Pak Kadok Takbir Sokong Mca



Dengan laungan takbir meraikan kemenangan MCA di Parlimen Tanjung Piai. Gegak gempita Pak Kadok dan kumpulannya meraikan kemenangan.
Sebelum Pilihan Raya Kecil (PRK), ditayangkan klip video aksi wanita muslimah memegang erat tangan Cina kafir kerana terhutang budi dengan calon itu. Mungkin ramai yang menangis. Tidak ramai yang berduka adakah aksi itu dibenarkan oleh syarak.
Maruah wanita muslimah jatuh disaksikan oleh Pak Kadok dan kumpulannya. Kemenangan Tanjung Piai sekali lagi ditambah Pak Kadok bertakbir dengan takbir Allahuakbar.
Takbir yang sama dilafazkan ketika berdiri untuk menunaikan solat mengadap Allah Taala, tetapi kali ini digunakan untuk meraikan kemenangan orang kafir sebagai pemimpin umat. Adakah Pak Kadok tahu di mana kedudukan maruah bangsa dan agamanya?
Lantik imam, lantik pemimpin
Tanjung Piai hampir membongkar segala-galanya. Pelantikan Imam dibandingkan dengan pelantikan pemimpin yang menentukan dasar negara.
Tidak kedengaran pendapat ulama-ulama terdahulu dan ulama kontemporari apabila bercakap masalah kepimpinan dibandingkan dengan pelantikan Imam dalam solat.
Ulama dulu dan sekarang tidak mencampur adukkan antara tajuk kepimpinan dalam Islam dan Imam solat kerana peranan dan fungsi kedua-duanya berbeza, bahkan syarat-syarat juga berbeza walaupun ada persamaan pada beberapa perkara.
Nak dikatakan pandangan akademik atau ilmiah rasanya jauh dari mencukupi syarat. Tetapi itulah hakikat yang ada. Hakikat yang terpaksa ditelan oleh ummah dek kerakusan pemimpin mengejar kuasa dan pengaruh.
Kampung tergadai
Beginilah nasib Pak Kadok, menang sorak kampung tergadai. Ada nasi dicurahkan, ada isteri mati dibunuh, nyaris mati oleh tak makan. Lirik seloka Melayu tidak ketinggalan zaman.
Nasib bangsa Melayu dan tanah pusaka watan akan tergadai dengan lahirnya pemimpin yang sedarjat dengan Pak Kadok.
Tanjung Piai memberi isyarat kepada kita bahawa orang kafir bersepakat menolak kepimpinan Melayu dan Islam di negara kita.
Mereka bersepakat dan berpadu untuk mengangkat kepimpinan dari kalangan bangsa mereka tanpa mengira parti kerana parti itu adalah milik bangsa mereka.
Parti-parti mereka memperjuangkan kehendak dan survival bangsa mereka walaupun secara zahirnya mereka berada dalam parti yang berlainan.
Melayu dayus
Kalangan bangsa Melayu yang muflis dan dayus sahaja masih mengharapkan sesuatu kebaikan dari orang kafir. Mereka berjiwa pengemis di tanah air sendiri.
Sebenarnya mereka tidak layak untuk memimpin ummah ini. Setelah 62 tahun merdeka, bangsa Melayu sepatutnya telah jauh ke depan dalam semua bidang tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya.
Bangsa Melayu dicaturkan oleh kaum lain dalam semua bidang kerana lahirnya pemimpin yang muflis jati diri dan akhlak.
Lahirnya pemimpin yang bersandiwara kononnya merekalah pejuang bangsa Melayu tetapi mereka sebenarnya penggadai maruah bangsa, agama dan negara. Piai membongkar sejelas-jelasnya siapa mereka yang sebenarnya.
Ustaz Sharipudin Ab Kadir
YDP Isma Pasir Puteh.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suarapakatandaily.com/archives/25540

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Semak Balik Keputusan Sokong Mca

Semak Balik Keputusan Sokong Mca

papar berkaitan - pada 14/11/2019 - jumlah : 242 hits
Oleh Athirah Huda Zalhe BANGI 16 Rabiulawal 1441H Rabu PAS digesa supaya menyemak semula pendirian parti itu untuk menyokong calon MCA Datuk Seri Dr Wee Jeck Seng pada Pilihan Raya Kecil Parlimen Tanjung Piai Amir Ikatan Muslimin Malaysia I...
Pak Kadok Pan Dan Tender Terbuka Pak Pandir

