Nak Jadi Juruteknik Android Gunakan Forget Windows Use Linux



Ada pelbagai distro di luar sana dengan berbagai ciri untuk memenuhi keperluan dan kehendak pengguna. Ada yang bercirikan dekstop penuh, dan ada juga yang hanya sekadar dipasangkan pada pemacu USB.
[F]orget [W]indows [U]se [L]inux atau nama singkatannya FWUL ialah distro yang termasuk dalam kategori sistem operasi kecil, yang hanya dipasangkan pada pemacu USB anda.
Setakat versi terkini, pembangunnya masih belum bercadang untuk memberikan pilihan pemasangan pada laptop atau komputer peribadi.
Berasaskan Manjaro Linux, dan menggunakan persekitaran meja XFCE, ia adalah sistem operasi direka khusus untuk peminat Android.
FWUL dipenuhi dengan pelbagai alat keperluan untuk membaiki dan menguruskan peranti Android. Dari pelbagai OEM seperti Xiaomi, Samsung, dan sebagainya lagi, ia menawarkan kelengkapan yang maksimum buat para penggemar modifikasi.
FWUL telah dibangunkan oleh seorang pembangun senior dari XDA iaitu steadfasterX, yang bertujuan mendekatkan pengguna Windows kepada Linux. Menurutnya kebiasaan masalah yang dialami oleh para pengguna Windows dapat diselesaikan melalui distro Linux, oleh itu mengapa tidak mereka ini terus gunakan sahaja Linux, yang menjadi penyelesai kepada masalah tersebut?
Begitulah senario yang biasa dihadapi oleh beliau sehingga ‘memaksa’ dirinya untuk membangunkan satu sistem operasi dari Linux untuk membantu peralihan bagi pengguna baru.
Berikut adalah bagaimana paparan FWUL ketika anda mula-mula boot ke desktopnya.


FWUL terdapat dalam dua varian iaitu Forgetful dan Persistent.
Forgetful ialah versi di mana ia tidak akan menyimpan sebarang tetapan mahupun data. Setiap kali anda reboot, segalanya akan menjadi seperti baru.
Persistent pula ialah versi sebaliknya, yang mana setiap tetapan dan apa yang anda ubah mahupun muat turun akan tersimpan. Apabila anda reboot, semuanya akan kekal seperti keadaan sebelumnya.
Bagi persistent, ia terdapat dalam 3 variasi, iaitu 8GB (minima 8GB kapasiti pemacu), 15GB (minima 16GB kapasiti pemacu), dan 30GB (minima 32GB kapasiti pemacu). Apa yang bagusnya, versi persistent ini juga turut mempunyai forgetful mode, sekiranya ingin digunakan oleh anda.

Jika anda berminat hendak gunakan versi persistent, saiz atau kapasiti paling kecil yang diperlukan ialah 8GB. Jika kecil dari itu, anda haruslah menggunakan versi forgetful.
Juga digalakkan agar anda flash FWUL ke dalam pemacu yang mempunyai spesifikasi read/write yang laju. Jika perlahan, ia akan menjejaskan prestasi FWUL ketika sedang digunakan dan boleh jadi ia akan ‘hang’, tak ubah seperti anda gunakan Windows.
Jika anda ingin mengetahui senarai alat-alat yang disediakan, anda boleh hala ke forum XDA dan dapatkan info di sana: [LIVE-ISO][FWUL]adb/fastboot without any installation and driver issues [v3.1].
Bukan apa, alat-alatnya agak banyak juga, dan akan jadi seperti pertindanan pula jika ditulis di sini.
Untuk muat turun, anda boleh klik pada pautan di bawah:
> Forgetful
> Persistent


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://omghackers.com/nak-mudah-jadi-juruteknik-android-guna-forget-windows-use-linux/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Google Akan Menamatkan Sokongan Chrome Apps Untuk Windows Mac Dan Linux Pada Tahun 2020 Ini

Google Akan Menamatkan Sokongan Chrome Apps Untuk Windows Mac Dan Linux Pada Tahun 2020 Ini

papar berkaitan - pada 16/1/2020 - jumlah : 218 hits
Google hari ini telah berkongsi kemaskini berkaitan dengan perancangan mereka untuk Chrome Apps Melalui apa yang dikongsikan Google kini telah mengumumkan mereka akan menamatkan sokongan untuk Chrome Apps secara berperingkat bermula tahun i...
Nak Bisnes Gunakan Modal Dan Senjata Di Tangan

Nak Bisnes Gunakan Modal Dan Senjata Di Tangan

papar berkaitan - pada 20/1/2020 - jumlah : 180 hits
BismillahNak mulakan bisnes dengan selamat tanpa kurang risiko Ada ilmu bisnesModal sedia ada tanpa mengganggu tabungan kecemasan Gambar yang dikaitkan dalam video di atas Senjata bisnes yang ada Kad bisnesKenderaan untuk iklan dan promosi ...
Mak Nak Peluk Boleh Telemovie Lakonan Rita Rudaini Nasha Aziz

Mak Nak Peluk Boleh Telemovie Lakonan Rita Rudaini Nasha Aziz

papar berkaitan - pada 4/1/2020 - jumlah : 2318 hits
Saksikan telefilem Mak Nak Peluk Boleh lakonan Rita Rudaini dan Nasha Aziz pada Sabtu ini 4 Januari 2020 pukul 10 malam di TV3 JUDUL MAK NAK PELUK BOLEHWAKTU SIARAN Sabtu 4 Januari 2020 10 00 malamSIARAN TV Slot Cerekarama TV3PENULIS SKRIP ...
Sebelum Nak Tanam Pokok Baca Doa Ni Moga Pokok Tumbuh Subuh Dan Hasil Diberkati

Sebelum Nak Tanam Pokok Baca Doa Ni Moga Pokok Tumbuh Subuh Dan Hasil Diberkati

papar berkaitan - pada 4/1/2020 - jumlah : 1146 hits
Sebelum memulakan kerja dahulukan dengan dengan bismillah dan berdoa Pesanan ini begitu biasa kita dengar sejak kecil lagi Ini kerana kita yakin setiap usaha yang dilakukan jika disertakan doa akan memberikan ketenangan dan jika berhadapan ...
Kalau Pihak Berkuasa Nak Kutip Muka Muka Ini Dah Boleh

Kalau Pihak Berkuasa Nak Kutip Muka Muka Ini Dah Boleh

papar berkaitan - pada 4/1/2020 - jumlah : 546 hits
Oleh Nizam AkaKalau Pihak Berkuasa seperti pdrm atau polis atau skmm dan Kementerian Komunikasi nak bertindak terhadap penyebar2 crita fitnah ni dah terlalu byk bukti yg boleh diambil seperti dibawah tua tua pun fitnah lagi
Sebak Ayah Sanggup Terbang Jauh Dari Malaysia Semata Mata Rindu Nak Tengok Anak

Sebak Ayah Sanggup Terbang Jauh Dari Malaysia Semata Mata Rindu Nak Tengok Anak

papar berkaitan - pada 4/1/2020 - jumlah : 259 hits
Sebagai seorang bapa sememangnya membuatkan anak mereka berasa bahagia merupakan kewajipan yang perlu dilakukan Pelbagai cara boleh dilakukan tidak kiralah sekecil kecil usaha sehingga sebesar besar pengorbanan Begitulah situasi yang tular ...
Microsoft Menunjukkan Garis Panduan Menggunakan Android Pada Dwi Skrin Surface Duo

Microsoft Menunjukkan Garis Panduan Menggunakan Android Pada Dwi Skrin Surface Duo

papar berkaitan - pada 24/1/2020 - jumlah : 248 hits
Android telah berkongsi pada November tahun lalu Dengan garis panduan pembangunan mempunyai idea bagaimanakah implementasi aplikasi mereka dapat dilakukan dengan lebih optimum Microsoft akan melancarkan mereka pada penghujung tahun ini Sebe...
Juruteknik Jadi Penternak Kambing Berjaya

Juruteknik Jadi Penternak Kambing Berjaya

papar berkaitan - pada 23/1/2020 - jumlah : 293 hits
Minat mendalam terhadap bidang penternakan mendorong bekas juruteknik menjual rumah didiaminya untuk berhijrah ke kampung bagi memelihara kambing Syaderi Abdul Latif 44 berkata selain menjual rumahnya di Semenyih Selangor lapan tahun lalu b...
Rutin Penyusuan Tak Betul Sebab Tu Anak Susah Nak Naik Berat Badan

Rutin Penyusuan Tak Betul Sebab Tu Anak Susah Nak Naik Berat Badan

papar berkaitan - pada 4/1/2020 - jumlah : 246 hits
Doktor boleh melakukan beberapa ujian berkenaan diet bayi anda sejarah kesihatan tahap aktiviti dan kemungkinan penyebab tekanan sebelum dapat mengetahui punca kegagalan kenaikan berat badan bayi anda Secara umumnya jika bayi tidak membesar...
Mahalini Dah Peluk Islam

Tahap Empat Babitkan Keseluruhan Kulit Otot Dan Tulang Ini Gambaran Lecur Mengikut Tahap

Repressive Laws Killing Press Freedom Say Activists

Kenyataan Cukai Jalan Oleh Bjak

Nak Beriadah Tapi Malas Hadap Jammed Ini 5 Taman Rekreasi Terletak Di Kl Selangor Boleh Diakses Guna Lrt Amp Mrt

Anniversary 4 Tahun Sebagai Ghostwriter

Friction Over Candidate Threatening Ph S Kkb Campaign

Pertumbuhan Berterusan Wall Street Hijau Untuk Hari Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Persediaan Awal Haji

218 Fibonaci

219 Makna 99 Allah Pecahan

217 Kajian Surah Ad Dukhan The Smoke

This Is Drink Green Mango

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister