Muhyiddin Nafi Wujud Dua Team Dalam Bersatu


Bernama Tun Dr. Mahathir Mohamad (kanan) dan Tan Sri Muhyiddin Yassin. foto SYAFIQ AMBAK 
MUAR – Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Tan Sri Muhyiddin Yassin menafikan wujud dua “team” dalam parti itu dan menegaskan bahawa tiada apa-apa masalah dalam hubungannya dengan Pengerusi Bersatu Tun Dr Mahathir Mohamad.

Muhyiddin berkata, dalam Bersatu hanya ada satu “team Bersatu” sahaja dan jika ada dakwaan kononnya ada dua team, itu hanyalah persepsi sesetengah masyarakat yang melihat seolah-olah berlakunya perbalahan dan perpecahan dalam parti.

Katanya, adalah biasa jika anggota mempunyai pendapat dan pandangan berbeza dalam mana-mana organisasi pun, namun, itu tidak boleh dianggap sebagai satu perpecahan.

“Kita telah bekerja membentuk kerjasama yang baik dengan parti-parti seperti PKR, Amanah sehingga kita berjaya dan hari ini, kita telah dalam kerajaan. Jadi, kami (Bersatu) amat sedar bahawa perpaduan, kerjasama amat penting.

“Jadi, saya harap tiada pihak yang hendak mencari kesempatan atau sengaja hendak mereka-reka cerita yang tidak betul supaya mencemarkan nama baik parti saya, parti kita.

“Yang penting ialah untuk melihat kerjasama ini dapat berterusan. Tiada apa-apa konflik yang berlaku di antara kumpulan tertinggi sejak Bersatu bermula hingga ke hari ini,” katanya sebagai menjawab dakwaan kononnya terdapat ‘team Muhyiddin dan team Dr Mahathir’ dalam Bersatu ketika ini.

Muhyiddin ditemui dalam sidang media selepas merasmikan Sambutan Hari Ulang Tahun Jabatan Sukarelawan Malaysia (Rela) yang ke-47 peringkat negeri Johor di Hab Pendidikan Tinggi Pagoh di sini, hari ini.

Sementara itu, ditanya pula sejauh mana kebenaran kenyataan seorang bekas EXCO Johor yang menuduh barisan EXCO negeri itu yang baru adalah ”team” beliau, Muhyiddin menegaskan, andaian itu juga tidak tepat serta tidak membantu menunjukkan suasana yang baik bahawa kerajaan yang dipimpin Menteri Besar sekarang (Datuk Dr Sahruddin Jamal) akan terus melaksanakan amanah dan tanggungjawab mereka.

“Waktu YB Mazlan Bujang (bekas exco yang membuat dakwaan) menjadi exco dahulu, dia tidak kata pula dia team saya. Patutnya dulu pun dia kata team saya.

“Tidaklah baik dari sesiapa sahaja pun mengeluarkan kenyataan, seolah-olah ada team ini ada team itu. Tidak ada, pasal semasa saya tubuhkan parti ini, saya melihat team Bersatu sahaja atau pun team Pakatan Harapan sahaja.

“Jadi tidak eloklah membuat kenyataan begitu. Sebenarnya, kita dalam satu pakatan, harus bekerjasama ketepikan perbezaan atau rasa kurang puas hati walau apa sekali pun perkara. Tumpukan pada usaha untuk menyokong kepimpinan kerajaan negeri dan melaksanakan usaha pembangunan,” katanya.

Ditanya lagi sama ada ketidakpuasan hati itu turut akan mengakibatkan perpecahan dalam Bersatu Johor, Muhyiddin berkata beliau berharap ia tidak begitu.

“…pasal kita kena ingat, kita menang dulu pun kerana kita bekerjasama sebagai satu pasukan yang bersatu. Kalau tujuannya hanya untuk memecah-belahkan supaya kita kalah, itu niat tidak ikhlas.

Sepatutnya tidak berbangkit soal itu,” katanya.

Minggu lepas, menerusi beberapa laporan akhbar, Mazlan dipetik sebagai berkata terdapat EXCO-EXCO baharu yang dipilih dalam barisan EXCO negeri Johor merupakan “Team Muhyiddin”.

Namun, ia telah dinafikan oleh Menteri Besar Johor sendiri yang mengatakan kesemua EXCO dipilih merupakan pilihannya sendiri, untuk melaksanakan aspirasi kerajaan Pakatan Harapan demi kebaikan rakyat Johor.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://dialograkyat.blogspot.com/2019/04/muhyiddin-nafi-wujud-dua-team-dalam.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Rina Nafi Bersatu Bergolak Hubungan Dr M Muhyiddin Baik

Rina Nafi Bersatu Bergolak Hubungan Dr M Muhyiddin Baik

papar berkaitan - pada 25/4/2019 - jumlah : 343 hits
WAWANCARA Ketua Srikandi Bersatu menafikan dakwaan kepimpinan partinya bergolak
Jika Muhyiddin Jantan Undur Diri Bersatu Tak Goyang Tamrin Tun Ghaffar Baba

Jika Muhyiddin Jantan Undur Diri Bersatu Tak Goyang Tamrin Tun Ghaffar Baba

papar berkaitan - pada 28/4/2019 - jumlah : 308 hits
Tamrin mengulas mengenai Muhyiddin Yassin berkaitan isu penyingkiran 2 exco Johor dan kedudukannya dalam parti PPBM BERSATU Foto Free Malaysia Today oleh Tamrin Ghaffar Baba Mungkin pada awal ini BERSATU akan goyang jika sekiranya Muhyiddin...
Muhyiddin Akan Letak Jawatan Pengerusi Bersatu Johor

Muhyiddin Akan Letak Jawatan Pengerusi Bersatu Johor

papar berkaitan - pada 28/4/2019 - jumlah : 249 hits
Muhyiddin akan letak jawatan pengerusi Bersatu Johor Dikemas kini 47 minit yang lalu Diterbitkan pada 28 Apr 2019 8 15PM
No Split Only Team Ppbm Muhyiddin Says On Talk Of Rift With Dr M

No Split Only Team Ppbm Muhyiddin Says On Talk Of Rift With Dr M

papar berkaitan - pada 26/4/2019 - jumlah : 235 hits
PPBM president Muhyiddin Yassin with chairman Dr Mahathir Mohamad Muhyiddin says there is no conflict among top PPBM leaders MUAR PPBM president Muhyiddin Yassin today dismissed talk of a split in the party saying there is no Team Muhyiddin...
Sahruddin Nafi Exco Yang Dipilih Pasukan Muhyiddin

Sahruddin Nafi Exco Yang Dipilih Pasukan Muhyiddin

papar berkaitan - pada 25/4/2019 - jumlah : 251 hits
foto sumber internetISKANDAR PUTERI 25 April Menteri Besar Johor Datuk Dr Sahruddin Jamal menafikan wakil rakyat yang dipilih menjadi barisan Anggota Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Johor baru baru ini adalah pasukan Tan Sri Muhyiddin Yass...
Muhyiddin Apologised To Dr M During Bersatu Meet Says Source

Muhyiddin Apologised To Dr M During Bersatu Meet Says Source

papar berkaitan - pada 25/4/2019 - jumlah : 298 hits
Bersatu president Muhyiddin Yassin apologised to Prime Minister Dr Mahathir Mohamad during the party s emergency supreme council meeting on Monday night according to a source Mahathir who is also Bersatu chairperson was purportedly incensed...
Johor Bersatu Muhyiddin To Relinquish State Chairman Post

Johor Bersatu Muhyiddin To Relinquish State Chairman Post

papar berkaitan - pada 29/4/2019 - jumlah : 277 hits
JOHOR BARU Tan Sri Muhyiddin Yassin will not helm Johor Parti Pribumi Bersatu Malaysia for much longer with his replacement to be named after Hari Raya Aiidilfitri Its media director Mohd Solihan Badri said that his replacement had already ...
Exco Johor Bukan Team Muhyiddin Kata Sahruddin

Exco Johor Bukan Team Muhyiddin Kata Sahruddin

papar berkaitan - pada 25/4/2019 - jumlah : 265 hits
Menteri Besar Johor Datuk Dr Sahruddin Jamal menafikan wakil rakyat yang dipilih menjadi barisan Anggota Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Johor baru baru ini adalah pasukan Tan Sri Muhyiddin Yassin Sebaliknya kesemua 10 Exco itu merupakan p...
Mb Tidak Dilantik Pengerusi Bersatu Johor Masihkah Tun Mahathir Berdendam Dengan Muhyiddin

Mb Tidak Dilantik Pengerusi Bersatu Johor Masihkah Tun Mahathir Berdendam Dengan Muhyiddin

papar berkaitan - pada 1/5/2019 - jumlah : 659 hits
Ternampak ada sesuatu yang pelik dan ganjil dalam perlantikan Pengerusi Bersatu Negeri Johor sebagaimana yang disahkan oleh Tun Mahathir Mohamad hari ini Diminta mengesahkan perlantikan Mazlan Bujang sebagai Pengerusi Bersatu Johor Tun Maha...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Patut Tak Boleh Daftar

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord