unit mobil Merk Landrover Type Range Rover 5 0L 4 X 4 Warna Hitam Mobil tersebut merupakan rampasan negara dari mantan anggota Komisi II DPR RI Markus Nari yang terlibat kasus megakorupsi ...
Anggota Kkb Guspi Waker Disergap Satgas Nemangkawi Saat Turun Dari Bus Di Timika

Anggota Kkb Guspi Waker Disergap Satgas Nemangkawi Saat Turun Dari Bus Di Timika

papar berkaitan - pada 11/6/2021 - jumlah : 145 hits
MT sendiri sudah lama menjadi buronan pihak kepolisian dan masuk dalam daftar pencarian orang Polres Mimika Dia diketahui terlibat serangkaian tindakan kejahatan di wilayah Distrik Tembagapura dan sekitarnya sejak tahun 2017
Anggota Dprd Garut Meninggal Usai Terpapar Covid 19

Anggota Dprd Garut Meninggal Usai Terpapar Covid 19

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 191 hits
Dua staf DPRD Garut yang juga diketahui terkonfirmasi positif Covid 19 Gedung DPRD Garut ditutup mulai hari ini hingga 13 Juni 2021
Baku Tembak Kembali Terjadi Di Ilaga 1 Anggota Kkb Papua Dikabarkan Tewas

Baku Tembak Kembali Terjadi Di Ilaga 1 Anggota Kkb Papua Dikabarkan Tewas

papar berkaitan - pada 10/6/2021 - jumlah : 206 hits
Informasi dari masyarakat dan hasil pantauan drone menunjukkan ada anggota KKB yang mengalami luka tembak atas nama Tinggiter dan Manis Sementara satu orang lainnya nama Keminus Murib meninggal dunia
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Moira World Tour 2024 Malaysia Dipilih Sebagai Lokasi Pertama

Pengertian Pungli Contoh Dan Hukumannya

Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord