Nikmati Hidangan Sajian Asli Masakan Thai Dan Western Di Westplate Factory Sentul Point






Westplate Factory Sentul Point telah memperbaharui menu dengan menawarkan sajian asli masakan Thai. Bermula dengan sajian Western dari cawangan Shah Alam di section 23, kini cawangan ke-2 Westplate di Sentul Point telah mengorak langkah dengan pembaharuan mengikut kehendak pelanggan yang kian meningkat.
Aneka pilihan makanan yang enak disediakan oleh Chef Chariyaphon Phiwasak atau lebih dikenali sebagai Chef Jaa yang dibawa khas, dari Thailand. Chef Jaa yang berpengalaman luas dalam bidang masakan dan berasal dari wilayah Buriram, Thailand memilih resipi popular untuk disajikan kepada seluruh pelanggan yang menggemari masakan Thai.


Semua hidangan menyentap rasa dan dimasak dengan pelbagai gaya dan adunan bahan yang berbeza, bermula dari pembuka selera, Som Tam atau kerabu betik muda, Thai Chicken Tosties yang dapat dikategori sebagai makanan  ringan dimana cebisan roti disalut ayam cincang digoreng ke emasan dan dicicah bersama sos cili Thai yang pasti memberi kepuasan pada yang mencuba. Tidak dilupai Aroy Spring Roll yang mana ada persamaan seperti Popia goreng namun berbeza dari segi penyediaan inti dn kuahnya. Disamping itu terdapat juga kerabu mangga dan Seafood Salad Glass Noodles yang pasti mengiurkan.


Bagi pecinta Tom Yam, terdapat 3 pilihan yang ditawarkan iaitu Tom Yam Merah, Tom Yam Jernih (Clear) atau yang paling unik Tom Yam Santan Kelapa. Rasakan kenikmatan hidangan Tom Yum sup tradisional makanan laut mahupun Ayam yg dimasak bersama cendawan, bawang, serai dan beberapa campuran bahan rumusan lain yang pasti memberi kepuasan pada semua. Pelbagai pilihan makanan berasaskan Ayam, Daging, Ikan Siakap, Makanan Laut dan Sayur-sayuran dimasak secara ala-carte disini.









Contoh pilihan Ayam seperti Pandan Fried Chicken, Lemongrass Fried Chicken, Chicken Masala Ala Thai, Chili Chicken dan Basil Chicken disediakan disini. Pilihan Daging seperti Basil Beef, Ginger Beef, Oyster Sauce Beef, Black papper Beef. Makanan lautnya pula adalah Basil Seafood, Petai Prawn, Seafood Tempura dan Padprik yang pasti menambat dan memenuhi citarasa pemakan.
Khas buat penggemar kari, 3 pilihan yang tersedia pasti menambat hati anda. Green Curry, Yellow Curry dan Red Curry disediakan mengikut pilihan pelanggan samaada menggunakan Ayam, Ikan mahupun Seafood (makanan laut).


Ikan Siakap kukus atau lebih dikenali Steam Fish Chili Lime pasti membuat semua terliur dengan hanya melihat cara ia dihidangkan. Deep Fried Siakap Thai Style juga merupakan salah satu menu yang sangat diminati di Westplate Factory Sentul Point ini.




Jika anda gemar hidangan streetfood Thai, terokai keenakan menu local Thai di Westplate seperti Pad Thai Noodle, Fried Thai Bihun, Pataya Fried Rice mahupun Pineapple Fried Rice yg disaji menggunakan sampan nenas yang unik.









Pencuci mulut di Westplate Factory juga boleh dikatakan jarang ditemui, dimana disini kita boleh mendapatkan pulut mangga yg disaji bersama aiskrim. Tidak dilupakan Luk Chup sejenis kuih yang disediakan menggunakan kacang hijau dan dibentuk menerupai buah-buahan pasti membuatkan anda teruja.


Tiada kata-kata yang dapat diungkap melainkan anda datang mencuba sendiri dimana rasanya benar-benar asli seperti makan di Bangkok, Thailand. Dengan harga yang sangat berpatutan dan kualiti makanan yang dijaga rapi, pasti memberi kepuasan pada semua yang makan disini. 


MENU 







Untuk makluman diminati di Westplate Factory Sentul Point akan mengambil tempahan meja mengikut kapasiti. Dan akan menyediakan 4 set makanan Thai untuk 2 orang, 4 orang, 6 dan 8 orang dan harganya bermula dari RM49.90 iaitu Set untuk berdua.







Untuk maklumat lanjut layari:
FACEBOOK
https://m.facebook.com/westplatefactory


INSTAGRAM
@westplatefactorysentulpoint


ALAMAT
Westplate Factory Sentul Point

AG-01 Ground Level Puncak Sentul,
8, Jln Sentul Pasar, Sentul,
51000 Kuala LumpurWaktu
Setiap hari 
jam 11 pagi sehingga 11 malam.


#RestaurantWestPlateFactory
#WestPlateFactorySentulPoint
#WestPlateFactory
#thailandfoodie #seafood
#westernfoodie #citarasathai
#tomyam #masakantradisional
#bloggerfoodie #foodhunting
#malaysianblogger
#lifestyleblogger #malaysiainfluencer





















Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.keunggulanwanita.com/2023/02/nikmati-hidangan-sajian-asli-masakan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Makan Masakan Ala Thai Di Restoran Hamiza Seafood Cafe Taman Seri Serdang Kepala Batas Pulau Pinang

Makan Masakan Ala Thai Di Restoran Hamiza Seafood Cafe Taman Seri Serdang Kepala Batas Pulau Pinang

papar berkaitan - pada 20/2/2023 - jumlah : 311 hits
restoran Hamiza Seafood Caferestoran Hamiza Seafood CafeRestoran Hamiza Seafood Cafe ni terletak di Jalan Serdang 1 Taman Seri Serdang Kepala Batas Pulau Pinang Dekat sini korang boleh layan masakan ala thai la Cuma aku pelik sikit sebab na...
Momen Seru Presiden Dan Menteri Glamping Di Ikn Makan Bakmi Masakan Chef Kepresidenan

Momen Seru Presiden Dan Menteri Glamping Di Ikn Makan Bakmi Masakan Chef Kepresidenan

papar berkaitan - pada 25/2/2023 - jumlah : 116 hits
Kumpulan potret keseruan Presiden Joko Widodo bermalam di kawasan Inti Pusat Pemerintahan IKN Menginap ala ala glamping di tengah hutan Simak ulasannya
Wanita Malaysia Di Pentas Masakan Antarabangsa Puan Sri Nisa Bakri Sertai Malaysia Culinary World Cup 2023

Wanita Malaysia Di Pentas Masakan Antarabangsa Puan Sri Nisa Bakri Sertai Malaysia Culinary World Cup 2023

papar berkaitan - pada 25/2/2023 - jumlah : 203 hits
Ramai wanita Malaysia berjaya di pentas antarabangsa dalam pelbagai bidang seperti Sains Filem dan ramai lagi Dalam dunia masakan pula Puan Sri Nisa Bakri mula mengukir nama apabila menyertai acara Malaysia Culinary World Cup 2023 yang berl...
Heboh Video Elon Musk Puji Konten Instagram Fitri Tropica Warganet Bingung Itu Asli Atau Editan

Heboh Video Elon Musk Puji Konten Instagram Fitri Tropica Warganet Bingung Itu Asli Atau Editan

papar berkaitan - pada 22/2/2023 - jumlah : 110 hits
Nggak tanggung tanggung dalam video pengakuan itu Elon Musk bahkan menyarankan warganet untuk memfollow akun Instagram Fitrop
Star Hedramout Menyediakan Makanan Arab Yaman Asli

Star Hedramout Menyediakan Makanan Arab Yaman Asli

papar berkaitan - pada 15/2/2023 - jumlah : 156 hits
Star Hedramout yang menyediakan makanan arab Yaman Asli terletak di Jalan Wadi Hana Johor Bahru Menyediakan menu makanan arab seperti kombinasi nasi arab dengan ayam dan daging yang dimasak dengan rempah asli dari Yaman dan dessert seperti ...
Caught On Tiktok Thai Airways Urgently Probing Food Tray Mishap On Singapore Bangkok Flight

Caught On Tiktok Thai Airways Urgently Probing Food Tray Mishap On Singapore Bangkok Flight

papar berkaitan - pada 20/2/2023 - jumlah : 111 hits
No flight attendant removed the food trays from the tables of her and two friends which inconvenienced them Praewa said in the clip SCREENGRAB FROM PRAEWA PANICHA TIKTOKBANGKOK Thai Airways is investigating why flight attendants on a flight...
Makan Tengahari Di Restoran Famous Thai

Makan Tengahari Di Restoran Famous Thai

papar berkaitan - pada 18/2/2023 - jumlah : 115 hits
assalamualaikum korang aku baru je balik dari makan tengahari di plaza shah alam dulu plaza ini kelihatan seperti hidup segan mati tak mahu agaknya sebab banyak butik kot butik laku ketika musim perayaan sahaja sekarang plaza ini penuh deng...
Perjumpaan Antara Pemaju Dan Pembeli Rumah Lsh 33 Sentul

Perjumpaan Antara Pemaju Dan Pembeli Rumah Lsh 33 Sentul

papar berkaitan - pada 18/2/2023 - jumlah : 197 hits
Sis pernah share kat sini pasal rumah LSH 33 Sentul yang k fiezz mr hubby beli tahun 2021 Masa PKP pembinaan rumah ni terbantut sekejap Jangkaan siap awal tahun depan sepatutnya tapi pemaju ada hantar surat rumah ni akan lewat sikit siap Ma...
Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Airasia Santan Menu Baru Harga

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Drama Mihrab Cinta Zulaikha Lakonan Elisya Sandha Azrel Ismail

Syafiq Kyle Transisi Dari Ustaz Adam Ke Meth Killer

Lirik Lagu Satu Selamanya Twins

Dating Dengan Suami Di Ikea Cheras

Lunch Date Di Torii Teppanyaki

Makan Di Tiga Restoran