Nak Masuk Neraka Ke Lokman Noor Adam Ni





Gara-gara berang apabila Datuk Seri Najib Razak dikritik, bekas Ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno, Datuk Lokman Noor Adam memaki hamun Ketua Dewan Ulama Pas Pusat, Datuk Dr Nik Muhammad Zawawi Salleh.
Dalam sedutan video rakamannya sendiri, Lokman kelihatan amat marah dan menyerang bertubi-tubi Ahli Parlimen Pasir Puteh itu termasuk mengeluarkan kata-kata carutan.

“Nama saja Dewan Ulama Pas. Perangai macam haramjadah. Ini ketua (Dewan Ulama Pas). Jambang bukan main lagi. Tapi Allahuakbar. Mulut macam longkang.
“Eh, pakai otaklah. Orang di bawah ni menderita. Apa yang Dewan Ulama Pas buat. Ada buat apa-apa. Tiada? Tutup mulut,” bentaknya.
Terdahulu, Nik Muhammad Zawawi antara lain berkata, tindakan Najib yang pada masa ini membuat ‘troll’ dan lontaran polemik tidak memberi manfaat dalam usaha mengekang penularan Covid-19.
Mengulas lanjut, Lokman mengingatkan Nik Muhammad Zawawi bahawa sebahagian besar rakyat kini menempuh hidup yang sukar ekoran impak pandemik Covid-19.
“Rakyat sengsara. Berniaga tak boleh. Pasar Ramadan dah tutup. Duit pinjam ah long, ambil dari i-Sinar.
“Dapat duit, mahu berniaga tapi tiba-tiba semua diarah tutup (kerana wabak Covid-19). Siapa nak tanggung? Cakap! Bapak korang (ulama Pas) nak tanggung ke?
“Senang-senang cakap Datuk Seri Najib suka-suka troll sebab nak dapat like. Eh, kau ingat dia dapat like, dia bebas dari kena penjara?
“Bila dapat like, ingat dia akan tambah pendapatan melalui Facebook dia? Cakap tu biarlah sopan santun sikit,” tempelaknya.

Lokman yang dibuang daripada menjadi ahli Umno pada Februari tahun lalu itu juga menambah sebahagian kumpulan dalam Pas juga sudah semakin meluat.
“Jangan guna otak letak di kaki. Nama Ketua Dewan Ulama Pas, perangai macam haram jadah.
“Hari ni kawan-kawan Pas makin hari makin meluat bukan setakat kumpulan Menteri Besar Terengganu, kumpulan Publika, Setiausaha Agung Pas, Attakiri.
“Hari ini, Ketua Dewan Ulama Pas pun mulut macam ******k. Minta maaf cakap. Tak hormat langsung,” maki Lokman lagi ~ Malaysiadateline


Ni aku petik dari Blog Wabillah tentang menghina Ulama..
Allah menyebutkan bahwa memperolok-olok dan menghina orang-orang mukmin lebih-lebih ulama adalah sebab masuk Neraka Jahannam.
Ketika penghuni neraka berteriak, “Ya Tuhan kami, keluarkanlah kami darinya dan kembalikanlah kami ke dunia, jika kami kembali kepada kekafiran, sesungguhnya kami adalah orang-orang yang zhalim.” (Al-Mukminun: 107). 
Alla S.W.T. menjawab, ‘Tinggallah dengan hina di dalamnya, dan janganlah kamu berbicara denganKu. Sesungguhnya, ada segolongan dari hamba-hambaKu berdoa (di dunia), ‘Ya Tuhan kami, kami telah beriman, maka ampunilah kami dan berilah kami rahmat dan Engkau adalah pemberi rahmat yang paling baik. Lalu kamu menjadikan mereka buah ejekan, sehingga kesibukanmu mengejek mereka, menjadikanmu lupa mengingatKu dan kamu selalu mentertawakan mereka.” (Al-Mukminun: 108-110).
Menghina para ulama karena ilmu syar’i yang mereka miliki dan karena mereka mengikuti al-Qur`an al-Karim dan sunnah nabi yang shahih pada hakikatnya adalah penghinaan terhadap ayat-ayat Allah dan pelecehan terhadap syariat agama Allah.
Tidak ragu bahwa penghinaan ini merupakan kekufuran yang bertentangan dengan iman. Firman Allah Taala, “Dan apabila dia mengetahui barang sedikit tentang ayat-ayat kami, maka ayat-ayat itu dijadikan olok-olok. Merekalah yang memperoleh azab yang menghinakan.” (Al-Jatsiyah: 9).
Ibnu Hazm berkata, “Shahih dengan nash bahwa siapapun yang menghina Allah atau salah seorang malaikat atau salah seorang nabi atau ayat al-Qur`an atau salah satu kewajiban agama, semua itu adalah ayat-ayat Allah, dia kafir setelah hujjah sampai kepadanya.” Wallahu a’lam

Tapi yang dihina Lokman itu ialah Ulama Politik kan?.. maksud aku individu yang mengaku dirinya sebagai Ulama dan mencari makan dalam politik dalam negara kita ini.

