Nutp Saran Buka Ppv Khas Untuk Murid Sekolah


Sistem Guru Online
Sistem Guru Online - "SGO Web Pendidikan No.1 di Malaysia Rujukan Guru, Murid dan Ibu Bapa"

NUTP Saran Buka PPV Khas untuk Murid Sekolah. Seperti ramai sedia maklum bahawa bekas Menteri Pendidikan Datuk Seri Radzi Jidin telah memaklumkan bahawa tarikh pembukaan sesi persekolahan akan dibuka pada 3 Oktober untuk negeri-negeri yang berada dalam Fasa Dua dan Fasa Tiga Pelan Pemulihan Negara.
Pihak Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan Malaysia (NUTP) mencadangkan pihak kerajaan untuk membuka Pusat Pemberian Vaksin (PPV) khas untuk murid-murid sekolah yang berasingan dengan PPV umum.
Perkara ini dijelaskan oleh Setiausaha Agung NUTP iaitu Wang Heng Suan bahawa langkah dan usaha tersebut perlu diambil bagi mengurangkan risiko jangkitan wabak Covid-19 dalam kalangan pelajar sekolah.
“NUTP menyeru kepada Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) agar mencadangkan kepada Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) supaya menyediakan beberapa buah sekolah sebagai Pusat Pemberian Vaksin (PPV) mengikut daerah atau zon bagi memudahkan para murid menerima suntikan vaksin Covid-19.”
Dalam kenyataan pihak NUTP semalam mengatakan bahawa “Langkah ini perlu diambil bagi memudahkan pengurusan murid sekolah untuk mendapatkan suntikan vaksin secara berperingkat serta mengenal pasti senarai murid yang belum menerima suntikan vaksin.”
Disamping itu, Setiausaha Agung NUTP juga berharap pihak berwajib dapat memastikan bahawa guru-guru diberikan keutamaan bagi menerikan suntikan vaksin yang lengkap kerana mereka tergolong dalam kumpulan barisan hadapan.
Selain itu, beliau juga berkata pihak NUTP menyarankan kerajaan supaya memastikan warga pekerja sekolah yang terdiri daripada petugas kantin, pembersihan sekolah dan juga pengawal keselamatan menerima suntikan vaksin yang lengkap sebelum sesi persekolahan dibuka pada Oktober nanti.
Berhubung dengan pembukaan sesi persekolahan kelak, beliau mengharapkan pihak KPM dapat mempertingkatkan prosedur operasi standard (SOP) bagi memastikan keselamatan semua warga sekolah dan masyarakat setempat terjamin dan mengelak penularan jangkitan Covid-19.
Sebelum ini, bekas Menteri Pendidikan Datuk Seri Radzi Jidin berkata negeri-negeri yang berada pada Fasa Satu PPN tidak dibenarkan membuka sesi persekolahan. Pembukaan sekolah hanya dibenarkan kepada negeri-negeri yang berada pada Fasa Dua dan Fasa Tiga sahaja.
Kami juga ada berkongsi tentang jawatan kosong Pegawai Sains C41(Pemakanan), jawatan kosong MySTEP Hospital Tunku Azizah dan banyak lagi.
Perkongsian Perkongsian artikel berkenaan NUTP Saran Buka PPV Khas untuk Murid Sekolah ini diharapkan dapat menyebarkan berita kepada semua masyarakat. Bagi ibu bapa dan para guru diharapkan dapat melakukan langkah-langkah persediaan apabila pembukaan sesi persekolahan pada bulan Oktober kelak.
Untuk mengetahui pelbagai berita berkaitan pendidikan, jawatan kosong, sila layari laman web rasmi Sistem Guru Online.
NUTP Saran Buka PPV Khas untuk Murid Sekolah
NurFatin Nadia


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.sistemguruonline.my/2021/08/nutp-saran-buka-ppv-khas-untuk-murid-sekolah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pemilik Kilang Digesa Buka Ppv Sendiri Kata Pm

Pemilik Kilang Digesa Buka Ppv Sendiri Kata Pm

papar berkaitan - pada 30/8/2021 - jumlah : 108 hits
AGENDA DAILY Ratusan pekerja asing menyerbu Pusat Pemberian Vaksin KLCC kelmarin tanpa mematuhi penjarakan fizikal hingga menumbilkan kebimbangan penularan Covid 19 di kawasan itu Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob hari ini mene...
Kpm Digesa Pertimbang Semula Keputusan Buka Sekolah 1 September

Kpm Digesa Pertimbang Semula Keputusan Buka Sekolah 1 September

papar berkaitan - pada 15/8/2021 - jumlah : 207 hits
Pada 14 Ogos 2021oleh PENTADBIRPemimpin veteran DAP Lim Kit Siang menggesa Kementerian Pendidikan mempertimbangkan semula keputusan membuka semula sekolah pada 1 September Katanya ia mengambil kira situasi Covid 19 yang semakin memburuk ket...
Risiko Tinggi Jangan Teruskan Idea Buka Sekolah

Risiko Tinggi Jangan Teruskan Idea Buka Sekolah

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 150 hits
Risiko tinggi jangan teruskan idea buka sekolah Kanak kanak mungkin terdedah kepada risiko lebih besar dengan pembukaan semula sekolah yang dijadualkan pada September ini berikutan kemunculan varian Delta wabak COVID 19 yang mudah menular d...
Kpm Tangguh Buka Sekolah Ke 3 Oktober

Kpm Tangguh Buka Sekolah Ke 3 Oktober

papar berkaitan - pada 16/8/2021 - jumlah : 163 hits
Sesi persekolahan dilewatkan 3 Oktober depan PUTRAJAYA Sesi persekolahan di seluruh negara yang sepatutnya bermula 1 September ini ditangguhkan kepada 3 Oktober depan Perkara itu dimaklumkan Menteri Kanan Datuk Dr Radzi Jidin menerusi rakam...
Saya Sudah Usahakan Terbaik Untuk Guru Murid Kata Radzi

Saya Sudah Usahakan Terbaik Untuk Guru Murid Kata Radzi

papar berkaitan - pada 18/8/2021 - jumlah : 170 hits
MALAYSIA NOWRadzi Jidin titipkan ucapan selamat tinggal kepada warga KPM selepas letak jawatan semalam Radzi Jidin keluar dari pejabatnya di kementerian pendidikan Gambar Facebook Meskipun tidak lama memegang portfolio sebagai menteri pendi...
Guru Perlu Jadi Contoh Dan Lindungi Murid Bukan Membahayakan Mereka Dengan Tolak Vaksin Sultan Johor

Guru Perlu Jadi Contoh Dan Lindungi Murid Bukan Membahayakan Mereka Dengan Tolak Vaksin Sultan Johor

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 208 hits
Sultan Johor Sultan Ibrahim Almarhum Sultan Iskandar hari ini bertitah para guru perlu menjadi contoh serta melindungi murid dan bukan membahayakan mereka dengan menolak untuk menerima vaksin COVID 19 Sultan Ibrahim menerusi hantaran di lam...
Lembaran Menarik Kenali Huruf Bagi Murid Prasekolah

Lembaran Menarik Kenali Huruf Bagi Murid Prasekolah

papar berkaitan - pada 24/8/2021 - jumlah : 510 hits
Lembaran Menarik Kenali Huruf bagi Murid Prasekolah Ketika menjalani sesi Pengajaran dan Pembelajaran secara di rumah pendidikan anak anak perlulah diberikan perhatian dari segi penyediaan bahan pendidikan dan sebagainya Bagi menjadikan ses...
Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nostalgia Bedak Sejuk

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Negeri Sembilan Akan Menaikan Gaji Penjawat Awam



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Orang Bukan Melayu Tak Boleh Terima Perikatan Nasional