Nampak Kelibat Orang Kat Cermin Nako Tarik Anak Depan Rumah Pun Tak Selamat


Kalau nak jadi sekelip mata je. Buat ibu bapa tolonglah sentiasa hati-hati. Walaupun di depan rumah sendiri pun belum tentu keselamatan anak-anak kita terjamin. Keadaan sekarang tak sama macam zaman kita dulu-dulu yang bebas bermain dengan riang.
Hari ini, jika terleka sikit, macam-macam kes jenayah berlaku. Perkongsian dari seorang ibu, Puan Rehana Ahmad ini boleh dijadikan peringatan bersama.
Allah.. terima kasih semua keluarga dan kawan-kawan yang tolong doakan. Tak tahu perasaan kami ni macam mana. Masih terkejut, fobia walaupun ramai yang bertanya kejadian sebenar yang berlaku.
Hati-hati, depan rumah pun tak selamat
Tapi Allah lindung keluarga kami lagi. Alhamdulillah cuma nak kongsi pada orang ramai supaya hati-hati. Mungkin modus operandi baru untuk culik budak. Kejadian lebih kurang 6.30- 6.50petang, 21/12/2020.

Pintu grill rumah memang selalu bertutup & bermangga. Tapi petang kejadian itu ada ahli keluarga. Jadi kami memang ramai dalam rumah. Jadi bukan la sengaja buka pagar dan biar anak main dekat luar. Anak pun tak pernah main kat luar kalau tak ada ahli keluarga lain kat luar, dia duduk di pintu je intai orang.
Namun pada hari kejadian itu sekitar jam 6.30 pm tu waktu suami balik kerja. Jadi waktu tu cakap dekat anak, Aryan, papa balik. So Aryan tunggu la dekat pintu grill tu tunggu papanya balik. Kami duduk di meja makan tengah borak. Sambil mata tengok Aryan dekat pintu grill.
Bagaimanapun, pada hari tersebut, papanya lewat sikit. Allahu masa ni, adik Zaliana Asmida keluar dari tandas dan dia nampak dekat cermin nako tu bayang orang pakai baju pink menarik Aryan.
Mula-mula ingat papanya balik, tapi pelik kenapa seorang, sebab selalunya dengan adik sorang lagi Zahirah Azian. Bila dengar Aryan menangis terus dia menjerit Aryan.
Waktu dia menjerit Aryan nampk orang tu lari. Bila tengok dekat pintu orang tu dah tak ada. Aryan nak nangis pegang pipi. Masa kejadian tu berlaku betul memang tak alert. Sebab first ingat ada orang nak main dengan Aryan, sebab kejiranan sini memang selalu main dengan Aryan. Jadi saya ingat mula-mula tak ada apa-apa sebab kejiranan sini memang tak ada masalah.
Pipi anak bengkak 
Lepas abang ipar dah balik, Mida tak puas hati cerita balik. Dan bila tengok pipi Aryan bengkak, rasa tak sedap hati. Sebab pertama kenapa lari bila Mida jerit nama Aryan. Kedua, kenapa kalau dia nak main dengan Aryan kenapa perlu rentap Aryan sampai muka Aryan luka.

Tak pasti kena cekar atau kena grill. Sebab masa tu tangan kiri Aryan berpaut pada grill. (yang ni memang saya tengok sebab mata tengok ke Aryan sebab tu tak perasan dekat cermin nako ada orang).
Dan sebab ketiga yang menguatkan lagi instint, papanya baru keluar lif masa kejadian, dan nampak ada seorang lelaki pakai baju pink margenta gelap-gelap sikit lari lintang pukang dari balkoni bertentangan rumah kami hampir nak langgar seorang mak cik. Cuma dia tak la tengok muka lelaki tu, sebab fikir lelaki tu mungkin tengah bergurau dengan siapa-siapa main kejar-kejar. Nak-nak pulak letih balik dari kerja.
Masa related semua tu rasa macam tak jejak tanah kaki ni. Kalau la orang tu berjaya tarik Aryan.. Allahu..tak tahu la macam mana. Bila inform pada blok supaya hati-hati dengan anak masing-masing, mereka suruh report polis. Dan akan periksa CCTV.
Blok ni memang budak lepas je bermain. Kadang boleh tengok budak kecil-kecil turun pergi beli jajan, beli aiskrim. Macam anak saya memang saya tak lepas keluar. Duduk la dalam rumah kalau mama tak keluar. Mungkin sebelum ni parents sini rasa selamat. Sebab dia orang pun cakap ni kes pertama la dalam sejarah kawasan rumah kami.

Sebelum ni selalunya cubaan culik depan rumah, rumah taman atau rumah bawah.. Tak terfikir duduk rumah tinggi yang ramai orang pun berani dia buat kerja. Rumah kami lot tepi pulak tu. Sekarang terjadi dekat diri sendiri. Allahuakhbar, tak tahu nak cakap macam mana.
Jadi anda perlu hati-hatilah. Keep alert anak masing-masing. Walaupun depan rumah, belum tentu selamat. Orang sekarang macam-macam. Bukan macam kita kecil-kecil dulu bebas ke mana-mana. Main dalam semak, hutan rileks je. Pergi kayuh basikal pergi kedai rileks je. Sekarang dah tak selamat guys. Beringatla.. Bukan dengan penyakit je risau, dengan manusia pun risau.
Kredit: Rehana Ahmad
(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
The post “Nampak Kelibat Orang Kat Cermin Nako Tarik Anak”. Depan Rumah Pun Tak Selamat!  appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/nampak-kelibat-orang-kat-cermin-nako-tarik-anak-depan-rumah-pun-tak-selamat/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Selamat Bertunang Dengan Wanita Pilihan Anak Lelaki Sheila Majid Bakal Mendirikan Rumah Tangga

