Nak Tau Kategori Prospek Atau Pelanggan Dalam Bisnes Korang Meh Baca Perkongsian Menarik Ni


NAK TAU KATEGORI PROSPEK ATAU PELANGGAN DALAM BISNES KORANG? MEH BACA PERKONGSIAN MENARIK NI. Zaman sekarang tak dinafikan ramai orang libatkan diri dalam bisnes, tak kiralah bisnes offline atau online. Tapi rasanya, kalau cikla tanya sahabat cikla yang baca ni, mesti majoriti join bisnes online kan? Bagi cikla bisnes online lebih mudah, tak payah nak sewa kedai fizikal,  cuma kita perlu ada ilmu untuk menguruskan bisnes ini supaya berjalan seperti yang diharapkan. 
Apa pun, tahniah ye sahabat sebab masih bersemangat dan tak kenal erti putus asa dalam memajukan bisnes memasing. Semua ini demi BIG WHY kan? Betul tak? 
Sepanjang bergelumang dalam dunia bisnes ni, mesti korang dah jumpa macam-macam kerenah dan ragam kastemer kan?  Tipulah nak kata kalau kita asyik dapat kastemer yang ok dan tak banyak keranah, namun dalam ramai-ramai tu mesti ada terselit seorang dua kastemer yang sebegini. Setuju? 
Bila bercerita mengenai ragam kastemer ni, cikla ada terbaca pengalaman dari Ikram Al-Banjari pasal benda ni. Kata beliau, ini bukan masalah tapi sebahagian proses jual beli. Just face it and handle with care. Gitu. 
Nak tau kategori prospek atau pelanggan dalam bisnes korang? Meh baca perkongsian menarik ni. 
Sepanjang pengalaman beliau dalam bisnes, ada beberapa kategori prospek.
Pertama, prospek yang mudah dan senang berurusan. Haaa, kalau dapat yang ni memang syok. Sebab, biasanya prospek macam ni jenis yang dari awal berhubungan dan communicate lagi dah senang. Dorang dah tau apa yang dorang nak dan memang dah bersedia nak membeli.
So, katanya lagi, hargailah prospek sebegini. Asingkan dorang dalam satu database special dan berikan dorang inisiatif serta kejutan ekstra. Tambahnya lagi, dalam teori pareto, prospek ini adalah kelompok 20% pelanggan yang memberi 80% pulangan. Kena jaga betul-betul.
Kedua, prospek yang payah dan susah berurusan. Ehh, janganlah gabra dan menggelabah bila berdepan dengan prospek yang "banyak cekadak cekadu ni". Kejap nak murah, kejap nak cepat, kejap nak cash, kejap kang mintak consignment pulak. Ishh ishh ishh. 
Mengikut pengalaman beliau, katanya prospek macam ini masih boleh dilayan dan kita cuma perlu pandai ikut ego dorang. Prinsipnya mudah je, just layan asalkan dorang membeli. Kita pulak kena cepat buat profailing, make sure apa yang dorang suka dan apa yang dorang tak suka.
Prospek dalan kategori ini dahagakan perhatian. So, mena rajin follow up dan bina engagement dulu sebelum buat urus niaga.
Nak tau kategori prospek atau pelanggan dalam bisnes korang? Meh baca perkongsian menarik ni. 
Ketiga, prospek yang terlalu cerewet dan susah berurusan. Golongan camni paling ekstrim katanya. Kalau penjual jenis cepat melatah dan panas baran, sadaqallahualdzim la jawabnya! Biasanya prospek peel gini memang banyak sangat soalan, komplenlah dan sebagainya.
Golongan cerewet ini sebenarnya nak dorang diberi layanan paling istimewa, walaupun belian dorang tak seberapa.  Dorang ni nak kita layan dorang macam raja. Kita mesti mengalah dan ikut cakap dorang.
Golongan ini jugak berpotensi memburukkan dan menjatuhkan kita dalam pelbagai rupa dan cara tau. Namun, tak dinafikan ada jugak mampu menaikkan jenama dan membangunkan bisnes kita.
Cara beliau mudah je, belajar menurut ego prospek. Kalau puas diturut pun tak jalan, sudahlah toksah layan lagi. Fokus kepada 20% golongan prospek yang betul-betul membahagiakan dan beri pulangan.
Nasihat beliau,  sebagai penjual, kita jangan patah semangat hanya kerana seorang propek yang terlalu cerewet dan tak bagi pulangan. Jawabnya, buang karen bak kata budak-budak sekarang. Dapat penat jer. 
Nak tau kategori prospek atau pelanggan dalam bisnes korang? Meh baca perkongsian menarik ni. 
Kita sendiri sebagai peniaga kena decide, berapakah nilai seorang prospek atau pelanggan tu? Cerewet dan susah macam mana pun, kalau dia bernilai dan bagi pulangan, silalah layan.
Bagaimana nak hadap dengan prospek sebegini? Perlu hadap lebih ramai pelanggan dan belajar atasi dorang sendiri, sebab memang tak boleh guna orang tengah. 
Selamat maju jaya. 

