Naib Ketua Umno Jerantut Umum Mahu Tanding Calon Bebas Di Dun Pulau Tawar


 

JERANTUT - Naib Ketua UMNO Bahagian Jerantut, Datuk Ridzuan Mansor, 48, melakukan kejutan apabila memilih untuk bertanding sebagai calon Bebas di Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Tawar pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15).
Ridzuan yang juga memangku Timbalan Ketua Bahagian itu dilihat melakukan tindakan drastik menjelang sehari sebelum penamaan calon pada Sabtu.
Menurutnya, tindakan tersebut kerana tidak berpuas hati dengan pemilihan calon UMNO untuk bertanding dalam PRU15 kali ini yang dikatakan kerana pemilihan tidak dalam kalangan ahli jawatankuasa serta tidak mengikut hierarki sebenar dalam parti dengan meletakkan calon muda.
"Saya berasa dikhianati oleh tangan ghaib dalam UMNO bahagian ini yang tidak memilih calon yang sepatutnya yang sudah bekerja keras selama ini.
"Pandangan saya, cara pemilihan yang tidak mengikut hierarki dan calon yang layak serta lebih berketrampilan seolah-olah mahu membunuh karier politik mereka serta mencantas peluang (calon) berkenaan," katanya pada sidang akhbar di kediamannya di Kampung Temin di sini pada Jumaat.
Ujar beliau, dengan meletakkan calon muda yang tidak mengikut hierarki yang sebenarnya juga dakwa beliau, boleh membunuh karier politik lebih awal sekiranya calon dipilih tidak memenangi PRU15 tersebut.
"Saya tetap mematuhi keputusan pemilihan yang dibuat oleh Ketua Bahagian ini, tetapi agak menghairankan mengapa dalam kalangan ahli jawatankuasa yang layak serta sepatutnya tidak dicalonkan.
"Ini menunjukkan kelemahan pengurusan dan pentadbiran UMNO bahagian ini dengan mengetepikan calon yang lebih layak dan inilah menyebabkan saya memilih bertanding sebagai calon Bebas untuk memberikan pengajaran serta menghapuskan 'kudis' dalam (UMNO) Bahagian ini," kata Ridzuan.
Ridzuan berkata, dia memilih untuk bertanding di DUN Pulau Tawar kerana kawasan itu merupakan kampung kelahirannya, ramai ahli keluarga serta kenalannya malahan sudah hadam dengan pengundi di kampung tradisional pesisir Sungai Pahang dan kawasan Felda.
"Saya sudah bertekad akan melawan habis-habisan bagi menegak kebenaran dan bersedia untuk disingkirkan daripada UMNO berasaskan peraturan disiplin parti ini.
"Walau bagaimanapun, roh saya masih tetap dengan UMNO kerana parti inilah yang mencanai kepimpinan serta pengalaman saya setelah berjuang hampir 25 tahun dalam UMNO Bahagian dan DUN," kata beliau.
Dalam pada itu, ditanya adakah beliau sedia berunding dengan pihak berkaitan, Ridzuan menegaskan sudah menutup pintu rundingan dengan semua pihak bahagian ini dan enggan menarik balik keputusannya bertanding sebagai calon Bebas.
"Saya akan bertanding dengan menggunakan lambang gajah serta tagline 'Pakcik Prihatin' dan nekad tidak menoleh ke belakang lagi," ujar anak kelahiran Bukit Nikmat, di sini.
Pemegang Ijazah Pengurusan dari Universiti Terbuka Malaysia (OUM) itu juga memberitahu, jika menang dalam PRU15, beliau akan memfokuskan kebajikan orang muda serta pembangunan di kampung tradisional dan Felda daerah ini.
"Saya sudah lama mendekati masyarakat menerusi landasan UMNO dan berkhidmat sebagai Ahli Majlis Daerah Jerantut sejak beberapa lama, sudah pun tahu denyut masalah penduduk dan pembangunan di Jerantut," jelas beliau. #sumber
http://www.pahangdaily.blogspot.com

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://pahangdaily.blogspot.com/2022/11/naib-ketua-umno-jerantut-umum-tanding.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bn Perak Umum 4 Lagi Calon Dun Makkal Sakti Tanding Di Jelapang

Bn Perak Umum 4 Lagi Calon Dun Makkal Sakti Tanding Di Jelapang

papar berkaitan - pada 3/11/2022 - jumlah : 148 hits
malaysiakini comBarisan Nasional akhirnya mengumumkan calon bagi empat kerusi DUN Aulong Jelapang Sungkai dan Buntong di Perak Ini selepas Pengerusi BN Perak Saarani Mohamad Saarani pada awal hari ini hanya mengumumkan 55 calon daripada 59 ...
Bekas Pemimpin Bersatu Umum Tanding Bebas Parlimen Pekan Dun Peramu Jaya

Bekas Pemimpin Bersatu Umum Tanding Bebas Parlimen Pekan Dun Peramu Jaya

papar berkaitan - pada 31/10/2022 - jumlah : 194 hits
PEKAN Seorang bekas pemimpin bahagian BERSATU Tengku Zainul Hisham Tengku Hussin hari ini mengumumkan dia bakal bertanding di kerusi parlimen Pekan dan DUN Peramu Jaya Dia yang pernah menjadi timbalan ketua bahagian BERSATU Pekan mengumumka...
Amanah Umum Tanding Di Empat Kerusi Parlimen Dan 16 Kerusi Dun Di Pahang

Amanah Umum Tanding Di Empat Kerusi Parlimen Dan 16 Kerusi Dun Di Pahang

papar berkaitan - pada 2/11/2022 - jumlah : 188 hits
KUANTAN Parti Amanah Negara akan bertanding 16 kerusi Dewan Undangan Negeri dan empat Parlimen di Pahang pada Pilihan Raya Umum Ke 15 Pengerusi AMANAH Pahang Zulkifli Mohamed berkata parti itu menampilkan dua calon wanita di DUN Tanjung Lum...
Jufazli Shi Ahmad Calon Bebas Dun Bugaya Sempoerna

Jufazli Shi Ahmad Calon Bebas Dun Bugaya Sempoerna

papar berkaitan - pada 9/11/2022 - jumlah : 130 hits
Jika Jufazli menang maksudnya Bugaya sudah bangkit Semua rakyat Malaysia perlu bangkit Bukan saja Bugaya Jufazli tanya soalan mudah ia itu 60 tahun penduduk Bugaya undi BN dan parti lain Bugaya dapat apa Penduduk Bugaya yang harus tanya soa...
Lima Penjuru Di Parlimen Pekan Calon Pejuang Di Dun Pulau Manis Di Tolak

Lima Penjuru Di Parlimen Pekan Calon Pejuang Di Dun Pulau Manis Di Tolak

papar berkaitan - pada 5/11/2022 - jumlah : 101 hits
PEKAN Kerusi parlimen Pekan menyaksikan pertandingan lima penjuru dalam PRU 15 Mereka ialah Dato Sri Sh Mohamed Puzi Sh Ali Mohd Fadhil Noor Abdul Karim Mohd Naim Zainal Abidin Dato Tengku Zainul Hisham Tengku Hussin dan Mohammad Radhi Abdu...
Pru 15 Rara Kecewa Wong Tuck Umum Tanding Bebas Lawan Beliau Di Bentong

Pru 15 Rara Kecewa Wong Tuck Umum Tanding Bebas Lawan Beliau Di Bentong

papar berkaitan - pada 27/10/2022 - jumlah : 180 hits
KUALA LUMPUR Bakal calon Pakatan Harapan bagi Parlimen Bentong Young Syefura Othman kecewa apabila penyandang Parlimen itu Wong Tack mahu menentangnya pada Pilihan Raya Umum ke 15 sebagai calon Bebas Bagaimanapun Young Syefura yang juga pen...
Selepas Di Gugur Dap Wong Tack Umum Tanding Bebas Kerusi Parlimen Bentong

Selepas Di Gugur Dap Wong Tack Umum Tanding Bebas Kerusi Parlimen Bentong

papar berkaitan - pada 27/10/2022 - jumlah : 195 hits
BENTONG Dalam satu langkah penuh dramatik bekas Ahli Parlimen Bentong Wong Tack yang digugurkan oleh DAP sebagai calon di kerusi parlimen itu berkata dia akan bertanding sebagai calon bebas di kerusi tersebut pada Pilihan Raya Umum Ke 15 bu...
Perikatan Perak Umum Tanding Semua Dun

Perikatan Perak Umum Tanding Semua Dun

papar berkaitan - pada 4/11/2022 - jumlah : 139 hits
PERIKATAN Nasional Perak hari ini mengumumkan akan bertanding di kesemua 59 kerusi Dewan Undangan Negeri pada Pilihan Raya Umum ke 15 Setiausaha PN Perak Fadzi Paharudin berkata Bersatu akan bertanding di 26 kerusi manakala PAS dan Ge
Shahidan Umum Tanding Juga Di Arau

Shahidan Umum Tanding Juga Di Arau

papar berkaitan - pada 2/11/2022 - jumlah : 141 hits
SHAHIDAN Kassim akan bertanding juga di Arau selepas beliau tidak dicalonkan semula bertanding sebagai wakil Barisan Nasional pada Pilihan Raya Umum ke 15 19 November ini lapor Utusan Malaysia Beliau memberi bayangan akan memilih bertandin
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Lunch Di Restoran Saffani Ipoh Perak

Mentafsir Pilihan Raya Kecil Kkb

Sarapan Apom Manis Bubur Campur Di Padang Speedy Teluk Intan

Apakah Berhijab Harus Dari Hati

Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms