Naib Presiden Pkr Sarawak Terhempas Guna Eurocopter 120 Milik Presiden Swp



Berita yang menggemparkan berlaku semalam. Kini adakah jelas terbukti bahawa PKR bekerjasama dengan SWP? Adakah ini berlaku secara kebetulan?

Sng yang dulu pernah berkawan rapat dengan Anwar Ibrahim semasa beliau dalam parIimen. Adakah ini bermaksud persahabatan PKR dan SWP telah bertambah baik?

Menurut bayangan yang diberikan bahawa SWP akan menghentam kubu PRS manakala Pakatan Haram akan mencabar kubu BN yang lain.

Sng pula akan mencalonkan anaknya Larry sebagai Ketua Menteri kerana mereka yakin dapat memenangi lebih banyak kerusi daripada DAP, PKR mahupun PAS!
Heli terhempas, tiga hilang
by Jeremy Lanson.
Utusan Borneo 21 Julai 2012, Sabtu



MASIH BERHARAP: Ahli keluarga Peter ketika menunggu berita tentang insiden tersebut di jeti penumpang Pekan Sebuyau, semalam. — Gambar Bernama

KUCHING: Seorang juruterbang warga Jerman terselamat manakala tiga lagi penumpang, termasuk Naib Pengerusi PKR Sarawak Peter Ato Mayau, masih hilang apabila sebuah helikopter milik syarikat Sebiro Holdings terhempas di muara Sungai Triso, Sri Aman, pagi semalam.

Helikopter yang diterbangkan Riko Steger, 35, terhempas pada kira-kira jam 9.30 pagi setelah berlepas dari Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching (LTAK) pada jam 9 pagi dengan membawa tiga pekerja syarikat tersebut atas urusan kerja di Nanga Merit, Kapit.

Mangsa yang masih hilang ialah Peter yang juga jurutera, 53, juruukur bahan Siti Khuzaimah Anwar dan arkitek Henry Loh. Mereka dikatakan dalam perjalanan untuk melakukan pemeriksaan terhadap projek pembinaan sekolah di tempat dituju.

Ketua Polis Daerah Sri Aman DSP Mat Jusoh Mohamad berkata, Riko yang menerbangkan helikopter Eurocopter EC 120 berenang dengan jaket keselamatan kira-kira empat jam untuk tiba di Kampung Tebelu yang terletak 20 kilometer dari Pekan Sebuyau.

“Maklumat awal yang kita terima, ketika kejadian heli-kopter terbang dalam cuaca buruk dan dikatakan mengalami masalah teknikal,” kata-nya kepada pemberita.
Mat Jusoh berkata, gerakan mencari dan menyelamat tiga lagi mangsa yang hilang masih diteruskan polis dengan bantuan Pasukan Gerakan Marin dan Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM).

Gerakan mencari dan menyelamat dihentikan pada jam 7 malam tadi dan diteruskan pagi ini.

Pemilik Sebiro Holdings, Datuk Sng Chee Hua turut mengesahkan helikopter ter-sebut adalah milik syarikat-nya dan digunakan oleh para pekerjanya yang terbabit dalam insiden berkenaan.

Sementara itu, ahli keluarga Peter bergegas ke Pekan Sebuyau sejurus dimaklumkan tentang insiden terbabit dan mengharapkan berita gembira ketika menunggu di Balai Polis Sebuyau.

Isteri Peter, Agnes Batang, 45, memberitahu beliau sendiri menghantar suaminya ke pejabat Sebiro pada kira-kira jam 8 pagi semalam.

“Saya ada cakap sama (pada) dia (Peter)… cuaca tidak bagus untuk terbang, tapi suami saya diam saja,” kata Agnes yang mempunyai tiga anak berusia antara 25 dan 18 tahun.

Menurut Agnes, pada kira-kira jam 8.30 pagi, beliau menghubungi suaminya untuk bertanya siapa yang akan menghantarnya ke lapangan terbang dan dijawab Peter: “Jangan risau, ada orang hantar.”

Pada kira-kira jam 2 petang, Agnes menerima panggilan memaklumkan kejadian yang menimpa suaminya.

Peter pernah bertanding atas tiket Parti Keadilan Rakyat (PKR) pada Pilihan Raya Negeri 2011 dalam pertandi-ngan tiga penjuru menentang Roland Sagah daripada Barisan Nasional (BN) dan Ateng Jeros (SNAP) di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Tarat. Sagah menang.


brought to you by Putih Maya™

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://putihmaya.blogspot.com/2012/07/naib-presiden-pkr-sarawak-terhempas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Prn Sarawak Dijangka Tengah Dis Atau Lebih Awal Naib Presiden Pbb

Prn Sarawak Dijangka Tengah Dis Atau Lebih Awal Naib Presiden Pbb

papar berkaitan - pada 4/11/2021 - jumlah : 229 hits
Oleh PRN Sarawak dijangka pada pertengahan Disember atau lebih awal GAMBAR HIASAN NAIB Presiden Parti Pesaka Bumiputera Bersatu Dr Annuar Rapaee berkata beliau menjangkakan Pilihan Raya Negeri Ke 12 Sarawak akan diadakan selewat lewatnya pa...
Hiburan Seorang Maut Dan Seorang Cedera Pesawat Hawk Milik Tudm Terhempas

Hiburan Seorang Maut Dan Seorang Cedera Pesawat Hawk Milik Tudm Terhempas

papar berkaitan - pada 17/11/2021 - jumlah : 156 hits
Sebuah pesawat pejuang Hawk dimiliki oleh Tentera Udara Diraja Malaysia telah terhempas ketika mendarat di kawasan landasan Pangkalan Udara TUDM Butterworth pada malam tadi Dalam pada kenyataan TUDM kemalangan berlaku pada jam 10 07 malam s...
Hiburan Gara Gara Kecam Tokti Kayuh Guna Lorong Salah Individu Ini Digelar Haters Oleh Peminat

Hiburan Gara Gara Kecam Tokti Kayuh Guna Lorong Salah Individu Ini Digelar Haters Oleh Peminat

papar berkaitan - pada 6/11/2021 - jumlah : 355 hits
Gara gara mengecam tindakan penyanyi tersohor negara Datuk Seri Siti Nurhaliza beriadah menggunakan basikal dan melalui laluan yang salah akhirnya individu ini terciduk kerana dikritik kembali oleh peminat penyanyi lagu Cindai itu Dakwa ind...
Keadaan Sebuah Pesawat Pejuang Hawk 108 Milik Tentera Udara Diraja Malaysia Yang Terhempas

Keadaan Sebuah Pesawat Pejuang Hawk 108 Milik Tentera Udara Diraja Malaysia Yang Terhempas

papar berkaitan - pada 17/11/2021 - jumlah : 341 hits
Keadaan sebuah pesawat pejuang Hawk 108 milik Tentera Udara Diraja Malaysia yang terhempas di kawasan landasan Pangkalan Udara Butterworth Pulau Pinang malam tadi Dalam kejadian tersebut seorang juruterbang TUDM Kapt Mohamad Affendi Bustamy...
Pkr Tiada Peluang Di Sarawak Kata Pemimpin Pbb

Pkr Tiada Peluang Di Sarawak Kata Pemimpin Pbb

papar berkaitan - pada 16/11/2021 - jumlah : 132 hits
Abdul Karim Rahman Hamzah berkata PKR berada di kedudukan paling lemah di bawah kepimpinan yang ada ketika ini Naib Presiden Parti Pesaka Bumiputera Bersatu Abdul Karim Rahman Hamzah bercakap pada sidang media di Kuching hari ini Naib Presi...
Selebriti Guna Krim Harga Rm1k Untuk Pelembap Ni Tin Biru Bagi Manfaat Sama Pada Harga Mampu Milik

Selebriti Guna Krim Harga Rm1k Untuk Pelembap Ni Tin Biru Bagi Manfaat Sama Pada Harga Mampu Milik

papar berkaitan - pada 3/11/2021 - jumlah : 196 hits
Pernah dengar tentang krim mewah yang digunakan oleh selebriti yang mencecah lebih RM1k BeautifulNara masa baca harga krim tu mampu telan air liur je Tapi anda tak perlu fikir tentang krim mahal tu sebab kami sebenarnya berjaya jumpa satu k...
Pkr Lenyap Lepas Prn Sarawak Pbb Jangan Celupar

Pkr Lenyap Lepas Prn Sarawak Pbb Jangan Celupar

papar berkaitan - pada 17/11/2021 - jumlah : 162 hits
Kenyataan pemimpin Parti Pesaka Bumiputera Bersatu Datuk Seri Abdul Karim Hamzah kononnya KEADILAN akan lenyap selepas Pilihan Raya Negeri Sarawak hujung tahun ini dilihat angkuh dan tidak berpijak di bumi nyata Menurut Ketua Penerangan KEA...
Pas Sebenarnya Yang Ekstrem Kata Naib Presiden Umno

Pas Sebenarnya Yang Ekstrem Kata Naib Presiden Umno

papar berkaitan - pada 13/11/2021 - jumlah : 235 hits
FAZLI RADZIWalaupun sekarang Pas berkicau seolah olah ia lebih sederhana dari yang sederhana tetapi rekod dan prestasi Pas jelas menunjukkan bahawa ia bukan parti sederhana tegas Naib Presiden Umno Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin Menurutny...
Pkr Wants Sarawak Election Deferred Because Covid

Pkr Wants Sarawak Election Deferred Because Covid

papar berkaitan - pada 14/11/2021 - jumlah : 346 hits
PKR president Anwar Ibrahim wants the 12th Sarawak state election postponed if data shows the public s health and safety will be at risk due to Covid 19 To postpone the election there have to be discussions related to safety and health If h...
Konsert Cinta Di Awan Siti Nurhaliza Tambah Lagi Sehari

Lelaki Miang Tanggal Seluar Budak Direman

From Dreadful To Delightful Conquering Gear Engagement In Dodge Transmissions

Biasa Dari Negeri Yang Tak Pernah Lihat Kepesatan Negeri Yang Lebih Maju Dia Nampak Kedai Proses Ayam Ja

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Contoh Inspirasi Poster Ucapan Selamat Hari Pekerja 2024

Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Security Status Not Satisfied

How Often Should You Clean Your Air Ducts A Guide For Laval Homeowners

Ugutan Klopp Punca Salah Berang

Saravanan Takes Dig At Unity Govt While Stumping For It

Absolute Power Corrupts Absolutely

Ffp Membantu Menangani Isu Gaji Dalam Bola Sepak Tempatan