Nak Beli Kamera Atau Gopro



Nak beli kamera atau gopro? | Assalamualaikum dan salam sejahtera. Alhamdulilah, masih diberikan kesihatan yang baik di dalam bulan puasa, bulan ramadan 2019 ini, syukur alhamdulilah. Baik, aku dalam beberapa minggu kebelakangan ini, masih dalam perhitungan (bukan main perhitungan lagi..) samada ! nak beli kamera ( DSLR atau mirrorless ) atau nak beli Gopro Hero 7 Black!

Banyak juga blog yang aku singgah. Jadinya ada banyak info yang aku dapat. Tapi sejenis Mrejoy kan, tetap juga ragu-ragu nak beli yang mana satu. Kalau ikut pada kegunaan, aku lebih kepada Gopro Hero 7 Black. Sebab action cam ni terbukti lasak. Boleh pakai untuk konvoi, boleh pakai waktu masuk hutan, boleh pakai waktu dalam air, pendek kata boleh pakai dalam semua keadaan.

Gopro Hero 7 Black ni jugak boleh dikatakan, terbaik di dalam merakam video dan gambar. Ada banyak fungsi terbaru dan terkini daripada model sebelumnya. Korang boleh je tengok video-video yang terhasil daripada action cam ni di youtube ( nantikan juga channel youtube aku ya! ) dan gambar gambar yang terhasil di google.

Jadi kalau ikut pada kegunaan, aku lebih kepada gopro. Tapi, ha ada tapinya. Masalahnya sekarang, bukan selalu pun nak masuk hutan kan? Bukan selalu pun nak masuk air dan bukan selalu pun nak konvoi. Kalau aku ni vlogger motor, lainlah. Kalau selalu buat review kenderaan, memang aku tak ada pilihan lah.

Berbalik pada kegunaan harian pulak, aku fikir ada baiknya aku beli kamera DSLR atau mirrorless. Sebabnya aku boleh kerap guna. Contoh keluar makan dengan family. Boleh ambil gambar makanan. Atau keluar jalan-jalan hujung minggu, atau buat aktiviti bersama keluarga dekat rumah, semua tu aku boleh gunakan kamera.


Ini di tambah lagi dengan gambar kamera yang menggunakan DJI RONIN S. Wah, terus teranglah, aku ni tengok pada mata je. Nampak macam gempak, terus aku minat! Hahaha. Orang sepatutnya tengok pada apa yang kita nak guna atau apa yang kita perlukan. Tapi macam yang aku ada cakap tadi la, sejenis mrejoy ni, dia ada pelik sikit. Asal nampak gempak, itu yang dia minat! Wahahaha.

Tapi minat tak mengatasi segalanya kalau bajet kau kurang! Adeh! Aku ada tanya member tempat kerja aku. Kamera DSLR ni ada jenis yang terbaik untuk buat video. Tapi bila kita sebut terbaik, tak mungkin lah dengan harga yang murah kan! Barang terbaik pasti datang dengan harga yang terbaik juga!

Bajet untuk dapatkan kamera DSLR ( Macam yang kawan aku cakap la) dalam lingkungan RM5xxx ( ini yang terbaik untuk buat video). Uii, kalau Gopro Hero 7 Black, harga dia dalam RM1800 la. Kan jauh larinya tu. Itu yang buat aku fikir panjang jugak tu. Tapi dia kata boleh je kalau kita nak cari yang 2nd punya. Harga dia pun jauh lebih rendah.

Dan sekali lagi, sejenis mrejoy, dia suka benda baru. Wahahaha. Aku lagi suka benda baru weh. Sebab suka je bila bukak plastik. Bau dia fresh! Macam kita beli buku sekolah la. Awal-awal tu mesti kita kerap je bukak buku sebab bau dia, fresh! Ala, korang pun mesti pernah buat waktu sekolah dulu kan? Hehehe.

Apa pun, aku masih dalam dilema sekarang ni, samada nak beli kamera ( DSLR atau mirrorless ) atau nak beli Gopro Hero 7 Black! Hati tu kuat sebenarnya nak beli gopro, tapi dalam masa yang sama, nak beli kamera. Atau, aku kena beli dua2 sekali? Supaya senang. Dalam keadaan yang macam ni, aku pakai gopro. Dalam keadaan lain, aku guna kamera.

Tapi kalau nak beli dua-dua, kena menyimpan lagilah gamaknya. Adehhh!



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.mrejoy.com/2019/05/nak-beli-kamera-atau-gopro.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kerja Kontrak Susah Betul Nak Beli Rumah Betul Ke Ikuti Tip Yang Dikongsi Oleh Lelaki Ini

Kerja Kontrak Susah Betul Nak Beli Rumah Betul Ke Ikuti Tip Yang Dikongsi Oleh Lelaki Ini

papar berkaitan - pada 27/4/2019 - jumlah : 309 hits
Rumah merupakan suatu keperluan yang perlu ada bagi memberi perlindungan serta tempat untuk berehat selepas seharian berkerja demi mencari sesuap nasi Setiap orang pastinya mengimpikan untuk memiliki rumah sendiri yang selesa dan boleh didi...
Dji Mungkin Hadir Dengan Kamera Aksi Untuk Menyaingi Gopro

Dji Mungkin Hadir Dengan Kamera Aksi Untuk Menyaingi Gopro

papar berkaitan - pada 2/5/2019 - jumlah : 238 hits
DJI merupakan salah satu jenama yang tidak asing lagi bagi para peminat dron Selain daripada penawaran dron mereka turut menawarkan kamera bersaiz kompak melalui keluarga siri Osmo Terkini desas desus baru hadir mengatakan DJI mungkin akan ...
Bukan Niat Nak Marahkan Suami Isteri Hanya Mahu Difahami Ambil Tahu Emosi Isteri Jika Dia Merajuk Atau Sedang Marah

Bukan Niat Nak Marahkan Suami Isteri Hanya Mahu Difahami Ambil Tahu Emosi Isteri Jika Dia Merajuk Atau Sedang Marah

papar berkaitan - pada 5/5/2019 - jumlah : 378 hits
Perkongsian seorang lelaki di laman Facebooknya menarik perhatian penulis Dalam penulisannya itu Najmi Nawawi bercerita tentang emosi wanita yang sentiasa berubah dan seharusnya suami memahami situasi tersebut Berikut apa yang ditulis Najmi...
Miskin Sangat Ke Ko Sampai Takde Rm350 Jurujual Hina Lelaki Ini Bila Dia Tak Mampu Nak Beli Ubat Sembuh Luka

Miskin Sangat Ke Ko Sampai Takde Rm350 Jurujual Hina Lelaki Ini Bila Dia Tak Mampu Nak Beli Ubat Sembuh Luka

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 876 hits
The ReporterJurujual sepatutnya faham apabila pelanggan berkata tidak maka berhentilah dari terus mencuba menawarkan produk yang hendak ditawarkan kepadanya dan angkat kaki terus berjalan mencari pelanggan lain Tetapi jurujual wanita ini pu...
Susah Nak Cari Kamera Telefon Pintar Setanding Dslr Huawei P30 Series Ada Jawapannya

Susah Nak Cari Kamera Telefon Pintar Setanding Dslr Huawei P30 Series Ada Jawapannya

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 336 hits
Zaman sekarang ni ramai yang gemar mengambil gambar secara unik dan rare Nak nak lagi gambar OOTD memang cantik lah siap proses editing The post appeared first on
Teringin Nak Makan Kuih Nekbat Beli Online Jer Senang

Teringin Nak Makan Kuih Nekbat Beli Online Jer Senang

papar berkaitan - pada 12/5/2019 - jumlah : 298 hits
BESUT Berbekalkan keazaman untuk terus memelihara kuih warisan tradisional Pantai Timur nekbat daripada hilang ditelan zaman seorang wanita gigih menghasilkan kuih tersebut dan menjualnya sepanjang Ramadan ini Malah beliau turut mempromosik...
Realme X Dilancarkan Skrin Oled Snapdragon 710 Pengecasan Vooc Kamera 48mp

Realme X Dilancarkan Skrin Oled Snapdragon 710 Pengecasan Vooc Kamera 48mp

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 290 hits
Realme hari ini telah mengadakan acara khas di China dimana mereka melancarkan telefon pintar terbaru dinamakan sebagai Realme X Realme X ini hadir dengan spesifikasi dan ciri ciri yang paling tinggi buat masa ini daripada Realme tetapi pad...
Asus Zenfone 6 Dengan Dwi Kamera Boleh Pusing Terbaru

Asus Zenfone 6 Dengan Dwi Kamera Boleh Pusing Terbaru

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 357 hits
Tahun ni boleh dikatakan adalah musim telefon dengan paparan skrin penuh tanpa takuk dan fungsi kamera pop up Namun ia agak berlainan untuk Samsung Galaxy A80 Asus tahun ini mungkin akan perkenalkan siri baru Zenfone 6 seperti siri Zenfone ...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Inisiatif Tanggungjawab Sosial Korporat Pacific Senior Living Bersinar Semasa Sambutan Hari Raya

M U S M

Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote