Nak Tanya Hishamuddin Cuba Detailkan Sikit Bagaimana Anda Kaya


 


Jangan cerita masa down sahaja untuk undi simpati, cuba cerita sikit bagaimana kekayaan terkumpul untuk semangat kami masuk politik dan kumpul kekayaan... 




Kluang: Pembantu rumah dihalau keluar, khidmat pegawai keselamatan ditarik serta merta adalah antara layanan buruk diterima penyandang kerusi Parlimen Sembrong, Datuk Seri Hishamuddin Hussien sebaik kerajaan Barisan Nasional (BN) tumbang pada malam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14) yang lalu.


Ketua Umno Bahagian Sembrong yang juga Menteri Kanan Pertahanan itu berkata, selama 22 bulan dalam pemerintahan kerajaan Pakatan Harapan (PH), negara berada dalam ketidaktentuan.


Malah, katanya, kerajaan PH juga bertindak menangguhkan projek, pemimpin BN tidak dibenarkan menggunakan dewan untuk berjumpa rakyat, selain dirinya turut diheret Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk disiasat. 


di mana kamu semasa pengawal peribadi mahathir ditarik dan tukang masak diberhentikan di era najib - adakah kamu membantah mengeluh??? atau kamu turut bertepuk tangan.....
dan siapa dalang yang mengarahkan beberapa pemimpin umno ahli parlimen lompat ke BERSATU di era mahathir - bukankah lokman adam menuding kepada kamu?
Nak tanya juga, berapa puluh pegawai khas politik kamu yang dibayar elaun bulanan dan perbelanjaan luar semasa menjalankan tugas bagi pihak kamu - adakah dari gaji menteri? 
bUKankah kamu masih ada pengiring komando beberapa tempoh walaupun bukan lagi menteri pertahanan pada masa itu di era PH ? 


"Saya sebut perkara ini kerana ingat 2018, yang mana kita hilang segala-galanya, malam itu saya balik ke rumah, tak tentu masa depan saya sendiri, politik 'down'.


"Pegawai keselamatan saya ditarik malam itu juga, pembantu pembantu rumah dihalau keluar dari rumah saya pada malam itu juga, esok paginya bangun, bersama-sama 'big boss' tanya nak buat apa, tak buat kerja menganggur.


Semasa menjadi Menteri KDN ....semasa anda balik ke sembrong (kluang), anda kerap jumpa siapa???? dan semasa itu juga apa situasi hubungan anda dengan IGP semasa ?


"Balik ke Sembrong, berjumpa dengan Wanita, Puteri , tengok muka saya menangis ketika itu, ingat?," katanya ketika berucap dalam Majlis Pelancaran Jentera BN Sembrong PRU-15 di Dewan Komuniti Terbuka Kota Paloh di sini hari ini.
Hadir sama, Menteri Besar Johor yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Machap Datuk Onn Hafiz Ghazi dan Adun Paloh yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pelaburan, Perdagangan dan Hal Ehwal Pengguna Negeri,Le e Ting Han


Hishamuddin berkata, kerajaan kemudian diketuai pemimpin Perikatan Nasional (PN) dan beliau dilantik mengetuai Kementerian Luar selama sembilan bulan, sebelum kepimpinan kerajaan beralih kepada Perdana Menteri daripada BN.


"Selepas itu, kita beralih, kepada kerajaan yang mana kita menumpang Perdana Menteri, pada ketika itu, saya diminta untuk memimpin Kementerian Luar, sembilan bulan sahaja.


"Sekarang, kita berada dalam 'caretaker government' yang mana pemimpin kerajaan hari ini ialah PM kita, sebab itu dalam keadaan dalam masa tak sampai lima tahun, daripada masa dan ketika kita dah hilang akal nak buat macam mana.


"Tetapi berkat kesabaran, berkat pejuang setia kepada BN, berkat pemimpin kita yang tak pernah putus asa, akhirnya kita berdepan dengan PRU-15 dalam keadaan jauh lebih baik," katanya.
Beliau berkata, segala-galanya akan ditentukan pada 19 November ini dan merayu supaya pengundi memilih BN.


"Sebab itu ujian kita hanya dalam dua minggu lagi segala-galanya akan ditentukan pada 19 November ini, dan saya merayu.... hati kecil saya memohon kepada jentera di Sembrong kalau sayang kepada Datuk Hisham dan Tengku Marsilla.


"Pastikan calon tunggal yang bertanding kali ini.... Datuk Hisham yang mewakili jentera BN, menang dengan majoriti lebih besar," katanya.
Pada PRU-14, Hishamuddin memenangi kerusi Parlimen Sembrong dengan majoriti 6,662 undi menewaskan calon Onn Abu Bakar mewakili Parti Keadilan Rakyat (PKR).


Beliau meraih 21,353 undi manakala Onn mendapat 14, 691 undi. 




INSYAALLAH RAKYAT MAHU PERUBAHAN MELALUI PEMIMPIN BARU.
















Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kluangmanexpress.blogspot.com/2022/11/nak-tanya-hishamuddin-cuba-detailkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Teringin Nak Makan Apam Berkuah Boleh Cuba Resipi Ini

Teringin Nak Makan Apam Berkuah Boleh Cuba Resipi Ini

papar berkaitan - pada 3/11/2022 - jumlah : 162 hits
Biasa dengar apam berkuah Jika di Pantai Timur terutamanya Terengganu apam berkuah memang popular Buat mereka yang teringin atau mahu mencuba macam mana rasanya apam berkuah boleh cuba resipi yang dikongsikan Fineey Hai APAM BERKUAHBAHAN AP...
Meragam Demam Tarik Telinga Petanda Anak Nak Tumbuh Gigi Cuba Cara Ini Untuk Legakan Sakit Gusi Anak

Meragam Demam Tarik Telinga Petanda Anak Nak Tumbuh Gigi Cuba Cara Ini Untuk Legakan Sakit Gusi Anak

papar berkaitan - pada 31/10/2022 - jumlah : 186 hits
Situasi nak tumbuh gigi antara situasi yang sangat sakit dan tidak selesa buat bayi anda Perubahan perubahan pada emosi dan fizikal anak akan jelas terlihat antaranya air liur meleleh menangis mengigit demam dan banyak lagi Ibu ayah kena se...
Hiburan Rampas Hak Orang Lain Individu Cuba Jual Peranti Siswa Semata Nak Beli Ipad Dikecam Netizen

Hiburan Rampas Hak Orang Lain Individu Cuba Jual Peranti Siswa Semata Nak Beli Ipad Dikecam Netizen

papar berkaitan - pada 25/10/2022 - jumlah : 271 hits
Tular di media sosial baru baru ini apabila satu daripada satu laman web jual beli memaparkan tindakan seorang pelajar yang cuba menjual PerantiSiswa yang diperolehnya kerana ingin menukarnya kepada iPad Difahamkan setiap pelajar yang layak...
Cuba Ikat Kelapa Di Perut Sanusi Nak Tengok Mampu Ke Tak

Cuba Ikat Kelapa Di Perut Sanusi Nak Tengok Mampu Ke Tak

papar berkaitan - pada 12/11/2022 - jumlah : 106 hits
N Faizal GhazaliCalon Pakatan Harapan parlimen Sik Latifah Md Yatim menempelak tindakan Menteri Besar Kedah Muhammad Sanusi Md Nor yang dikatakan memperlekehkan calon wanita yang bertanding di kawasan itu pada PRU ke 15 kali ini Menegaskan ...
Nak Redha Bukannya Mudah

Nak Redha Bukannya Mudah

papar berkaitan - pada 25/10/2022 - jumlah : 354 hits
Nak Redha Bukannya Mudah Tetapi Tempuhilah Segala Ujian Dengan Tabah Banyak benda berlaku kebelakangan ini samada ia pahit manis dan sebagainya kena tadah juga Kerana ia sudah ditakdirkan begitu Takdir Allah kepada hambaNya dari sejak dalam...
Lagi Cubaan Nak Sakaw Walau Nak Pilihanraya Sila Baca Dan Faham Projek Menyakaw Sedang Berjalan

Lagi Cubaan Nak Sakaw Walau Nak Pilihanraya Sila Baca Dan Faham Projek Menyakaw Sedang Berjalan

papar berkaitan - pada 25/10/2022 - jumlah : 99 hits
Dua hari lepas Kementerian Tenaga dan Sumber Asli telahpun mengeluarkan Surat Hasrat kepada Tenaga Nasional Berhad untuk membina sebuah loji baru di Kapar Selangor membabitkan pembangunan sebuah loji turbin gas kitaran gabungan Yang luar bi...
Masih Waras Nak Bela Mangsa Didakwa Ada Gangguan Personaliti Caprice Perli Doktor Balik

Masih Waras Nak Bela Mangsa Didakwa Ada Gangguan Personaliti Caprice Perli Doktor Balik

papar berkaitan - pada 25/10/2022 - jumlah : 118 hits
HSedia maklum terdapat seorang pakar perubatan memberitahu di laman TikToknya bahawa penyanyi rap Caprice menghidap masalah gangguan personaliti Pakar perubatan yang bernama Sabri Matsain itu memberi pandangan peribadinya selepas pengikut b...
Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Nostalgia Bedak Sejuk

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Adik Ipar Nak Tumpang Rumah Kemudian Datang Lagi Sorang Akhirnya Kami Laki Bini Dah Kurus Kering

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Sayur Kucai Dan Taugeh Untuk Makan Tengah Hari

Adira Suhaimi Kasih Chord

Bila Duit Nak Masuk

Dumbing Down Our Education System Via Politicians And Theocrats

Opening Young People S Eyes To Workers Rights

Prm Denies Being Sponsored To Split Malay Vote In Kkb