Nuffnang Masih Wujud Ke 2021


Nuffnang Masih Wujud ke 2021? | Asslamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca yang saya kasihi sekalian. Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya. Baiklah dalam entri kali ini saya ingin berkongsi dengan anda semua mengenai Nuffnang.
Apa Itu Nuffnang Bagi sesiapa yang berblogging pada awal 2010 dahulu pastinya kenal dengan Nuffnang ini. Mana tidaknya, ia adalah pempelopor bagi pengiklanan blog di Malaysia ini. Setiap blogger pastinya inginkan iklan Nuffnang untuk muncul diblog mereka.
Tambahan pula, zaman tersebut merupakan zaman kegemilangan bagi industri berblog di Malaysia. Mana tidaknya, setiap orang ada blog sendiri. Saya juga tidak terkecuali. Blog yang sedang anda baca ini adalah hasil dari penulisan saya sejak tahun 2010 lagi. Kiranya ini merupakan tahun ke-12 saya dalam industri ini.
Zaman Silih Berganti – Industri Blog Kian Sepi Semasa zaman kegemilangan industri blog tersebut, sememangnya terdapat ramai selebriti hasil dari blog. Ramai yang terkenal dan mempunyai ramai pengikut. Pada zaman tersebut aplikasi media sosial seperti Instagram masih belum booming. Jadi ramai yang masih bergantung harap kepada blog dan Facebook.
Namun kini tidak lagi semeriah dulu. Zaman berganti zaman, tahun bersilih ganti, kini orang lebih cenderung kepada aplikasi seperti Tiktok dan Youtube. Kalau dulu, ya ramai yang suka membaca dan aplikasi seperti blog dan Facebook menjadi pilihan. Seterusnya waktu gambar. Waktu ini orang lebih cenderung untuk lihat gambar dari membaca, jadi aplikasi seperti Instagram memang naik.
Kini aplikasi yang memaparkan video menjadi pilihan. Seperti aplikasi Tiktok. Memang ramai yang berkumpul di sana. Termasuk saya! Sampaikan kadang-kadang tak perasan yang beberapa jam sudah berlalu. Terlampau asyik melihat video menarik yang ditunjukkan.
Oh! Bukan video yang mengarut dan separa porno ya! Sebabnya di Tiktok terdapat AI yang bertindak untuk menganalis perangai (behaviour) anda. Jadi apa yang dipamerkan adalah mengikut kesukaan anda. Apa yang anda cari, itulah yang anda dapat. Macam saya banyak video lucu, masakan, matematik dan sains yang muncul. Kekadang video gelek tu ada jugak la. hahaha.
Sejarah bersama Nuffnang Baiklah panjang benar melalut. Berbalik kepada tajuk utama kita. Nuffnang masih membuat pengiklanan di blog ke sekarang? Alkisahnya saya sudah lama tidak membuka laman web Nuffnang.
Ya lah, kali terakhir saya buka pada 2016 yang lalu. Semasa saya masih meletakkan kesemua iklan mereka di blog saya. Jika lihat pada kali terakhir saya cashout pun pada 2016 yang lalu.
Namun beberapa hari yang lepas tergerak hari untuk membuka dan melihat laman web Nuffnang. Wah! Tak sangka ada juga duit kat dalam ni walaupun tak banyak. Hahaha. Rupanya masih ada iklan yang ditayangkan di blog saya dari pihak mereka.
Sebenarnya masih ada satu iklan yang saya masih letakkan di blog iaitu dibahagian sidebar. Ini kerana iklan dibahagian lain automatik terdelete apabila setiap kali platform blog saya iaitu WordPress updated. Jadi kod yang dimasukkan dalam html akan terdelete dengan sendirinya. Namun iklan bahagian sidebar tidak terjejas kerana ianya menggunakan widget. Jadi memang tetap ada lah iklan yang satu itu.
Kalau tengok iklan CPUV ini pun kali terakhir ianya muncul pada akhir 2020 yang lalu. Maksudnya tak lama la ianya muncul. Baru sahaja beberapa bulan yang lepas. Harapnya Nuffnang 2021 ini lebih rancak.
Jadi, pengiklanan di blog Nuffnang 2021 ini masih wujud ke? Menurut pekerja mereka, ya masih ada. Namun tidak serancak dulu. Kerana kini fokus pada benda lain.
Teringat pula zaman dedulu. Dengan join event Nuffnang la boleh jumpa rakan-rakan blogger. Banyak rupanya event yang saya sertai. Hahahaha. Teringat!
AM: Rindu nak join event Nuffnang seperti dulu. Tengok movie, main games
– amirnawawi.com The post Nuffnang Masih Wujud ke 2021? appeared first on AMIRNAWAWI.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://amirnawawi.com/nuffnang-masih-wujud-ke-2021/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
3 Syarikat Perniagaan Paling Lama Bertahan Dan Masih Wujud Di Pekan Kecil Kampung Saya

