Munajat Punca Kuasa Utama Kemenangan Pas


INDERA MAHKOTA: Munajat tanpa henti adalah punca utama kemenangan cemerlang PAS di Kelantan pada PRU14 lalu yang sebenarnya berhadapan cabaran amat genting ketika itu berbanding PRU-PRU sebelumnya.
Malah, munajat juga membezakan perjuangan PAS daripada pihak-pihak lain di mana hal itu diakuikan sendiri oleh para pengundi dalam temubual untuk tujuan analisis dan post mortem PRU14 yang diadakan.
Ahli Dewan Negara, Senator Ustazah Asmak Husin yang mewakili DUN Kelantan mendedahkan perkara tersebut dalam program Motivasi Santai Jentera Pilihan Raya HALWA UDM Balok, di sini kelmarin.


Ahli PAS serunya, wajib belajar untuk membawa dasar Islam dan merealisasikan dalam gerak kerja sebagaimana dilaksanakan negeri-negeri di bawah pemerintahan PAS seperti Kelantan dengan slogan ‘Membangun Bersama Islam’.
“Jadikan Kelantan, Terengganu dan Kedah sebagai negeri contoh dan role model serta bukti kemampuan PAS memimpin negeri, malah tidak mustahil PAS boleh memimpin negara,” ujarnya membangkitkan semangat anggota jentera.
Beliau menekankan betapa pentingnya ilmu pilihan raya sebagai persediaan mendepani cabaran PRU15 dan seterusnya bersiap sedia untuk mengisi kemenangan secara yang terancang, selain keperluan dana dan pemerkasaan organisasi.
Majlis yang turut memugar roh perjuangan menerusi alunan zikir Asma’ ul Husna pimpinan Ahli Jawatankuasa HALWA Balok, Solehah Mohd Shah ini dihadiri 70 ahli jentera dari enam PAS Cawangan di bawah UDM ini.
Mereka yang hadir dengan tema pakaian masing-masing ini mewakili PAS Cawangan Chengal Lempong, Taman Balok Jaya 2, Bandar Baru Balok, Balok Maju, Balok Pantai dan Balok Jaya Sejahtera.
Majlis berlangsung di kediaman Ketua PAS Chengal Lempong, Dr Syed Badarudin Syed Ali dan isterinya yang juga Timbalan Ketua Muslimat PAS Chengal Lempong, Sharifah Mardziah Syed Abdul Rahman di Baitul Mahabbah.
Ketua HALWA UDM Balok, Asma Abdullah juga selaku pengarah program turut menyampaikan ucapan menyeru kesiapsiagaan fizikal, mental dan jiwa raga ahlinya untuk memperkemaskan gerak kerja yang masih tertangguh.
Pada majlis ini juga diadakan sesi soal jawab antara hadirin dengan Ustazah Asmak meliputi pelbagai isu semasa dan juga tips bergerak kerja.

#Sumber : Harakahdaily   

   


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
[email protected]


©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.mindarakyat.net/2020/10/munajat-punca-kuasa-utama-kemenangan-pas.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bolak Balik Pas

Bolak Balik Pas

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 111 hits
Masa PAS perang dengan Umno dia bawa cerita perang Badar Bila PAS bergabung dalam PR dia bawa cerita perjanjian Hudaibiyyah Masa PAS perang dengan PH dia bawa cerita perang Ahzab Bila PAS bergabung sokong Najib dia bawa pula cerita persauda...
Umno Pas Ppbm Meeting Underway To Decide Who To Back For Pm

Umno Pas Ppbm Meeting Underway To Decide Who To Back For Pm

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 250 hits
Several Umno MPs are said to be looking at options to dissolve Parliament as discussions among the party PAS and PPBM get underway They also want firm decisions to be made over the future of Umno before opposition leader Anwar Ibrahim s aud...
Pas Tebuk Atap Demi Perpaduan

Pas Tebuk Atap Demi Perpaduan

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 171 hits
Ketua Pesuruhjaya SPRM Datuk Seri Azam Baki berkata daripada jumlah itu pihaknya membuka satu kertas siasatan membabitkan dua individu yang disyaki menerima wang tunai untuk diagihkan kepada pengundi Siasatan ini masih dijalankan dan kedua ...
Ahli Parlimen Umno Mahu Pertimbang Pilihan Meski Dalam Proses Bincang Bersama Pas Ppbm

Ahli Parlimen Umno Mahu Pertimbang Pilihan Meski Dalam Proses Bincang Bersama Pas Ppbm

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 390 hits
freemalaysiatoday com September 30 2020 3 30 PMPemimpin Umno PAS dan PPBM akan berbincang minggu ini mengenai beberapa isu PETALING JAYA Beberapa ahli Parlimen Umno dikatakan sedang mempertimbang pilihan untuk membubarkan Parlimen ketika pe...
Umno Pas And Bersatu To Meet Over Anwar S Claim Of Formidable Parliamentary Support

Umno Pas And Bersatu To Meet Over Anwar S Claim Of Formidable Parliamentary Support

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 289 hits
Umno PAS and Bersatu will meet this week over Anwar s claim of having formidable support among lawmakers Pictue by Miera ZulyanaKUALA LUMPUR Sept 30 The three main Malay parties Umno PAS and Bersatu will meet this week to discuss PKR presid...
Politik Kaum Umno Pas Buat Orang Menyampah

Politik Kaum Umno Pas Buat Orang Menyampah

papar berkaitan - pada 30/9/2020 - jumlah : 378 hits
Sebelum kerajaan pimpinan Pakatan Harapan digulingkan pelbagai isu kerap dimainkan oleh UMNO PAS dan di lindungi oleh Pengkhianat dlm kerajaan PN termasuk isu kematian Adib isu Dong Zhong isu Tommy Thomas isu pengaiban Melayu Islam dan seba...
Glc Terengganu Pas Menang Orang Luar Senang

Glc Terengganu Pas Menang Orang Luar Senang

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 386 hits
ARIF ATAN Naib Pengerusi AMANAH Terengganu Hasbie Muda membidas kerajaan negeri apabila terus membisu berhubung pelantikan orang luar dalam sejumlah syarikat milik kerajaan negeri Menurutnya pelantikan beberapa orang luar Terengganu di GLC ...
After Sabah Win Annuar Suggests Pas Rep S Appointment Into State Assembly

After Sabah Win Annuar Suggests Pas Rep S Appointment Into State Assembly

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 201 hits
After winning the Sabah state election leaders of Gabungan Rakyat Sabah component parties have suggested that a PAS representative be appointed into either the state assembly or new Sabah cabinet BN secretary general Annuar Musa said he bel...
Berkuburnya Umno Jika Bergantung Pada Bersatu Dan Pas Serta Malaysia Runtuh Jika Perpaduan Kaum Tidak Dijaga

Berkuburnya Umno Jika Bergantung Pada Bersatu Dan Pas Serta Malaysia Runtuh Jika Perpaduan Kaum Tidak Dijaga

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 272 hits
HAMDAN TAHABn dan umno jika nak kuat semula perlu berkeadaan asal iaitu bertanding di semua kerusi di peringkat parlimen dan adun Baru lah semua ahli dan bahagian berfungsi dan aktif Baru ramai ketua bahagian dan sesiapa sahaja yang rasa na...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Polis Jerman Sita Bugatti Rare Dalam Siasatan Berkait 1mdb

Makanan Perlis Paling Popular

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Tafsir Mimpi Gajah

Panduan Produk Kesihatan

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Drama Dia Pria Terhebat

Jambu Batu Kandungan Nutrisi Dan Manfaatnya Untuk Kesihatan

Heidi Moru Aku Ada Chord

Oliva Helmin Feat Kelvin Tunggu Tunggu Chord

Ada 3 Dituduh Bid Ah Padahal Tidak Bid Ah By Dr Hm Rakib S H M Ag

Gejala Cerebral Palsy Pada Kanak Kanak Berumur 5 Tahun Dan Cara Diagnosis Awal