Muhyiddin Dah Makin Panik Mula Tabur Gula Gula Untuk Pru 15 Yang Di Jangka Ogos 2021



Waktu membacakan Proklomasi Darurat, Muhyiddin ada berjanji, sebaik sahaja penularan wabak Covid-19 dapat dikawal, beliau akan menasihatkan SPB YDP Agung untuk membubarkan Parlimen.
Persoalannya, selepas penularan wabak Covid-19 dikawal, berapa lama masa yang akan diambil Muhyiddin untuk menasihatkan SPB YDP Agung untuk membubarkan Parlimen.
Sekiranya Muhyiddin masih lagi mempunyai majoriti sokongan dalam Parlimen, Muhyiddin masih lagi mempunyai masa sehingga Mei 2023 untuk menjadi Perdana Menteri.
Tetapi masaalah yang dihadapi oleh Muhyiddin ialah beliau sedar, beliau sudah tidak layak untuk menjadi Perdana Menteri kerana sudah kehilangan majoriti sokongan dalam Parlimen.
Ini bererti, mahu atau tidak mahu, suka atau tidak suka, sebaik sahaja Perintah Darurat ini tamat, Muhyiddin mesti mengadap SPB YDP Agung untuk menasihati baginda supaya Parlimen dibubarkan.
Kalau Muhyiddin masih lagi berdegil, beliau akan menghadapi kemungkinan menjadi 'Perdana Menteri' pertama yang dijatuhkan melalui undi tidak percaya dalam Parlimen.
Perkara 150 (3) Perlembagaan Persekutuan dengan jelas menyatakan :
"Proklamasi Darurat dan apa-apa ordinan yang dimasyhurkan di bawah Fasal (2B) hendaklah dibentangkan di hadapan kedua-dua Majlis Parlimen dan, jika tidak terlebih dahulu dibatalkan, hendaklah terhenti berkuat kuasa jika ketetapan diluluskan oleh kedua-dua Majlis yang mengungkaikan Proklamasi atau ordinan itu, tetapi tanpa menjejaskan apa-apa jua yang dilakukan sebelumnya menurut kuasa Proklamasi atau ordinan itu atau tanpa menjejaskan kuasa Yang di-Pertuan Agong untuk mengeluarkan suatu Proklamasi baru di bawah Fasal (1) atau memasyhurkan apa-apa ordinan di bawah Fasal (2B)."
Inilah yang ditakuti oleh Muhyiddin!!!
KIta menjangkakan, Perintah Darurat tidak akan berlanjutan sehingga Ogos 2021.
Tetapi Pilihanraya Umum ke 15 akan diadakan selewat-lewatnya pada bulan Ogos 2021.
Ini adalah kerana, menjelang Ogos 2021, semua warga negara Malaysia, sama ada sudah berdaftar sebagai pengundi dengan Suruhanjaya Pilihanraya atau pun belum, termasuk warga negara Malaysia yang berumur 18 tahun ke atas, akan didaftarkan secara automatik sebagai pengundi berdaftar.
Ini akan menjadi mimpi ngeri kepada Muhyiddin.

Baru-baru ini, Muhyiddin dan Kementerian Pendidikan Malaysia mendapat kecaman dari pelajar-pelajar yang akan menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia.
Jangan lupa, adik-adik kita yang akan menduduki peperiksaan SPM sesi 2020 pada tahun ini akan berumur 18 tahun pada tahun 2021 ini.

Mereka mewakili 401,105 pengundi baru yang layak mengundi secara automatik menjelang Ogos 2021 nanti.
Kekecewaan dan kemarahan mereka pasti akan mempengaruhi emosi mengundi keluarga mereka dan ini akan menggandakan bilangan undi yang tidak akan memihak kepada Muhyiddin.
Ini belum lagi diambil kira dengan kemarahan rakyat terhadap Muhyiddin, sehinggakan rakyat melakukan sesuatu yang tidak pernah dilakukan terhadap mana-mana pemimpin Malaysia sebelum ini.
Muhyiddin juga sedar, Perikatan Nasional TIDAK mendapat sokongan dari masyarakat Cina dan India.
Perikatan Nasional hanya bergantung kepada sokongan masyarakat Melayu dan Bumiputera sebagai talian hayat politik mereka.
Malangnya, masyarakat Melayu dan Bumiputera jelas menolak Perikatan Nasional dan memburukkan keadaan, golongan pengundi baru juga telah menunjukkan reaksi penolakan terhadap Perikatan Nasional.
Untuk mengelakkan golongan pengundi baru layak mengundi, maka Muhyiddin dijangka akan menamatkan Perintah Darurat pada bulan Jun 2021 dan pada masa yang sama menasihati SPB YDP Agung supaya membubarkan Parlimen untuk membolehkan PRU 15 diadakan pada bulan Ogos 2021.
Untuk pengundi-pengundi dewasa, Muhyiddin telah menaburkan gula-gula PRU 15 sebagai usaha mengembalikan sokongan rakyat dan populariti PPBM.
Pengeluaran Akaun Simpanan 1 melalui i-Sinar bagi permohonan Kategori 2 yang sebelum ini dipenuhi dengan pelbagai syarat-syarat yang mengarut, kini sudah dipermudahkan dengan menghapuskan syarat-syarat tersebut.

Sebagaimana sekarang ini Muhyiddin sanggup lakukan apa saja demi untuk terus berkuasa, ianya tetap akan menjadi amalan beliau selama-lamanya.

CEO KWSP, Tunku Alizakri, yang dahulunya menjunjung titah perintah Muhyiddin di atas batu jemala beliau, dikambing hitamkan untuk memberikan gambaran bahawa pemansuhan syarat-syarat mengarut i-Sinar sebenarnya adalah kerana sikap angkuh Tunku Alizakri.

