Najib Dah Didapati Bersalah Cari Generasi Baru Pimpin Umno Kj



Ahli Parlimen Rembah Khairy Jamaluddin mengulang kenyataannya sebelum ini bahawa mesejnya tidak boleh dinafikan yang Umno perlu bergerak ke hadapan.

Menteri sains, teknologi dan inovasi itu dipetik Astro Awani berkata masih ada yang mahu bekas perdana menteri Najib Razak kembali menerajui parti sebagai presiden Umno, walaupun beliau sudah didapati bersalah di mahkamah

“Saya cakap benda yang menjadi rahsia terbuka sekarang ini. Masih ada yang berharap Datuk Seri Najib kembali sebagai presiden Umno.

"Ini yang saya maksudkan. Mereka tak nak cakap benda ini, tapi saya terpaksa cakap. Bagi saya, kita perlu bergerak ke hadapan. Cari generasi baru untuk memimpin Umno," katanya.


Khairy berkata kenyataannya sebelum ini mengulas keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur mensabitkan Najib bersalah atas tiga pertuduhan berkaitan dana RM42 juta dari SRC International Sdn Bhd.

Jelasnya hari ini, beliau tidak berniat untuk "biadap terhadap Datuk Seri Najib" dengan kenyataannya itu bahawa "Umno perlu bergerak ke hadapan."

"(Kita perlukan) yang boleh mengambil alih, yang boleh diberikan masa sekarang untuk membuat perancangan, untuk lima hingga 10 tahun akan datang. Itu maksud saya.

“Tengku Razaleigh cakap benda yang sama. Tetapi mungkin kerana Tengku Razaleigh adalah negarawan yang senior, tiada siapa yang berani untuk tegur, atau perli beliau.

“Bukan hendak samakan saya dengan Tengku Razaleigh. Tetapi oleh kerana saya ialah KJ, nakal... semua saya kena kecam, dan saya kena kritik terutamanya orang orang kuat Datuk Seri Najib, dan mereka telah tembak messenger (kill the messenger),” katanya lagi mengulas kritikan yang diterimanya sebelum ini.

Antara yang tampil membidas Khairy susulan kenyataan tersebut ialah Anggota Majlis Tertinggi Umno Mohd Puad Zarkarshi dan veteran parti Shahrir Abdul Samad.

Khairy yang juga bekas ketua pemuda Umno berkata parti itu masih kukuh di bawah kepimpinan Presidennya Ahmad Zahid Hamidi.

“Sekarang ini presiden masih lagi ada, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi. Tak ada masalah sebab kes beliau masih dalam perbicaraan… tidak ada keputusan apa-apa lagi dari mahkamah.

"Tetapi kita mesti melihat selepas itu siapa? Apakah barisan kepimpinan baru? Yang sebenarnya yang dikehendaki rakyat juga,” katanya.

Ahmad Zahid, 67, sedang dibicarakan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur atas 27 pertuduhan pengubahan wang haram, 12 pertuduhan pecah amanah membabitkan dana Yayasan Akalbudi dan lapan pertuduhan rasuah.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wak-labu.blogspot.com/2020/08/najib-dah-didapati-bersalah-cari.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Adakah Umno Keluar Pn Kerana Marah Najib Didapati Bersalah

Adakah Umno Keluar Pn Kerana Marah Najib Didapati Bersalah

papar berkaitan - pada 5/8/2020 - jumlah : 198 hits
Oleh Tun Abdul Hamid MohamadPADA 28 07 2020 selepas Mahkamah Tinggi mensabitkan dan menghukum bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak atas tujuh tuduhan penyelewengan wang berjumlah RM42 juta milik SRC International Sdn Bhd bekas Timba...
Najib Sudah Bersalah Umno Perlu Move On Kj

Najib Sudah Bersalah Umno Perlu Move On Kj

papar berkaitan - pada 5/8/2020 - jumlah : 236 hits
Masih ada yang mahu bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kembali menjadi Presiden UMNO walaupun beliau sudah didapati bersalah di mahkamah dedah Ahli Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin more Menteri Sains Teknologi dan Inovasi itu...
Keputusan Najib Bersalah Umno Tentukan Hala Tuju Kerajaan Pn Dalam Masa Terdekat Kata Zahid

Keputusan Najib Bersalah Umno Tentukan Hala Tuju Kerajaan Pn Dalam Masa Terdekat Kata Zahid

papar berkaitan - pada 29/7/2020 - jumlah : 269 hits
Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi memberi gambaran pihaknya akan membuat satu keputusan politik besar susulan keputusan kes mahkamah Najib Razak hari ini Zahid berkata demikian selepas mahkamah mendapati Najib bersalah dalam tujuh tuduhan te...
Setelah Didapati Bersalah Najib Bersumpah Laknat Lagi

Setelah Didapati Bersalah Najib Bersumpah Laknat Lagi

papar berkaitan - pada 29/7/2020 - jumlah : 329 hits
Najib Razak mengulangi sumpah laknatnya tidak tahu mengenai RM42 juta dana SRC International dalam akaun banknya selepas disabitkan bersalah atas 7 pertuduhan rasuah semalam more Bekas perdana menteri itu menafikan beliau pernah meminta ata...
Najib Razak Didapati Bersalah Kesemua 7 Pertuduhan Berkait Dana Rm42 Juta Milik Src

Najib Razak Didapati Bersalah Kesemua 7 Pertuduhan Berkait Dana Rm42 Juta Milik Src

papar berkaitan - pada 28/7/2020 - jumlah : 249 hits
Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini didapati bersalah terhadap kesemua tujuh pertuduhan melibatkan salah guna kuasa pecah amanah dan pengubahan wang haram berjumlah RM42 juta berkait SRC International Sdn Bhd yang dikenaka...
Keputusan Kes Src Najib Didapati Bersalah Terhadap Semua Tujuh Pertuduhan

Keputusan Kes Src Najib Didapati Bersalah Terhadap Semua Tujuh Pertuduhan

papar berkaitan - pada 28/7/2020 - jumlah : 270 hits
334 total views 334 views today Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak didapati bersalah terhadap ketujuh tujuh pertuduhan melibatkan pecah amanah jenayah pengubahan wang haram dan menyalahgunakan kuasa melibatkan RM42 juta dana S...
Najib Didapati Bersalah Salah Satu Pertuduhan

Najib Didapati Bersalah Salah Satu Pertuduhan

papar berkaitan - pada 28/7/2020 - jumlah : 275 hits
KUALA LUMPUR Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak didapati bersalah atas salah satu pertuduhan salah guna kuasa melibatkan dana RM42 juta milik SRC International Sdn Bhd Hakim Mahkamah Tinggi Mohd Nazlan Mohd Ghazali membuat keputus...
Akhirnya Diputuskan Najib Didapati Bersalah Untuk Semua 7 Pertuduhan

Akhirnya Diputuskan Najib Didapati Bersalah Untuk Semua 7 Pertuduhan

papar berkaitan - pada 28/7/2020 - jumlah : 207 hits
Sebentar tadi satu pertuduhan yang dibacakan telahpun diputuskan bahawa Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib didapati bersalah dan enam lagi pertuduhan sedang dibacakan Hakim Mohd Nazlan Tiga pertuduhan berkaitan pecah amanah dan tiga lag...
Keputusan Najib Bersalah Gugat Kerjasama Pn

Keputusan Najib Bersalah Gugat Kerjasama Pn

papar berkaitan - pada 28/7/2020 - jumlah : 244 hits
SHAH ALAM 27 JULAI Sebarang keputusan mahkamah kes Datuk Seri Najib Razak berkaitan 1Malaysia Development Berhad esok meletakkan pentadbiran Tan Sri Muhyiddin Yassin dalam risiko politik Berdasarkan sumber dan penganalisis jika keputusan be...
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte