Najib Berjaya Selesai 9 Masalah Legasi Pm Terdahulu


Bekas perdana menteri Najib Razak menyenaraikan 9 masalah legasi yang diperbetulkannya sepanjang 9 tahun mentadbir negara, tanpa menuding jari kepada mana-mana perdana menteri terdahulu.

Najib berkata, pentadbirannya di bawah Barisan Nasional hanya bekerja tanpa menyalahkan mana-mana pihak, dan hasilnya ekonomi negara dan eksport antara yang paling tinggi di dunia.

“Masalah legasi perjanjian penjana kuasa bebas (IPP) berat sebelah, kita selesaikan. Masalah legasi sistem percukaian ketinggalan zaman, tidak telus dan tidak berkesan hingga menyebabkan ratusan bilion mengalir keluar dari Malaysia, kita gantikan.



“Masalah legasi pembangunan tidak sama rata untuk pantai timur serta Sabah dan Sarawak, kita imbangkan. Masalah legasi lebuhraya tol PLUS paling panjang di Malaysia dengan perjanjian berat sebelah dimiliki pihak swasta, kita beli balik dan letak di bawah kerajaan dan KWSP.

“Masalah legasi Felda tidak mendapat dana yang cukup untuk penanaman semula dan menjaga warga Felda yang semakin lanjut usia, kita cari dana. Masalah legasi kita sering gaduh dengan negara-negara lain, kita perbaiki hubungan,” katanya menerusi Facebook.

Malah, kata Najib, beliau berjaya mengagihkan semula kekayaan negara kepada golongan B40 menerusi BR1M selepas wujud masalah legasi di mana jurang pendapatan terlalu besar dalam kalangan rakyat di negara ini.

“Masalah legasi cukai kereta terlalu tinggi dan rakyat hanya mampu membeli kereta tempatan, kita hapuskan banyak cukai seperti cukai import dan cukai jualan.

“Ia membolehkan ramai pada hari ini guna kereta pelbagai jenama di jalan raya. Bukan itu sahaja, masalah legasi sistem pengangkutan awam tidak menjadi pilihan ramai, kita tambah baik dan banyak lagi,” katanya.

Najib menambah, kerajaan BN sewaktu pentadbirannya tidak menipu rakyat dengan propaganda mengembalikan negara menjadi “Harimau Asia”, sedangkan Malaysia tidak pernah digelar dengan gelaran sedemikian oleh negara luar.

“Kebenarannya dalam tempoh 9 tahun ini, kadar pertumbuhan ekonomi kita lebih tinggi berbanding 4 negara yang diberi gelaran Harimau Asia, iaitu Singapura, Taiwan, Hong Kong dan Korea Selatan.

“Sebaliknya, Malaysia digelar sebagai pasaran saham dengan tempoh lonjakan saham paling lama di dunia, iaitu “world longest running bull market”.

“Sehingga kita capai tahap tertinggi pada awal Mei sebelum PRU14 lalu,” katanya.

Najib bagaimana mendakwa, rakyat Malaysia lebih suka sekiranya negara diberi gelaran “world worst share market” dan kekayaan serta pertumbuhan ekonomi semakin menurun.

Menurut Najib, rakyat suka mendengar cerita dongeng seperti negara dalam bahaya, hutang negara RM1 trilion, beliau yang dituduh pembunuh Altantuya Shaariibuu, menteri kewangan paling teruk, BN menjual negara dan Malaysia menuju ke arah bankrap.

“Saya sedikit menyesal saya secara peribadi tidak menggunakan lebih banyak masa untuk menulis panjang-lebar seperti ini semasa saya menjawat tugas sebagai perdana menteri, supaya auta-auta dari PH disangkal dan diperbetulkan.

“Pada masa itu, saya dan rakan-rakan kita di BN fokus menjayakan Pelan Transformasi Negara yang kita rancangkan.

“Akibatnya, kita tewas di PRU14 kerana ramai termakan fitnah Malaysia ke arah bankrap walaupun realiti ialah sebaliknya.”

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.penangkini.com/2019/04/najib-berjaya-selesai-9-masalah-legasi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Najib Senarai 9 Masalah Legasi Pm Terdahulu Yang Berjaya Diselesaikan Dalam 9 Tahun Pentadbirannya

Najib Senarai 9 Masalah Legasi Pm Terdahulu Yang Berjaya Diselesaikan Dalam 9 Tahun Pentadbirannya

papar berkaitan - pada 17/4/2019 - jumlah : 253 hits
Bekas perdana menteri Najib Razak menyenaraikan 9 masalah legasi yang diperbetulkannya sepanjang 9 tahun mentadbir negara tanpa menuding jari kepada mana mana perdana menteri terdahulu Najib berkata pentadbirannya di bawah Barisan Nasional ...
Najib Dakwa Gesaan Utamakan Umno Berjaya Halang Ahli Lompat Parti

Najib Dakwa Gesaan Utamakan Umno Berjaya Halang Ahli Lompat Parti

papar berkaitan - pada 6/4/2019 - jumlah : 246 hits
Najib dakwa gesaan utamakan Umno berjaya halang ahli lompat parti nbsp Dikemas kini 46 minit yang lalu Diterbitkan pada 6 Ap
Terkini Kelibat Ellie Suriaty Turut Memberi Sokongan Bila Najib Selesai Bicara Kes Src Hari Pertama

Terkini Kelibat Ellie Suriaty Turut Memberi Sokongan Bila Najib Selesai Bicara Kes Src Hari Pertama

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 500 hits
Terkini Kelibat Ellie Suriaty Turut Memberi Sokongan Bila Najib Selesai Bicara Kes Src Hari Pertama
Bicara Najib Ini Antara Fakta Yang Perlu Diketahui

Bicara Najib Ini Antara Fakta Yang Perlu Diketahui

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 248 hits
KUALA LUMPUR 3 April Datuk Seri Najib Razak akhirnya berdepan perbicaraan yang ditunggu tunggu membabitkan kes 1Malaysia Development Berhad petang ini Berikut beberapa perkara yang perlu diketahui berkaitan kes rasuah RM42 juta dana kononny...
Perbicaraan Kes Najib Bermula Hari Ini

Perbicaraan Kes Najib Bermula Hari Ini

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 428 hits
KUALA LUMPUR Perbicaraan kes tujuh pertuduhan RM42 juta milik SRC International melibatkan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak di Mahkamah Tinggi akan bermula hari ini Secara kebetulannya pada hari ini 10 tahun lepas Najib Anggota ...
Najib Kelihatan Tenang Berdoa Sebelum Masuki Mahkamah

Najib Kelihatan Tenang Berdoa Sebelum Masuki Mahkamah

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 263 hits
Datuk Seri Najib Razak tiba di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur di Jalan Duta di sini untuk perbicaraan kes dana SRC International Sdn Bhd Berpakaian biru gelap dan ditemani anaknya Ashman bekas perdana menteri dilihat menadah tangan dipercay...
Peguam Najib Fail Notis Penangguhan Hakim Arahkan Terus Bicara

Peguam Najib Fail Notis Penangguhan Hakim Arahkan Terus Bicara

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 293 hits
Foto oleh mukhriz hazimKUALA LUMPUR 3 April Peguam Datuk Seri Najib Razak memaklumkan Mahkamah Tinggi di sini untuk menangguhkan perbicaraan kes penyelewengan dana SRC International Sdn Bhd Loading Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah memberita...
Najib Razak Mengaku Tidak Bersalah Dalam Sidang Perdana Kasus Megakorupsi 1mdb

Najib Razak Mengaku Tidak Bersalah Dalam Sidang Perdana Kasus Megakorupsi 1mdb

papar berkaitan - pada 3/4/2019 - jumlah : 193 hits
Najib yang hadir memakai jas hitam baju kemeja putih dan dasi ungu itu datang ke Pengadilan Tinggi Malaysia untuk menghadapi tiga dakwaan pelanggaran kepercayaan satu dakwaan pelanggaran kekuasaan dan tiga dakwaan pencucian uang melibatkan ...
Pesanan Buat Sang Suami

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Masih Beraya

Continuous Learning

Set Up Gig Workers Commission Quickly Says Anwar

Thousands Rally On Labour Day Demand Better Rights



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


The Hardest Singing Show

Dato Azizul Khamis Feat Alyah Joget Celoteh Raya Chord

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

2 Minute Microwave Onsen Tamago