Pandai Berlakon



DAP beri teguran keras pada Adun MengkibolNews  |  Diterbitkan Hari ini 3:07 petang  |  Dikemaskini Hari ini 3:07 petang     DAP hari ini memberikan teguran keras kepada Adun Mengkibol, Chew Chong Sin berhubung kenyataannya mengenai serangan pengganas di Christchurch semalam.
Menurut Pengerusi DAP Johor, Liew Chin Tong, kenyataan Chew itu tidak sensitif terhadap kejadian yang mengorbankan 49 nyawa itu. 
“Walaupun Chew telah menarik balik dan memohon maaf sebanyak tiga kali, saya mengakui kenyataan tersebut memberi kesan serius. 
“Nasi sudah menjadi bubur dan saya menegur sikap beliau yang tidak sensitif. Parti amat memandang serius insiden ini,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Dalam kenyataan awalnya semalam selepas tragedi di Christchurch itu, Chew meluahkan kebimbangan mengenai kerjasama Umno dan PAS yang didakwa menimbulkan naratif berkisar mengenai isu kaum dan agama. Katanya, kejadian tembakan itu harus menjadi pengajaran kepada Malaysia mengenai perlunya mengekang gejala ekstremisme.
Kenyataan itu bagaimanapun menerima kecaman daripada pelbagai pihak yang menganggapnya sebagai tidak sensitif. 
Ekoran daripada itu, Chew menarik balik kenyataan itu atas alasan ia telah menyebabkan "salah faham" dan membuat permohonan maaf sebanyak tiga kali. 
"Tujuan asal kenyataan media saya petang tadi (semalam) ialah untuk mengingatkan masyarakat akan kepentingan mencegah keganasan pelampau. 
"Dengan hati yang ikhlas, saya meminta maaf atas kenyataan saya itu kerana telah menyinggung perasaan orang ramai, terutamanya masyarakat Muslim," kata Chew.
Mengambil pendirian serupa seperti Setiausaha Agung, Lim Guan Eng, Liew menyatakan DAP mengutuk serangan tersebut yang bukan sahaja mengorbankan banyak nyawa, malah turut mencederakan ramai pihak.
Lim semalam berkata serangan berkenaan bukan sahaja merupakan jenayah ke atas komuniti Muslim di Christchurch, malah jenayah ke atas kemanusiaan secara keseluruhannya.
“Tiada agama yang membenarkan keganasan kepada orang yang tidak bersalah, dan apa yang berlaku bertentangan dengan ajaran semua agama,” kata Lim.
Terdahulu serangan yang dikatakan berlaku di dua masjid dan sekurang-kurangnya enam lokasi berbeza itu mengorbankan 49 nyawa dan menyebabkan berpuluh yang lain cedera. 
Serangan ke salah satu masjid disiarkan secara langsung di Facebook dan pelaku juga menyiarkan "manifesto" dalam talian yang mengecam pendatang sebagai "penceroboh".
Susulan itu suspek utama tembakan rambang berkenaan, Brenton Harrison Tarrant yang merupakan seorang warganegara Australia, didakwa atas pembunuhan itu pada hari ini.
Perdana Menteri New Zealand, Jacinda Ardern turut menyifatkan kejadian itu sebagai tindakan keganasan dan pembunuhan paling tragis di negara itu.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://abnnasution.blogspot.com/2019/03/pandai-berlakon.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Arwah Baru Pandai Pusingkan Badan Dia Terselit Bayi Meninggal Dunia Kerana Terselit Di Tepi Katil

Arwah Baru Pandai Pusingkan Badan Dia Terselit Bayi Meninggal Dunia Kerana Terselit Di Tepi Katil

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 521 hits
Arwah baru pandai pusingkan badan dia terselit Bayi meninggal dunia kerana terselit di tepi katilHati ibu mana yang tidak sedih anaknya yang berusia lima bulan meninggal dunia akibat otaknya bengkak kerana kekurangan oksigen dalam kejadian ...
Khazanah Rugi Jika Tahu Sikit Sikit Janganlah Berlagak Seperti Bijak Pandai Azmin Jawab Najib

Khazanah Rugi Jika Tahu Sikit Sikit Janganlah Berlagak Seperti Bijak Pandai Azmin Jawab Najib

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 282 hits
Menjawab gesaan pemimpin BN supaya kerajaan PH bertanggungjawab terhadap kerugian Khazanah Nasional Menteri Hal Ehwal EKonomi Mohamed Azmin Ali berkata kerugian tersebut berpunca daripada pelaburan yang telah dibuat sebelum PH mengambil ali...
Pandai Pinjam Ptptn Pandailah Bayar Semula Untuk Digunakan Oleh Pemohon Baharu

Pandai Pinjam Ptptn Pandailah Bayar Semula Untuk Digunakan Oleh Pemohon Baharu

papar berkaitan - pada 4/3/2019 - jumlah : 257 hits
Para peminjam dana pendidikan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional digesa menjelaskan pinjaman agar wang berkenaan dapat digunakan oleh pemohon baharu nbsp Pengerusi PTPTN Wan Saiful Wan Jan berkata kegagalan peminjam berbuat demiki...
Semua Anak Pandai Dan Ada Potensi Besar Anda Boleh Guna 6 Strategi Hebat Ini Untuk Galak Semangat Mereka Terus Belajar

Semua Anak Pandai Dan Ada Potensi Besar Anda Boleh Guna 6 Strategi Hebat Ini Untuk Galak Semangat Mereka Terus Belajar

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 314 hits
Anak anak yang mempunyai kecerdasan tinggi tidak dilahirkan terus bijak Ibu bapa memainkan peranan yang besar dalam membentuk jati diri serta keinginan anak untuk belajar Perhatikan potensi dan tahap kemampuan anak anda dan beri sokongan ke...
Nga Kor Ming Ejen Perpecahan Berhenti Berlakon Kononnya Pejuang Kebangsaan Saarani

Nga Kor Ming Ejen Perpecahan Berhenti Berlakon Kononnya Pejuang Kebangsaan Saarani

papar berkaitan - pada 12/3/2019 - jumlah : 296 hits
Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Perak Datuk Saarani Mohamad berkata Pengerusi Dap Perak Nga Kor Ming perlu berhenti berlakon kononnya sebagai pejuang kebangsaan selepas mengundang kemarahan rakyat susulan kenyataannya menggambarkan gabung...
Berdikari Dan Pandai Bawa Diri

Berdikari Dan Pandai Bawa Diri

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 304 hits
Hai readers Harini ingat nak skip update blog Sebab badan tak berapa sihat Tiba tiba macam nak demam Tapi tak la panas sangat badan Tapi batuk boleh tahan Naik kering tekak Pastu bila berdiri lama rasa macam orang tak stabil je Tapi sebab r...
Ibuuu Ibu Ibu Ibu Beberapa Hari Lagi Genap Setahun Aafiyah Dah Pandai Sebut Ibu Netizen Teruja

Ibuuu Ibu Ibu Ibu Beberapa Hari Lagi Genap Setahun Aafiyah Dah Pandai Sebut Ibu Netizen Teruja

papar berkaitan - pada 11/3/2019 - jumlah : 344 hits
Panggilan ibu dari Siti Aafiyah buat emak Datuk Sri Siti Nurhaliza membuatkan ramai peminat teruja Cerdiknya Aafiyah ni jelas sebutannya Dalam Instagram dipaparkan video Aafiyah menyebut ibu beberapa kali Walau pun masih belum berusia setah...
Telur Turun Hanya 2 Sen Nak Jaga Harga Telur Pun Tak Pandai Sindir Najib

Telur Turun Hanya 2 Sen Nak Jaga Harga Telur Pun Tak Pandai Sindir Najib

papar berkaitan - pada 19/3/2019 - jumlah : 452 hits
KUALA LUMPUR Datuk Seri Najib Tun Razak dalam sesi perbahasan di Dewan Rakyat hari ini menyindir kerajaan PH berhubung isu kawalan harga barang yang disifatkannya kerajaan sekarang gagal mengawal harga barang Mengambil contoh pengawalan har...
Elizabeth Tan Dedah Rasa Lemah Bila Tengok Lelaki Pandai Main Bola Sepak

Elizabeth Tan Dedah Rasa Lemah Bila Tengok Lelaki Pandai Main Bola Sepak

papar berkaitan - pada 19/3/2019 - jumlah : 1767 hits
Penyanyi Elizabeth Tan atau nama sebenarnya Elizabeth Tan Su Mei merupakan salah seorang artis berbangsa Cina yang semakin menyinar bakatnya dalam bidang lakonan Baru baru ini penyanyi lagu Knock Knock itu memuat naik satu posting di laman ...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip

Langkawi Welcomes The World Residences At Sea And Celebrates Tourism Resurgence



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Bufet Buka Puasa Kat Hotel Excelsior Ipoh

Hasil Tanaman Dalam Pasu

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

Disyaki Seleweng Rm8 Juta Dalam Akaun Amanah 2 Firma Guaman Disiasat

Agc Rejects Sanusi Bid To Dismiss Sedition Charges

Is Anwar Ever Going To Release Najib