Nasi Arab Kari Kambing Bangi Square Memang Padu


Muhammad Azizul Osman Percaturan Saiful Anuar Md Noor menggabung elemen Timur Tengah dan tempatan ternyata menghasilkan hidangan yang enak dan berbaloi dicuba. - foto NOOREEZA HASHIM 
BAGI yang mencari kelainan dalam citarasa timur tengah atau lebih mudahnya, nasi Arab, apa kata kita jenguk ke Bandar Baru Bangi, atau lebih tepat di Jalan Reko.

MalaysiaGazette memilih Bangi Square kerana tempat makan di sini selesa serta menawarkan pelbagai menu, dan tentunya pilihan kami adalah Nasi Arab yang citarasanya diubahsuai bagi memenuhi selera tempatan.

Bagi penggemar hidangan Timur Tengah, nama-nama seperti nasi mandy, kabsah mahupun maglubah pasti telan air liur melihat juadah yang digandingkan dengan daging kambing, lembu mahu pun ayam.

Di Restoran Nasi Arab Bangi Square menu tersebut disesuaikan dengan tekak Melayu, tentunya ia sesuatu yang mesti dirasa oleh para peminat nasi Arab dan juga hidangan tempatan.

Berbeza dengan restoran nasi Arab lain, menu nasi Arab kari kambing di sini memang padu dan wajib dicuba.

Mana tidaknya, idea penyatuan Arab dan Melayu terbukti menyerlahkan satu rasa yang menawarkan nikmat tersendiri .
Percaturan Saiful Anuar Md Noor menggabung elemen Timur Tengah dan tempatan ternyata menghasilkan hidangan yang enak dan berbaloi dicuba.Menurut pemiliknya, Saiful Anuar Md Noor, 52, menu Nasi Arab Kari Kambing ni tercetus selepas dia bersama isterinya membuat servis katering untuk majlis kahwin.

“Idea untuk jual nasi Arab ni tercetus bila kami usahakan katering dan pada masa itu kami jual nasi Arab. Jadi ada kawan mencadangkan supaya berniaga di sini.

“Paling special di sini Nasi Arab Kambing Mandy, dan ada menu Nasi Arab Kari Kambing yang lebih sinomin dengan Melayu yang suka makan kari,” kata anak kelahiran Johor itu.

Gandingan kari kambing dengan nasi Arab pada mulanya agak janggal bagi penulis namun selepas mencubanya, jujur memang sedap.
Para pelanggan menikmati makanan yang terdapat di Nasi Arab Bangi Square, Bangi, Selangor. foto NOOREEZA HASHIM,Ada pelanggan yang menyamakan menu ini dengan menu Kari Kambing 40 hari di Yong Peng, Johor.
“Favourite saya nasi kari kambing, kalau orang kata Kari Kambing 40 hari boleh lawanlah, memang saya recommend lah kat sini.

“Harga memang value for money, saya bawa keluarga makan nasi Arab kat sini tidak koyak poket lah,” kata Ridzuan Puteh.
Nasi Arab Daging antara menu makanan yang boleh didapati di Nasi Arab Bangi Square, Bangi, Selangor. foto NOOREEZA HASHIMSoal harga, jangan risau. Bagi set dulang, harganya cuma RM64 bagi empat orang makan. Memang terangkat.

Manakala set individu cuma RM17 sepinggan.

Bagi krew MalaysiaGazette, memang disyorkan untuk pembaca semua mencuba menu Nasi Arab Kari Kambing ni, memang lain daripada yang lain. Kami bagi empat bintang.
Nasi Arab Ayam antara menu makanan yang boleh didapati di Nasi Arab Bangi Square, Bangi, Selangor. foto NOOREEZA HASHIMJika anda ke sini, jangan lupa nikmati juaga Sup Kambing yang memang menyengat selera. Pekat memikat dengan keenakan tersendiri, hidangan ini disertakan dengan roti potong yang sememangnya sukar untuk ditolak tepi.
Sup Gearbox Kambing antara menu makanan yang boleh didapati di Nasi Arab Bangi Square, Bangi, Selangor. foto NOOREEZA HASHIMTurut ditawarkan menu tempatan seperti Mee Bandung yang mengekalkan resipi asli memikat selera.
Mee Bandung antara menu makanan yang boleh didapati di Nasi Arab Bangi Square, Bangi, Selangor. foto NOOREEZA HASHIMJadi apa tunggu lagi, jom serbu Restoran Nasi Arab Bangi Square yang dibuka jam setiap hari dari 6 petang hingga 12 tengah malam.

MalaysiaGazette akan memperkenalkan program Makan Apa Tu? bermula April ini. Anda berminat untuk kami review restoran, gerai atau kedai makan, jangan segan silu hubungi kami di Facebook, Twitter dan Instagram kami. Program berbentuk video ini akan disiarkan di portal dan youtube kami. – MalaysiaGazette



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/03/nasi-arab-kari-kambing-bangi-square.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jom Cuba 7 Petua Masak Sambal Nasi Lemak Yang Lebih Padu Rasanya

Jom Cuba 7 Petua Masak Sambal Nasi Lemak Yang Lebih Padu Rasanya

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 624 hits
Semestinya sambal tumis adalah salah satu jenis lauk yang sangat digemari oleh rakyat Malaysia Walaupun kedengaran mudah bukan semua orang dapat menghasilkan sambal tumis yang lazat dan mengancam lebih lebih lagi pada percubaan pertama Tapi...
Makan Malam Di Restoran Nasi Arab

Makan Malam Di Restoran Nasi Arab

papar berkaitan - pada 17/3/2019 - jumlah : 743 hits
Makan Malam Di Restoran Nasi Arab Malam Ahad semalam kami dinner di sebuah restoran nasi arab yang agak terkenal di Taman U Johor Memang tak pernah pergi tapi selalu ada baca promo mereka di FB Oleh kerana dah bosan asyik makan seafood dan ...
Dapatkan Segera Rempah Nasi Arab Al Bayt

Dapatkan Segera Rempah Nasi Arab Al Bayt

papar berkaitan - pada 27/3/2019 - jumlah : 243 hits
Ada tak kat sini penggemar nasi Arab mesti korang pun ada rasa nak masak sendirikan so kali ni aku nak up satu produk rempah nasi Arab yang memudahkan kita menyediakan menu nasi Arab secara mudah dan lazat Rempah Arab Al Bayt Anda masih bel...
Yoga Memang Sakit Tapi Bagus Di Jadikan Amalan Guardiangayasquad

Yoga Memang Sakit Tapi Bagus Di Jadikan Amalan Guardiangayasquad

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 266 hits
Hi Korang Seriously kalau ada event senam senaman ni memang kak lily excited nak join Bukan apa time nilah kita dapat bersenam belajar beberapa tips menarik senaman mudah dan ringkas kan Selalu tuh kalau pi berlari kat stadium Kajang memang...
Travel Di Indonesia Dan Ambil Gambar Guna Iphone Tapi Hasilnya Memang Jaw Dropping

Travel Di Indonesia Dan Ambil Gambar Guna Iphone Tapi Hasilnya Memang Jaw Dropping

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 266 hits
Zaman sekarang ni boleh dikatakan fon adalah peranti yang perlu ada masa 8216 travel 8217 oleh kebanyakan traveler Iyalah nak ambil gambar untuk simpan detik memori indah dan beberapa keperluan lain Misalnya GPS WhatsApp dan lain lain Tamba...
Video Ini Memang Lawak Habis Shah Rukh Khan Kalau Tengok Pun Termenung

Video Ini Memang Lawak Habis Shah Rukh Khan Kalau Tengok Pun Termenung

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 241 hits
Video Ini Memang Lawak Habis Shah Rukh Khan Kalau Tengok Pun Termenung Siapa peminat filem Bollywood pasti pernah menonton filem Kabhi Khushi Kabhie Gham yang pernah hit suatu ketika dahulu Walaupun sudah 18 tahun berlalu filem ini boleh di...
Video Parodi Lagu Bole Chudiya Versi Kebun Kelapa Ini Memang Lawak Habis

Video Parodi Lagu Bole Chudiya Versi Kebun Kelapa Ini Memang Lawak Habis

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 308 hits
Buat peminat filem Bollywood pastinya tahu dengan filem Khabie Khusi Khabie Gham yang pernah menjadi fenomena pada tahun 2001 Filem yang berkisarkan kekeluargaan ini diterajui beberapa pelakon hebat ketika itu seperti Shah Rukh Khan Amitabh...
Pengganas Memang Dikirim Allah Untuk Terus Membongak 9290

Pengganas Memang Dikirim Allah Untuk Terus Membongak 9290

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 287 hits
Membongak supaya pengganas dan konco konconya terus melihat diri sendiri sebagai pengganas yang adil dan baik sangat sangat Bila hidayah Allah tertutup untuk seseorang Aamiin Ya Allah Berita Pengganas 1 Menlu AS Trump Dikirim Tuhan untuk Se...
Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin

Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Mula Kembali Fokus Blog Sebagai Medium Jualan Dan Informasi

Asal Usul Jempol

Patio Guaparuvuru House By Estudio Piloti Arquitetura In Camanducaia Brazil

Beli Comfiislipper

Kenapa Lain Sangat Nampak Lagi Tua Daripada Che Ta Netizen Terkedu Wajah Fathia Latiff Jadi Perhatian

3 5 2024 Hq Meeting Updates