Nur Aisyah Rupanya Sudah Mennggal Kanak Kanak Perempuan Berusia Tiga Tahun Yang Hilang Minggu Lalu


Kanak-kanak perempuan 3 tahun hilang
KANAK-KANAK perempuan berusia tiga tahun dipercayai hilang dari jagaan pengasuhnya di Kuarters Hospital Langkawi, sejak minggu lalu.
Ketua Polis Daerah Langkawi, Superintendan Mohd Iqbal Ibrahim berkata, pihaknya menerima maklumat mengenai kehilangan kanak-kanak itu, Nur Aisyah Aleya Abdullah, jam 12.08 malam .
Katanya, ibu kanak-kanak itu seorang warga Indonesia berusia 31 tahun memaklumkan anak perempuannya yang dijaga teman lelaki.
“Ibu kanak-kanak itu ada bertanyakan kepada lelaki terbabit (suspek) di mana anaknya berada, namun dimaklumkan sudah diserahkan kepada pihak ketiga untuk dijaga.
“Berikutan itu, wanita terbabit kemudian membuat laporan polis berhubung kejadian itu,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Mohd Iqbal berkata, hasil siasatan awal mendapati, wanita itu mengenali suspek berusia 37 tahun yang sering ke tempat kerjanya di Pulau Pinang awal November lalu sebelum mereka bercinta.
Namun, katanya, akhir bulan sama, wanita itu ke Langkawi dan tinggal bersama suspek dan isterinya di sebuah rumah di Kuarters Hospital Langkawi.
“Bagaimanapun, awal Januari tahun ini, isteri suspek yang bekerja sebagai jururawat di hospital itu mengesan hubungan antara suaminya dengan wanita berkenaan.
“Selepas rahsia mereka terbongkar, wanita itu kemudian dihantar ke tempat kerjanya di sebuah restoran di Kampung Bohor Tempoyak, Padang Matsirat namun anaknya tidak diserahkan kepadanya, “katanya.
Mohd Iqbal berkata, akhir bulan lalu, wanita terbabit pergi ke rumah suspek dan mendapati anaknya tiada sebaliknya dimaklumkan anaknya sudah diserahkan kepada pihak lain yang tidak dikenali.
Beliau berkata, pemeriksaan di rumah dan tempat kerja isteri suspek sudah dibuat namun pasangan suami isteri terbabit tiada.
Dari Langkawi lari ke Ampang…
SUAMI isteri yang dikehendaki polis bagi membantu siasatan kes kanak-kanak perempuan berusia tiga tahun yang hilang minggu lalu ditahan polis, hari ini (semalam).
Ketua Polis Daerah Langkawi, Superintendan Mohd Iqbal Ibrahim berkata, suspek berusia 37 dan 40 tahun itu ditahan di Ampang, Selangor pada 4 petang.
Menurutnya, polis akan membawa mereka pulang ke Langkawi esok untuk mendapatkan perintah tahanan reman bagi membantu siasatan.
“Bagaimanapun kanak-kanak terbabit tidak berada bersama mereka dan kami masih menyiasat mengikut kes berkenaan mengikut Seksyen 48(2) Akta Kanak-Kanak,” katanya ketika dihubungi, hari ini.
Portal berita Harian Metro semalam melaporkan kanak-kanak perempuan berusia tiga tahun dipercayai hilang daripada jagaan pengasuhnya di Kuaters Hospital Langkawi, sejak minggu lalu.
Mohd Iqbal berkata, pihaknya menerima maklumat pada 12.08 malam kelmarin daripada ibu kanak-kanak terbabit yang berusia 31 tahun membuat laporan mengatakan anaknya yang dijaga teman lelakinya hilang.
Dah meninggal dunia, rupanya….
KANAK-KANAK perempuan berusia tiga tahun yang disyaki hilang dari jagaan pengasuhnya di Kuarters Hospital Langkawi, Kedah, hujung bulan lalu, dipercayai sudah mennggal dunia, sejak dua minggu lalu.
Rahsia itu terbongkar selepas soal siasat terhadap seorang lelaki yang menjaga kanak-kanak terbabit sejurus dia ditahan di sebuah premis di Taman Melati, dekat Ampang, petang semalam.
Sumber berkata, lelaki berkenaan melarikan diri ke Lembah Klang sejurus kejadian bersama isteri dan anaknya.
“Hasil soal siasat mendapati, kanak-kanak berkenaan mengalami sawan ketika dimandikan lelaki berkenaan dan tidak sedarkan diri sebelum dia bertindak meninggalkan kanak-kanak itu di satu kawasan hutan.
“Suspek kemudiannya melarikan diri ke Lembah Klang bersama keluarganya,” katanya.
Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Superintendan Mohd Zaid Hassan berkata, tangkapan dilakukan pasukan dari Ibu Pejabat Daerah (IPD) Langkawi dengan bantuan anggota dari IPD Ampang.
“Suspek sudah dibawa ke Langkawi untuk tindakan lanjut,” katanya.
Antara komen netizen :
Hidayah Kahar –Ya Allah.. Haritu bila baca, berharap sangat budak tu dibawa lari bersama2 je.. Rupanya dah men.nggal
Siti Aisyah Abdul Rahman –di bawah jagaan pengasuhnya di kuarters hosptal. berapa jauh hosptl nk p kalau kecemasan mcm ni pengasuh woi!
Adi Mohd Nor –Yg sawan tue ko tinggal budak tue dalam hutan.. Kalau ko bawak pergi hospital xlah jadi mcm nie..rekod budak tue ada kalau dia sawan..keluarga dia pon blh terima kemtian di sebabkan sawan..
Ayie Shopp –Gila punya manusia..tk ada hati perut langsung..apa yg kau pikir masa budak tu mennggal dunia..aku rasa bukan kena sawan ni..bgi balasan secukupnya pada 2 orng ni
Fizz M. Zin –x . yg pelik bini dia kan jururawat??knp blh lari dgn suami lps budak tu kene sawan??mcm x masuk akal..nurse kot..dorang tau cmne nk handle budak kene sawan…aku x rasa budak ni kene sawan…mgkin sbb laen..dorg jd takot
Shanty Nur –Mak mngsa anak satu. Skandal dgn laki org yg wifenya kerja nurse. So mak mngsa dr penang p Langkawi, duk umh laki tu. Then wife perasan depa ada skandal. So suh pompuan tu keluar kerja kedai makan. Then mak mngsa p umh bf nk tgk anak, diaorg takde, buat report polis. Tup2, husband & wife tu dh lari p Ampang, dekat ngan umh aku. Then kantoi gak. Rupanya budak tu dh mti.. Punca sawan, mungkin x kena 320kk tp ko menyembunyikan kemtian bangang… Ehh… Ko x de tempat lain ke nak lari? Ingat mato-mato ni bodoh?
Sumber : Harian Metro
The post “Nur Aisyah rupanya sudah mennggal” – kanak-kanak perempuan berusia tiga tahun yang hilang minggu lalu appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/nur-aisyah-rupanya-sudah-mennggal-kanak-kanak-perempuan-berusia-tiga-tahun-yang-hilang-minggu-lalu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kanak Kanak Perempuan 3 Tahun Hilang Rupa Rupanya Ini Yang Berlaku

