Neville Carragher Persoal Tindakan Fa Lantik Thomas Tuchel Sebagai Pengurus England




Dua legenda yang kini bergelar pundit, Gary Neville dan Jamie Carragher mempersoalkan tindakan Persatuan Bola Sepak England (FA) dalam membawa masuk Thomas Tuchel selaku pengurus baharu skuad The Three Lions.
Berpengalaman dalam membimbing kelab England, Chelsea hingga membawa pasukan tersebut berjaya menjulang trofi Liga Juara-Juara Eropah (UCL) mungkin menjadi salah satu faktor mendorong pelantikan Tuchel.
Baca Juga:
Tuchel dan FA England memeterai perjanjian dengan kontrak selama 18 bulan dimana Piala Dunia 2026 di Amerika Syarikat, Kanada dan Mexico adalah fokus utama buatnya.
Meskipun Tuchel mempunyai reputasi hebat, tidak semua gembira dengan keputusan tersebut. Malah, Neville dan Carragher menyuarakan kebimbangan mereka kerana FA memilih jurulatih bukan dari negara tersebut.

“Perasaan saya adalah bahawa keseluruhan tujuan bola sepak antarabangsa, terutama dengan negara-negara besar yang bersaing dalam kejohanan, adalah bahawa ia adalah yang terbaik daripada anda menentang yang terbaik daripada mereka.”
“Bola sepak kelab adalah berbeza dan kami menyukainya, dengan pelbagai kewarganegaraan dan jurulatih di peringkat Liga Perdana atau di peringkat Liga Juara-Juara. Ia adalah campuran yang sebenar.”
“Perkara yang membezakan bola sepak antarabangsa dengan peringkat kelab adalah ia melibatkan orang dari negara anda. Saya tahu itu mungkin sedikit tidak tepat dengan pemain yang mungkin tidak dilahirkan di negara tersebut atau yang mempunyai latar belakang dari datuk nenek mereka.”
“Dan saya juga memahami bahawa ada negara tertentu yang mempunyai jurulatih asing yang akan memberi pengaruh kepada mereka, yang akan meningkatkan keseluruhan struktur bola sepak dan menyampaikan pengalaman serta kepakaran kepada semua jurulatih di seluruh sistem dan negara,” ujar Carragher menurut sumber laporan Goal.
Dalam pada itu, walaupun mengakui kemampuan hebat Tuchel, Neville masih mempersoalkan keputusan yang dibuat FA.
“Mereka mempunyai jurulatih yang hebat, tidak dapat disangkal,” kata Neville. “Thomas Tuchel mempunyai rekod prestasi yang terbukti, dia telah membuktikan bahawa dia boleh memenangi perlawanan penting.”
“Dari sudut itu, saya rasa FA tidak boleh dikritik. Mereka mungkin mempunyai jurulatih terbaik yang ada di Eropah atau di dunia pada masa ini. Jadi, dari segi memenuhi kriteria itu, mereka memang tepat.”
“Saya tidak pasti ia memenuhi kriteria St George’s Park dan kepercayaan terhadap jurulatih Inggeris, termasuk pertumbuhan prestasi pasukan England, termasuk pasukan wanita dan pasukan muda.”
“St George’s Park sepatutnya menjadi tempat yang membuktikan jurulatih Inggeris boleh mencapai puncak di Eropah. Ia sukar bagi jurulatih Inggeris untuk mendapatkan jawatan tertinggi di Liga Perdana, dan itu adalah wajar kerana kita mempunyai beberapa kelab terbaik di dunia.”
“Sekarang ia telah diberikan kepada jurulatih antarabangsa dan ia sebenarnya bukan mengenai Thomas Tuchel, tetapi ada sedikit rasa kecewa dalam fikiran saya memikirkan bahawa FA telah memilih jurulatih antarabangsa.”





Source link
The post Neville, Carragher Persoal Tindakan FA Lantik Thomas Tuchel Sebagai Pengurus England appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/neville-carragher-persoal-tindakan-fa-lantik-thomas-tuchel-sebagai-pengurus-england/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Samsung Electronics Kekal Sebagai Jenama Global 5 Teratas Buat Kali Kelima Berturut Turut

Samsung Electronics Kekal Sebagai Jenama Global 5 Teratas Buat Kali Kelima Berturut Turut

papar berkaitan - pada 16/10/2024 - jumlah : 66 hits
Samsung Electronics Co Ltd hari ini mengumumkan bahawa mereka sekali lagi telah diiktiraf oleh Interbrand sebuah perundingan jenama global sebagai jenama 8220 Global Top 5 8221 untuk tahun kelima berturut turut Samsung berkata peningkatan k...
Team Vamos Dilantik Sebagai Duta Gaming Realme

Team Vamos Dilantik Sebagai Duta Gaming Realme

papar berkaitan - pada 16/10/2024 - jumlah : 61 hits
realme mengumumkan pelantikan Team Vamos pasukan profesional Mobile Legends Bang Bang yang terkenal sebagai Chief Gaming Officers untuk siri realme 13 5G Dikenali sebagai Gaming Dominator siri ini dijangka pengalaman gaming yang memuaskan M...
Maman Abdurrahman Resmi Dilantik Sebagai Menteri Umkm Janjikan Percepatan Pemberdayaan Usaha Kecil

Maman Abdurrahman Resmi Dilantik Sebagai Menteri Umkm Janjikan Percepatan Pemberdayaan Usaha Kecil

papar berkaitan - pada 16/10/2024 - jumlah : 106 hits
BloggerBorneo com Presiden Joko Widodo resmi melantik Maman Abdurrahman sebagai Menteri Usaha Mikro Kecil dan Menengah dalam reshuffle kabinet yang berlangsung di Istana Negara hari ini Maman yang sebelumnya menjabat sebagai Ketua Komisi VI...
Terbaik Lee Jehoon Pilih Lagu Jennie Mantra Sebagai Lagu Kegemaran Kini

Terbaik Lee Jehoon Pilih Lagu Jennie Mantra Sebagai Lagu Kegemaran Kini

papar berkaitan - pada 18/10/2024 - jumlah : 55 hits
Bukan sahaja peminat malahan ramai juga selebriti yang turut teruja dengan single baru dari Jennie BLACKPINK Artikel Berkaitan Baru baru ini Lee Je hoon telah menghadiri acara Elle Style Awards 2024 sebagai salah seorang tetamu yang dijempu...
Diberi Rm50 000 Sebagai Umpan Sebelum Ditipu Menyebabkan Kerugian Rm690 000

Diberi Rm50 000 Sebagai Umpan Sebelum Ditipu Menyebabkan Kerugian Rm690 000

papar berkaitan - pada 20/10/2024 - jumlah : 38 hits
Beri RM50 000 sebelum tipu suri rumah RM690 000BernamaKUANTAN Suri rumah kerugian RM690 000 selepas terpedaya skim pelaburan tidak wujud dalam talian menjanjikan pulangan berganda Ketua Polis Pahang Yahaya Othman berkata wanita berusia 42 t...
Amiruddin Abdul Satar Tamat Perkhidmatan Sebagai Pengarah Besar Felda

Amiruddin Abdul Satar Tamat Perkhidmatan Sebagai Pengarah Besar Felda

papar berkaitan - pada 15/10/2024 - jumlah : 156 hits
Felda berkata Amiruddin Abdul Satar tegas dalam kawalan kos dan peningkatan hasil operasi KUALA LUMPUR Amiruddin Abdul Satar menamatkan perkhidmatan sebagai pengarah besar Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan hari ini selepas empat tahun mene...
Guru Guna Zayn Sebagai Konten Simpati Atau Ambil Kesempatan

Guru Guna Zayn Sebagai Konten Simpati Atau Ambil Kesempatan

papar berkaitan - pada 5/10/2024 - jumlah : 53 hits
Aku ni nak kata aktif di tiktok tu tidaklah aktif buat konten tapi aku ada account tiktok Aku suka skroll untuk tengok konten konten orang lain Sekarang banyak konten konten tentang palestine untuk sama sama bantu repost sebagai tanda sokon...
Hiburan 7 Tahun Bersama Sebagai Suami Isteri Fattah Amin Nur Fazura Bercerai Talak Satu

Hiburan 7 Tahun Bersama Sebagai Suami Isteri Fattah Amin Nur Fazura Bercerai Talak Satu

papar berkaitan - pada 7/10/2024 - jumlah : 214 hits
Peminat pasangan power couple Nur Fazura dan pastinya berdebar dengan keputusan perceraian antara kedua duanya sama ada berpisah atau ditangguhkan sekali lagi Fazura dilihat hadir ke Mahkamah Rendah Syariah Petaling Subang Bestari Selangor ...
Why Are Muslims Outsourcing Thinking Decision Making To Mufti

Pas Kutuk Israel Israel Serang Saudi

Maximizing The Benefits Of Leadership Conferences

Simptom Dan Tanda Kencing Manis

Border Pass Ke Hatyai Cara Mohon Syarat Had Perjalanan

Isteri Jaga Suami Sakit Tapi Suami Kahwin Lain

Kuala Lumpur Mengingat Pyanhabib

Hamas Mengesahkan Kematian Yahya Sinwar


echo '';
Famili Duo 2024 Senarai Peserta Keputusan Markah Lagu Tugasan Cara Undi Format Penjurian Hadiah Dan Segala Info Musim 4

20 Cara Buang Angin Dalam Badan Dan Perut

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Di Hatiku Ada Kamu Viu Malaysia

5 Jenis Bantuan Sosial 100 Percuma Yang Disediakan Negara Luar

10 Fakta Biodata Pelakon Fattah Amin Bekas Suami Fazura Penyanyi Lagu Wanita Terakhir Juara Hero Remaja 2011 2012


Sarapan Nasi Lemak Ayam Goreng Berempah

Alvarez Sandai Udah Kala Sangkai Ba Ati Chord

Pengambilan Jawatan Inspen Oktober 2024 Jawatan Pegawai Pendidikan Pengajian Tinggi Dh41

Barang Menarik Di Hatyai Pakaian Produk Kecantikan Kraf Pelbagai Lagi

Bench Racing The Six Most Thrilling 2024 Motorcycles By Genre

Sarapan Dua Pagi