Nak Malu Apa Dia Umpama Bidadari Suami Ikhlas Dukung Mandikan Setiap Hari Tukarkan Pad Bila Datang Bulan


Kala kita memikirkan wujudnya wanita perampas rumahtangga orang lain tetapi bagi yang mencari bukti masih wujudnya kisah cinta sejati, kisah rumahtangga dibina oleh Muhammad Jefri Abdullah, 43 dan isterinya, Roszanika Abdul Karim, 39 tahun adalah buktinya.

Mungkin amat jarang untuk menemui lelaki baik tetapi ternyata lelaki baik itu masih ada dan buktinya kualiti itu ada pada Muhammad Jefri. Dia rela hati mengahwini isterinya, Ros sejak 10 tahun lalu selepas bertemu hanya sekali biar tahu keadaan fizikal isterinya itu sudah tidak sempurna pada kali pertama mereka bertemu.
Dalam keadaan susah hendak duduk tegak, perlu mengereng setiap masa, dunia Ros bukanlah terlalu indah kecuali hatinya sentiasa dibungai dengan rasa cinta. Jefri hanya bekerja di kedia menjual perkakasan DIY terletak kira-kira 200 meter dari bilik berukuran 10X10 yang mereka sewa dengan kadar RM350.00 sebulan di Pandan Indah, Kuala Lumpur.
Bilik terlalu sempit itu hanya muat sebuah tilam berukuran queen size, tiada almari, tiada rak dan segalanya hanya di atas lantai. Tilam pula tidak boleh terlalu tebal kerana sukar dilipat kerana di ruang sempit itulah mereka perlu lakukan semuanya termasuk solat.

Suaminyalah yang memandikan, membersihkan najjisnya kala dia membuang air besar, memakaikan dia pad kalau dia datang haid. Segala-galanya bergantung pada suaminya yang akan membelikan dia sarapan sebelum ke tempat kerja.
Tengahari pula suaminya akan pulang seketika untuk menghantar makanan tengahari. Bersihkan dirinya apa yang patut sebelum ke tempat kerja semula. Kalau kala itu, dia sudah membuang air besar di dalam lampin pakai buang, dia perlu menunggu suaminya itu pulang untuk membersihkannya. Rutin ini sama di laluinya sejak 10 tahun lalu.

Tiada perubahan pun kecuali tulang belakangnya semakin membengkok dan dia semakin sukar untuk duduk tegak berbanding masih boleh lagi berbuat demikian di usia mudanya. Kata Ros, dia sama sekali tidak menyangka akan bertemu jodoh.
Imbau saat perkenalan
“Siapa nak orang mcm saya. Yang memerlukan orang membantu setiap masa. Tapi saya bersyukur abang menerima saya walaupun berkali-kali saya bertanya adakah dia benar-benar nekad dengan keputusannya. Ternyata Allah menjodohkan kami biar baru kenal. Pertemuan ini juga agak unik. Saya ketika itu bertemu abang ketika mengikut kawan ke Kuala Lumpur. Kawan-kawan kasihan melihat saya terperuk di rumah di Negeri Sembilan. Mereka kata mahu tolak kerusi roda saya membolehkan saya melihat bandaraya Kuala Lumpur.”
Pertama kali keluar berjalan
“Tapi ternyata untuk pertama kali melihat dunia luar itu, Allah temukan saya dengan insan hebat yang menyayangi saya selagi hayatnya. Abang jatuh hati dan kemudian dia meminta nombor telefon saya.Tiga bulan kemudian, dia sudah memeluk agama islam dan melamar saya di kampung.”
Adik-Beradik buang saya
“Inilah jodoh kami, saya harap ianya ke akhir hayat kerana saya sudah tidak mampu menguruskan diri sendiri. Lagipun adik-adik sudah membuang diri saya semasa mak ayah saket lagi. Kata mereka, kalau orang tua tak ada, mereka akan hantar saya ke rumah kebajikan. Kala inilah abang hadir dan membawa saya dalam kehidupannya,” katanya sambil menangis.

Allah hantar ‘Malaika Kecil’ untuk jaga saya
Tangisannya kerana dia berasa terlalu sedih kerana semenjak berkahwin, biar dirinya anak sulung tetapi adik beradiknya langsung tidak pernah menjenguknya, seolah-olah dirinya tidak wujud. Sedih kerana Allah menghantar “malaikat” di saat dia dalam kesusahan yang mana akhirnya “malaikat kecil” inilah yang menjaganya dengan sepenuh hati, menguruskan dirinya umpama anak kecil yang memerlukan seribu perhatian.
Bukan dia tidak cuba melakukan tugas-tugas seorang isteri iaitu menjaga makan minum suami, memasak, mengemas, membasuh tetapi kudratnya amat terbatas kerana dirinya sendiri minta dibantu. Kata Ros dia jarang dapat berkomunikasi dengan orang luar kerana dunianya hanya dalam bilik sempit ini sahaja.
Suami bakal hilang kerja
Sambil cuba menunjukkan dirinya berbaring, ternyata tulang belakangnya yang yang agak bengkok membuatkan dia terlalu sukar untuk tidur menelentang, sebaliknya perlu mengereng. Di sebalik kisah cinta pasangan ini, apa yang mula membuatkan hati kecilnya risau ialah berkenaan pekerjaan suaminya yang bakal ditamatkan dalam tempoh terdekat kerana ada lebihan pekerja.
Bantuan JKM
 “Saya memang dapat duit bantuan dari JKM dan duit itulah digunakan untuk menampung perbelanjaan sehariannya yang mana saya perlu memakai lampin pakai buang setiap masa. Tapi bila abang diberhentikan, saya memang buntu kerana kami hilang sumber pendapatan,” katanya memaklumkan gaji suaminya tidak banyak mana kerana hanya sebagai pembantu kedai sahaja.
Di sebalik wujudnya cinta sejati tetapi pasangan ini juga amat memerlukan bantuan kewangan dari orang ramai bagi membolehkan mereka meneruskan kehidupan selain membolehkan Jefri mencari pekerjaan baru. Bagi yang ingin membantu pasangan ini dengan memberikan bantuan kewangan, boleh salurkan ke akaun CIMB 7624689924 atas nama Roszanika Abdul Karim atau sampaikan sumbangan terus ke bilik mereka duduki di No 47 B, Tingkat 2, Jalan Indah 1/23, Pandan Indah, 55100 Kuala Lumpur.
Atau kalau ada yang boleh menawarkan pekerjaan kepad Jefri, boleh salurkan maklumat terus kepadanya di talian 017-3669174.
Sumber : HarianMetr0
The post “Nak Malu Apa, Dia Umpama Bidadari..” – Suami Ikhlas Dukung & Mandikan Setiap Hari, Tukarkan Pad Bila Datang Bulan.. appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/nak-malu-apa-dia-umpama-bidadari-suami-ikhlas-dukung-mandikan-setiap-hari-tukarkan-pad-bila-datang-bulan/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Suami Jangan Biarkan Isteri Merajuk Tanpa Dipujuk Peluk Dia Lama Lama Buat Kejutan Dalam Rumahtangga Setiap Hari

Suami Jangan Biarkan Isteri Merajuk Tanpa Dipujuk Peluk Dia Lama Lama Buat Kejutan Dalam Rumahtangga Setiap Hari

papar berkaitan - pada 22/3/2019 - jumlah : 395 hits
Suami jangan biarkan isteri merajuk tanpa dipujuk Peluk dia lama lama Buat kejutan dalam rumahtangga setiap hari Isteri yang dibiarkan tanpa dipujuk biasanya mereka akan menjauh hati dan diri Tidur mungkin masih sekatil tapi mimpi lain lain...
Murid 12 Tahun Dukung Rakan Oku Ke Sekolah Setiap Hari Sejak 6 Tahun Lalu

Murid 12 Tahun Dukung Rakan Oku Ke Sekolah Setiap Hari Sejak 6 Tahun Lalu

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 416 hits
The ReporterKata orang tiada apa yang mustahil sekiranya anda mempunyai sahabat yang baik menyokong anda di kala anda menghadapi kesusahan Seorang murid lelaki OKU di China mampu mengikuti rutin harian persekolahan selama enam tahun tanpa m...
Kalau Nak Anak Bijak Luangkan 20 Minit Setiap Hari Jangan Layan Anak Sambil Bermain Telefon Bimbit

Kalau Nak Anak Bijak Luangkan 20 Minit Setiap Hari Jangan Layan Anak Sambil Bermain Telefon Bimbit

papar berkaitan - pada 23/3/2019 - jumlah : 275 hits
Setiap ibu bapa mesti impikan anak anak yang bijak Bagaimana cara untuk kita sebagai ibu bapa mendidik anak agar bijak pandai dan mudah di didik Dr Zubaidi berkongsi cara untuk ibu bapa menjadikan anak bijak dan hebat hanya dengan luangkan ...
Suami Isteri Amalkan Solat Tahajud 2 Rakaat Setiap Hari Ini Akan Berlaku

Suami Isteri Amalkan Solat Tahajud 2 Rakaat Setiap Hari Ini Akan Berlaku

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 340 hits
Keutamaan sholat tahajud tak hanya membuat pelakunya mendapatkan kedudukan terpuji di sisi Allah Subhanahu wa Ta ala Namun ada pula keistimewaan yang akan diberikan Allah spesial kepada suami isteri yang keduanya bertahajud Apa saja keutama...
Malu Apa Bossku Ke Pasir Gudang Hari Ini

Malu Apa Bossku Ke Pasir Gudang Hari Ini

papar berkaitan - pada 16/3/2019 - jumlah : 453 hits
JOHOR BAHRU Selepas menerima komen di Facebook meminta beliau berkunjung ke negeri ini bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini membuat kemunculan di Johor Darul Ta zim Menerusi Program Santai Bersama Boss Kite Malu Apa Bos...
Kita Harus Sedar Bukan Semua Yang Datang Dari Barat Itu Baik Wanita Sudah Hilang Rasa Malu Pensyarah Ini Beri Teguran

Kita Harus Sedar Bukan Semua Yang Datang Dari Barat Itu Baik Wanita Sudah Hilang Rasa Malu Pensyarah Ini Beri Teguran

papar berkaitan - pada 24/3/2019 - jumlah : 336 hits
Kita Harus Sedar Bukan Semua Yang Datang Dari Barat Itu Baik Wanita Sudah Hilang Rasa Malu Pensyarah Ini Beri Teguran Kecantikkan seorang wanita bukan hanya terletak pada paras rupa kedudukan ilmu pengetahuan sahaja malahan ia juga berkait ...
Selamat Hari Lahir Ke 39 Encik Suami

Selamat Hari Lahir Ke 39 Encik Suami

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 4583 hits
Selamat Hari Lahir Ke 39 Encik Suami 1 APRIL muncul lagi Selamat Hari Lahir ke 39 buat En Suami Semoga abang panjang umur murah rezeki sihat tubuh badan terus berbahagia di samping insan tersayang mendapat kebaikan di dunia juga akhirat dan...
Baru Selesai Pantang Isteri Diuji Kehilangan Suami Bayi 62 Hari Belum Puas Rasa Kasih Sayang Ayah

Baru Selesai Pantang Isteri Diuji Kehilangan Suami Bayi 62 Hari Belum Puas Rasa Kasih Sayang Ayah

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 512 hits
Kehilangan orang tersayang adala ujian yang sangat berat Tanpa disangka teks WhatsApp yang diterima si isteri pada jam 1 pagi adalah yang terakhir sebelum suaminya pergi buat selama lamanya Kehilangan ini dihadapi oleh Nor Asilah Arahim 29 ...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Vivo Malaysia Memperkenalkan Inisiatif Eksklusif Untuk Pengguna Celcomdigi Di Malaysia

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


The Evolution Of Adult Entertainment

Drama Projek Exit

Surah Al Ikhlas Bacaan Rumi Terjemahan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb

Berjalanlah Di Atas Jalan Kebenaran