Pada Suatu Malam



Terpaksa kena cerita juga lah pengalaman ni.Errr,nak mula dari mana ekk?  Apa yang pastinya macam seram lah sedikit. Penampakan gitu, pada malam Sabtu baru-baru ini.

 Kami sekeluarga keluar makan selepas maghrib jam lebih kurang 8.15 malam. Dah keluar rumah, patah balik pula ke rumah.Suami terlupa nak ambil barangan yang dia nak jumpa kawan malam tu. Dah 10 minit membazir.Huhuhuk..





Jam 9 malam juga kami sampai ke Restoran yang kami tuju tu setelah berhenti isi minyak dan keluarkan duit.Malam tu juga kebetulan tekak rindukan masakan Mee Tomyam Restoran ni. Kuahnya yang pekat dan pedas,itu yang buat Ina repeat ke Restoran ini,di Semambu.

 Lebih kurang jam 10.30 malam, kami beredar dari Restoran tersebut. Ehh,lupa pula Restoran tu nama apa.Tapi di tepi jalan jerlah.Ada pokok lampu-lampu macam pokok krismas haa.Jika tak silap berhadapan stesyen minyak di Semambu,Kuantan.

Singgah ke Bandar Kuantan. Suami nak berjumpa dengan kawan dia. Lama lah juga, bila orang laki ni bersembang. Boleh tahan juga,apalah yang dibawangkan tu sampai lama sanngat kami anak-beranak menunggu dalam kereta. 

Kemalangan Meragut nyawa
Jam 11.15 malam barulah gerak balik ke rumah. Dan bermula lah kisah seram.Dalam perjalanan balik tu, memang lah jalan utama melalui satu jalan yang berhadapan semak samun. Corner disitu memang  sedap jika bawa laju. Kebanyakan kereta dan motor yang melalui jalan tersebut akan memecut. 

 Dan jika nasib tak baik.Boleh mendatangkan kemalangan disitu. Banyak kemalangan yang meragut nyawa disitu. Pernah dengar satu kisah kemalangan kepala putus dari pada badan.Yang paling menyeramkan adalah waktu malam ia menganggu pekerja stesen minyak yang bekerja shif malam. Siap bawa kepala lagi tu.Huhuhuhuk..

Perkampungan Bunian,Beserah
 Untuk pengetahuan korang,aluan yang kerap kemalangan itu adalah penempatan orang bunian.Orang-orang lama di Beserah sahaja yang tahu akan cerita tersebut.

 Berbalik dari kisah Ina pula. Mata Ina dah nampak sebenarnya benda putih dari jauh. Tetapi buat tak tahu jerlah,kot kain banner kan? Yang terselit. Dan yang paling menyeramkan, dah lah melalui depan benda putih tu.Suami bawa slow lah pula.Jadinya, memang nampak lah apa benda putih tu. Menggigil lah sekejap. Mujurlah benda putih tu duduk mencangkung,tak nampak sangat.Benda tu membelakangi. Kalau tidak, haihhh. Tak tahulah.

 Sesudah sampai ke rumah. Lebih kurang 10 minit, Ina terasa perut memulas sakit sangat. Dan secara tiba-tiba ada bleeding, yerlah perut Ina masih tak kuat lagi di awal mengandung kali ini.Alhamdulillah, nasib tak berlarutan sampai ke pagi esok.








Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ehbelogaku.com/2019/08/pada-suatu-malam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Terpaksa Bergilir Berjaga Tiap Malam Keluarga Mendakwa Diganggu Kehadiran Api Misteri

Terpaksa Bergilir Berjaga Tiap Malam Keluarga Mendakwa Diganggu Kehadiran Api Misteri

papar berkaitan - pada 28/7/2019 - jumlah : 305 hits
Sebuah keluarga yang mendiami kediaman di Tanjung Batu mendakwa telah diganggu dengan kehadiran api misteri yang berlaku pada waktu waktu tertentu Salah seorang suri rumah itu berkata api misteri yang telah membakar pelbagai barangan dan pe...
Tak Rasa Nak Makan Malam Apabila Amal Minum Ini