Kanak Kanak Perempuan 3 Tahun Hilang Rupa Rupanya Ini Yang Berlaku

papar berkaitan - pada 5/3/2019 - jumlah : 352 hits
KANAK KANAK perempuan berusia tiga tahun dipercayai hilang dari jagaan pengasuhnya di Kuarters Hospital Langkawi sejak minggu lalu Ketua Polis Daerah Langkawi Superintendan Mohd Iqbal Ibrahim berkata pihaknya menerima maklumat 12 08 malam s...
Mama Mai Ambik Adik Ibu Mimpikan Nur Aisyah Aleya Rupa Rupanya Anaknya Sudah Meninggal Dunia Ketika Itu

Mama Mai Ambik Adik Ibu Mimpikan Nur Aisyah Aleya Rupa Rupanya Anaknya Sudah Meninggal Dunia Ketika Itu

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 1022 hits
Kata kata budak lelaki berusia empat tahun bahawa anaknya sudah mati membuatkan Rosmaliah Samo 32 mengesyaki anaknya sudah meninggal dunia pada 22 Februari lalu nbsp Rosmaliah kemudian datang pada keesokan hari ke rumah pasangan terbabit di...
Budak Perempuan Tiga Tahun Maut Setelah Dihimpit Kereta Berundur

Budak Perempuan Tiga Tahun Maut Setelah Dihimpit Kereta Berundur

papar berkaitan - pada 21/2/2019 - jumlah : 330 hits
BUDAK perempuan menemui ajal dalam keadaan menyayat hati apabila ditemui terperosok di antara dinding rumah dan bonet kereta selepas terbabit dalam kemalangan di Rumah Panjang Tanjung Tokong Georgetown hari ini Dalam kejadian 2 30 petang it...
Kanak Kanak Perempuan 12 Tahun Berkorban Nyawa Demi Selamatkan Adik

Kanak Kanak Perempuan 12 Tahun Berkorban Nyawa Demi Selamatkan Adik

papar berkaitan - pada 3/3/2019 - jumlah : 279 hits
Chen Zimo maut ketika melindungi adik lelakinya berusia lima tahun apabila rumah mereka terbakar HUNAN CHINA Seorang kanak kanak perempuan berusia 12 tahun maut akibat luka terbakar setelah menggunakan badannya sendiri untuk melindungi adik...
Budak Perempuan Disyaki Hilang Rupa Rupanya Sudah Meninggal Dunia

Budak Perempuan Disyaki Hilang Rupa Rupanya Sudah Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 373 hits
KANAK KANAK perempuan berusia tiga tahun yang disyaki hilang dari jagaan pengasuhnya di Kuarters Hospital Langkawi Kedah hujung bulan lalu dipercayai sudah meninggal dunia sejak dua minggu lalu Rahsia itu terbongkar selepas soal siasat terh...
Mayat Nur Aisyah Hanya Tinggal Tengkorak Anggota Badan Lain Hilang

Mayat Nur Aisyah Hanya Tinggal Tengkorak Anggota Badan Lain Hilang

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 893 hits
LANGKAWI Tragis dan kejam Tanda tanya kehilangan kanak kanak berusia tiga tahun yang dipercayai dilarikan sepasang suami isteri akhirnya terungkai apabila mayat kanak kanak perempuan itu ditemukan kira kira pukul 11 30 pagi ini dalam keadaa...
Nur Alert Sebaran Awal Untuk Kanak Kanak Hilang

Nur Alert Sebaran Awal Untuk Kanak Kanak Hilang

papar berkaitan - pada 9/3/2019 - jumlah : 271 hits
Tahukah anda apa itu NUR Alert National Urgent Response Alert merupakan sistem amaran awal untuk kanak kanak yang hilang Sistem itu merupakan inisiatif kerajaan yang dikelolakan oleh Polis Diraja Malaysia untuk kanak kanak yang berumur 12 t...
Lebah Terbesar Di Dunia Ditemukan Di Indonesia Setelah Hilang Selama 38 Tahun

Lebah Terbesar Di Dunia Ditemukan Di Indonesia Setelah Hilang Selama 38 Tahun

papar berkaitan - pada 6/3/2019 - jumlah : 311 hits
Tim pencari yang merupakan ahli biologi Amerika Utara dan Australia menemukan seekor lebah betina raksasa Wallace yang hidup di dalam sarang rayap di pohon lebih dari dua meter di atas tanah
Dua Tahun Di Tahan Siti Aisyah Selamat Kembali Ke Indonesia

Dua Tahun Di Tahan Siti Aisyah Selamat Kembali Ke Indonesia

papar berkaitan - pada 12/3/2019 - jumlah : 435 hits
JAKARTA Selepas lebih dua tahun ditahan dalam menjalani proses pengadilan di Malaysia akhirnya Siti Aisyah tiba di tanah airnya Indonesia petang tadi Dilepas tanpa dibebaskan atas tuduhan membunuh abang kepada pemimpin Korea Utara Kim Chol ...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Pengalaman Menginap Di Grand Court Hotel Teluk Intan Dekat Dengan Menara Condong Teluk Intan

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Sempena Mother S Day Enfagrow A Mindpro Menjemput Semua Ibu Ibu Untuk Hasilkan Lagu

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Power Of Storytelling In Marketing

Lirik Lagu Berharap Kau Kembali Fabio Asher

Bisikan Setan

Buah Berangan Snek Sihat Keluarga Manfaat Pada Kesihatan