Dan Muhyiddin adalah 'MOPIKO' yang datang seperti hero untuk menyelamatkan rakyat.
Kalau itu kurang berkesan, maka gelombang kedua gula-gula PRU 15 pula akan ditaburkan.

Gabenor BNM sudah mula membuat kenyataan untuk mengkaji semula moratorium pinjaman bank.
Kalau beliau enggan akur dengan perintah Muhyiddin, jalan keluar akan ditunjukkan dan beliau akan digantikan dengan orang yang sedia menjalankan apa saja perintah dari Muhyiddin.
Kalau ini juga tidak berkesan, tidak mustahil Muhyiddin akan menjanjikan bulan dan bintang kepada rakyat sekiranya beliau dan Perikatan Nasional dipilih semula selepas PRU 15 nanti.
Jangan lupa, DNA Muhyiddin dan PPBM adalah berasal dari DNA Pakatan Harapan yang telah banyak menipu dan membuatkan rakyat menderita.
Apakah rakyat mahu mengulangi kesilapan yang sama seperti di PRU 14 dan mengalami nasib yang sama selepas PRU 15 nanti?
Jangan jawab sekarang tetapi jawab di kertas undi waktu PRU 15 nanti.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://theunspinners.blogspot.com/2021/02/muhyiddin-dah-makin-panik-mula-tabur.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Beranikah Muhyiddin Masuk Parlimen Dengan Sokongan 107 Selepas Ogos Tanya Puad

Beranikah Muhyiddin Masuk Parlimen Dengan Sokongan 107 Selepas Ogos Tanya Puad

papar berkaitan - pada 7/2/2021 - jumlah : 223 hits
puteradaily comAhli Majlis Kerja Tertinggi Umno Puad Zarkashi mencabar Muhyiddin Yassin mengadakan sidang Parlimen selepas tempoh darurat tamat pada Ogos nanti bagi melihat sama ada perdana menteri itu masih mempunyai majoriti sokongan Ahli...
Rakyat Dah Menyampah Populariti Muhyiddin Makin Jatuh Walau Pun Pengampu Cuba Bantu

Rakyat Dah Menyampah Populariti Muhyiddin Makin Jatuh Walau Pun Pengampu Cuba Bantu

papar berkaitan - pada 4/2/2021 - jumlah : 512 hits
Semakin lama Muhyiddin cuba mengekalkan kedudukan beliau sebagai Perdana Menteri rakyat semakin marah dan menyampah Kini kemarahan rakyat kepada Muhyiddin sedang menuju ke puncak Ianya bukanlah dakwaan yang tidak berasas atau merupakan fitn...
Muhyiddin Pukau Rakyat Dengan Pru

Muhyiddin Pukau Rakyat Dengan Pru

papar berkaitan - pada 10/2/2021 - jumlah : 142 hits
Sementara itu Pakatan Harapan kekal dengan pendirian tidak mahu Pilihan Raya Umum ke 15 diadakan sebaliknya mahu mandat rakyat dikembalikan kepada mereka Dalam satu kenyataan bersama Majlis Setiausaha PH jumaat lalu mereka mempertikaikan ke...
Tarikh Tarikh Penting Dalam Islam Tahun 2021

Tarikh Tarikh Penting Dalam Islam Tahun 2021

papar berkaitan - pada 12/2/2021 - jumlah : 797 hits
Salam Jumaat 30 Jamadilakhir 1442H Esok dah masuk 1 Rejab Kira kira lebih kurang 2 bulan lagi kita akan menyambut bulan Ramadhan Mana yang belum habis ganti puasa tu jangan buat buat lupa Jangan sampai kena bayar fidyah Ambil tahu Tarikh ta...
5395 Mg Bukan Setakat Kartel Daging Bidang Farmasi Pun Ada Kartel Ppim Malaysia Gazette Tv 11 02 2021

5395 Mg Bukan Setakat Kartel Daging Bidang Farmasi Pun Ada Kartel Ppim Malaysia Gazette Tv 11 02 2021

papar berkaitan - pada 12/2/2021 - jumlah : 266 hits
Persatuan Pengguna Islam Malaysia hari ini mendedahkan terdapat kartel yang terlibat dalam bidang farmasi dan ubat ubatan negara Menurut ketua aktivisnya Datuk Nadzim Johan pihanya diberitahu bahawa ada sarikat syarikat farmasi ini yang ber...
5397 Angkara Ah Long Aku Jadi Mangsa Ugut Sinar Harian 12 02 2021

5397 Angkara Ah Long Aku Jadi Mangsa Ugut Sinar Harian 12 02 2021

papar berkaitan - pada 12/2/2021 - jumlah : 314 hits
BERITA SEMASA 12 FEBRUARI 2021 Susulan laporan muka depan Sinar Harian kelmarin bertajuk Ah Long simbah cat ugut bakar restoran Artikel oleh Sinar HarianANGKARA AH LONG AKU JADI MANGSA UGUT
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

The Dab 1a A Limited Edition Electric Production Motorcycle From France

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Fostering Critical Thinking In Our Children

Pantang Larang Berbincang Buat Tafsiran Sendiri Ayat Ayat Al Quran Yang Dipegang Kuat

Golden Lounge International Kuala Lumpur International Airport An Overview

Karakteristik Generasi Z Memahami Cara Mereka Mendapatkan Informasi

Pertama Kali Guna Servis Cuci Karpet

Kmum Dakwa Insiden Syarahan Pro Israel Disengajakan