Tak Rasa Nak Makan Malam Apabila Amal Minum Ini

papar berkaitan - pada 28/7/2019 - jumlah : 274 hits
Tahukah anda rakyat Malaysia antara paling ramai mengalami masalah berat badan yang berlebihan atau obesiti akibat makan berlebihan Masalah obesiti ni boleh mengundang pelbagai penyakit seperti kencing manis darah tinggi sakit jantung dan s...
Cuaca Ekstrem Di Garut Suhu Malam Hari Di Bawah 5 Derajat Celcius

Cuaca Ekstrem Di Garut Suhu Malam Hari Di Bawah 5 Derajat Celcius

papar berkaitan - pada 27/7/2019 - jumlah : 276 hits
Saat ini suhu di Garut pada malam hari bisa mencapai 1 derajat Celsius Sementara siang hari berkisar antara 20 22 derajat Celsius dengan embusan angin dingin Jika dipetakan rata rata suhu di kawasan perkotaan mencapai 15 derajat Celsius sed...
Selalu Bawa Keluar Malam Antara Punca Anak Mudah Sakit Ada Masalah Tidur

Selalu Bawa Keluar Malam Antara Punca Anak Mudah Sakit Ada Masalah Tidur

papar berkaitan - pada 27/7/2019 - jumlah : 343 hits
Umur berapa sesuai bawa anak keluar malam Ada segelintir ibu bapa yang tidak ambil hirau tentang hal ini Mereka bawa bayi keluar hingga larut malam seolah olah sudah tidak ada siang lagi esoknya Ada juga ibu bapa yang tak kisah dan turut me...
Nak Rezeki Lancar Tak Terduga Setiap Malam Bacalah Dua Ayat Ini

Nak Rezeki Lancar Tak Terduga Setiap Malam Bacalah Dua Ayat Ini

papar berkaitan - pada 27/7/2019 - jumlah : 247 hits
Assalamualaikum dan salam sejahtera Ada dua ayat di dalam Al Qur an yang jika dibaca setiap malam maka orang yang membacanya akan diberikan kecukupan Dua ayat saja Iya hanya dua ayat Rasulullah shallallahu alaihi wasallam bersabda
Bangun Pagi Wajib Senyum Walaupun Malam Tu Merajuk Mila Kongsi Tip Bahagia

Bangun Pagi Wajib Senyum Walaupun Malam Tu Merajuk Mila Kongsi Tip Bahagia

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 488 hits
Rumah tangga yang bahagia bergantung kepada bagaimana pasangan mencorakkannya Jika acuannya baik maka baiklah ia hingga ke akhir hayat Bukan semata mata pada wang ringgit dan kecantikan tetapi ikhlas menerima pasangan dan sama sama menegur ...
Video Ucapan Anwar Dan Gambar Gambar Di Malam Harapan Baru Sarawak

Video Ucapan Anwar Dan Gambar Gambar Di Malam Harapan Baru Sarawak

papar berkaitan - pada 30/7/2019 - jumlah : 345 hits
Dalam ucapan sewaktu majlis makan malam Harapan Sarawak Baru malam tadi saya turut membangkitkan berkenaan isu penebangan hutan di Sarawak dan Sabah yang kian meruncing Saya tekankan bahawa kita mesti mempunyai kekuatan dan tekad politik ya...
Gunung Tangkuban Parahu Kembali Erupsi Malam Ini

Gunung Tangkuban Parahu Kembali Erupsi Malam Ini

papar berkaitan - pada 2/8/2019 - jumlah : 192 hits
Taman Wisata Alam Gunung Tangkuban Parahu kembali mengalami erupsi Kamis malam Kolom abu menyembur setinggi 180 meter dari dasar kawah
Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Apa Itu Kwsp Akaun 3

Bercinta Ke Keluar Makan Malam Bersama Netizen Jumpa Kelibat Byun Wooseok Dalam Gambar Hyeri

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Pet Expo Midvalley 2024

Lirik Lagu Satu Selamanya Twins

Perbedaan Kartu Kredit Dan Kartu Debit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Kenapa Bini Aku Tak Cantik

Onew Bertemu Peminat Pada 27 Julai 2024

Hentikan Kerja Gila Hiburan Ekstrim Lihat K Tan

Late Lunch

Breathe Easy Indoors Exploring Air Conditioner Installation

Aneh Lelaki Kahwini Ibu Mentua Selepas Kematian Isteri Dengan Restu Bapa Mentuanya