Pak Kadok Pan Dan Tender Terbuka Pak Pandir

papar berkaitan - pada 26/11/2019 - jumlah : 180 hits
MUHAMMAD SANUSI MD NOR SAMPAI kepada saya bahawa Menteri terbabit dan juak juaknya terlalu lembab untuk menyesuaikan diri dengan sistem kerajaan tetapi nafsu politik dan ego mereka membuak buak Demi mengembangkan pengaruh politik yang sempu...
Kempen Sokong Calon Mca Pendirian Pas Macam Lalang

Kempen Sokong Calon Mca Pendirian Pas Macam Lalang

papar berkaitan - pada 11/11/2019 - jumlah : 270 hits
Sokongan Pas ke atas calon MCA dalam kempen BN di Tanjung Piai mendedahkan sikap parti tersebut seumpama lalang dalam perjuangan Islam Menurut Penasihat Umum Parti Amanah Negara Datuk Seri Ustaz Ahmad Awang Pas amat maklum latar belakang ca...
Tg Piai Bukan Pilih Imam Pas Pertahan Sokong Calon Mca

Tg Piai Bukan Pilih Imam Pas Pertahan Sokong Calon Mca

papar berkaitan - pada 15/11/2019 - jumlah : 261 hits
November 15 2019 Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man antara yang hadir berucap dalam Himpunan Penyatuan Ummah Muafakat Nasional di Kampung Sawah Tanjung Piai malam semalam PEKAN NANAS PAS sekali lagi mempertahankan sokongan ke atas ...
Mca Menang Di Tp Melayu Tiba Kaya Raya

Mca Menang Di Tp Melayu Tiba Kaya Raya

papar berkaitan - pada 17/11/2019 - jumlah : 442 hits
Tahniah pada pengundi Melayu TP yg undi MCA kerana esok Ahad tiba KAYA raya
Adakah Kita Nak Jawi Tolak Dr M Yang Rasis Kata Calon Mca

Adakah Kita Nak Jawi Tolak Dr M Yang Rasis Kata Calon Mca

papar berkaitan - pada 17/11/2019 - jumlah : 415 hits
PRK TG PIAI Siapa kata Bersatu adalah jurucakap orang Melayu Lawan saya Karmaine Sardini dari Bersatu kata Wee Jeck Seng
Penyatuan Melayu Ditentukan Cina Mca

Penyatuan Melayu Ditentukan Cina Mca

papar berkaitan - pada 17/11/2019 - jumlah : 354 hits
Seronokkah penyatuan Melayu ditentukan oleh Cina MCA Persoalan ini diutarakan oleh Naib Presiden Barisan Jemaah Islamiah Se Malaysia Ustaz Mohd Hazizi Ab Rahman berhubung keputusan PRK Tanjung Piai yang menggambarkan pengundi Cina menggunak...
Jangan Undi Calon Ultra Kiasu Mca Ridhuan Tee

Jangan Undi Calon Ultra Kiasu Mca Ridhuan Tee

papar berkaitan - pada 16/11/2019 - jumlah : 171 hits
Pengundi Melayu dalam pilihan raya kecil Tanjung Piai dinasihatkan agar tidak mengundi calon ultra kiasu dari MCA yang amat rasis terhadap Melayu dan Islam Pendakwah bebas Prof Dr Ridhuan Tee Abdullah berkata tindakan MCA membangkitkan isu ...
Mca Think Tank Predicts Bn Landslide Victory In Tanjung Piai

Mca Think Tank Predicts Bn Landslide Victory In Tanjung Piai

papar berkaitan - pada 16/11/2019 - jumlah : 237 hits
MCA founded think tank Institute of Strategic Analysis and Policy Research has predicted its own party s landslide victory in the Tanjung Piai by election Insap deputy chairperson Pamela Yong in a statement said her think tank is forecastin...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Moira World Tour 2024 Malaysia Dipilih Sebagai Lokasi Pertama

Pengertian Pungli Contoh Dan Hukumannya

Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord