Panas Pemimpin Gps Tempelak Zuraida Tiada Tempat Untuk Bersatu Di Sarawak


 


April 15, 2021 Pemimpin GPS menafikan kenyataan Ahli Majlis Tertinggi Bersatu, Zuraida Kamaruddin yang mencadangkan agar partinya dapat bertanding di Sarawak di bawah panji GPS.
Naib Presiden PBB Abdul Karim Rahman Hamzah menyatakan tidak ada ruang untuk Bersatu di Sarawak.
“Terdapat banyak cakap-cakap mengenai isu baru-baru ini mengenai Bersatu bertanding dalam pilihan raya negeri kita di bawah tiket GPS tetapi setakat yang kita tahu tidak ada ruang untuk mereka melakukannya kerana gabungan negeri telah mengenal pasti calon untuk bertanding semua 82 kerusi,” katanya dalam satu kenyataan.
Bagaimanapun, Abdul Karim mengatakan GPS masih menyokong Perikatan Nasional (PN) yang dipimpin Bersatu dan akan menguruskan isu itu sewajarnya.
“PN ditubuhkan demi kestabilan dengan sokongan GPS. Kami juga berharap PN akan membalasnya ketika menghadapi pilihan raya negeri,” katanya.
Sementara itu, Ketua Pemuda PBB Gerald Rentap Jabu menyatakan bahawa komponen GPS yang terdiri daripada PBB, SUPP, PRS dan PDP akan bertanding di semua 82 kerusi DUN di Sarawak.
“Bersatu bukan anggota GPS,” katanya seperti dipetik oleh Borneo Post.
Rentap menambah bahawa Perdana Menteri Muhyiddin Yassin menyerahkan kepada Ketua Menteri Sarawak Abang Johari Openg, yang juga pengerusi GPS, untuk memutuskan pengaturan kerusi untuk pilihan raya negeri yang akan berlangsung pada bulan Ogos.
“Jangan datang ke Sarawak dan hanya membuat tuntutan.
“Adalah baik baginya untuk terlebih dahulu memahami keperluan rakyat untuk lebih banyak stesen bomba, skim perumahan yang mengutamakan rakyat dan peruntukan kepada pihak berkuasa tempatan, sehingga wilayah Sarawak setaraf dengan wilayah Semenanjung Malaysia,” katanya seperti dilapor.
Zuraida, yang juga menteri perumahan dan kerajaan tempatan, dalam lawatan kerja di Sarawak pada hari Isnin mendakwa bahawa Bersatu mungkin akan bertanding di bawah panji GPS.
“Kita difahamkan di Sarawak ini, insyaAllah, sekiranya Bersatu bertanding, kita akan bertanding dengan tiket GPS dalam pilihan raya negeri,” katanya seperti dipetik Astro Awani.
Pengerusi PBB Cawangan Piasau Kaunselor Sardon Zainal, sementara itu, mendakwa Zuraida telah salah faham dengan apa yang disampaikan kepadanya oleh pemimpin PBB yang telah bertemu dengannya.
Sardon berkata perbincangan diadakan antara wakil rakyat PBB Tupong, Fazzrudin Abdul Rahman dan ketua Pengerak Komuniti Negara (PKN) Sarawak, Nurhanim Mohsen, tetapi tidak ada yang menyentuh tentang membenarkan Bersatu bertanding dengan tiket GPS.
PKN adalah organisasi yang dikaitkan dengan Zuraida, yang terdiri daripada banyak bekas anggota PKR yang menyertai Bersatu.
“Fazzrudin tidak pernah menyentuh mengenai soal membenarkan Bersatu menggunakan tiket GPS untuk bertanding pada PRN Sarawak yang akan datang.
“Kenyataan ini hanyalah suatu andaian yang tidak berasas sama sekali kerana presiden Bersatu sendiri telah memberikan jaminan bahawa Bersatu tidak akan bertanding di Sarawak dan Ketua Menteri Sarawak sendiri tidak pernah mengalu-alukan Bersatu bertanding di Sarawak demi menjaga hubungan antara PN dan GPS di peringkat pusat,” katanya seperti dipetik Sarawak Tribune.










Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/04/panas-pemimpin-gps-tempelak-zuraida.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemimpin Umno Memang Tak Tau Malu Dah Digelar Binatang Oleh Mpt Bersatu Pun Masih Nak Sokong Pn

Pemimpin Umno Memang Tak Tau Malu Dah Digelar Binatang Oleh Mpt Bersatu Pun Masih Nak Sokong Pn

papar berkaitan - pada 20/4/2021 - jumlah : 250 hits
Malaysiakini Pemimpin Umno kecam Faiz Na aman sifatkannya anjing salakan politik Pemimpin Umno tampil membidas kenyataan Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Bersatu yang dianggap biadab kerana menyifatkan pemimpin kluster mahkamah Umno sebagai b...
Panas Najib Tempelak Menteri Umno Reka Pelbagai Alasan Nak Terus Kekal Sebagai Menteri

Panas Najib Tempelak Menteri Umno Reka Pelbagai Alasan Nak Terus Kekal Sebagai Menteri

papar berkaitan - pada 2/4/2021 - jumlah : 216 hits
April 1 2021 Keputusan muktamad dalam PAU ialah untuk tidak bertanding bersama PPBM Anwar dan DAP pada PRU15 dan memberi mandat kepada presiden dan MKT UMNO untuk tentukan masa tarik diri sokong PN Sebab itu tiada keperluan untuk menteri me...
Tempat Duduk Zahid Hamidi Semakin Panas

Tempat Duduk Zahid Hamidi Semakin Panas

papar berkaitan - pada 5/4/2021 - jumlah : 313 hits
Beberapa pemimpin UMNO dilihat semakin terbuka menyerang Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dengan menggesa pemilihan parti disegerakan kerana masing masing mengidamkan kerusi presiden Bercakap kepada Utusan Malaysia Setiausaha Agung Kelab Ve...
Panas Presiden Mic Pula Bidas Pemimpin Umno Jawab Dulu Isu Surat Sokongan Pada Anwar

Panas Presiden Mic Pula Bidas Pemimpin Umno Jawab Dulu Isu Surat Sokongan Pada Anwar

papar berkaitan - pada 7/4/2021 - jumlah : 218 hits
April 6 2021 Presiden MIC Tan Sri S A Vigneswaran mencabar Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO Datuk Puad Zarkashi untuk menyoal Presiden UMNO berhubung isu surat sokongan terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri Tegasny...
Proses Agih Kerusi Lebih Mudah Tanpa Umno Kata Pemimpin Bersatu

Proses Agih Kerusi Lebih Mudah Tanpa Umno Kata Pemimpin Bersatu

papar berkaitan - pada 7/4/2021 - jumlah : 206 hits
FMT ReportersRosol Wahid berkata rundingan pembahagian kerusi dengan PAS akan menjadi lebih mudah kerana hanya membabitkan dua parti saja PUTRAJAYA Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM Rosol Wahid berkata proses pengagihan kerusi parti itu d...
Panas Pemimpin Umno Soal Annuar Video Hotel Four Points Wajah Azmin Atau Beruang

Panas Pemimpin Umno Soal Annuar Video Hotel Four Points Wajah Azmin Atau Beruang

papar berkaitan - pada 11/4/2021 - jumlah : 226 hits
April 10 2021Selepas Tan Sri Annuar Musa begitu bersungguh sungguh cuba mengesahkan bahawa audio perbualan dua pemimpin yang tersebar adalah tulen 100 peratus pemimpin Umno kini bertanya wajah siapa pula dalam video di Hotel Four Points Sab...
Masjid Tempat Bersatu Bukan Punca Perpecahan

Masjid Tempat Bersatu Bukan Punca Perpecahan

papar berkaitan - pada 6/4/2021 - jumlah : 124 hits
unable to retrieve full text content 160 SEMASA hijrah Rasulullah perkara pertama yang baginda lakukan ialah membina masjid kerana ianya adalah tempat menyatukan ummah dari pelbagai kaum dan kabilah arab 2 Pengalaman saya menguruskan pembin...
Gps Menang Lebih Penting Banding Beri Bersatu Kerusi Kata Mahiaddin

Gps Menang Lebih Penting Banding Beri Bersatu Kerusi Kata Mahiaddin

papar berkaitan - pada 3/4/2021 - jumlah : 270 hits
KUCHING 2 April Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata kemenangan besar Gabungan Parti Sarawak selaku rakan Perikatan Nasional pada Pilihan Raya Negeri ke 12 adalah lebih penting berbanding peruntukan kerusi untuk Bersatu Muhyiddi...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment