Orang Yang Suka Berjaga Lewat Malam Biasanya Orang Yang Lebih Pintar


Orang Yang Suka Berjaga Lewat Malam Biasanya Orang Yang Lebih Pintar! Pernah merasakan lebih mudah untuk berfikir pada waktu malam? Anda mungkin seorang yang bijak! Menurut Psychology Today, orang pintar biasanya lebih suka berjaga di waktu malam (aktif pada waktu malam) berbanding orang yang mempunyai IQ biasa. Dalam satu kajian yang membabitkan golongan muda, ditunjukkan bahawa individu pintar terbukti suka tidur lewat malam pada hari-hari biasa.
Dalam sebuah kajian dari Study Magazine, Satoshi Kanazawa, seorang pakar psikologi di London School of Economics And Political Science, melaporkan bahawa purata IQ dan pola tidur mempunyai hubungan yang rapat. Hubungan ini membuktikan bahawa orang yang menghabiskan purata lebih banyak berjaga pada waktu malam adalah individu yang cerdas.
Kebanyakan orang pada umumnya akan mempunyai corak tidur yang teratur dan mudah, manakala orang yang mempunyai kecerdasan rata-ratanya akan mengalami gangguan tidur jadi memilih untuk berjaga pada waktu malam. Malam masih digunakan untuk melakukan sesuatu aktiviti, menulis sebagai contoh.
Orang berjaga waktu malam biasanya menangkap maklumat sepanjang hari dan memprosesnya pada waktu malam. Walau bagaimanapun, ada beberapa perkara yang mungkin masih menjadi perdebatan tentang akibat kekurangan tidur yang boleh menyebabkan masalah kesihatan. Walaupun, ada sisi positif mengapa orang-orang berjaga waktu malam adalah orang yang pintar.

1 Pada waktu siang, seolah-olah fikiran anda tidak boleh memberi tumpuan kepada sesuatu Pada waktu siang, fikiran anda mungkin berada di mana-mana seperti berimaginasi. Malah, waktu siang dalah masa yang paling kreatif yang anda boleh dapatkan. Tetapi pada waktu malam, sisi paling menarik dari anda mula muncul. Waktu malam adalah masa untuk anda mengeluarkan kebolehan anda dan membiarkan diri anda melepaskan ‘topeng’ yang meliputi anda sepanjang hari.

2 Rutin tidak wujud dalam kamus anda Berjaga lewat malam akan sentiasa menjadi rutin harian anda. Tidak kira sama ada anda mempunyai pekerjaan ‘9 to 5‘, anda akan tetap berjaga larut malam. Dan itu menjadikan anda orang yang agak memberontak dan dapat menentang tradisi yang ada. Dalam sebuah surat akhbar akademik, “Why The Night Owl Is More Intelligent,” yang diterbitkan dalam jurnal Psychology And Individual Differences, menjelaskan andaian bahawa dalam beberapa waktu ini, orang cenderung bekerja pada waktu siang dan tidur pada waktu malam. Dan tidak lagi mengejutkan bahawa orang yang berjaga sehingga larut malam adalah orang yang dapat mengembangkan tahap pemikiran mereka, tidak dapat mendiamkan diri hanya kerana orang lain memberitahu untuk tidur kerana sudah lewat malam.
3 Seorang yang open-minded
Perkara yang berlaku pada waktu malam, sudah tentu anda tidak boleh mendapatkannya pada siang hari. Malam adalah masa untuk anda membuka fikiran dan waktu untuk para penyair untuk menulis puisi, pemuzik mencipta lagu, dan seniman menemui karya-karya hebat mereka.
Ketika mereka berjaga lewat malam, mereka menemui banyak perkara apabila orang kebanyakan sedang tidur. Mereka ingin mencuba batas mereka dan menerokai kegelapan untuk membawa lebih banyak cahaya pada siang hari.

4 Orang yang suka berjaga lewat malam juga seorang yang proaktif Peribahasa inggeris mengatakan, The early bird may get the worm, but the night owl gets the whole jar. Apabila morning person mungkin mendapat peluang untuk melihat cacing yang keluar dari lubang menjelang waktu pagi, orang berjaga lewat malam telah melihat cacing masuk ke lubang sebelum awal pagi.
Bangun pagi adalah sesuatu yang positif dan proaktif, tetapi berjaga pada waktu malam adalah sama pentingnya. Kerana mereka yang tidur larut malam (walaupun pagi) adalah beberapa langkah di hadapan mereka yang bangun awal. Terdapat beberapa perkara yang hanya boleh diterokai pada waktu malam dan tidak akan diperolehi oleh mereka yang bangun awal, itu adalah idea-idea yang segar dan baru.
Demikian tadi, telah mendedahkan fakta di sebalik orang yang suka berjaga larut malam. Adakah anda salah seorang daripada mereka?
Sumber: Aliffchannel
The post Orang Yang Suka Berjaga Lewat Malam Biasanya Orang Yang Lebih Pintar! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/orang-yang-suka-berjaga-lewat-malam-biasanya-orang-yang-lebih-pintar/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Lebih Suka Susu Coklat Berbanding Susu Biasa Sebaiknya Ibu Kena Hadkan

Anak Lebih Suka Susu Coklat Berbanding Susu Biasa Sebaiknya Ibu Kena Hadkan

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 97 hits
Mama nak susu coklat Memang perkara yang biasa ibu ibu mendengar rengekan anak yang mahukan minuman bercoklat ini Tambahan lagi kini banyak kios minuman di pusat pusat membeli belah yang menjual minuman susu coklat bersama bubble atau jeli ...
Lelaki Sebenarnya Lebih Suka Wanita Tanpa Mekap Ini Sebabnya Yang Ramai Tak Tau

Lelaki Sebenarnya Lebih Suka Wanita Tanpa Mekap Ini Sebabnya Yang Ramai Tak Tau

papar berkaitan - pada 26/1/2019 - jumlah : 158 hits
Lelaki Sebenarnya Lebih SUKA Wanita Tanpa MEKAP Ini Sebabnya Yang Ramai TAK TAHU Dalam satu kajian mendapati bahawa kaum lelaki ini sebenarnya gemar sekali melihat pasangan mereka berpenampilan sederhana dan tidak bermekap Maksud tidak berm...
Konsumen Kaya Lebih Suka Membeli Properti Tunai

Konsumen Kaya Lebih Suka Membeli Properti Tunai

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 58 hits
Ketua Umum Asosiasi Real Estate Broker Indonesia Lukas Bong menyebut bahwa masyarakat menengah ke atas masih belum tertarik melakukan pembelian properti melalui skema kredit pemilikan rumah perbankan Menurutnya kebanyakan mereka memilih men...
Makan Lewat Malam Punca Penyakit

Makan Lewat Malam Punca Penyakit

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 157 hits
Rakyat Malaysia suka makan tanpa mengira waktu termasuk lewat tengah malam Kesan amalan tidak sihat menyebabkan individu terdedah kepada penyakit tidak berjangkit seperti penyakit jantung kencing manis kegemukan kanser tekanan darah tinggi ...
Nak Elakkan Makan Makanan Berat Waktu Malam Cuba Cara Ini Untuk Kenyang Lebih Lama Rileks Media

Nak Elakkan Makan Makanan Berat Waktu Malam Cuba Cara Ini Untuk Kenyang Lebih Lama Rileks Media

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 191 hits
Memang Ajaib Tak rasa nak makan malam apabila amal meminum minuman ini Kalau begini berat badan pun cepatlah turun tak percaya cubalah sendiri Nak kurus tapi bila malam makan tak ingat Ini kegagalan besar kita yang nak berdiet Sebabnya bila...
Makan Malam Lebih Awal Atau Tidak Sama Sekali Dapat Membantu Turunkan Berat Badan

Makan Malam Lebih Awal Atau Tidak Sama Sekali Dapat Membantu Turunkan Berat Badan

papar berkaitan - pada 1/2/2019 - jumlah : 94 hits
Hasil penelitian ini menyebut bahwa seseorang dengan berat berlebih yang makan pada siang hari dan berpuasa di malam hari ternyata lebih sedikit mengalami kelaparan Selain itu lemak yang ada di tubuh mereka juga terbakar lebih banyak pada m...
20 Alternatif Panggilan Sayang Buat Kamu Dan Pasangan Lebih Mesra Dari Mama Papa Istri Pasti Suka

20 Alternatif Panggilan Sayang Buat Kamu Dan Pasangan Lebih Mesra Dari Mama Papa Istri Pasti Suka

papar berkaitan - pada 29/1/2019 - jumlah : 112 hits
Bosan ah kalau manggilnya cuma Papa Mama pas berduaan Sesekali agak manis manja dan nakal boleh kan
Kau Kerjalah Sampai Lewat Malam Sekali Pun Orang Tak Akan Hargai Tapi Sekali Kau Buat Silap Kau Habis Pekerja Kecewa

Kau Kerjalah Sampai Lewat Malam Sekali Pun Orang Tak Akan Hargai Tapi Sekali Kau Buat Silap Kau Habis Pekerja Kecewa

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 155 hits
Duk sembang dengan member pasal kerja Dia kata Memang susah nak dapat kerja sekarang Bila dapat kerja makan gaji tak kiralah dengan swasta atau gomen hadap sajalah segala yang depa tetapkan Dalam sektor pekerjaan kau jangan harapkan much ap...
Pandang Pertama Lenovo Z5 Pro Gt Peranti Pintar Pertama Dengan Snapdragon 855 Memori Sehingga 12gb Ram

Pandang Pertama Lenovo Z5 Pro Gt Peranti Pintar Pertama Dengan Snapdragon 855 Memori Sehingga 12gb Ram

papar berkaitan - pada 15/1/2019 - jumlah : 82 hits
Dengan Snapdragon 855 akhirnya Qualcomm akhirnya menghasilkan sebuah pemproses dengan teknologi 7nm Ramai yang menyangka pengeluar besar seperti Samsung atau Xiaomi akan menjadi yang pertama menggunakannya tetapi Lenovo yang terawal mengumu...
Amar Baharin Kongsi Keputusan Tak Lulus Mohon Bpn

Puding Karamel Kukus Mudah Dan Sedap

Cara Buat Mee Bandung Lebih Sedap Dan Terbaik

Hiburan Kau Nak Gaduh Dengan Semua Orang Sampai Bila Zarina Anjoulie Maafkan Amyza Aznan

Gambar Terbaru Gal Gadot Sebagai Diana Prince Dalam Promo Art Wonder Woman 1984

Ayam Masak Kicap Daun Kari

Inilah Manusia Paling Popular Di Malaysia Sekarang

Resepi Kek Karamel Pelangi Lembut Dan Sedap Tutorial Bergambar



Bolehkah Manusia Menjangkitkan Virus Covid 19 Pada Haiwan Boleh

Memahami Asal Usul dan Makna Istilah Wabak dan Plague

Kisah Kejatuhan dan Kebangkitan Semula NOKIA

Asal Usul Meme Kumpulan Penari Pengusung Keranda dari Afrika

6 Cara Mudah Tentukan Berlian Tulen Atau Tidak Di Rumah


7 Hal Ini Bisa Memperparah Wabah Corona Kalau Diabaikan

Pengucilan Dokter Dan Perawat Kembali Terjadi

Action Boxs

Beli Satay Linggi Memang Sedap Puas Hati

Satu Sistem Seperti Hrmis Dan Google Maps Mesti Dibina Oleh Kkm Sebagai Langkah Menangani Covid 19

Mana Nak Ikut