Najib Ada Surat Ni Bacalaa


 

Kepada
YB DATO' SRI MOHD NAJIB BIN TUN ABD RAZAK, Bekas Perdana Menteri Malaysia & Pengerusi Kelab Penyokong Ahli Parlimen Barisan Nasional NO.11 JALAN LANGGAK DUTA TAMAN DUTA 50480 KUALA LUMPUR. 
YB Datuk Seri ;
RAYUAN MEMPERCEPATKAN BAYARAN HUTANG TERTUNGGANG CUKAI PENDAPATAN BERJUMLAH RM1,695,079,000.00 
Sebagai rakyat Malaysia biasa perkara di atas dirujuk.
Pertama sekali saya ingin rakam penghargaan kepada YB Datuk Seri di mana sejak mutaakhir ini nampaknya Datuk Seri mampu bercakap perbagai isu rakyat. 
Ramai mengkritik Datuk Seri ketika menjadi Perdana Menteri seolah tidak mendengar dan tidak memahami banyak isu rakyat (mungkin kerana dikelilingi pengampu yang memberi maklumat salah) namun mutaakhir ini Datuk Seri dilihat tiba – tiba entah bagai mana mampu bercakap banyak isu rakyat.
Walaupun Datuk Seri duduk dalam kerajaan namun mungkin apabila pembangkang itu sendiri asyik bertelagah sesama mereka, kesannya kurang bagi institusi semak dan imbang apabila Datuk Seri dilihat cuba sedaya upaya memainkan peranan sebagai Ketua Pembangkang. 
Ternyata sedikit sebanyak ia berjaya.
Banyak perkara dan isu dibangkitkan, namun saya hendak menarik perhatian kepada isu penting kini yang Datuk Seri bangkitkan iaitu isu keperluan tinggi peranti (laptop dan tab) kepada pelajar perbagai peringkat bagi kelancaran Pelaksanaan Pengajaran Dan Pembelajaran Di Rumah (PdPR). 
Saya yakin Datuk Seri tidak munafik dalam memperkatakan isu ini dan keperluannya yang tinggi. Saya rasa Datuk Seri setuju dengan premis sebagai pemimpin hebat sudah tentu kalau benda baik kita mampu lakukan makanya tidak perlu kita tunggu pihak lain.
Maka dengan rendah hati bagi pihak rakyat Malaysia saya ingin merayu keperihatinan Datuk Seri untuk membayar cukai pendapatan yang tertangguh oleh Datuk Seri dan keluarga sebanyak RM1,695,079,000 (SATU BILLION ENAM RATUS SEMBILAN PULUH LIMA JUTA TUJUH PULUH SEMBILAN RIBU RINGGIT MALAYSIA). 
Ketika pemerintahan Datuk Seri pernah menginatkan rakyat jangan mengelak cukai malah semua rakyat yang dikenakan cukai GST diingatkan ketika itu supaya menerima dan bersedia membayar cukai sebagai satu tanggungjawab.
Malah ketika itu rakyat diingatkan tidak membayar cukai merupakan satu pengkhianatan.
Saya tidak hendak bercakap isu SRC atau 1MDB yang Datuk Seri dan segelintir penyokong mengatakan Datuk Seri tidak bersalah. Saya bercakap soal cukai pendapatan yang Datuk Seri dan keluarga tidak bayar sejak 2011 – 2017 yang membawa jumlah tersebut. 
Mahkamah sudahpun memutuskan pada 7 Julai 2020, 22 Julai 2020 dan terakhir 18 Julai 2020 di mana Datuk Seri wajib membayar jumlah itu dan dalam penghakiman menyatakan ia tidak boleh dirayu lagi di Mahkamah.
Ya, Datuk Seri pelajar diperbagai peringkat ramai lagi memerlukan alat peranti (sama ada laptop atau tab). 
Saya dan beberapa kawan – kawan sudah mengumpulkan beberapa sebut harga antaranya: - ACER TRAVELMATE 6592 Spesifikasi: INTEL CORE 2DUO, 2GB RAM, 80GB HDD/120 SSD, ATI GRAPHICS, DVDROM. 
Boleh diperolehi dengan harga hanya RM349.20 itu belum lagi dikira belian pukal yang banyak. 
Ini membawa maksud apabila Datuk Seri membayar cukai pendapatan Datuk Seri yang tertangguh sejak 2011 itu maka pasti sekitasr 4.9 juta pelajar seluruh negara bakal mendapat peranti percuma.
Isu tidak punya wang untuk cukai bagi Datuk Seri dan keluarga sudah tentu hampir tidak wujud. Cuma mungkin Datuk Seri perlu sikit masa bagi mencairkan beberapa pegangan kewangan milik Datuk Seri dan keluarga yang bernilai berbelas (mungkin berpuluh) billion. 
Paling tidak pun bayarlah separuh dulu bagi mendahulukan kepentingan rakyat yang Datuk Seri sering perkatakan kini. Saya yakin Datuk Seri bukan orang yang munafik atau sekadar bercakap isu rakyat bagi kepentingan politik semata.
22 Febuari 2021 saya akan bertemu YB Menteri Kewangan bagi menyampaikan kesediaan Datuk Seri membayar hutang cukai pendapatan tersebut dan ingin merayu pula kepada YB Menteri Kewangan agar mencari apa juga jalan bagi mengenepikan beberapa tatakelola kewangan bagi membolehkan cukai pendapatan yang Datuk Seri bayar itu nanti dapat terus digunakan bagi pelajar seluruh negara.
Sekali lagi saya sangat yakin bahawa Datuk Seri bukanlah seorang yang munafik yang hanya menggunakan nama rakyat bagi tujuan politik semata, Cuma mungkin kekhilafan tidak membayar cukai itu mungkin sama sama boleh kita lupakan dengan kesediaan Datuk Seri membayar cukai itu dalam kadar segera.
Bagi pihak rakyat Malaysia saya ingin mengucapkan ucapan setinggi penghargaan kesediaan Datuk Seri membayar hutang cukai tertunggak dalam masa terdekat. 
Harapnya teruslah Datuk Seri bercakap perbagai isu yang mana peranan itu seharusnya peranan ketua pembangkang namun malangnya pembangkang sendiri sedang berebut tidak tentu hala.
Sekian dan terima kasih.
BADRUL HISHAM SHAHARIN [email protected]

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://darisungaiderhaka.blogspot.com/2021/02/najib-ada-surat-ni-bacalaa.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Derhaka Paling Dahsyat Jika Sengaja Leka Untuk Lanjut Pkp Darurat Kata Najib

Derhaka Paling Dahsyat Jika Sengaja Leka Untuk Lanjut Pkp Darurat Kata Najib

papar berkaitan - pada 8/2/2021 - jumlah : 179 hits
Najib Razak berharap spekulasi kerajaan sengaja leka dengan membenarkan SOP perintah kawalan pergerakan 2 0 longgar dan membiarkan kes Covid 19 tinggi supaya PKP dan darurat boleh dipanjangkan adalah tidak benar Najib berkata jika perkara i...
Tidak Sesuai Buka Sempadan Kepada Pelawat Asing Najib

Tidak Sesuai Buka Sempadan Kepada Pelawat Asing Najib

papar berkaitan - pada 7/2/2021 - jumlah : 171 hits
Najib Razak KUALA LUMPUR Datuk Seri Najib Tun Razak membidas perancangan kerajaan hendak mewujudkan gelembung perjalanan Malaysia Indonesia ketika ini atas alasan untuk merancakkan semula industri pelancongan Bekas Perdana Menteri itu berka...
Ex Ag Thomas Responds To Najib S Letter Of Demand Over Allegations In Book

Ex Ag Thomas Responds To Najib S Letter Of Demand Over Allegations In Book

papar berkaitan - pada 8/2/2021 - jumlah : 189 hits
PETALING JAYA Tan Sri Tommy Thomas has responded to former prime minister Datuk Seri Najib Razak s letter of demand seeking a public apology for allegedly defaming him in his recently released autobiography Our client denies all material al...
Pn Has Failed The People If Unicef Report Is True Says Najib

Pn Has Failed The People If Unicef Report Is True Says Najib

papar berkaitan - pada 8/2/2021 - jumlah : 224 hits
A Unicef survey of 500 households in Kuala Lumpur s low cost flats has found that unemployment increased from 7 in September to 15 in December last year PETALING JAYA Najib Razak says if it is true that unemployment rates among low income u...
Silterra Kekal Milik Syarikat Malaysia Laa Najib

Silterra Kekal Milik Syarikat Malaysia Laa Najib

papar berkaitan - pada 9/2/2021 - jumlah : 202 hits
SilTerra atau nama asalnya Wafer Technology Sdn Bhd ditubuhkan pada tahun 1995 adalah bertujuan sebagai projek kepentingan nasional yang strategik untuk mempromosikan pembuatan semikonduktor dan menjadi pemangkin dalam pelaburan teknologi t...
Ini Sebabnya Kenapa Ds Najib Sangat Mementingkan Hubungan Diplomatik Yang Baik Dengan Semua Pihak

Ini Sebabnya Kenapa Ds Najib Sangat Mementingkan Hubungan Diplomatik Yang Baik Dengan Semua Pihak

papar berkaitan - pada 7/2/2021 - jumlah : 213 hits
SELAGI MALAYSIA MENGAMALKAN SIKAP BODOH SOMBONG BONGKAK TAK BERTEMPAT KAKI GADUH SELAMA ITULAH MALAYSIA AKAN TERUS TERTINGGAL DALAM SEMUA HAL Malaysia perlu bersedia untuk situasi di mana bekalan vaksin Covid akan jauh melebihi kapasiti neg...
Najib Persoal Laluan Hijau Covid Malaysia Indonesia

Najib Persoal Laluan Hijau Covid Malaysia Indonesia

papar berkaitan - pada 7/2/2021 - jumlah : 233 hits
Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mempersoalkan pelaksanaan skim laluan hijau timbal balik Indonesia Malaysia bagi meningkatkan perdagangan antara kedua dua negara Menurut Najib laluan hijau Covid hanya membabitkan negara yan...
Be More Sensitive To Other Cultures Najib Tells Perikatan Govt Over Cny Sop Debacle

Be More Sensitive To Other Cultures Najib Tells Perikatan Govt Over Cny Sop Debacle

papar berkaitan - pada 6/2/2021 - jumlah : 153 hits
Datuk Seri Najib Razak is pictured at the Kuala Lumpur High Court October 13 2020 Picture by Shafwan ZaidonKUALA LUMPUR Feb 5 Umno MP Datuk Seri Najib Razak has today joined the public criticism against the standard operating procedures for...
Minta Maaf Tang Mana Yang Mahathir Ph Berjaya Tangani Krisis Kewangan Najib Razak

Minta Maaf Tang Mana Yang Mahathir Ph Berjaya Tangani Krisis Kewangan Najib Razak

papar berkaitan - pada 6/2/2021 - jumlah : 238 hits
KUALA LUMPUR 5 Feb Oleh sebab prestasi kerajaan Pakatan Harapan amat baik Tun Dr Mahathir Mohamad pun tumbangkan kerajaannya sinis Ahli Parlimen Pekan Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak Katanya lagi kemudian Tun M pula mengeluarkan kenya...
Nak Rasa Cromboloni Sedap Boleh Ke Flour Crown Jitra

Aku Ceraikan Isteri Ikut Kehendak Dia Sebab Dia Tak Pandai Buat Air Ikut Tekak Keturunan Kami

Harga Kesihatan Memastikan Suplemen Makanan Dilindungi Di Malaysia

Buah Ciku 10 Khasiat Pelbagai Jenis Penyakit

Stop The Drip Stay Warm A Guide To Oil Tank Replacement Services

Kempen Pn Dijangka Menggila Selepas Usaha Serang Kerajaan Tak Berhasil

Kelantan Kereta Rumah Ditembak Suspek Diburu Polis

Don T Wait For A Leak Proactive Planning For Oil Tank Replacement



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Sambutan Hari Raya Aidilfitri Peringkat Bahagian

Pipe And Drape Backdrop Ideas For Weddings Budget Friendly Elegance

Warna Hitam Tetap Menarik Dan Cantik Dipakai Dipagi Hari Raya

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

How To Choose A Patent Lawyer In New York For Your Invention

Ai Text Humanizer Bridging The Gap Between Ai And Human Writing