Hiburan Selamat Bertunang Dengan Wanita Pilihan Anak Lelaki Sheila Majid Bakal Mendirikan Rumah Tangga

papar berkaitan - pada 22/12/2020 - jumlah : 464 hits
Penyanyi lagenda Datuk Sheila Majid baru baru ini telah berkongsikan sebuah berita gembira mengenai majlis pertunangan anak keduanya Megat Abdul Rahman Majid Aziz yang difahamkan berlangsung pada 21 Disember lalu Berita tersebut telah dikon...
Gigi Susu Anak Dah Goyang Mak Ayah Boleh Cabut Sendiri Doktor Kongsi Prosedur Betul Nak Cabut Gigi Kat Rumah

Gigi Susu Anak Dah Goyang Mak Ayah Boleh Cabut Sendiri Doktor Kongsi Prosedur Betul Nak Cabut Gigi Kat Rumah

papar berkaitan - pada 22/12/2020 - jumlah : 451 hits
Gigi susu anak dah mula goyang goyang sebenarnya mak ayah boleh cabut sendiri di rumah tanpa perlu ke klinik gigi Tapi mungkin ramai yang takut nak buat kerana tiada pengalaman atau tak tahu cara yang betul Dr Azila Mohd Kasim dari Klinik P...
Kedinginan Karena Tak Punya Rumah Kisah Nenek Yang Tinggal Di Depan Masjid Ini Bikin Pilu

Kedinginan Karena Tak Punya Rumah Kisah Nenek Yang Tinggal Di Depan Masjid Ini Bikin Pilu

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 364 hits
Selayaknya usia senja merupakan waktu yang tepat bagi setiap orang untuk berkumpul bersama keluarga tercinta Namun hal ini nampaknya tidak bagi kehidupan pilu seorang nenek yang berhasil diabadikan melalui sebuah video viral berikut ini Seo...
Merengek Tarik Telinga Kurang Menyusu Itu Mungkin Petanda Anak Kena Jangkitan Telinga Ini Yang Mak Ayah Kena Tahu

Merengek Tarik Telinga Kurang Menyusu Itu Mungkin Petanda Anak Kena Jangkitan Telinga Ini Yang Mak Ayah Kena Tahu

papar berkaitan - pada 28/12/2020 - jumlah : 363 hits
Jangkitan pada telinga merupakan kondisi yang kerap didiagnosis pada bayi Kajian menunjukkan kebanyakan kanak kanak akan mengalami infeksi ini sekurang kurangnya sekali sebelum mereka mencecah umur tiga tahun APAKAH SIMPTOM JANGKITAN TELING...
Kelapa Sawit Berterabur Depan Rumah Pemuda Keluar Periksa 3 Angsa Peliharaannya Dulu Tengah Syok

Kelapa Sawit Berterabur Depan Rumah Pemuda Keluar Periksa 3 Angsa Peliharaannya Dulu Tengah Syok

papar berkaitan - pada 21/12/2020 - jumlah : 169 hits
Kelapa sawit berterabur depan rumah pemuda keluar periksa 3 angsa peliharaannya dulu Tengah syok tengok TV dengar bunyi berdentum SEORANG pemuda melalui detik cemas apabila digemparkan dengan bunyi dentuman kuat di luar rumah ketika asyik m...
Hiburan Duduk Rumah Pun Nak Pakai Emas Mawar Rashid Kongsi Pengalaman Hamil Anak Perempuan

Hiburan Duduk Rumah Pun Nak Pakai Emas Mawar Rashid Kongsi Pengalaman Hamil Anak Perempuan

papar berkaitan - pada 28/12/2020 - jumlah : 559 hits
Bakal melahirkan cahaya mata perempuan tidak lama lagi pelakon Mawar Rashid mendedahkan bahawa dia kini sedang obses dengan perhiasan berunsurkan emas dan sentiasa ingin memakai batu bernilai itu meskipun hanya duduk di rumah Mawar Rashid a...
Tes Kepribadian Pilih Salah Satu Rumah Dan Cari Tahu Nasibmu Minggu Depan

Tes Kepribadian Pilih Salah Satu Rumah Dan Cari Tahu Nasibmu Minggu Depan

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 222 hits
Rumah adalah tempat dirimu menjadi seseorang paling jujur Di sana pulalah berbagai hal akan mampir dan terjadi menjadikan sebuah pengalaman dalam hidup Jika kamu bertanya tanya apa yang akan terjadi pada hidupmu di minggu mendatang ikutilah...
Bosan Jaga Anak Di Rumah Rilekscrew Dan Dragonforce Main Teng Teng

Bosan Jaga Anak Di Rumah Rilekscrew Dan Dragonforce Main Teng Teng

papar berkaitan - pada 31/12/2020 - jumlah : 645 hits
Buletin Jejes RileksCrew Dan DragonForce Didakwa Makan Tak Ajak Agak panas juga dua tiga hari ini dengan serangan dan deface laman web dengan domain my daripada pasukan pemain Mobile Legend handalan dari seberang Tidak ketinggalan juga lama...
Kucing Bunting Mati Dipukul Dengan Batang Besi Berang Depan Rumah Selalu Ada Najis Kucing

Kucing Bunting Mati Dipukul Dengan Batang Besi Berang Depan Rumah Selalu Ada Najis Kucing

papar berkaitan - pada 31/12/2020 - jumlah : 474 hits
Seorang wanita yang dipercayai terlibat dalam kes memukul seekor kucing yang bunting sehingga mati dan mencederakan seekor lagi haiwan itu dengan batang besi ditahan semalam Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah ACP Shafee Abd Samad berk...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau