Optom Eyecare Kedai Cermin Mata Bangi Bantu Selesaikan Masalah Mata Anak Anak Akibat Penggunaan Gajet


OPTOM Eyecare Kedai Cermin Mata Bangi Bantu Selesaikan Masalah Mata Anak Anak Akibat Penggunaan Gajet | Sekarang ni sekolah di tutup sementara bagi mengelakkan penularan Covid 19. Proses pembelajaran anak anak kembali di teruskan secara online menerusi kaedah PdPR.  Sejak pandemik Covid 19, pembelajaran secara online di laksanakan dan anak anak kita lebih terdedah dengan masalah mata akibat pengunaan gajet yang berlebihan. Penggunaan gajet seperti komputer, telefon pintar dan juga tablet adalah sesuatu yang tidak dapat dielakkan sepanjang pembelajaran secara online berlangsung.  

Kalau sebelum ni hanya hari minggu sahaja anak anak diberikan gajet tapi sekarang setiap hari bersekolah, anak anak akan menggunakan gajet bagi melancarkan pembelajaran secara online. Bayangkan berapa lama dalam seminggu anak anak kita menggunakan gajet yang boleh mengundang kepada masalah penglihatan

Tahukah korang, sebagai ibu bapa kita perlu ambil cakna dengan lebih serius akan penggunaan gajet dan kesannya kepada mata anak anak kita. Pemantauan lebih teliti amat penting dan perlu dilaksanakan agar anak anak tidak berlebihan dalam menggunakan gajet. Ini kerana penggunaan gajet yang berlebihan boleh mempengaruhi kesihatan mata anak anak kita di kemudian hari. 

Kesan Penggunaan Gajet Ke Atas Mata Anak Anak 
Banyak kesan yang akan berlaku pada mata anak anak kita jika penggunaan gajet secara berterusan tidak dapat di kawal dengan baik. 

Penglihatan KaburPenurunan tahap penglihatan yang teruk menyebabkan sakit kepala dan penglihatan berganda. 
Mata KeringKedudukan mata kanak kanak yang tidak sesuai semasa menggunakan gajet akan menyebabkan masalah mata kering dan mata menjadi mudah penat

Peningkatan Myopia (Rabun Jauh)Apabila anak anak melihat gajet pada jarak yang terlalu dekat secara berturut turut boleh menyebabkan masalah rabun. Ini kerana melihat gajet pada jarak dekat akan memberi lebih tekanan pada otot mata sekaligus menyebabkan rabun. 
Kerosakan Saraf MataKerosakan saraf mata boleh berlaku akibat daripada pendedahan cahaya biru yang berlebihan dari skrin paparan gajet. 
Tips Mengurangkan Kesan Penggunaan Gajet Berlebihan Pada Mata Anak Anak

Berikut KakYa senaraikan beberapa tips yang boleh dipraktikkan oleh ibu bapa bagi mengurangkan kesan penggunaan gajet berlebihan pada mata anak anak. 
• Kawal masa penggunaan gajet anak anak- Kawal waktu penggunaan gajet anak anak sewaktu mereka tiada kelas online. Sewaktu kelas online pastikan selepas pembelajaran selesai mereka ada sedikit waktu untuk merehatkan mata yang kepenatan akibat menatap skrin gajet yang agak lama

• Elakkan menggunakan gajet pada waktu malam- Penggunaan gajet pada waktu malam menyebabkan kitaran waktu tidur anak anak berubah disebabkan sinaran cahaya biru yang berlebihan pada mata. 
• Pastikan postur tubuh anak anak dalam keadaan yang betul ketika menggunakan gajet- Elakkan anak anak kita menggunakan gajet dalam keadaan berbaring kerana jarak gajet akan menjadi terlalu dekat dengan mata dan bukaan kelopak mata akan menjadi lebih besar. Ini akan memudaratkan mata anak anak. 
Sebelum KakYa cerita mengenai langkah pencegahan dan rawatan awal bagi menangani masalah penglihatan anak anak, KakYa nak tanya sikit kat korang. Tahukah korang, membaca dalam gelap boleh merosakkan mata? 
Korang boleh dengar sendiri kupasan terperinci daripada Encik Lokman seorang Optometris di Optom Eyecare yang KakYa kongsikan kat sini. 

Dah tonton dan dengar video ni kan? KakYa harap korang dapat lebih maklumat berkenaan membaca dalam gelap boleh merosakkan mata? selepas dah tonton dan dengar sendiri video ini. Jadi pasni pastikan selepas ini jangan membaca guna telefon dalam gelap, okey? Tak pasal pasal mata rosak sebab membaca dan menggunakan telefon dalam gelap. 
Langkah Pencegahan Dan Rawatan Peringkat Awal Bagi Menangani Masalah Penglihatan Anak AnakIbu bapa seharusnya peka apabila anak anak mengadu mereka tidak selesa dengan mata mereka, maka langkah langkah pencegahan dan rawatan di peringkat awal perlu dilaksanakan agar masalah kesihatan mata anak anak tidak menjadi lebih teruk. 

Jika anak anak kita mengadu mereka mengalami sakit kepala, sering menggosok mata, mata penat dan berair, sensitif pada cahaya, sering tidak menyiapkan kerja sekolah apabila kerja sekolah ditulis oleh guru di papan hitam, kerap meniru kawan sekelas berbanding menyalin apa yang ditulis pada papan hitam dan menonton televisyen pada jarak dekat. Ini adalah tanda anak kita sedang mengalami masalah penglihatan. Jadi sebagai ibu bapa jangan ambil mudah apabila ini berlaku pada anak anak kita. 
Cara yang boleh dilakukan oleh ibu bapa apabila berlakunya masalah ini, ibu bapa perlu membawa anak anak  untuk membuat pemeriksaan mata dengan optometris yang bertauliah bagi memastikan mata anak anak dalam keadaan baik dan tidak bermasalah. Pemeriksaan menyeluruh optometris dapat mengenal pasti punca dan masalah mata anak anak kita. 
Optom Eyecare Kedai Cermin Mata Bangi Membantu Dalam Menyelesaikan Masalah Penglihatan Anak Anak Akibat Penggunaan Gajet

Beberapa bulan yang lepas beberapa rakan blogger telah menjalani pemeriksaan mata secara menyeluruh di Optom Eyecare kedai cermin mata di Bangi. Menurut mereka, Optom Eyecare turut menyediakan khidmat pemeriksaan mata untuk kanak kanak juga. 

Jadi, kalau anak anak korang duk mengadu tentang masalah mata diaorang, boleh lah bawa anak anak korang untuk buat pemeriksaan mata secara menyeluruh di Optom Eyecare Bangi. Kat Optom Eyecare Bangi tersedia pelbagai servis pemeriksaan untuk mata. Korang boleh baca tulisan KakYa pada entri ini Optom Bangi : Klinik Rawatan Khas Pemeriksaan Kesihatan Mata Dan Terapi Penglihatan 

Satu lagi korang tak perlu bimbang kerana Optom Eyecare mempunyai optometris bertauliah dan  berpengalaman luas dalam bidang mereka. Dengan penggunaan teknologi yang canggih dan perundingan pakar penglihatan kanak kanak  yang bertauliah, korang tak perlu risau lagi. Biar yang pakar uruskan untuk korang. 
KakYa pon kalau bukan musim PKP kat Malaysia sekarang ni, memang nak sangat terjah kat Optom Eyecare Bangi ni sebab teruja benor dengan servis yang disediakan. Bukan sekadar kedai cermin mata saja tapi turut menyediakan rawatan khas pemeriksaan mata dan terapi penglihatan juga. 
KakYa teruja sangat dengan servis pemeriksaan saraf mata yang ditawarkan. Memang sesuai sangat untuk bawa anak anak KakYa yang terlampau terdedah dengan penggunaan gajet sejak akhir akhir ini ke Optom Eyecare Bangi untuk pemeriksaan menyeluruh mata diaorang. InsyaAllah moga moga dapat pergi sana sedikit masa lagi. 
KakYa pasti korang pon macam KakYa jugak. Risau kalau anak anak ada masalah membabitkan penglihatan kan? Jadi sebelum masalah penglihatan anak anak korang menjadi bertambah serius korang boleh terjah ke Optom Eyecare Bangi kat alamat tertera di bawah.

Optom Eyecare.No.37, Jalan 8/1, Seksyen 8, Bandar Baru Bangi, 43650 Bangi, Selangor Darul Ehsan.(Berdekatan Marrybrown)
Oh ya sebelum terlupa KakYa nak warwarkan pada korang berkenaan OPTOM GIVEAWAY. Haaa korang mesti teruja teruk nak join kan? Hadiah yang di tawarkan sangat sangat menarik iaitu cermin mata gelap untuk wanita. Untuk menyertai giveaway dan syarat syarat giveaway ini, korang boleh terus ke lamam instagram Optom Bangi. Good luck korang


Untuk sebarang pertanyaan mengenai servis dan perkhidmatan yang disediakan oleh Optom Eyecare Bangi, sila layari laman tertera; 
Website : https://optom.com.my/Instagram : www.instagram.com/optombangiFb: www.facebook.com/optombangi
Semoga perkongsian ini sedikit sebanyak memberi manfaat buat kita semua. InsyaAllah. 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.akifimtiyaz.com/2021/05/OPTOM-eyecare-kedai-cermin-mata-Bangi-bantu-selesaikan-masalah-mata-anak-akibat-penggunaan-gajet%20.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Risau Kesan Buruk Penggunaan Gajet Ke Atas Mata Anak Anak Periksa Mata Di Optom Eyecare Kedai Cermin Mata Di Bangi

Risau Kesan Buruk Penggunaan Gajet Ke Atas Mata Anak Anak Periksa Mata Di Optom Eyecare Kedai Cermin Mata Di Bangi

papar berkaitan - pada 28/5/2021 - jumlah : 315 hits
Salam dears Dulu Mama seboleh bolehnya tak nak bagi si kembar ni terlalu terdedah dengan gajet samada telefon bimbit atau tablet Hari minggu saja boleh main handphone itu pun sejam dua ja Sebab Mama risau akan kesan buruk penggunaan gajet k...
Pdpr Sepanjang Hari Punca Mata Anak Berair Berlebihan Optom Eyecare Kaji Saraf Mata Secara Mendalam

Pdpr Sepanjang Hari Punca Mata Anak Berair Berlebihan Optom Eyecare Kaji Saraf Mata Secara Mendalam

papar berkaitan - pada 26/5/2021 - jumlah : 590 hits
Baru je anak anak ni merasa pakai uniform sekolah dan dapat balik nikmat pergi ke sekolah alih alih pandemik COVID 19 naik lagi angka statistik Anak sebaya anak juju tu si Abg Qi manalah dia tahu dunia sekarang tengah berada dalam ancaman v...
Servis Pantas Kedai Cermin Mata Murah Duo Optical Kl

Servis Pantas Kedai Cermin Mata Murah Duo Optical Kl

papar berkaitan - pada 16/5/2021 - jumlah : 347 hits
SERVIS PANTAS KEDAI CERMIN MATA MURAH DUO OPTICAL KL Assalammualaikum dan Salam Sejahtera Terima kasih kepada pembaca semua yang sudi setia menjengah blog Cikza yang tak seberapa ni Kalau yang suka baca perkongsian Cikza pasti ingat suatu k...
Risiko Bahaya Penggunaan Masker Anak Di Bawah 2 Tahun

Risiko Bahaya Penggunaan Masker Anak Di Bawah 2 Tahun

papar berkaitan - pada 30/5/2021 - jumlah : 213 hits
Japan Medical Group menyatakan jika anak berusia di bawah dua tahun justru sebaiknya tidak menggunakan masker Hal ini disebabkan oleh risiko anak tersedak akibat sulit bernapas
Aurat Istri Dan Anak Menjadi Cermin Bagaimana Agama Suami

Aurat Istri Dan Anak Menjadi Cermin Bagaimana Agama Suami

papar berkaitan - pada 26/5/2021 - jumlah : 342 hits
AURAT ISTRI DAN ANAK MENJADI CERMIN BAGAIMANA AGAMA SUAMI Aurat seorang anak perempuan dan istri juga bisa menjadi cermin bagaimana agama suami atau ayahnya Sebab seorang suami atau ayah yg shalih tak akan pernah ridho membiarkan anak dan i...
Sempat Bantu Ambil Wuduk Anak Reda Bapa Dijangkiti Covid 19 Meninggal Dunia

Sempat Bantu Ambil Wuduk Anak Reda Bapa Dijangkiti Covid 19 Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 23/5/2021 - jumlah : 504 hits
Runtun jiwa seorang wanita yang juga merupakan doktor perubatan apabila bapanya disahkan meninggal dunia selepas beberapa hari menerima rawatan di wad Unit Rawatan Rapi akibat Covid 19 malam tadi Menerusi laman Instagram Dr Sakinah Kamarul ...
Bukan Ingin Kurus Semata Mata Atasi Masalah Obesiti Dengan Pembedahan Pintasan Gastrik

Bukan Ingin Kurus Semata Mata Atasi Masalah Obesiti Dengan Pembedahan Pintasan Gastrik

papar berkaitan - pada 1/6/2021 - jumlah : 330 hits
Pintasan Pembedahan Gastrik Bantu Turunkan Berat Badan Untuk Kesihatan Yang Lebih BaikMasalah berat badan berlebihan memang merunsingkan Awas jika tidak diperhatikan apa yang ditelan setiap masa setiap hari Di Malaysia bilangan pesakit obes...
Video Frontliner Buat Video Call Bantu Anak Tatap Wajah Ibu Buat Kali Terakhir Undang Sebak Ramai

Video Frontliner Buat Video Call Bantu Anak Tatap Wajah Ibu Buat Kali Terakhir Undang Sebak Ramai

papar berkaitan - pada 29/5/2021 - jumlah : 288 hits
Pemergian insan tersayang terutamanya ibu dan bapa pasti memberi kesan kepada sesiapa sahaja Namun perasaan itu pasti lebih meruntun apabila kita sebagai waris tidak dapat menguruskan urusan pemergian mereka apatah lagi untuk berada dekat d...
Kemnaker Dorong Manajemen Dan Pekerja Indomarco Selesaikan Masalah Secara Musyawarah

Kemnaker Dorong Manajemen Dan Pekerja Indomarco Selesaikan Masalah Secara Musyawarah

papar berkaitan - pada 2/6/2021 - jumlah : 140 hits
Kementerian Ketenagakerjaan kembali mendorong serikat buruh serikat pekerja dan manajemen PT Indomarco Prismatama untuk menyelesaikan masalah ketenagakerjaan di perusahaan tersebut dengan mengedepankan musyawarah mufakat
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Transformation From The Top Down Hajiji S Exemplary Leadership In Sabah

Bukan Ulama Lantikan Politik Sendiri Tu Ular Dalam Semak

La Dolce Vita Cranking The Vespa Gt 200 Up To Eleven

Filem Mustaqim

8 Kelebihan Daun Pudina Untuk Kesihatan Dalaman Dan Luaran

April 18 2024 Pesan Orang Alim

Penyokong Pn Jangan Bongkak Dan Takabbur



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Perjanjian Allah Swt Dengan Kaum Bani Israil

Mushroom Jellyfish House By Ttdesign Vn In Tan Hiep Vietnam

Vanishing Landscape

Dapat Hadiah Hari Jadi

Keyakinan

Fam What Happened To The World Cup Tickets