Myfirst Langkah Pertama Ke Dunia Teknologi Untuk Anak Ekosistem Teknologi Selamat Dah Ada Di Malaysia


Memandangkan teknologi dan pengaruh media sosial sudah menjadi sebahagian daripada kehidupan seharian kita, kanak-kanak juga tidak terkecuali daripada penggunaan teknologi. myFirst kini dilancarkan di Malaysia dengan menawarkan peranti ekosistem teknologi selamat yang pertama di dunia.
Aplikasi myFirst Circle pula merupakan alternatif media sosial terbaik untuk kanak-kanak. Jam pintar myFirst Fone R1s dicipta khas untuk kanak-kanak menerokai teknologi dan berhubung dengan selamat dengan kawalan ibu bapa.
myFirst Fone R1s ini dilengkapi dengan panggilan suara dan video, mesej teks, pemain muzik, kamera, jam, GPS serta penjejak kecergasan. Ia turut dilengkapi dengan pemantauan kadar degupan jantung malah pengguna boleh mengumpul lencana menarik sambil mengetahui jumlah langkah mereka setiap hari.
Jam pintar ini juga boleh digunakan untuk melatih kanak-kanak untuk menggunakan tetapan yang terdapat pada jam penggera dan peringatan. Kanak-kanak atau ibu bapa boleh merakam suara untuk digunakan sebagai peringatan. Selain itu, muka jam pintar R1s ini boleh disesuaikan mengikut pemilihan wallpaper beranimasi dan swafoto yang sedia ada!

Jam pintar R1s ini direka oleh G-Jay Yong bersama anak perempuannya, RuFaye Yong – pengurus produk termuda yang hanya berusia 8 tahun! Jam ini merupakan perintis digital terbaharu untuk keselamatan kanak-kanak.
Syarikat ini menyedari keperluan kanak-kanak menggunakan teknologi untuk membantu perkembangan sosioemosi mereka. Pada masa yang sama, penggunaannya perlu dipantau untuk memastikan interaksi bersama orang tersayang dalam keadaan yang selamat.
“myFirst dicipta sebagai pengalaman teknologi selamat pertama buat kanak-kanak. Pengunaan teknologi myFirst membantu proses perkembangan kanak-kanak melalui pengalaman menggunakan peranti yang inovatif dan menyeronokkan.
Kami cuba menzahirkan semula cara kanak-kanak bermain sambil belajar dengan harapan agar ciptaan ini mampu melahirkan komuniti yang membesar dengan pendedahan terhadap teknologi selamat sebelum mereka berhadapan dengan dunia teknologi yang lebih mencabar.
Demi merealisasikan usaha ini, kami telah mencipta aplikasi lingkaran sosial yang selamat buat pengguna peranti myFirst yang dipanggil myFirst Circle,” kata G-Jay Yong, Pengasas myFirst.
Aplikasi myFirst Circle, turut dikenali sebagai “lingkaran sosial kanak-kanak yang pertama di dunia”, menghubungkan aplikasi telefon ibu bapa kepada jam tangan pintar R1s anak mereka selain menawarkan pengalaman yang menyeronokkan. Aplikasi lingkaran sosial ini dilengkapi dengan panggilan suara dan video, mesej, lokasi serta perkongsian sosial yang digunakan oleh kanak-kanak, ibu bapa mahupun rakan-rakan.
Akses ini hanya terhad kepada kenalan rapat untuk berhubung antara satu sama lain melalui myFirst Circle demi memastikan keselamatan pengguna kanak-kanak. Sebarang pengiklanan juga tidak dibenarkan dalam aplikasi ini.

Selain jam pintar R1s, myFirst turut mencipta beberapa produk lain seperti fon kepala aliran tulang, myFirst Headphones BC, Wireless atau Lite. Teknologi pengaliran tulang itu membenarkan kanak-kanak mendengar muzik tanpa menghalang pendengaran mereka agar kekal peka dengan bunyi persekitaran. Selain menawarkan ciri-ciri pilihan teknologi selamat, myFirst turut mempunyai rangkaian produk yang boleh menggalakkan aktiviti seni kreatif untuk kanak-kanak.
Kanak-kanak yang berjiwa seni boleh melukis dengan menggunakan myFirst Sketch, iaitu buku lakaran digital yang membolehkan lukisan disimpan secara digital. Di samping itu, myFirst 3dPen juga membolehkan kanak-kanak untuk mencipta kraf dalam bentuk model 3D. Kanak-kanak yang meminati fotografi pasti akan menyukai myFirst Camera.

Memandangkan teknologi semakin maju, kanak-kanak juga harus didedahkan dengan teknologi lebih awal untuk mengikuti keupayaan pembelajaran secara kognitif. myFirst menawarkan pelbagai pilihan produk supaya kanak-kanak boleh bermain sambil belajar dengan selamat dan mudah diakses oleh ibu bapa.
myFirst dilancarkan secara rasmi di my.myfirst.tech. Ibu bapa boleh membeli produk-produk ini di cawangan yang terpilih [https://my.myfirst.tech/locate-store]
Untuk maklumat lanjut mengenai myFirst dan rangkaian produk, layari www.myfirst.tech
The post myFirst: Langkah Pertama ke Dunia Teknologi Untuk Anak. Ekosistem Teknologi Selamat Dah Ada Di Malaysia! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/myfirst-langkah-pertama-ke-dunia-teknologi-untuk-anak-ekosistem-teknologi-selamat-dah-ada-di-malaysia/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kongsi Foto Dalam Bilik Bersalin Rebecca Nur Islam Selamat Lahirkan Anak Keenam Secara Pembedahan

Kongsi Foto Dalam Bilik Bersalin Rebecca Nur Islam Selamat Lahirkan Anak Keenam Secara Pembedahan

papar berkaitan - pada 12/5/2023 - jumlah : 135 hits
PELAKON Datin Rebecca Nur Al Islam berkongsi berita gembira kelahiran anak keenamnya di h0spital Gleneagles Ampang Kuala Lumpur pada pagi Jumaat Menurut Rebecca 37 bayi lelaki itu selamat dilahirkan secara pembedahan dan proses kelahiran be...
Hiburan Isteri Selamat Bersalin Secara Normal Fizo Omar Teruja Dah Ada Tiga Anak Perempuan

Hiburan Isteri Selamat Bersalin Secara Normal Fizo Omar Teruja Dah Ada Tiga Anak Perempuan

papar berkaitan - pada 20/5/2023 - jumlah : 245 hits
Pelakon Fizo Omar memaklumkan isterinya Fazeera Nazri telah selamat melahirkan cahaya mata perempuan di sebuah pusat perubatan di Seri Kembangan Selangor Fizo atau nama sebenarnya Wan Hafizol bin Wan Omar meluahkan rasa syukur urusan isteri...
Emma Maembong Kongsi Nama Anak Kedua Reaksi Comel Shariq Pertama Kali Jumpa Adik Curi Tumpuan

Emma Maembong Kongsi Nama Anak Kedua Reaksi Comel Shariq Pertama Kali Jumpa Adik Curi Tumpuan

papar berkaitan - pada 11/5/2023 - jumlah : 205 hits
Pelakon Emma Maembong berkongsi nama anak keduanya yang dilahirkan pada petang Rabu Emma dan suami Shazli Azhar memilih nama Shakil Aryan Shah untuk anak kedua mereka Menerusi perkongsian di laman Instagram anak sulungnya Shariq Gabriel 2 t...
Perkara Pantangan Keras Anak Pertama Menikah Dengan Anak Ketiga Dan 7 Hal Penangkalnya

Perkara Pantangan Keras Anak Pertama Menikah Dengan Anak Ketiga Dan 7 Hal Penangkalnya

papar berkaitan - pada 17/5/2023 - jumlah : 119 hits
Konon katanya kalau anak pertama menikah dengan anak ketiga nggak bakal langgeng dan banyak hal hal buruk yang terjadi
Presiden Abim Pertama Meninggal Dunia

Presiden Abim Pertama Meninggal Dunia

papar berkaitan - pada 18/5/2023 - jumlah : 82 hits
Presiden ABIM pertama meninggal dunia mantan Presiden ABIM yang pertama meninggal dunia Umur 83 tahun Dr Razali Nawawi merupakan Presiden ABIM 1 yang pertama dan memegang jawatan dari tahun 1972 sehingga 1974 sebelum disambung oleh Dato 821...
Imam Meninggal Dunia Rebah Selepas Set Pertama Main Badminton

Imam Meninggal Dunia Rebah Selepas Set Pertama Main Badminton

papar berkaitan - pada 26/5/2023 - jumlah : 92 hits
Imam Masjid Jamek Pasir Pelangi di Johor Bahru Nur Nikman Yusof meninggal dunia ketika bermain badminton di Dewan Li Chi dekat Kampung Abdullah di sini malam tadi Menurut laporan Berita Harian Allahyarham yang juga mantan Imam Masjid Bandar...
Pop Mart Terus Perluas Operasi Di Asia Tenggara Dengan Pembukaan Gedung Pertama Di Malaysia

Pop Mart Terus Perluas Operasi Di Asia Tenggara Dengan Pembukaan Gedung Pertama Di Malaysia

papar berkaitan - pada 25/5/2023 - jumlah : 257 hits
Hi Korang POP MART syarikat hiburan berasaskan watak pemimpin pasaran yang terkenal dengan kotak misterinya terus mengembangkan sayap operasi globalnya dengan pembukaan gedung terbaharu di Asia Tenggara Jenama tersebut telah mengalu alukan ...
Alhamdulillah Anak Ke 6 Pun Secara Pembedahan Datin Rebecca Selamat Bersalin Kongsi Wajah Anak

Alhamdulillah Anak Ke 6 Pun Secara Pembedahan Datin Rebecca Selamat Bersalin Kongsi Wajah Anak

papar berkaitan - pada 12/5/2023 - jumlah : 121 hits
Pelakon dan usahawan Datin Rebecca Nur Al Islam Ahmad selamat melahirkan cahaya mata keenam pada pagi tadi secara pembedahan di Glenegles Hospital Kuala Lumpur Berita gembira itu dikongsi sendiri olehnya menerusi laman Instagram beberapa ja...
10 Bandar Paling Bahaya Dalam Dunia Cuba Semak Malaysia Ditangga Keberapa

10 Bandar Paling Bahaya Dalam Dunia Cuba Semak Malaysia Ditangga Keberapa

papar berkaitan - pada 26/5/2023 - jumlah : 193 hits
10 bandar paling bahaya dalam dunia cuba semak Malaysia ditangga keberapa Bolehkah anda bayangkan menjadi warganegara atau pegawai polis di bandar di mana terdapat sekurang kurangnya satu pembunuhan setiap hari kedua Atau malah berbilang pe...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Reaching Out



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Makanan Perlis Paling Popular

Tafsir Mimpi Gajah

Panduan Produk Kesihatan

Grab Nanyang Siang Pau 27 04 2024

Selamat Hari Gawai Maksud Dan Contoh Ucapan

Piala Thomas 2024 Senarai Pemain Malaysia Jadual Live