Noh Bidas Kerajaan Selangor Usir Peneroka Di Bestari Jaya



agendaily.com05/06/2023
Tan Sri Noh Omar
Kira-kira 500 peneroka kelapa sawit di Kampung Seri Makmur, Bestari Jaya di sini berdepan tindakan pengusiran daripada kerajaan negeri, dakwa Tan Sri Noh Omar.

Bekas Pengerusi UMNO Selangor semasa berucap atas pentas Program Jelajah Selangor Baharu Perikatan Nasional (PN), membidas tindakan kerajaan Selangor yang mahu mengusir peneroka di Kampung Seri Makmur, Bestari Jaya.

“Mereka bukan teroka secara haram, sebaliknya sudah 40 tahun diberi kebenaran dan bayar TOL (lesen pendudukan sementara), tiba-tiba kerajaan negeri beri kepada satu syarikat,” katanya malam tadi.

Noh berkata, perkara ini antara yang diperjuangkan pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Selangor bagi memastikan rakyat mendapat pembelaan sekiranya memberi sokongan kepada PN.

“Saya bisik dengan (Pengerusi PN Selangor, Datuk Seri Mohamed) Azmin (Ali) dan beliau minta saya umumkan malam ini kalau PN menang PRN Selangor, kita janji tak akan usir peneroka di sana,” jelasnya. lagi.

Noh juga menasihati pengundi Selangor bijak membuat keputusan dengan memilih PN pada PRN tidak lama lagi bagi memastikan nasib mereka terus diberi pembelaan sewajarnya.

Pembelaan sewajarnya diberikan kepada penjaja, pesawah, nelayan dan semua kelompok masyarakat sekiranya PN diberi mandat mentadbir negeri ini.

Ujar Noh, PN juga perlu menjaga kebajikan penjaja kecil di tepi jalan dan memberi peluang mereka untuk terus berniaga bagi menjana pendapatan.

“Saya bukan sahaja memperjuangkan isu penjaja di Tanjong Karang, malah di Sungai Buloh, Puchong pun saya turun kerana jiwa saya nak tolong penjaja kecil yang ditindas oleh kerajaan Selangor,” tambah beliau.

Sementara itu, Azmin dalam ucapan beliau semasa program itu memberitahu, perkara yang dibangkitkan Noh itu mudah dilaksanakan jika PN menjadi kerajaan negeri.

“Takkanlah orang India nak duduk di tanah sendiri yang dah dibina 40 tahun tak boleh?.

“(PN) tonggaknya adalah Melayu yang bersih, bertanggungjawab, berintegriti dan kita adil kepada kaum Cina, India dan rakyat Malaysia supaya negeri Selangor aman dan makmur,” ujarnya.

Jelas beliau, perkara itu pernah diusahakan beliau di Kampung Indian Settlement, Batu Cave semasa menjadi wakil rakyat pada tahun 2008.

“Antara perkara pertama saya lakukan ialah memberikan hak milik tanah kekal kepada seluruh keluarga di Kampung Indian Settlement.

“Soal tanah ini bukan hak kita, kerajaan hanya menguruskan sahaja dan kita beri kepada rakyat dan mereka tak payah meminta-minta kerana kami tidak mahu rakyat menjadi pengemis kepada kerajaan, sebaliknya ini adalah tanggungjawab kerajaan untuk membela rakyat negeri Selangor,” jelas beliau


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wak-labu.blogspot.com/2023/06/noh-bidas-kerajaan-selangor-usir.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Straight Fight Gives Pn Better Chance Of Taking Selangor Says Noh

Straight Fight Gives Pn Better Chance Of Taking Selangor Says Noh

papar berkaitan - pada 2/6/2023 - jumlah : 268 hits
Former Umno leader Noh Omar said PN could win 33 of the 56 seats in the Selangor state assembly in the coming state election PETALING JAYA Former Umno leader Noh Omar believes Perikatan Nasional stands a good chance of taking Selangor in th...
Noh Pn Can Win Selangor In Two Way Fight

Noh Pn Can Win Selangor In Two Way Fight

papar berkaitan - pada 2/6/2023 - jumlah : 158 hits
Perikatan Nasional can win Selangor in the upcoming state election if there is a two cornered fight between the coalition and the Pakatan Harapan BN combo Former Umno leader Noh Omar said this as he believes that PN can at least sweep 33 ou...
Ex Umno Warlord Noh Omar Says Malay Votes Will Let Perikatan Take Selangor Easily

Ex Umno Warlord Noh Omar Says Malay Votes Will Let Perikatan Take Selangor Easily

papar berkaitan - pada 2/6/2023 - jumlah : 167 hits
Citing ummah unity the ex Tanjong Karang MP recounted his previous efforts to develop Muafakat Nasional into a platform for Malay votes and said PN could replicate this to win at least 33 seats from the 56 available and form the state gover...
Selangor Umno Ready To Take Noh Back Says Leader

Selangor Umno Ready To Take Noh Back Says Leader

papar berkaitan - pada 7/6/2023 - jumlah : 230 hits
Selangor Umno is ready to welcome former state party chief Noh Omar back despite his backing for Perikatan Nasional Selangor Umno committee member Jamal Yunos said the party was willing to welcome former members back He said he was deeply s...
Ganti Kerajaan Khabar Angin Sahaja Kata Razman

Ganti Kerajaan Khabar Angin Sahaja Kata Razman

papar berkaitan - pada 23/5/2023 - jumlah : 97 hits
FMT ReportersPETALING JAYA Nada Ketua Pembangkang Perak Razman Zakaria hari ini berubah apabila hanya menekankan pertemuan bersama wakil rakyat kerajaan sebelum ini hanya perjumpaan biasa selepas Saarani Mohamad menegaskan pentadbirannya st...
Stadium Shah Alam Jadi Roboh Ke Tak Sebenarnya Sekali Mb Selangor Buka Mulut Dedah Cerita Sebenar

Stadium Shah Alam Jadi Roboh Ke Tak Sebenarnya Sekali Mb Selangor Buka Mulut Dedah Cerita Sebenar

papar berkaitan - pada 12/6/2023 - jumlah : 86 hits
Stadium Shah Alam jadi roboh ke tak sebenarnya sekali MB Selangor buka mulut dedah cerita sebenar PROSES perobohan Stadium Shah Alam bakal bermula awal Oktober ini selepas terpaksa ditangguhkan dari jadual asal iaitu bermula bulan ini atas ...
Sasaran Art Park Kuala Selangor

Sasaran Art Park Kuala Selangor

papar berkaitan - pada 12/6/2023 - jumlah : 111 hits
Lokasi Sasaran Art Park Kuala Selangor Alamat Jalan Sasaran 45800 Jeram Selangor Masa Lawatan 9 00 pagi 5 00 petang Tutup Alamat Sesawang http www sasaranarts org my Tarikh Lawatan 20 Mei 2023 Sasaran Art Park Kuala Selangor menjadi lokasi ...
Prn Tiga Perkara Tentukan Kejayaan Kerajaan Perpaduan Kedah

Prn Tiga Perkara Tentukan Kejayaan Kerajaan Perpaduan Kedah

papar berkaitan - pada 23/5/2023 - jumlah : 135 hits
Terdapat tiga perkara yang boleh mempengaruhi kejayaan Kerajaan Perpaduan di Kedah dalam Pilihan Raya Negeri kali ini Menurut Pengerusi Bersama Majlis Pimpinan Perpaduan Negeri Kedah Datuk Mahfuz Omar semua pimpinan dan anggota parti kompon...
Bank Negara Seeks To Overturn Unfair Dismissal Ruling

Biodata Lee Chong Wei Pemain Badminton No 1 Dunia

No Pc Needed Blend Work And Play Effortlessly With This New Lg Myview Monitor

Woorarra House By Rptecture Architects In The Yarra Valley Australia

Maldini Sidney Goyang Kanan Kiri Chord

Tular Kejadian Kepala Air Di Lata Iskandar Lata Kinjang

Dah Tengok Shaitaan Lakonan Ajay Devgan Di Netflix

The Knox Journals Tired Of Prying Eyes On Your Personal Information Here S How To Stop It



Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix

Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal


Vivo S Perfect Night Party 2024 Invitation

Dining With The Queens Legumes Nyonya Mother S Day Buffet A Treat Fit For A Queen

7 Jam Tak Ada Elektrik

Bagaimana Saya Mula Berniaga Selepas Berhenti Kerja

Makan Makan Dengan Chef S Extravaganza Dinner Buffet Renaissance Johor Bahru

Tips Jantung Pisang Tidak Lebam