Order Mcdonalds Food While Sitting Home In Movement Control Order


McDonald’s sudah tak asing lagi. Dalam tempoh berkurung ini misalnya memang fastfood menjadi pilihan utama bila diri dah rasa jemu nak makan masakan sendiri. Normal bila rasa bosan kalau dah terpaksa hadap menu makanan yang hampir sama. Lagi-lagi bila berada dalam keadaan movement control order (PKP) ni.

PKP nak tak nak kita kena ikut! Wajib ikut! Walaupun kelihatan agak membosankan tetapi ianya jauh lebih baik daripada terpaksa berdepan dengan risiko bahaya. Setakat duduk berkurung di dalam rumah apalah sangat.

Kalau nak dibandingkan dengan mereka yang terpaksa bertarung nyawa di barisan hadapan (frontliner), kita jauh lebih bernasib baik. Kita masih boleh duduk di dalam rumah dalam keadaan aman. Kita masih boleh peluk anak-anak, bergurau senda tiap hari dalam keadaan tenteram. Sebaliknya mereka yang sedang berkorban demi kita, demi negara, mereka perlu berdepan dengan risiko yang jauh lebih tinggi dari kita.

Kembali pada soal makanan. Antara menu yang cukup menjadi perhatian adalah makanan segera dari pelbagai pihak. Antara yang menjadi pilihan paling utama sudah tentulah McDonald’s.


Kat McDonalds ni macam-macam ada. Ayam gorengnya sedap dengan rasa pedas rangup, ditambah pula dengan menu burgernya yang besar dan mengancam. Tak lupa juga dengan menu untuk kanak-kanak berserta desert seperti apple pie. Sedap-sedap belaka.

Sebagaimana yang dikatakan tadi. Tak payah sibuk nak keluar rumah kalau teringin nak makanan menu McDonalds ni. Jika kebetulan nak sambut birthday bersama anak-anak dan pasangan dalam rumah tu pun mudah saja.

Buat apa nak pening kepala dan bersusah payah beli barang keperluan, dengan nak memasaknya lagi. Sedangkan dengan mudah dapat menu yang sedap dari McDonalds untuk dinikmati bersama yang tersayang untuk meraikan hari istimewa tersebut.

Bagaimana Nak Order Untuk Dapatkan Menu McDonalds?

Caranya mudah saja. Jika nakkan fast food delivery malaysia ni, kita hanya perlu buka aplikasi Foodpanda. Ya Foodpanda! Ini kerana pihak Foodpanda turut menyediakan servis penghantaran makanan dari restoran McDonalds yang berhampiran dengan rumah kita untuk dihantar terus pada pelanggan.

Malah pihak Foodpanda juga turut mengutamakan kaedah contactless delivery untuk para pelanggan demi membantu menjauhkan lagi risiko untuk Covid 19.

Antara banyak-banyak menu yang ada di McDonalds ni, antara menu yang sering menjadi perhatian adalah seperti Big Mac, Ayam Goreng McD, GCB, Chicken Burger, Bubur Ayam McD, Fillet O Fish dan banyak lagi.


Jika ada anak-anak kat rumah, boleh order Happy Meal. Boleh pilih nak ayam gorengm burger, bubur atau nugget. Tentu anak happy dengan tambahan mainan yang ada di dalam kotak Happy Meal tersebut. Secara tak langsung anak juga ikut happy walaupun dalam keadaan berkurung di dalam rumah.

Bagus kan macamana. Kita sama-sama dapat berasa happy dengan menu pilihan masing-masing. Nak makan ayam goreng boleh, burger boleh, pie boleh dan yang penting kita semua tetap dapat berada bersama dalam rumah tanpa rasa bimbang.

Malah penghantaran makanan juga turut menitikberatkan soal kebersihan, langkah berjaga-jaga dan juga turut mengambil kira soal jarak dengan pelanggan ketika penghantaran.

Ingat! Stay At Home! Duduk Rumah Jangan Degil! Nak Menu Apa, Jom Kita Order Secara Online Jer

Syukur bila semua pihak dapat bekerjasama begini. Servis penghantaran makanan dengan cara contactless delivery ini juga sangat bagus dan memudahkan para pelanggan sambil menjaga jarak untuk keselamatan diri masing-masing.

Ingat tau!! Jangan keluar rumah melainkan terpaksa. Jangan juga keluar rumah tanpa sebarang tujuan yang tak pasti.


Jika hati teringin nak nikmati menu McDonalds, tak perlulah susah payah buang masa, buang tenaga dan buang minyak kereta tu. Online dan order saja secara terus di aplikasi Foodpanda dan biar pihak delivery Foodpanda uruskan semuanya dari pickup hinggalah kepada penghantaran.

Sit At Home! And Lets Order To Eat!

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://lipslikesugar87.blogspot.com/2020/04/order-mcdonalds-food-while-sitting-home.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Home Minister Govt Has No Intention To Amend Sosma Needed By Enforcement Agencies To Maintain Public Order

Home Minister Govt Has No Intention To Amend Sosma Needed By Enforcement Agencies To Maintain Public Order

papar berkaitan - pada 27/10/2021 - jumlah : 251 hits
Home Minister Datuk Seri Hamzah Zainudin noted that his ministry was committed to further improving the law further stating that such improvement measures are continually done from time to time Bernama picKUALA LUMPUR Oct 26 The federal gov...
Ups And Downs Of Working From Home Sweet Office

Ups And Downs Of Working From Home Sweet Office

papar berkaitan - pada 31/10/2021 - jumlah : 216 hits
Work from home or return to office The debate rages on On social media the views seem to clearly favour WFH But I also hear different stories from people who are stressed with work that never seems to end with the day or even the week Some ...
Doctor Octopus Sedut Teknologi Dari Suit Iron Spider Antara Teori Terbaru Peminat Mengenai Spider Man No Way Home

Doctor Octopus Sedut Teknologi Dari Suit Iron Spider Antara Teori Terbaru Peminat Mengenai Spider Man No Way Home

papar berkaitan - pada 30/10/2021 - jumlah : 314 hits
Tidak dinafikan Spider Man No Way Home menjadi antara filem Marvel yang paling dinanti nantikan selepas Avengers Endgame Sejak filem ini memulakan produksi pelbagai teori telah dilontarkan peminat Bukan itu sahaja pelancaran trailer pertama...
Tips For Organizing A Sustainable Kitchen In Your Home

Tips For Organizing A Sustainable Kitchen In Your Home

papar berkaitan - pada 30/10/2021 - jumlah : 212 hits
Having a sustainable kitchen is much simpler than it sounds You ll need to focus on just five magic words rethink refuse reduce reuse and recycle And why the kitchen The kitchen is the environment that The post appeared first on
Work From Home Best Practices Expected To Change Employment Landscape

Work From Home Best Practices Expected To Change Employment Landscape

papar berkaitan - pada 30/10/2021 - jumlah : 220 hits
Substantial remote work including work from home practices introduced since Covid 19 transmission and the digitalisation advancement is expected to change the employment landscape and future of work According to the Economic Outlook 2022 re...
Jumpa Pemilik Home Stay Di Putra Jaya

Jumpa Pemilik Home Stay Di Putra Jaya

papar berkaitan - pada 31/10/2021 - jumlah : 520 hits
Asalamualaikum Salam Sejahtera Suasana persekitaran perumahan di Putra Jaya Cerita ini adalah imbasan kenangan semata Blogger Etuza dan isteri ketika mengiringi anak ke Cyber Jaya Tujuan anak sulung telah dipanggil untuk taklimat dan pengam...
Racial Woes In Home Rentals Being Looked At In New Act

Racial Woes In Home Rentals Being Looked At In New Act

papar berkaitan - pada 1/11/2021 - jumlah : 184 hits
Housing minister Reezal Merican Naina Merican says the proposed act includes a tribunal to deal with issues faced between landlords and tenants KUALA LUMPUR The proposed Residential Tenancy Act which will be tabled next year may include way...
Guide For You To Create Video Blog At Home

Guide For You To Create Video Blog At Home

papar berkaitan - pada 7/11/2021 - jumlah : 240 hits
Due to pandemics social media and video making took a prominent position in everyone s life People staying inside the home started making vlogs and sharing their day to day life and even their passion creativity and talent with the world It...
Buktikan Komitmen Jaga Keamanan Data Pribadi Pengguna Home Credit Raih Sertifikasi Iso 27001

Buktikan Komitmen Jaga Keamanan Data Pribadi Pengguna Home Credit Raih Sertifikasi Iso 27001

papar berkaitan - pada 5/11/2021 - jumlah : 198 hits
Asalkan tidak memberitahu PIN password atau kode OTP kepada siapa pun pengguna tak perlu khawatir terkait keamanan data pribadi karena Home Credit sudah punya sertifikasi ISO 27001
218 Fibonaci

Pentingnya Muhasabah Diri

Persediaan Awal Haji

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Malaysia Asserts Claim For Portion Of Goldman Sachs Fines In 1mdb Case

Wanita Dikenakan Bayaran Rm9 55 Untuk Nasi Putih Dan Telur Goreng Bungkus

Forest City Casino Misreporting Pas Leader Wants Brave Pmx To Teach Bloomberg A Lesson At Qatar Economic Forum

Kkb Poll Indian Voters Might Make All The Difference



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Jangan Pandang Belakang 2

Bukan Sekadar Penyeri Masakan Ini Potensi Daun Sup Untuk Kesihatan

Andika Mahesa Feat Dodhy Kangen Band Dimana Perasaanmu Chord

Boss Level A Bmw R100 Caf Racer With Carbon Leaf Spring Suspension

The 5 Best Electric Tea Kettles Of 2024

Hitung Hari Bersalin Shila Amzah Usaha Nak Bersalin Normal Doakan Tau