Netizan Terkejut Khabib Tak Bagi Ucapan Buat Isteri Sekali Penulis Ni Sekolahkan Balik


“Terkejut juga baca komen tentang Khabib di sebuah page. Hakak itu tulis “dia angkat ayah dia, mak dia, bini dia mana? Tak boleh ke cakap sepatah untuk isteri jugak?”
“Ya gais, jangan lawan. Biasanya isteri yang tak dihargai, tak disayangi, cepat melenting dan akan cepat nampak benda gitu.
” Yang sering disayangi, akan tenang sahaja. Seorang isteri dia tahu suami dia selaku anak lelaki akan membesarkan ibu bapa dalam segala hal dan dalam masa sama menyayangi dia tanpa pernah sikit pun berkurang nilainya.
Begitulah.
Khairul Hakimin Muhammad,
Syukur dapat isteri memahami.

Rata-rata ramai bersetuju dengan pendapat penulis tersebut
“Yesz. Akhirnya ada yang tulis untuk saya.
Apabila seorang anak mencintai dan mengasihi ibunya sepenuh hati. Insya-Allah dengan isterinya juga dia akan tetap berbudi.
“Alhamdulillah Dia sayang dan hormat ibu bapanya. Insyaallah dia meletakkan isterinya di tempat yang betul
“Bukan nak ckp la…dlm kejayaan khabib ni adalah hasil dr kejayaan ibu bapa nya yg dr kecil bekorban masa dan tenaga sehingga beliau dikenali..then selepas dy berjaya bru la ader dy kenal dgn isteri dy..maner makcik2 bawang yg taktau tu baik takyah sembang kenapa tak up isteri dy..den tau perasaan khabib sbb skrg den berada ditempat ayah dy. So jgn simply kawin jer terus claim kejayaan suomi yer
Peminat sukan Mixed Martial Arts (MMA) pasti mengenali sang juara, Khabbib Nurmagomedov yang memegang rekod UFC Lightweight Champion dengan 28 menang 0 kalah.
Kami pasti, ramai yang meminati Khabbib bukan hanya beliau adalah sang juara tetapi juga personalitinya. Paling menarik perhatian ramai, Khabbib tidak pernah mended@hkan wajah isteri dan sangat tegas melindungi aurat isterinya. Malahan, semasa majlis perkahwinan mereka, set pakaian pengantin menutup penuh wajah isteri Khabib.

Kenapa Khabib Tutup Wajab Isteri
APA KEISTIMEWAAN KHABIB SEHINGGA ALLAH SWT MULIAKAN BELIAU? ALLAH SWT BAGI TAHU DALAM AL-QURAN BAHAWASANYA MANUSIA HANYA DI MULIAKAN DENGAN AGAMA & BERAPA BANYAK DIA SEMPURNAKAN AGAMA DALAM KEHIDUPANNYA SEBANYAK ITULAH ALLAH MEMULIAKAN MANUSIA.
Gambar ini adalah gambar pernikahan khabib.. mari kita dengar balik perbualan wartawan dengan beliau.
Wartawan: Kenapa wajah isterimu ditutup dengan kain?
Khabbib Nurmagomedov menjawab: “Mohon maaf ini demi menjaga fitn4h dari Orang lain. Wajah isteriku cukuplah aku saja yang menikm@tinya dan bukan untuk dilihat oleh orang ramai kerana aku sangat menghargainya (isteri).”
Lelaki yang faham tentang Agamanya⁣ dan lelaki yang baik agamanya, tidak akan rela jika isterinya menjadi tontonan lelaki lain.. Orang-orang soleh dahulu menyembunyikan isteri-isterinya, sehingga kasut isteri mereka pun mereka akan sorokkan kerana bagi mereka size kasut itu juga aurat (dengan size kasut kita tahu fizikal seseorang wanita).
Sayyidatina Fatimahtul Al-Zahra radiAllahuanha anak kesayangan kepada Rasulullah saw adalah ibu kepada perempuan solehah yg menjaga aurat sempurna sehingga Allah swt sendiri pun malu nak melihatnya, oleh kerana ketaatannya menjaga aurat yg sempurna.
Tidak ramai sahabat2 Rasulullah saw yg berpeluang melihat anakanda kesayangan Baginda saw ini melainkan diwaktu kecemasan, barulah ada 2,3 org sahabat berpeluang melihat kelibat Fatimahtul Al-Zahra sekali dalam seumur hidup, walaupun rumah Rasulullah saw & rumah Sayyidatina Fatimah sangat dekat. Namun tiada sesiapa yang tahu fizikal Sayyidatina Fatimah walaupun ada riwayat yg mengatakan beliau adalah seorang perempuan yang sangat cantik.
Begitu juga seorang wali Allah iaitu Imam Ahmad bin Hambal rahimmatullah juga akan menyorokkan kasut isterinya & jika isterinya sedang berjalan, isterinya kena jalan senyap2 sehingga tidak terdengar oleh tetamunya. Jika cara jalan isterinya berbunyi atau kasutnya tidak disorokkan, kemudian Imam Ahmad akan menegur isterinya lantaran cemburu.. Dan zaman kini, ada juga orang yg memuliakan isteri2 mereka begitu. Keadaan Sunnah ini kita boleh lihat pada isteri-isteri yang orang panggil jemaah tabligh, mereka juga akan menyorokkan kasut-kasut isteri mereka & mereka akan pastikan saat isteri mereka berjalan tidak akan menarik perhatian orang lain untuk memandang mereka. Kerana apa? Kerana mereka menghargai & memuliakan isteri-isteri mereka.
Lelaki zaman sekarang berlumba-lumba menayangkan bentuk tubuh badan isteri mereka di khalayak ramai malah lebih menakutkan apabila mereka mengupload di media sosial untuk mendapat tontonan lelaki lain sehingga yang berpakaian separuh b0gel pun ada..
Di mana letaknya kehormatan & kemuliaan seorang suami kepada isterinya? Sedangkan badan isterinya diratah beramai2 oleh lelaki diluar sana, perumpamaan utk kita mudah faham, isteri mereka itu untuk dikongsi ramai2 sehingga habis dib0gelkan oleh pemikiran iblis mereka..
Tanda Allah swt mencabut kemuliaan wanita itu adalah, dia tidak malu auratnya dipertonton & ditayangkan di khalayak ramai seperti bahagian2 auratnya yg perlu ditutup, wajahnya, tubuh badannya & suaranya sehingga lelaki2 lain dapat membuat koleksi gambar2 & video mereka di phone & di pemikiran seorang lelaki yg bernafsu cara yg salah.
Ada tiga macam golongan orang yang Allah har4mkan masuk syurga yaitu: ⁣
Peminum arak, orang yang Derhaka kepada orang tua, dan orang yang tidak memiliki sifat cemburu yang menyetujui perkara keji pada keluarganya.” (HR. Ahmad 2: 69)⁣
Seperti Khabib dan Isterinya.. Nampak sekali di majlis pernikahannya begitu teguh pegangan agama beliau, ataupun di kehidupan beliau tidak pernah kita nampak Khabib dikelilingi dengan banyak wanita, kehidupan hariannya selalu bersama dengan kawan-kawan lelaki dan ahli keluarganya sahaja.. Dari pernikahannya saja, kita dapat lihat isterinya dimuliakan & isterinya menutup aurat dengan sempurna ikut Sunnah yang diamalkan oleh Rasulullah saw.
Kesimpulannya Beliau adalah pemuda yang menjaga kehormatan Agama dan keluarganya. ⁣Memiliki ghiroh yang sangat tinggi dalam membela Agamanya.⁣
Semoga Allah Ta’alaa menjaga beliau.. (Marilah kita mendo’akan beliau dengan kebaikan, setidaknya kita semua boleh jadikan beliau contoh pemuda-pemuda Islam yang berpegang teguh dengan islam daripada kita suka dengan golongan2 bintang sukan yg k4fir dan artis yg kafir.. Setidaknya kita cuba beralih ke arah yang lebih lebih baik)⁣.Wallahua’lam…
Kredit: Olahan daripada tulisan Ustadz Mamat Al Khattat
 
Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 
Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Sinar Viral Kini
Sumber: Trending Sangat


via Sinar Viral NetworkBaju Kurung Edisi 2016 ni terlajak laris.

Baju Kanak-Kanak Harga Murah

Jubah raya cantik dan murah !!

Green Hijab memang Ohsem memang cair.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://kotakkopek.blogspot.com/2020/10/netizan-terkejut-khabib-tak-bagi-ucapan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lebih Selesa Tinggal Seorang Diri Dalam Tempoh Pkpb Alasan Hantar Anak Isteri Balik Ke Kampung

Lebih Selesa Tinggal Seorang Diri Dalam Tempoh Pkpb Alasan Hantar Anak Isteri Balik Ke Kampung

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 328 hits
Kelmarin kerajaan mengumumkan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersasar di Selangor Kuala Lumpur dan Putrajaya dari 14 hingga 27 Oktober 2020 Arahan itu dikeluarkan bagi mengekang penularan wabak Covid 19 yang saban hari menunjukkan ...
Dah Ambil Kemudian Letak Balik Pemuda Terkejut Jumpa Tumbuhan Aneh Di Tempat Kerja Betul Ke Bukan Petai

Dah Ambil Kemudian Letak Balik Pemuda Terkejut Jumpa Tumbuhan Aneh Di Tempat Kerja Betul Ke Bukan Petai

papar berkaitan - pada 25/10/2020 - jumlah : 539 hits
Foto yang dikongsi jejaka ini tular di laman Twitter PERKONGSIAN foto seorang jejaka yang sedang memegang buah seakan akan petai gergasi ternyata menarik perhatian ramai Malah nama asal tumbuhan itu turut menjadi perdebatan individu di Twit...
Mahu Pujuk Isteri Sampai Terbakar Rumah Di Flat Kepayan Ridge

Mahu Pujuk Isteri Sampai Terbakar Rumah Di Flat Kepayan Ridge

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 453 hits
KEBAKARAN hampir memusnahkan unit kediaman milik pasangan berkenaan di tingkat dua Flat Kepayan Rigde Nak pujuk isteri sampai terbakar rumah Selepas gagal memujuk isteri yang mengunci diri dalam bilik seorang suami cuba memaksa wanita itu m...
Isteri Merajuk Tak Mahu Buka Pintu Suami Terus Buat Cara Rare Sebab Nak Pujuk Sekali Habis Rumah Terbakar

Isteri Merajuk Tak Mahu Buka Pintu Suami Terus Buat Cara Rare Sebab Nak Pujuk Sekali Habis Rumah Terbakar

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 480 hits
Istilah niat tidak menghaIalkan cara mungkin sesuai digunakan dalam kjadian yang berlaku di Kota Kinabalu ini Niat baik seorang suami cuba memujuk isterinya yang mengunci diri dalam bilik dengan melakukan tindakan luar jangkaan telah membaw...
Dia Amat Bertuah Kerana Ramai Yang Menyayanginya Miliki Anak Istimewa Isteri Dr Ahmad Idham Kongsi Pengalaman Berharga

Dia Amat Bertuah Kerana Ramai Yang Menyayanginya Miliki Anak Istimewa Isteri Dr Ahmad Idham Kongsi Pengalaman Berharga

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 737 hits
Pasangan ini adalah contoh ibu bapa yang hebat jiwanya Benar ujian yang mereka hadapi ini bukan sesuatu yang mudah untuk diterima Berat mata memandang berat lagi bahu yang menggalasnya Namun Dr Ahmad Idham dan isteri Amy Aziz antara pasanga...
Nak Berjaya Jadikan Anak Isteri Sebagai Kekuatan Termasuk Family Ibu Ayah Riz Amin

Nak Berjaya Jadikan Anak Isteri Sebagai Kekuatan Termasuk Family Ibu Ayah Riz Amin

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 838 hits
Kejayaan seorang suami pastinya dibelakangnya berdiri seorang isteri yang menyokongnya cukup kuat Pelakon yang sering membawakan watak antagonis dalam kebanyakkan drama Riz Amin mengakui kekuatan harinya setiap hari kini datangnya daripada ...
Kualaterengganu Suami Isteri Selamat Kereta Dihempap Pokok

Kualaterengganu Suami Isteri Selamat Kereta Dihempap Pokok

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 299 hits
Sepasang suami isteri terselamat selepas kereta yang dinaiki mereka dihempap sebatang pokok ru Kejadian berlaku berhampiran jambatan Kuala Ibai di sini kira kira jam 8 20 malam tadi Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Kuala Terengganu Rozizah ...
Bukan Senang Jadi Perempuan Beranak Sakit Gugur Pun Sakit Hafiz Mahamad Setia Jaga Isteri Lepas Keguguran

Bukan Senang Jadi Perempuan Beranak Sakit Gugur Pun Sakit Hafiz Mahamad Setia Jaga Isteri Lepas Keguguran

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 326 hits
Kasih sayang dan perhatian daripada seorang suami adalah yang paling berharga buat wanita yang bergelar isteri tambah pula dalam keadaan isteri sedang sakit Tiada yang lebih diperlukan melainkan sokongan dan perhatian tambahan pula apabila ...
Hiburan Teringin Anak Sendiri Achey Bocey Dan Isteri Bakal Jalani Rawatan In Vitro Fertilization

Hiburan Teringin Anak Sendiri Achey Bocey Dan Isteri Bakal Jalani Rawatan In Vitro Fertilization

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 275 hits
Pelawak Achey Bocey meluahkan hasrat untuk memilik anak sendiri apabila memberitahu dia bakal menjalani rawatan kesuburan melalui kaedah proses ujian persenyawaan In Vitro setelah berbincang dengan isterinya Nor Hasanah Yahaya Dia yang sebe...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Titah Addendum Kenyataan Dan Pendirian Anwar Didorong Pemegang Saham Terbesar Pakatan Harapan

Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams