Pandang Pertama Huawei Nova 5t Hanya Honor 20 Yang Lebih Murah


Huawei Nova 5T adalah peranti baharu dari Huawei. Ia dilancarkan di Malaysia secara rasmi hari ini. Kita ada dengar yang siri Nova 5 akan tiba, tetapi yang dilancarkan adalah Nova 5T. Peranti apakah ini?

Jika dilihat pada spesifikasi peranti ini bersaing dengan Honor 20. Tetapi yang mana satukah lebih baik jika kedua-duanya lebih kurang sama? Saya dapat mencuba peranti ini dalam masa yang singkat dan dalam artikel ini akan saya ceritakan pendapat saya mengenai Nova 5T.
SpesifikasiNova 5T dijana dengan cip pemprosesan 7nm HiSilicone Kirin 980 dan dipadankan dengan memori 8GB RAM dan storan dalaman UFS2.1 128GB. Peranti ini menggunakan skrin berlubang LCD bersaiz 6.26-inci dengan resolusi FHD+. 

Terdapat empat kamera diletakkan di bahagian belakang yang terdiri daripada lensa 48MP (utama) + 16MP (ultra-lebar) + 2MP (makro) + 2MP (sensor kedalaman). Kamera swafoto pula adalah 32MP. Buat pertama kalinya peranti dalam siri Nova mempunyai pengecasan pantas 22.5W. Ini amat sesuai untuk mengecas peranti ini yang mempunyai bateri 3750mAh melalui port USB-C.
Untuk sekuriti peranti meletakkan pengimbas cap jari klasik di sisi dan untuk tambahan, terdapat juga nyahkunci berasaskan wajah yang menggunakan kamera swafoto. Peranti ini menjalankan EMUI 9.1 berasaskan Android Pie dan mempunyai sensor infra merah untuk menjadikannya sebagai alat kawalan jauh.
PrestasiSpesfikasi pada peranti ini boleh dikatakan agak mengagumkan. Dengan cip pemprosesan yang sama dengan Huawei P30 dan RAM yang besar, tidak dinafikan peranti ini mempunyai prestasi yang dahsyat. EMUI 9.1 pula mempunyai GPU Turbo baharu, jadi bermain permua akan lebih mengasyikkan.

Tatalan kiri, kanan, atas dan bawah sangat lancar dan tiada lengah masa terasa. Buka/tutup/tukar aplikasi juga agak baik dan memuaskan. Cuma, jika dibandingka dengan peranti mercu premium – masa respon sentuhan terasa sedikit perlahan. 
Rekaan
Ini adalah peranti kelas pertengahan, jadi apabila peranti ini berada di tangan ia tidak terasa premium. Peranti ini juga ringan dan selesa di tangan, tetapi panel belakangnya mudah kotor dengan kesan cap jari. Bercakap mengenai panel belakang, warna yang paling cantik adalah Midsummer Purple kerana mempunyai rekaan tulisan tipografi Nova dan kelihatan lebih unik.
Susun atur kamera di tepi mirip Huawei P30, di bawah terdapat kekisi pembesar suara dan port USB-C. Tiada port bicu audio 3.5mm kali ini. Pada bahagian atas, terdapat sensor infra merah dan terus ke skrin – kekisi pembesar suara hadapan berada di bahagian bingkai atas. Rekaan skrin adalah nirbingkai penuh, tetapi dagu agak tebal. Di sisi kiri hanya terdapat slot kad SIM dan sisi kanan pula adalah butang kuasa dan butang aras suara. 

KameraAtas percubaan masa singkat, prestasi kamera membuatkan saya memuji kamera peranti ini. Walaupun lokasi acara mempunyai pancaran cahaya yang kurang dan suasana agak gelap, hasil gambar adalah baik. Kamera-kamera Nova 5T menggunakan teknologi daripada Huawei sendiri seperti AIS dan mod malam yang hebat.
Click to view slideshow.Tetapan kecerdasan buatan telah diaktifkan sebaik sahaja saya membuka aplikasi kamera. Cara ia mengesan subjek gambar dilihat lebih pantas jika dibandikan dengan peranti Honor atau Huawei. 
HargaHuawei Nova 5T dijual pada harga hanya RM1,599 dengan pilihan warna hitam atau Crush Blue atau Midsummer Purple. Variasi hanya ada satu sahaja iaitu 8/128 GB.
PendapatJelas di sini yang Huawei cuba menandingi Xiaomi Mi 9T Pro atau lebih dahsyat ia juga menandingi Honor 20. Harga jualan lebih murah dengan spesikasi yang lebih menakjubkan, pasti ramai akan tertarik.

Xiaomi dilihat seakan fokus pada jenama Redmi dan jenama Pocophone dilihat sudah sepi. Adakah Huawei pula bakal menjadi trend baharu dalam penawaran ‘peranti mercu’ harga bajet. Jika ya, mungkin para netizen sudah boleh mula tularkan tanda tagar #BaikBeliNova.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://penlawak.blogspot.com/2019/08/pandang-pertama-huawei-nova-5t-hanya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pelancaran Peranti Pintar Huawei Nova 5t Spesifikasi Dan Pandang Pertama

Pelancaran Peranti Pintar Huawei Nova 5t Spesifikasi Dan Pandang Pertama

papar berkaitan - pada 29/8/2019 - jumlah : 388 hits
Assalamualaikum dan salam sejahteraPELANCARAN PERANTI PINTAR HUAWEI NOVA 5T SPESIFIKASI DAN PANDANG PERTAMAPada 27 Ogos 2019 aku berpeluang untuk menyertai acara pelancaran peranti pintar terbaru daripada syarikat gergasi Huawei iaitu Huawe...
Perbandingan Huawei Nova 5t Xiaomi Mi 9t Pro Dan Honor 20

Perbandingan Huawei Nova 5t Xiaomi Mi 9t Pro Dan Honor 20

papar berkaitan - pada 28/8/2019 - jumlah : 194 hits
dilancarkan secara rasmi di Malaysia hari ini dan juga merupakan pelancaran global Ia sebenarnya adalah sebuah yang dikemaskini dengan saiz RAM lebih besar dan harga yang lebih rendah Mari lihat perbandingan peranti ini dengan yang turut ba...
Amanz24 Realme Xt Dengan Kamera 64 Megapixel Huawei Nova 5t Kini Di Malaysia

Amanz24 Realme Xt Dengan Kamera 64 Megapixel Huawei Nova 5t Kini Di Malaysia

papar berkaitan - pada 29/8/2019 - jumlah : 383 hits
Pelbagai perkara menarik telah diumumkan dalam tempoh 24 jam yang lepas termasuk pelancaran Huawei Nova 5T di Malaysia penawaran tablet baru daripada Huawei untuk pasaran tempatan selain Realme yang memperlihatkan rekaan belakang untuk tele...
Huawei Nova 5t Dilancarkan Secara Global Pada Harga Rm 1 599

Huawei Nova 5t Dilancarkan Secara Global Pada Harga Rm 1 599

papar berkaitan - pada 28/8/2019 - jumlah : 250 hits
HUAWEI nova 5T dilancarkan secara global 5T Lima AI Kamera 48MP prestasi perdana dengan Dual NPU rekaan bergaya dan hanya pada harga RM1 599 Assalammualaikum semua Wah pelancaran telefon pintar HUAWEI
Dorong Pemakaian Mobil Listrik Pemerintah Rencana Tetapkan Tarif Parkir Lebih Murah

Dorong Pemakaian Mobil Listrik Pemerintah Rencana Tetapkan Tarif Parkir Lebih Murah

papar berkaitan - pada 24/8/2019 - jumlah : 224 hits
Pemerintah menilai kehadiran mobil listrik menjadi keniscayaan bagi Indonesia terutama jika dikaitkan dengan masalah lingkungan Maka dari itu pemerintah telah menyiapkan sejumlah insentif agar mobil listrik bisa mudah diterima masyarakat In...
Tak Minta Lebih Pun Hanya Nak Suami Dengar Dia Berkongsi Rasa Jangan Lokek Bagi Masa Untuk Isteri

Tak Minta Lebih Pun Hanya Nak Suami Dengar Dia Berkongsi Rasa Jangan Lokek Bagi Masa Untuk Isteri

papar berkaitan - pada 1/9/2019 - jumlah : 562 hits
Isteri kita sememangnya perlukan perhatian Sungguh pun dia ada kawan kawan di pejabat yang mampu mendengar kisahnya dia tetap mahu suami mengadu semuanya pada suami meluahkan rasa malah berkongsi segala cerita yang dilalui dengan orang pali...
Huawei Nova 5t Diperlihatkan Secara Rasmi Skrin Berlubang Empat Kamera Belakang 48mp

Huawei Nova 5t Diperlihatkan Secara Rasmi Skrin Berlubang Empat Kamera Belakang 48mp

papar berkaitan - pada 25/8/2019 - jumlah : 375 hits
Huawei hari ini telah pun secara rasminya memperlhatkan telefon pintar Huawei Nova 5T kepada umum pada acara Kuala Lumpur Fashion Week 2019 Peranti ini sekadar diperlihatkan secara ringkas bersama sama penjenamaan baru Nova dan pada masa ya...
Huawei Nova 5t Peranti Mercu Dengan 5 Kamera Ai Boleh Di Pra Tempah Bermula Esok Pada Rm1599 Sahaja

Huawei Nova 5t Peranti Mercu Dengan 5 Kamera Ai Boleh Di Pra Tempah Bermula Esok Pada Rm1599 Sahaja

papar berkaitan - pada 29/8/2019 - jumlah : 182 hits
Huawei baru baru ini telah melancarkan peranti terbaru mereka iaitu Huawei Nova 5T untuk pasaran global Telefon pintar yang hadir dengan 5 lensa kamera bersama fungsi AI ini sudah boleh dipratempah bermula esok pada harga bermula RM1599 sah...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Makanan Perlis Paling Popular

Panduan Produk Kesihatan

Tafsir Mimpi Gajah

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Essential Guide To Safe Well Water Maintenance

Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan

Heidi Moru Aku Ada Chord

Oliva Helmin Feat Kelvin Tunggu Tunggu Chord

Ada 3 Dituduh Bid Ah Padahal Tidak Bid Ah By Dr Hm Rakib S H M Ag