Aku tak jumpa hukum atau jawapan menghina Ulama Politik ni.. ada sesiapa tahu hukumnya menghina Ulama Politik ni




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/05/nak-masuk-neraka-ke-lokman-noor-adam-ni.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Nak Masuk Syurga Tak Mahu Masuk Neraka

Nak Masuk Syurga Tak Mahu Masuk Neraka

papar berkaitan - pada 7/5/2021 - jumlah : 337 hits
Saya mahu ke syurga tak mahu ke neraka Alhamdulilah Allahuakbar Allahuakbar Allahuakbar Seusai solat isyak seorang lelaki India beragama Kristian hadir ke pejabat MRM untuk bertemu dengan saya Temujanji telah diatur kerana sahabat Melayunya...
Gag Order Against Lokman Noor Adam Secured By 1mdb Lawyer Extended To June 3

Gag Order Against Lokman Noor Adam Secured By 1mdb Lawyer Extended To June 3

papar berkaitan - pada 24/4/2021 - jumlah : 202 hits
Lokman also alleged that Rosli then used the RM1 7 billion fees that he allegedly received to give a RM500 million kickback to Parti Pribumi Bersatu Malaysia The interim injunction order stopping former UMNO Supreme Council member Datuk Ser...
Lokman Adam Akan Dibawa Masuk Semua Kepangkuan Umno Mt

Lokman Adam Akan Dibawa Masuk Semua Kepangkuan Umno Mt

papar berkaitan - pada 25/4/2021 - jumlah : 233 hits
Selepas Annuar MUSA disingkir Setiausaha Agung UMNO BN Diikuti Tun Faisal yang digantung keahlian 6 tahun Terkini Shahidan Kasim disingkir Pengerusi Perhubungan Negeri Siapa next
Kenapa Tak Saman Lokman Adam

Kenapa Tak Saman Lokman Adam

papar berkaitan - pada 8/5/2021 - jumlah : 174 hits
Lokman Adam dalam klip video bagitau PAS terima duit dari Najib bila PAS putuskan hubungan dengan DAP tahun 2015 Harap ada lebai yang berani saman Lokman Kalau tidak ianya seolah olah menunjukkan PAS putuskan hubungan dengan DAP bukan keran...
Ini Baru Betul Caranya Harap Pak Lebai Lokman Adam Maki Berkarung Kah

Ini Baru Betul Caranya Harap Pak Lebai Lokman Adam Maki Berkarung Kah

papar berkaitan - pada 6/5/2021 - jumlah : 182 hits
HAMDAN TAHASultan Perak Sultan Nazrin Muizzuddin Shah menitahkan semua masjid dan surau di Perak supaya mengadakan solat hajat dengan membaca qunut nazilah selepas menunaikan solat Jumaat minggu ini Ia bagi memohon ke hadrat Allah agar memb...
Sokong Lokman Adam

Sokong Lokman Adam

papar berkaitan - pada 6/5/2021 - jumlah : 287 hits
Dari dulu dah cakap Muafakat pas dan umno tidak AKAN bertahun lama Walaupun Lokman otak lembab dalam beberapa isu dan strategi tetapi APA yang benar tetap benar kena sokong Politik kluang kenal Lokman
Lokman Adam Maki Hamun Ketua Ulama Pas

Lokman Adam Maki Hamun Ketua Ulama Pas

papar berkaitan - pada 5/5/2021 - jumlah : 286 hits
Ketua Ulama Pas teruk kena maki hamun dengan Lokman AdamFAZLI RADZIGara gara berang apabila Datuk Seri Najib Razak dikritik bekas Ahli Majlis Kerja Tertinggi Umno Datuk Lokman Noor Adam memaki hamun Ketua Dewan Ulama Pas Pusat Datuk Dr Nik ...
Jenis Pelaburan Terbaik Di Malaysia

Kenaikkan Harga Hotel Bajet Bakal Jejaskan Industri Pelancongan Negara

Datin Thalia Terkilan Dengan Sikap Buruk Pembantu Rumahnya

Honor Lancar Empat Peranti Baharu Honor Pad 9 5g Honor X7b 5g Honor Magicbook X 16 Honor Band 9

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Pm Political Stability Making Malaysia Valued Investment Destination

Persatuan Hotel Bajet Sarankan Penggunaan Pekerja Asing Untuk Industri Perhotelan

Kkb Polls Respect Mca S Decision To Boycott Campaign



8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik


Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Update Daftar Link 50 Anggota Aktif Komunitas Blogger Pontianak

Time Crunched Car Care How Mobile Washes Save The Day

Semakin Ramai Kanak Kanak Masuk Hospital Akibat Vape E Rokok

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Mainkan Peranan Anda Dan Gunakan Semangat Pasukan Untuk Menaikkan Piala Thomas