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ciklapunyabelog.blogspot.com/2022/04/nak-tau-kategori-prospek-atau-pelanggan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Tau Kisah Nabi Saw Dengan Buah Limau Baca Ni

Nak Tau Kisah Nabi Saw Dengan Buah Limau Baca Ni

papar berkaitan - pada 20/4/2022 - jumlah : 302 hits
NAK TAU KISAH NABI SAW DENGAN BUAH LIMAU BACA NI Selamat pagi sahabat kesayangan Jom baca satu kisah menarik mengenai akhlak Nabi SAW terhadap pemberian orang kepada baginda Nak tau kisah Nabi SAW dengan buah limau Baca ni Suatu hari Rasulu...
Kisah Yang Patut Korang Baca Kisah Penjahit Tua Dan Penjual

Kisah Yang Patut Korang Baca Kisah Penjahit Tua Dan Penjual

papar berkaitan - pada 21/4/2022 - jumlah : 153 hits
KISAH YANG PATUT KORANG BACA KISAH PENJAHIT TUA DAN PENJUAL Kisah yang patut korang baca Kisah penjahit tua dan penjual Seorang penjahit tua tinggal di sebuah desa kecil dan selalu menjahit pakaian yang sangat rapi dan indah lalu menjualnya...
Resepi Roti Jala Secawan Tepung Sahaja Sesuai Untuk Hidangan Orang Bujang Atau Keluarga Yang Kecil

Resepi Roti Jala Secawan Tepung Sahaja Sesuai Untuk Hidangan Orang Bujang Atau Keluarga Yang Kecil

papar berkaitan - pada 20/4/2022 - jumlah : 236 hits
sememangnya salah satu top delicacies yang orang Malaysia cari bila tiap kali tibanya bulan Ramadhan Tapi kebanyakan resipi yang dikongsi adalah resepi roti jala sukatan 1 kilo tepung Banyak tuh Kalau awak student universiti tinggal di host...
Wahai Menteri Rakyat Ndak Kau Halang Terus Bukan Berkurang Tak Pandai Buat Kerja Atau Lena

Wahai Menteri Rakyat Ndak Kau Halang Terus Bukan Berkurang Tak Pandai Buat Kerja Atau Lena

papar berkaitan - pada 19/4/2022 - jumlah : 114 hits
Masalah kenderaan asing beli petrol RON95 kini berkurang kata menteri April 19 2022 Sejak 1 Ogos 2010 kenderaan berdaftar asing dibenarkan membeli hanya petrol RON97 sahaja di negara ini LABUAN Masalah kenderaan berdaftar asing mengisi petr...
Siapa Yang Berkuasa Kerajaan Atau Persatuan

Siapa Yang Berkuasa Kerajaan Atau Persatuan

papar berkaitan - pada 18/4/2022 - jumlah : 211 hits
Henti biayai SJKC tidak patuh dasarBERITA yang tular mengenai pembinaan bangunan tambahan di Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Khai Chee Segambut yang tidak mendapat kelulusan Kementerian Pendidikan berikutan ia tidak memenuhi syarat pematuhan ...
Ada Yang Takut Sangat Kah Atau Takut Pak Long Mail Mendapat Sokongan Dari Ph

Ada Yang Takut Sangat Kah Atau Takut Pak Long Mail Mendapat Sokongan Dari Ph

papar berkaitan - pada 18/4/2022 - jumlah : 218 hits
Bubar Parlimen Umno tak mahu dikekang MoU kata Isham April 17 2022 Isham Jalil berkata Umno tidak terkekang jika mahu menyarankan kepada perdana menteri membubarkan Parlimen PETALING JAYA Umno tidak mahu perjanjian persefahaman antara keraj...
Sam Ke Ting Dibenarkan Tangguh Hukuman Atau Tidak Akan Diketahui Hari Ini

Sam Ke Ting Dibenarkan Tangguh Hukuman Atau Tidak Akan Diketahui Hari Ini

papar berkaitan - pada 18/4/2022 - jumlah : 152 hits
Mahkamah Tinggi sebelum ini menjatuhkan hukuman penjara enam tahun dan denda RM6 000 terhadap Sam Ke Ting atas kesalahan memandu secara melulu sehingga menyebabkan kematian lapan remaja berbasikal lajak dalam kejadian lima tahun lalu Sam Ke...
Pinjaman Online Atau Pinjol Ilegal Tanpa Ijin Resmi Dari Ojk

Pinjaman Online Atau Pinjol Ilegal Tanpa Ijin Resmi Dari Ojk

papar berkaitan - pada 22/4/2022 - jumlah : 144 hits
Daftar pinjaman online atau pinjol ilegal tanpa izin resmi berdasarkan OJK dimana kebanyakan tidak mempunyai website resmi hanya terdapat aplikasi saja Dari sekian banyaknya fintech peer to peer lending terdapat yang termasuk ke pada pinjam...
Baru Baru Ini Kecoh Pasal Cara Turun Untuk Sujud Samada Mendahulukan Lutut Atau Tangan

Baru Baru Ini Kecoh Pasal Cara Turun Untuk Sujud Samada Mendahulukan Lutut Atau Tangan

papar berkaitan - pada 24/4/2022 - jumlah : 419 hits
2 Isu ini adalah khilaf mazhab sebagaimana bacaan bismillah kuat atau perlahan Dalam Surah Al Fatihah 3 Mereka yang memahami ini khilaf mazhab tidak akan bergaduh hingga kecoh dalam masyarakat Ini menunjukkan betapa pentingnya mengetahui fi...
Reviving Abandoned Housing Projects Is Turning Nightmare To Hope

8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Afidivit Sokong Tahanan Rumah Najib Razak Ada Kesilapan

Pra Pesanan Samsung Ai Tv Berpeluang Memenangi Hadiah Bernilai Rm140 000

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Mengopi Buttercream Latte Di Simpol Cafe Alor Setar

Happy Birthday

The Power Of Ai In Cybersecurity Cyrebro S Mdr With A Brain

Tahanan Rumah Adakah Peruntukan Seumpama Itu

Kkb By Election Boycott By Mca Mic A Walk In A Slippery Park For Ph Dap

Titah Adendum Tengku Zafrul Enggan Dedah Kesilapan Afidavit Difailkan Zahid