3 Syarikat Perniagaan Paling Lama Bertahan Dan Masih Wujud Di Pekan Kecil Kampung Saya

papar berkaitan - pada 8/2/2021 - jumlah : 205 hits
Di kampung saya pekan Penanti Seberang Perai Utara ada 3 syarikat perniagaan paling lama bertahan dan masih wujud sampai sekarang Mungkin ada lebih dari 3 kalau diambil kira jenis perniagaan The post appeared first on
5350 Money Laundering Wujud Dalam Sektor Perniagaan Lain Ppim Ismaweb 29 01 2021

5350 Money Laundering Wujud Dalam Sektor Perniagaan Lain Ppim Ismaweb 29 01 2021

papar berkaitan - pada 30/1/2021 - jumlah : 193 hits
BANGI 16 Jamadilakhir 1442H Jumaat Kerajaan dan pihak berkuasa perlu bersikap tegas terhadap mana mana pihak yang terbabit dengan kegiatan pengubahan wang haram di Malaysia Tanpa penguatkuasaan yang sepatutnya dibimbangi lebih banyak sektor...
5343 Hebat Sangat Ke Kita Dah Kena Tindas Pun Kita Masih Diam Membisu Tv Ppim 27 01 2021

5343 Hebat Sangat Ke Kita Dah Kena Tindas Pun Kita Masih Diam Membisu Tv Ppim 27 01 2021

papar berkaitan - pada 28/1/2021 - jumlah : 251 hits
Ketika suara suara yang ditindas bergema tapi tidak dipedulikan kami angkat suara suara ini supaya mereka dipandang Ketika ada mereka yang haknya dinafikan kami bangkit melawan dan terus berjuang supaya yang benar tetap teguh Perjuangan kam...
One Report To Rule Them All Digital 2021 Has Arrived

One Report To Rule Them All Digital 2021 Has Arrived

papar berkaitan - pada 4/2/2021 - jumlah : 219 hits
div emailPreHeader display none important All the latest data on digital mobile social and more PRE HEADER TEXT PRE HEADER TEXT OUTER if endif BACKGROUND BACKGROUND INNER TABLE if
Unic Dan Fitri Haris Balqis 2021

Unic Dan Fitri Haris Balqis 2021

papar berkaitan - pada 4/2/2021 - jumlah : 277 hits
Assalamualaikum dan selamat malam kepada sahabat sahabat semua Naim harap semua baik baik belaka bersama keluarga tercinta Naim harap semua sahabat sahabat menjaga kesihatan Jangan di lupa untuk berselawat kepada Nabi Muhammad Semoga kita b...
5363 Mosti Hormati Peranan Ppim Dalam Memperjuangkan Isu Kepenggunaan Fb Ahmad Amzad Hashim 02 02 2021

5363 Mosti Hormati Peranan Ppim Dalam Memperjuangkan Isu Kepenggunaan Fb Ahmad Amzad Hashim 02 02 2021

papar berkaitan - pada 3/2/2021 - jumlah : 172 hits
Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Datuk Nadzim Johan Ketua Persatuan Pengguna Islam Malaysia kerana sudi menerima undangan untuk berjumpa dengan saya pada pagi ini untuk berbincang mengenai beberapa isu termasuklah berkaitan berken...
Ulasan Pasangan Mata Wang Eur Usd Untuk 3 Februari 2021

Ulasan Pasangan Mata Wang Eur Usd Untuk 3 Februari 2021

papar berkaitan - pada 3/2/2021 - jumlah : 186 hits
Ulasan Pasangan Mata Wang EUR USD Sentimen pasaran terhadap dolar AS telah berubah dalam beberapa hari terakhir Pada masa ini dolar AS semakin kuat Pasaran AS telah mendekati paras tertinggi sekali lagi Walaupun begitu terdapat beberapa tan...
Analisis Teknikal Gbp Usd Untuk 03 Februari 2021

Analisis Teknikal Gbp Usd Untuk 03 Februari 2021

papar berkaitan - pada 3/2/2021 - jumlah : 195 hits
Gambaran keseluruhan Analisis pasangan GBP USD Ulasan Kesan Brexit dan perintah sekatan di dalam negara akibat pandemik Coronavirus terus mempengaruhi pasangan GBP USD Oleh itu pound Britain tetap berada di bawah tekanan terhadap Dollar AS ...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Masih Beraya

Continuous Learning

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

2 Minute Microwave Onsen Tamago