Nak Lancar Kehidupan Visualize Jerr




Nak lancar kehidupan? VISUALIZE jerr. Selain kita berdoa kepada Allah | Alhamdulillah, semalam dengan jayanya pergi event sebagai blogger di Time Truck Travel anjuran PETRONAS. Rasa bangga pula bila pergi ke event tersebut dengan penuh keyakinan dan boleh drive sendiri ( tetapi di temani adik ) Alhamdulillah.


Entri nak dikongsikan ini bukan pasal aktiviti event tu.Tetapi Ina nak ceritakan bagaimana hari Ina berlaku dengan penuh lancar dan bahagia. Sebenarnya 2 hari sudah, Ina lakukan visualize ( dengan bayangkan majlis tersebut berjalan lancar ). 




PA kesayangan iaitu adik sendiri

Ni pulak muka bahagia sebab sampai awal di event semalam. Jam 10 pagi sampai ke Bandar Indera Mahkota. Walhal event start jam 11 pagi. Ehehehe.. sempat ronda-ronda dalam TMG Mall tu. 10.30 pagi terus buat kerja sebagai blogger.




Teknik Visualize  
Menggunakan konsep yang diajarkan oleh Tuan Afnan Rosli. Orang lain ada juga ajarkan teknik serupa begini.Tetapi teknik yang diajarkan oleh Tuan Afnan Rosli sangat berkesan dalam kehidupan Ina.Sebelum ni Ina hanya membaca buku-buku motivasi, tak berapa berkesan sangat. 

Okay, berkenaan visualize itu. Ina sudah 2 hari visualize di event tersebut. Bayangkan Ina selamat sampai sana. Lakukan tugasan sebagai blogger di sana dengan lancar. 

Apa yang tak perlu dilakukan semasa Visualize ??
Jangan fikir esok nak guna jalan mana. Jalan sesak ke tidak.. JANGAN! Tolong jangan serabutkan fikiran kita.Yang boleh dilakukan adalah bayangkan situasi di event tersebut meriah, ceria.
Dan daripada apa yang Ina bayangkan. Di event tersebut, Ina boleh yakin ke tempat event yang terletak di Bandar Indera Mahkota. Ikutkan, memang tak pernah memandu ke area sana. Bawa kereta ke bandar lagi lah tak pernah seumur hidup.Biasa ambil anak ke sekolah je jarak 5km dari rumah. Dekat tak? Tak mencabar langsung. Tetapi berbeza dengan semalam, siap kena ikut laluan highway lagi tu. Dengan melalui laluan lori-lori besar. 


Tetapi dengan visualize.Kehidupan jadi bahagia dan happy. Ina jadi yakin.Tak ragu-ragu langsung ke tempat tersebut. Langkah kaki pun nampak betul macam orang berkeyakinan,tak gentar semasa di event semalam. Takde lagi perasaan cemas dan takut-takut tu semua. 


Anak-anak pun tak meragam bila hantar 2 orang tu ke rumah mak Ina sekejap..( Soffea dan Furqan yang masing-masing berusia 3 dan 4 tahun )

Ohh, satu lagi kan.Sepanjang perjalanan ke sana. Laluan memang lancar sangat. Trafik light sekejap sahaja.Baru je lampu merah dah jadi hijau. Hebat kan? Yang ni kena setiap pagi sedekahkan al-fatihah kepada alam semesta. 




rehat jap. Tengok gambar cantik ke tak dalam tu. Sebelah tu blogger Lea Azleeya View this post on Instagram yess... akhirnya sampai juga kat Time Travel Truck PETRONAS ni. Punyalah excited, jam 10.30 pagi dah sampai sana. Haa, korang jom la cepat datang sini! PETRONAS bawak Time Travel Truck datang jelajah 22 lokasi di 10 negeri, dan sekarang kat Pahang! . . Pakat mari la semua orang Kuantan, harini di TMG Mall, Bandar Indera Mahkota, Kuantan pada 21 August 2019 jam 11 pagi - 3 petang & 5 petang - 9 malam! Harini je ada tau!! . . . Sambil-sambil tengok truck tu, ada jugak aktiviti dan games yang disediakan di sana. Korang pun kena kumpul Pin Enamel Edisi Terhad tu! Ina dah kumpul 3 dah. Apa tunggu lagi mari la cepattt! . . Lagi satu, korang tau kan PETRONAS ada filem web baru sempena Hari Kebangsaan Hari Malaysia, UNI? Korang dah tengok ke belum? Haa, kalau belum, cepat tengok sekarang di Facebook & YouTube PETRONAS okay! . . Boleh follow @Petronas untuk dapat info lokasi lokasi lain ya! . . #OurTimeTogether #BersamaMerentasZaman #AnugerahKita #PETRONAS #PETRONASUNI2019 #kbba9
A post shared by 🇲🇾 Lifestyle Blogger (@azlina6861) on Aug 21, 2019 at 4:31am PDT

Begitu juga dengan kesihatan. Jika kita pernah sakit, jangan pernah fikirkan lagi kita akan sakit lagi. Sebenarnya apa yang kita fikirkan itu yang akan menarik keadaan supaya diri kita akan jatuh sakit.Sama seperti kita berdoa lah maksudnya.. 


Contoh 1 :

 Ina selalu cakap, setiap kali pregnant mesti akan bleeding. Dan memang betul,berlaku lagi bleeding pada kandungan ke-4 sekarang. Dan bila Ina fikirkan ,diri sihat. Tak bleeding, kandungan sihat.Automatik berhenti bleeding tu.Macam tak logik akal kan? tetapi memang betul-betul berlaku ni. 


Contoh 2 :

Suami dulu ada GERD. Siap masuk ke Zon Merah iaitu zon kritikal dah. Suami siap tinggalkan wasiat lagi ketika itu. Itulah yang paling teruk berlaku dalam sejarah hidup Ina. 

Dan sekarang suami jaga makan (amalkan minum segelas air limau kasturi pagi dan malam) . Ina dan suami juga mengubah corak pemikiran.Tak fikir lagi dah, GERD tu. Alhamdulillah, 5 tahun dah suami bebas daripada penyakit GERD tersebut. 


Kesimpulannya, apa yang kita fikir. Kita akan menarik  dapat dalam kehidupan seharian (samada negatif ataupun positif) . Sebab itulah kita kena Visualize kita sihat dan bahagia bersama keluarga tercinta. Bila kita sendiri berubah, sekeliling kita pun ikut berubah. 



Entri lain : 

Feeling are prayers 
Bersyukur buat kita dapat apa yang terdetik di hati





Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ehbelogaku.com/2019/08/nak-lancar-kehidupan-visualize-jerr.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kami Nak Menetap Terus Di Bulan Nasa Lancar Misi Untuk Tinggal Di Bulan Dan Jelajah Marikh

Kami Nak Menetap Terus Di Bulan Nasa Lancar Misi Untuk Tinggal Di Bulan Dan Jelajah Marikh

papar berkaitan - pada 25/8/2019 - jumlah : 306 hits
Agensi Pentadbiran Aeronautik dan Angkasa Kebangsaan merancang untuk menghantar kru mereka ke permukaan bulan menjelang tahun 2024 Angkasawan NASA Nick Hague dan Drew Morgan telah menjalankan misi spacewalk pertama sejak beberapa lalu Angka...
Suami Cakap Sayang Isteri Tapi Susahnya Nak Buang Ego Silap Sikit Asyik Marah

Suami Cakap Sayang Isteri Tapi Susahnya Nak Buang Ego Silap Sikit Asyik Marah

papar berkaitan - pada 12/8/2019 - jumlah : 446 hits
Ego seorang suami Kita cakap kita sayang isteri kita tapi kita sendiri susah nak turunkan ego kita sebagai seorang suami Bila gaduh tak pernah nak mengalah suka tinggikan suara suka guna perkataan yang kesat hina dia maki dia ugut dia ungki...
Pale Otak Kau Nak Jual Ikan Kena Racun Netizen Kecam Aliff Syukri Jual Ikan Mewah Mati Kepada Orang Ramai

Pale Otak Kau Nak Jual Ikan Kena Racun Netizen Kecam Aliff Syukri Jual Ikan Mewah Mati Kepada Orang Ramai

papar berkaitan - pada 12/8/2019 - jumlah : 1060 hits
Gara gara menjual ikan mewah yang telah mati Datuk Aliff Syukri dikecam oleh netizen kerana mendakwa ikan ikan tersebut mati disebabkan racun BACA Menerusi video yang dimuat naik di Youtube Aliff Syukri berkongsi kesedihannya kerana hampir ...
Sampaikan Duit Tabung Derma Masjid Pun Kerajaan Dap Pulau Pinang Nak Sakau Ker

Sampaikan Duit Tabung Derma Masjid Pun Kerajaan Dap Pulau Pinang Nak Sakau Ker

papar berkaitan - pada 12/8/2019 - jumlah : 518 hits
Ahli Majlis Tertinggi UMNO Datuk Ir Dr Shaik Hussein Mydin membidas tindakan Majlis Agama Islam Pulau Pinang yang memerah duit sumbangan masjid bagi memenuhi kantung tabung wakaf institusi tersebut 10 duit sumbangan tabung masjid hak anak k...
Dua Hari Nak Majlis Bertunang Muka Breakout Ikuti Tips Gadis Ini Untuk Dapatkan Kulit Muka Flawless

Dua Hari Nak Majlis Bertunang Muka Breakout Ikuti Tips Gadis Ini Untuk Dapatkan Kulit Muka Flawless

papar berkaitan - pada 12/8/2019 - jumlah : 338 hits
Setiap orang memiliki jenis kulit yang berlainan dan pada kebiasaannya untuk mendapatkan kulit wajah yang cantik bersih dan berseri memerlukan penjagaan asas The post appeared first on
Tidak Kisah Nak Komen Itu Wakaf Dosa Untuk Diri Sendiri Syafie Naswip Sindir Netizen

Tidak Kisah Nak Komen Itu Wakaf Dosa Untuk Diri Sendiri Syafie Naswip Sindir Netizen

papar berkaitan - pada 13/8/2019 - jumlah : 591 hits
Membawa watak seorang mak nyah dalam telefilem Demi Tuhan Aku Bersaksi nama pelakon Syafie Naswip turut terkena tempias kontroversi telefilem tersebut yang dikecam hebat kerana mengangkat tema lesbian gay biseksual transgender di pusat tahf...
Tak Kisah Nak Komen Kamu Yang Akan Menjawab Dengan Tuhan

Tak Kisah Nak Komen Kamu Yang Akan Menjawab Dengan Tuhan

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 254 hits
Membawa watak seorang maknyah menerusi telefilem Demi Tuhan Aku Bersaksi pelakon Syafie Naswip turut menerima tempias kecaman daripada netizen yang melemparkan komen The post appeared first on
Semua Orang Nak Ada Anak Rezeki Je Belum Sampai Kita Jangan Gatal Mulut Sibuk Bertanya Bila Nak Beranak

Semua Orang Nak Ada Anak Rezeki Je Belum Sampai Kita Jangan Gatal Mulut Sibuk Bertanya Bila Nak Beranak

papar berkaitan - pada 14/8/2019 - jumlah : 401 hits
Tiada satupun pasangan suami isteri yang telah ALLAH satukan dalam pernikahan yang sah yang tidak mahukan zuriat Tapi rezeki manusia itu berbeza beza Ada yang sudah bernikah bertahun tahun lamanya tapi masih belum ada rezeki anak Berat mata...
Anak Derhaka Ada Hati Nak Jadi Kaya

Anak Derhaka Ada Hati Nak Jadi Kaya

papar berkaitan - pada 13/8/2019 - jumlah : 478 hits
Serilady MENU ANAK DERHAKA ADA HATI NAK JADI KAYA by Puan Ju atau lebih selesa dipanggil Ummy Ju 39 tahun Aku membesar dgn melihat kesengsaraan kepayahan ketabahan serta kesabaran hidup ummi dlm mencari rezeki membesarkan kami adik beradik ...
Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Filem Ngesot

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office

Sultan Pahang Mohon Mendoakan Tengku Hassanal Segera Mendirikan Rumah Tangga

Mahalini Dah Peluk Islam

Fiersa Besari April Chord

Ibu Meraung Luluh Hati Lihat Kaki Anak Putus Akibat Kemalangan Motorsikal Depan Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Fuel Your Competitive Spirit Wallet Bet On Esports Games

Saksi Dengar Dentuman Kemudian Pokok Hempap Kenderaan

Mayat Wanita Dalam Tangki Air Kuarters Universiti

Berita Prk Kkb Terkini Pengundi India Menjadi Penentu

Lelaki Diganggu Oleh Pemandu Selepas Mengekori Kenderaannya

Indonesia Kaji Semula Tadbir Urus Pekerja Asing