Orang Tu Ambik Rantai Kakngah Budak Diragut Ketika Berkunjung Ke Jom Heboh Batu Kawan


The Reporter


Malang tak berbau, seorang kanak-kanak perempuan diragut oleh dua wanita berbadan gempal ketika berkunjung ke Jom Heboh di Batu Kawan baru-baru ini. 
Dalam kejadian yang berlaku pada Ahad lalu, ibu mangsa, Siti Haryani, hanya mengetahui kejadian yang menimpa anaknya, Anelia, selepas mendapati kanak-kanak itu menangis. 
KEJADIAN hitam di Jom Heboh Batu Kawan yang kami takkan lupakan sampai bila-bila. 29 September, Ahad, hari kami sekeluarga nak beriadah, berseronok, happy-happy tetapi sebaliknya yang berlaku. 
Rantai leher Anelia diragut di Jom Heboh. Baru saja kami sampai di sana, masa tu tengah jalan di bahagian orang jual barang satu beg RM10. Ada Jacker, Zess apa semua tu. 
Sedar-sedar Anelia menangis. Bila ditanya dia jawab, 
"Orang tu ambil rantai Kakngah" 
Baru perasan tengok di lehernya tak ada rantai dah. Merah, habis leher dia mengalami kesan rantai ditarik. Ya Allah, kesian anak aku. 
Jenguk-jenguk cari memang tak tahu siapa yang ambil. Gelabah Cikni dah macam apa kat sana. Nak menjerit, melolong pun tak guna. Peragut mungkin ada sebelah Cikni saja, tetapi kita tak tahu siapa dia. 
Suami Cikni pegang tangan Anelia pada masa itu. Orang memang ramai bersesak. Dengan bunyi bising speaker memainkan lagu, dengan bising penjual dok bercakap guna mikrofon. Pandai sungguh peragut mencari tempat dan masa. 
Rantai tak kisah, ada rezeki boleh beli lain. tetapi anak yang penting. Mujur tak mengalami luka apa, cuma ada kesan merah-merah dengan kesan kuku saja kat belakang. Kalau Cikni jumpa pelaku, Cikni cakar-cakar dia balik. 
Jom Heboh memang tak pernah depa mai. Sampai depa dah besar sikit ni baru jejak kaki. 
Ibu minta maaf kat Anelia. Kesian dia trauma, sampai balik ke rumah pun masih dok beritahu "Orang tu ambil rantai Kakngah, nanti kita habaq kat polis. Orang tu perempuan tak pakai tudung, orang tu jalan dua orang, orang tu gemuk. Orang tu rambut panjang," semua detail dia ceritakan. 
Wallahualam sama ada betul atau tidak gambaran yang dia berikan itu. Tetapi setiap kali tanya, dia akan mengulangi cerita yang sama. 
Semoga menjadi pengajaran buat Cikni dan semua yang ada anak dara. Kalau pakai barang kemas, bukalah sebelum pergi ke tempat sesak dengan orang ramai. Spesis jahat sekarang ni ada di mana-mana. Tergamak dia buat begini pada insan sekecil itu. 
Dan untuk pelaku, kami sekeluarga memang tak dapat buat apa. Tetapi ingat, Allah ada. Setiap perbuatan buruk pasti ada balasannya. 
Tolong doakan Anelia untuk lupakan kisah hitam ini ya. Hati-hati buat semua tak kira ke mana kita pergi. Orang jahat sedang memerhati dan menunggu masa terbaik untuk melakukan jenayah. 
Sumber: Siti Haryani Azmi

September 30, 2019 at 01:46PM

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://atmknews.blogspot.com/2019/09/orang-tu-ambik-rantai-kakngah-budak.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tular Rakaman Tangan Budak Tersepit Di Eskalator Situasi Cemas Sangat Ketika Orang Ramai Hulur Bantuan

Tular Rakaman Tangan Budak Tersepit Di Eskalator Situasi Cemas Sangat Ketika Orang Ramai Hulur Bantuan

papar berkaitan - pada 17/9/2019 - jumlah : 315 hits
Malang menimpa seorang kanak kanak lelaki berusia lingkungan 3 hingga empat tahun apabila tangannya tersepit di bahagian bawah tempat pemegang eskalator Dalam video yang ditularkan di Whatsapp dan dikongsikan ke Facebook orang ramai berusah...
Jom Ke Bangkok Dengan Singapore Airlines

Jom Ke Bangkok Dengan Singapore Airlines

papar berkaitan - pada 22/9/2019 - jumlah : 277 hits
Jom kita travel lepasi sempadan utara negara masuk ke negara jiran yang satu tu Lagipun Thailand pun salah satu destinasi travel yang tidak kurang best juga kalau difikirkan ni Banyak tempat tempat menarik yang boleh dikunjungi dan dilawati...
Jom Order Sekarang Pelbagai Menu Masak Lomak Cili Api Berasap Delivery Disediakan

Jom Order Sekarang Pelbagai Menu Masak Lomak Cili Api Berasap Delivery Disediakan

papar berkaitan - pada 20/9/2019 - jumlah : 380 hits
MASAK LOMAK CILI API BERASAPAgent Dropshipper WANTED 20 orang yang serious ingin berniaga santai online offlineTraining dan bahan posting FOCSekali order repeat lagi 10 bekas WOOOHOOO SODAP SANGAT KAH Daging salai masak lemak cili api Ayam ...
Jom Explore Traveloka

Jom Explore Traveloka

papar berkaitan - pada 23/9/2019 - jumlah : 350 hits
Hola Salam Cuti cuti Malaysia Seperti yang semua orang tau Malaysia ni banyak dengan public holiday Tak cukup dnegan tu tempat menarik untuk bercuti pun melambak lambak Korang tinggal pilih je nak pergi kemana Laut Hutan Shopping Tempat ber...
Jom Muat Turun 6 Permainan Batman Ini Secara Percuma Dari Epic Games Sekarang

Jom Muat Turun 6 Permainan Batman Ini Secara Percuma Dari Epic Games Sekarang

papar berkaitan - pada 22/9/2019 - jumlah : 189 hits
Reading Time 1 minutePercuma sehingga 26 September ini Sempena meraikan Hari Batman yang berlangsung pada 21 September Epic Games telah menawarkan kepada para peminat permainan komputer sebanyak 6 permainan Batman yang boleh dimuat turun se...
Cincau Ori Cincau Keluaran 100 Muslim Jom Beli Sekarang

Cincau Ori Cincau Keluaran 100 Muslim Jom Beli Sekarang

papar berkaitan - pada 25/9/2019 - jumlah : 624 hits
Menjual Produk Cincau Ori Diperbuat daripada tumbuhan herba semulajadi tanpa barang pengawet Mengandungi banyak khasiat untuk kesihatan Dihasilkan oleh Bumiputera Muslim HARGA PRODUK RM2 50Untuk tempahan sila hubungi 0197917015 ATAU terus m...
Jom Mendaftar Dengan 1gc

Jom Mendaftar Dengan 1gc

papar berkaitan - pada 26/9/2019 - jumlah : 300 hits
Get LinkJom Mendaftar Dengan 1Gc Tidak rugi malahan lebih berfaedah lagi untuk diri kita sendiri PENGENALANApa Itu 1GC Untuk mengetahui lebih lanjut tentang 1Gc ini Anda boleh melayari laman web ini Secara fahaman saya mengenai 1GC ini Ia m...
Nak Blog Mesra Google Jom Check Seo Guna Website Nih

Nak Blog Mesra Google Jom Check Seo Guna Website Nih

papar berkaitan - pada 25/9/2019 - jumlah : 421 hits
Ramai juga yang selalu tanya tips untuk saya macam mana nak bagi blog kita selalu ada kat atas masa carian di Google Ada banyak tips sebenarnya tapi untuk kali nih saya kongsi tools yang anda boleh guna untuk kasik blog anda lebih mesra den...
Dapat Suami Tak Banyak Cakap Menyesal Kahwin Dulu Tak Ikut Cakap Mak Stres Aku

Penerangan Akaun 3 Kwsp Syarat Dan Cara Keluar Duit Kwsp Akaun 3

Kakak Maut Adik Kritikal Dalam Kemalangan

Dah Jumpa Sebab Kalah Pn Kata Sebab Pengundi Luar

Orang Masjid Caj Rm1 000 Upah Solat Jenazah

Ht House By 007studio In Ha Tinh Vietnam

E Kyc Syarat Pengeluaran Kwsp Rm250 Ke Atas Bagi Akaun 3

Ben Nathan Kebahagiaanmu Chord



Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal


Tuan Ibrahim Antara Punca Kekalahan Pn Di Kkb

Hebat Dron Kamikaze M Sia Disekat As Mengapa

Bertanggung Jawab Penuh Terhadap Semua Perkara Yang Anda Sendiri Buat Pilihan

Resipi Pajeri Buah Gajus Khasiat Dan Bahaya Kacang Gajus

Lunch Jom

The Importance Of Air Filtration For Smoke And Allergies