Nasib To Ki Terbela Dapat Bantuan Rumah Serta Komputer Riba



To’ki (empat dari kanan) menerima kunjungan pengurusan Pusat Pungutan Zakat Wilayah Persekutuan di pondok kecilnya di Batu 12, Gombak pada Rabu. – Gambar Astro AWANI GOMBAK: Sebuah kediaman kondusif yang sewanya akan dibayar selain komputer riba merupakan antara bantuan yang diterima oleh penyanyi terkenal, To’ki yang hidupnya kini dalam kesempitan.
Rumah sewa yang bakal dihuni To’ki itu akan turut dilengkapkan dengan peralatan kediaman bakal mengubah kehidupan seniman yang kini berteduh di sebuah pondok kecil di pinggir hutan Batu 12, Gombak, Selangor.
Bantuan berkenaan dijanjikan oleh Pusat Pungutan Zakat (PPZ) Wilayah Persekutuan yang hari ini menyantuni penyanyi lagu Biasan itu di pondok kecilnya.
Kunjungan PPZ diketuai oleh Ketua Pegawai Eksekutifnya, Ahmad Shukri Yusoff selepas terkesan dengan pendedahan eksklusif Astro AWANI mengenai kesempitan hidup dilalui penyanyi terkenal itu  pada Selasa.
Susulan laporan itu juga, meja berita Astro AWANI dihubungi pelbagai pihak yang mahu menghulur bantuan meringankan beban penyanyi itu.
Menurut Ahmad Shukri, PPZ terdorong untuk membantu To’ki atau nama sebenarnya Mohd Zaki Mansur selepas menonton laporan eksklusif ‘Pondok To’ki’ di dalam slot Awani 7:45 pada Selasa.
“To’ki adalah seorang berjiwa besar dan bersemangat waja dan masih berkarya. Dia juga bukanlah insan yang suka meminta-minta tetapi kami terpanggil untuk mungkin ada ruang yang boleh kami bantu,” kata Ahmad Shukri kepada Astro AWANI.
Ahmad Shukri berkata, dalam membantu mengubah nasib penyanyi lagu Biasan, PPZ bersetuju untuk menyediakan sebuah kediaman yang lebih kondusif untuk To’ki, 53, dan isterinya, Sharifah Fairuz Syed Yusof, 48.
“Antara yang kami tawarkan kepada To’ki ialah sebuah rumah di kawasan berdekatan di mana PPZ akan membayar sewanya selain kelengkapan rumah yang sesuai seperti peti ais dan sebagainya dan tidak berjauhan dari pondok yang didiami ketika ini.
“Ini kerana kita memahami jiwa beliau yang ingin berkarya di sini di mana sekali sekala dia boleh datang ke sini apabila mahu berkarya dan kami faham To’ki sukakan tempat ini,” kata beliau.
Dalam kunjungan itu juga, pihak PPZ turut bersetuju untuk menghadiahkan sebuah komputer riba kepada Sharifah Fairuz yang aktif dalam bidang penulisan kreatif.
Tidak ketinggalan, PPZ juga, jelas Ahmad Shukri, menghulurkan bantuan kewangan kepada To’ki untuk menanggung kos memperbaiki kenderaannya yang sudah lama tersadai.
Menyambut bantuan itu dengan penuh rasa syukur, To’ki berkata, tiada kata yang dapat menterjemahkan rasa gembiranya dengan keprihatinan PPZ.
Bagi To’ki, ini adalah hikmah di sebalik kesabarannya selama ini dan sebagai seorang muslim, dia harus berterima kasih pada Allah kerana menghadirkan pihak-pihak yang ikhlas mahu membantunya.
“Syukur dan terima kasih.Allah telah ketuk pintu hati insan-insan yang datang pada hari ini. Insya-Allah jika ada rezeki lebih saya akan kongsikan juga pada yang lain yang kurang bernasib baik. Ini adalah tanggungjawab kita semua,” kata To’ki dalam nada terharu.
Artikel Berkaitan:  Hidup dalam keadaan daif, To’ki tetap bahagia bersama isteri Awani The post Nasib To’ki terbela, dapat bantuan rumah serta komputer riba appeared first on My KMU NeT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/07/01/nasib-toki-terbela-dapat-bantuan-rumah-serta-komputer-riba/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=nasib-toki-terbela-dapat-bantuan-rumah-serta-komputer-riba

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Siri Acer Enduro Diperkenalkan Komputer Riba Windows Amp Tablet Android Tahan Lasak

Siri Acer Enduro Diperkenalkan Komputer Riba Windows Amp Tablet Android Tahan Lasak

papar berkaitan - pada 24/6/2020 - jumlah : 340 hits
Komputer tahan lasak seringkali diperkenalkan tetapi spesifikasinya pasti tidak begitu yang terkini Ini kerana sasarannya adalah terhad dan asalkan spesifikasi yang ditawarkan sesuai dengan kerja kerja yang pengeluar sasarkan ia sudah memad...
Pandang Pertama Acer Swift 5 2020 Komputer Riba Pertama Dengan Cip Pemprosesan Grafik Intel Xe

Pandang Pertama Acer Swift 5 2020 Komputer Riba Pertama Dengan Cip Pemprosesan Grafik Intel Xe

papar berkaitan - pada 25/6/2020 - jumlah : 290 hits
Beberapa hari lalu kami berkesempatan untuk melawat pejabat Acer Malaysia untuk melihat sendiri beberapa peranti yang bakal diumumkan di acara Acer Global Press Conference semalam Diantara peranti yang sempat kami lihat ialah Acer Swift 5 d...
Ibu 4 Orang Anak Mohon Bantuan Nak Bayar Deposit Rumah Sewa Lepas Sekian Lama Menumpang

Ibu 4 Orang Anak Mohon Bantuan Nak Bayar Deposit Rumah Sewa Lepas Sekian Lama Menumpang

papar berkaitan - pada 3/7/2020 - jumlah : 320 hits
Terbaru tular di media sosial Facebook mengenai kisah suka duka seorang wanita yang juga merupakan ibu kepada empat orang cahaya mata setelah suaminya ditahan oleh pihak polis Dalam perkongsian kisah tersebut Natipah Abu juga memohon jasa b...
Cara Beli Rumah Tanpa Riba Simak Penjelasannya

Cara Beli Rumah Tanpa Riba Simak Penjelasannya

papar berkaitan - pada 7/7/2020 - jumlah : 368 hits
Rumah merupakan salah satu kebutuhan utama untuk manusia Rumah sebagai tempat tinggal dan melakukan aktivitas lainnya sampai selesai Sehingga harus benar benar dalam memilih rumah Jika anda ingin membeli rumah tanpa riba bisa dengan beberap...
Ulasan Asus Vivobook S14 2020 Amd Sedia Mencabar Intel Di Arena Komputer Riba Produktiviti

Ulasan Asus Vivobook S14 2020 Amd Sedia Mencabar Intel Di Arena Komputer Riba Produktiviti

papar berkaitan - pada 22/6/2020 - jumlah : 220 hits
Apabila bercakap mengenai komputer riba produktiviti satu satunya pilihan pengguna selama berbelas mahupun berpuluh tahun ialah Intel Kebelakangan ini nama AMD semakin naik kerana pilihan cip pemprosesan desktop mereka yang bukan sahaja ber...
Asus Rog Zephyrus G14 Kini Di Pasaran Tempatan Komputer Riba Gaming Berkuasa Dijana Amd Dan Nvidia

Asus Rog Zephyrus G14 Kini Di Pasaran Tempatan Komputer Riba Gaming Berkuasa Dijana Amd Dan Nvidia

papar berkaitan - pada 30/6/2020 - jumlah : 256 hits
ASUS Malaysia mengumumkan hari ini bahawa komputer riba gaming terbaru mereka iaitu ASUS ROG Zephyrus G14 akan mula memasuki pasaran tempatan bermula hari ini Syarikat tersebut juga mengesahkan bahawa mereka akan membawa masuk beberapa mode...
Komputer Riba Rendahkan Kualiti Sperma Lelaki

Komputer Riba Rendahkan Kualiti Sperma Lelaki

papar berkaitan - pada 19/6/2020 - jumlah : 345 hits
Penggunaan komputer bimbit di atas riba mungkin bukan sesuatu yang baik bagi kesuburan lelaki menurut kajian terbaru Cara terbaik mengatasi masalah itu adalah dengan meletakkan komputer bimbit di atas meja menurut ketua penyelidik dari Univ...
Anak Selalu Conteng Dinding Ini Alat Magic Yang Perlu Ada Di Rumah Korang

Anak Selalu Conteng Dinding Ini Alat Magic Yang Perlu Ada Di Rumah Korang

papar berkaitan - pada 25/6/2020 - jumlah : 319 hits
Tak dinafikan jika ada anak yang ramai dan usia yang sebaya rumah sukar untuk kelihatan cantik dan berkemas Pelbagai ragam yang ditunjuk mereka Tambah tambah lagi bila musim cuti sekolah ini anak anak berkumpul Jadi siap sedia saja lah deng...
Keracunan Bau Durian 6 Petugas Kantor Pos Di Jerman Dilarikan Ke Rumah Sakit Ngeri Juga Aroma Durian

Keracunan Bau Durian 6 Petugas Kantor Pos Di Jerman Dilarikan Ke Rumah Sakit Ngeri Juga Aroma Durian

papar berkaitan - pada 26/6/2020 - jumlah : 377 hits
Polisi dan pemadam kebakaran segera datang dan mengevakuasi seluruh karyawan Dahsyat bener aroma durian ini
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis