Pakej Perkahwinan Di Felda D Saji 2021 Semuanya Norma Baharu Di Dalam Komuniti


 

Hi Korang,
Sebelum kita dilanda PKP 2.0, sure korang terdengar ramai yang panic buying dan juga panic balik kampung. Yang lebih menariknya ada juga yang panic kahwin. Betul wei, ada member yang plan nak kawin semasa PKP ni disebabkan dari banyak aspek contoh terbesar ialah saving bugdet. Kalau di ikutkan dari segi logik memang ada betul nya juga. Kalau boleh semua orang nak berjimat cermat lebih-lebih lagi dengan keadaan kita sekarang ni.
Disini aku nak throwback satu wedding yang bertempat di Dewan Perdana Felda, dimana Felda D'Saji memberikan suntikan baru kepada pengantin yang ingin bersanding di sini. Jom kita tengok pakej yang menarik itu.
Dewan yang terletak di kawasan strategik iaitu di Dewan Perdana Felda, Jalan Semarak Kuala Lumpur membolehkan korang untuk datang ke sini tanpa sebarang masalah. Kemudahan dari segi parking mereka amatlah di titikberatkan. Dimana terdapat banyak parking serta service valet juga turut di sediakan. 
Sebaik sahaja korang memasuki ruangan hadapan atau di kenali sebagai ruangan receiption, para tetamu di dendangkan dengan pasangan musician pemain Violin & juga Saxophone. 
selain dari itu, dimana para tetamu ingin berada di ruangan menunggu atau mahu ke surai sudah semestinya di Felda D'Saji menyediakan tempat yang sangat praktikal bagi memudahkan segala urusan para tetamu. Setibanya para tetamu memasuki keruangan dewan, sepanjang jalan kita di hiaskan dengan jambakan bunga yang segar. Selepeas itu tetamu juga bakal melihat gerbang persandingan yang tersergam indah di tata rias dari Felda D'saji ini. Apa yang membuatkan persandingan kedua mempelai nampak lebih indah, bila meja makan beradab pengantin lantainya di hasilkan dari pencahayaan LED. Ini bukan saja mampu memukau para tetamu malas semua mata memang tertumpu kepada kedua mempelai tersebut. tersergam indah bukan?
Bila di sebut saja Felda D'saji, sudah semestinya di dalam kotak fikiran ini terbayangkan menu dan masakan lemak yang sungguh sedap. Yer itu sudah betul dan ianya memang menjadi kenyataan di mana makanan yang disediakan juga merupakan pakej utama yang terdapat di Felda D'Saji ini. Di antara menu yang di berikan seperti, Kambing Bakar, Apam Balik, Cendol, kuih tradisi, Mee goreng ,masak lemak daging salai. Yang lebih menarik di mana live cooking show di adakan pada hari tersebut. Chef-chef memang bersedia untuk memberi santapan kepada tetamu yang hadir. Aku terlebih tertarik dengan ice cream tapai yang aneka rasa. Serious nya bagi aku rare, siapa peminat tapai memang suka dengan hasil campuran ice dan tapai. 
Bagaimana pula dengan perlaksanaan SOP yang di tetapkan??Soalan yang acap kali kita akan dengar bila tetamu yang ingin tahu tentang SOP yang ditetapkan di Felda D'saji ini. Dengan keluasan dewan yang besar ianya mampu menampung 50% kapasiti tetamu yang penjarakan pada satu meja di mana ianya sangat di titikberatkan oleh Felda D'saji.
Pengendalian Seperti Scan Mysejahtera dan check suhu badan di sediakan pada pintu utama dan ianya adalah perkara pertama di lakukan sebelum memasuki dewan. Pada tetamu yang hadir juga tahu akan norma baru ini dan segala SOP haruslah di patuhi. semasa pengambilan makana berlauk juga amatlah di sarankan untuk memaki sarung tangan ini, ianya adalah bertujuan untuk keselamatan tanpa bercampur tangan ketika mengambil lauk. 
akhir sekali Felda D'saji juga memberikan souvenir seperti sanitizer, wet sanitizer tissue dan pelitup muka sebagai langkah-langkah berjaga buat para tetamu yang berada di dalam mahupun luar dewan. 
sudah semestinya para tetamu sendiri harus mempunyai kesedaran yang tinggi, bagi memastikan semuanya di kawal dengan baik. 
Selepas PKP 2.0, andai kata ada yang berminat untuk ketahui dengan lebih lanjut berkenaan dengan Pakej Perkahwinan dari Felda D'saji ini korang boleh layari info di bawah: 
Facebook : https://www.facebook.com/dewanperdanafelda/Tel : 03-2698 8302
Kredit Gambar by: Saufi Ramli


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.kiflimally.com/2021/01/pakej-perkahwinan-di-felda-dsaji-2021.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pakej Perkahwinan Norma Baharu Di Dewan Perdana Felda

Pakej Perkahwinan Norma Baharu Di Dewan Perdana Felda

papar berkaitan - pada 15/1/2021 - jumlah : 527 hits
Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga tidak lupa kepada semua rakan rakan sekalian Walaupun masih dalam perintah kawalan pergerakan yang dikenalkan kita tetap kena patuh SOP yang ketat dan juga beberapa aca...
Pakej Bantuan Perlindungan Ekonomi Dan Rakyat Malaysia 2021

Pakej Bantuan Perlindungan Ekonomi Dan Rakyat Malaysia 2021

papar berkaitan - pada 18/1/2021 - jumlah : 435 hits
Senarai Pakej Bantuan Permai 2021 Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin baru sahaja mengumumkan Pakej Bantuan Perlindungan Ekonomi dan Rakyat Malaysia atau lebih dikenali dengan Pakej Bantuan PERMAI yang bernilai sebanyak RM15 Billion Pa...
Cara Langgan Pakej Data Khas Spm Stpm 2021 Daripada Syarikat Telco

Cara Langgan Pakej Data Khas Spm Stpm 2021 Daripada Syarikat Telco

papar berkaitan - pada 10/1/2021 - jumlah : 537 hits
Kerajaan melalui KKMM mengumumkan sebuah inisiatif melalui syarikat syarikat telco iaitu Pakej Data Khas SPM STPM 2021 untuk bagi pelajar yang menduduki peperiksaan tersebut pada tahun ini Pakej Data Khas ini telah dihebahkan oleh Menteri Y...
Belanjawan 2021 Permohonan Baharu Bpr 2021 Kini Dibuka

Belanjawan 2021 Permohonan Baharu Bpr 2021 Kini Dibuka

papar berkaitan - pada 16/1/2021 - jumlah : 690 hits
Ketika pembentangan Belanjawan 2021 yang lalu Bantuan Prihatin Rakyat telah diperkenalkan oleh kerajaan Bantuan Prihatin Rakyat merupakan bantuan berbentuk wang tunai yang diberikan kepada rakyat yang layak BPR ini menyasarkan semua golonga...
Permohonan Baharu Bpr Mulai 15 Januari Sehingga 15 Februari 2021

Permohonan Baharu Bpr Mulai 15 Januari Sehingga 15 Februari 2021

papar berkaitan - pada 16/1/2021 - jumlah : 332 hits
PERMOHONAN BAHARU BPR MULAI 15 JANUARI SEHINGGA 15 FEBRUARI 2021 Kepada yang layak mohon Bantuan Prihatin Rakyat anda boleh buat permohonan bermula 15 Januari sehingga 15 Februari 2021 Permohonan BPR hanya dibuka secara online atau atas tal...
Perutusan Tahun Baharu 2021 Behind The Scene

Perutusan Tahun Baharu 2021 Behind The Scene

papar berkaitan - pada 9/1/2021 - jumlah : 371 hits
Perutusan Tahun Baharu 2021 Behind The Scene Alhamdulillah Selesai projek kami 3 hari yang penuh Dari persediaan awal sehingga ke semakan akhir Tahniah pada semua yang terlibat menjayakan projek ini Lama tak duduk macam ni Syiok weeiii maca...
Dap Boleh Kerjasama Dengan Umno Dalam Norma Baharu Politik

Dap Boleh Kerjasama Dengan Umno Dalam Norma Baharu Politik

papar berkaitan - pada 24/1/2021 - jumlah : 223 hits
Kerjasama antara DAP dan Umno bukan perkara yang mustahil dalam norma baharu politik kata Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor Ng Suee Lim Adun Sekinchan itu memberitahu The Malaysian Insight beliau menyokong cadangan supaya DAP bekerjasa...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte