Mohon Zahid Hamidi Cukupkan Pc Muhyiddin Tumbang Tu 44 Kali



Orang dulu-dulu ada berpesan, kalau kita nak jadikan sesuatu itu menjadi kenyataan, sebutlah sebanyak 44 kali, ianya akan jadi kenyataan..betul atau tidak.. entahlah.
Yang selalu aku dengar ialah ayat ni "Cukup 44 orang kata hang bodoh.. maka bodohlah hang.."

Jadi aku cadangkan supaya Zahid Hamidi Presiden UMNO tu buat sidang media biar cukup 44 kali mengatakan Muhyiddin tumbang.. mana tahu kot-kot betul apa yang orang tua-tua dulu tu pesan.. cubalah!
Campur sidang media yang semalam tu baru 3 kali.. lagi 31 kali saja..

Eh! Bukan Presiden UMNO saja.. Presiden PKR pun boleh cuba buat sidang media mengatakan Muhyiddin dan PN dah tumbang bagi cukup 44 kali..
Ha.. ha.. ha...
Biarpun dah berkali-kali dikatakan tumbang namun hari ini Muhyiddin masih kekal berdiri.. liatnya dia ni..



Muhyiddin Yassin hari ini mengumumkan kedudukan beliau sebagai perdana menteri akan ditentukan oleh undi kepercayaan dalam sidang Dewan Rakyat pada September, sehari selepas beberapa ahli Parlimen Umno menarik sokongan terhadap kerajaan.
Muhyiddin berkata cadangan beliau juga sudah diterima oleh Yang di-Pertuan Agong sewaktu mengadap pagi tadi.
“Suatu usul undi percaya kepada saya akan dibentangkan ketika Dewan Rakyat bersidang pada bulan September. Melalui cara ini kedudukan saya sebagai perdana menteri dan Perikatan Nasional sebagai kerajaan yang memerintah akan dapat ditentukan mengikut lunas undang-undang dan perlembagaan.
“Alhamdulillah, ke bawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di Pertuan Agong telah memperkenankan cadangan saya ini,” katanya dalam sidang media yang turut dihadiri ahli-ahli Kabinet kerajaan Perikatan Nasional.
Muhyiddin berkata sewaktu mengadap di Istana Negara hari ini, Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah memaklumkan kepada beliau bahawa lapan orang ahli Parlimen Umno telah menarik sokongan terhadap beliau.
Bagaimanapun, Muhyiddin berkata beliau turut menyambah maklum kepada Agong bahawa beliau memiliki akun bersumpah ahli-ahli Parlimen yang menunjukkan beliau masih memiliki majoriti sokongan.
“Sehubungan itu, peletakan jawatan saya di bawah Perkara 43(4) Perlembagaan Persekutuan adalah tidak berbangkit.
“Namun, saya juga sedar bahawa kedudukan saya sebagai perdana menteri seringkali dipersoalkan. Maka, saya telah menyembah maklum kepada Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong bahawa saya akan menentukan keabsahan saya sebagai Perdana Menteri di Parlimen,” katanya.
Menurut Perkara 43(4), Kedua, perdana menteri hendaklah meletakkan jawatan jemaah menteri jika tidak lagi mendapat kepercayaan majoriti ahli Dewan Rakyat, melainkan jika atas permintaannya Parlimen dibubarkan oleh Yang di-Pertuan Agong.
Dalam pada itu, Muhyiddin katanya jemaah menteri dan pentadbiran kerajaan akan terus berfungsi untuk melaksanakan tugas seperti biasa termasuk usaha program imunisasi Covid-19 negara yang kini mencatat rekod kadar vaksinasi tertinggi di dunia selepas lebih 22 juta populasi negara sudah menerima suntikan vaksin mereka.
“Saya akan memastikan program vaksinasi yang sedang berjalan pada masa ini tidak akan terganggu dan terus dilaksanakan mengikut jadual.
“Begitu juga bantuan-bantuan yang telah diumumkan oleh kerajaan akan dapat diterima oleh rakyat tanpa sebarang halangan.
“Saya menyeru kepada semua penjawat awam, khususnya para frontliners, agar terus tabah melaksanakan tugas dan tanggungjawab anda tanpa terganggu dengan kemelut politik yang sengaja dicetuskan oleh pihak-pihak tertentu yang cuba menangguk di air yang keruh,” tambahnya.
Muhyiddin berkata wujud pihak yang kurang senang dengan ketegasan beliau untuk tidak melayan tuntutan-tuntutan mereka, antaranya desakan mencampuri urusan mahkamah untuk membebaskan individu yang sedang didakwa atas kesalahan jenayah.
Meskipun tidak menyebut nama, namun ia dipercayai merujuk kepada kumpulan “kluster mahkamah” dalam Umno.
Antaranya presiden parti itu, Ahmad Zahid Hamidi, bekas presiden Najib Razak, Ahli Parlimen Baling Abdul Azeez Abdul Rahim dan Ahli Parlimen Pontian Ahmad Maslan adalah antara mereka yang menarik sokongan terhadap Muhyiddin.
Kluster mahkamah merujuk beberapa pimpinan Umno yang kini berdepan beberapa pertuduhan rasuah di mahkamah.
Zahid semalam mengumumkan penarikan sokongan kepada PN daripada ahli-ahli Parlimen Umno.
Terdahulu, ketua pembangkang Anwar Ibrahim mendakwa sudah mempunyai angka yang cukup untuk menumbangkan PN.
“Saya juga telah dituduh menderhaka kepada Raja sedangkan apa yang saya lakukan adalah semata-mata untuk memelihara keluhuran Perlembagaan dan mempertahankan kemuliaan institusi Raja Berperlembagaan.
“Saya tidak akan mengorbankan prinsip saya dan membelakangi sumpah jawatan saya untuk menunaikan segala kewajipan dengan jujur, menumpahkan taat setia kepada Raja dan negara serta memelihara, melindungi dan mempertahankan Perlembagaan,” katanya lapor MalaysiaNow


Perutusan Khas YAB PM 04082021 by Sams on Scribd


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.anaksungaiderhaka.com/2021/08/mohon-zahid-hamidi-cukupkan-pc.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Berkali Kali Zahid Najib Aniaya Muhyiddin

Berkali Kali Zahid Najib Aniaya Muhyiddin

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 189 hits
agendadaily com4 8 2021Tan Sri Muhyiddin Yassin mengangkat sumpah jawatan Perdana Menteri kelapan Malaysia pada 1 Mac 2020 Tindakan Presiden UMNO Ahmad Zahid Hamidi dan sekutunya Najib Razak menarik sokongan terhadap Tan Sri Muhyiddin Yassi...
Zahid Ismail Akan Berdepan Akibat Kerana Berdiri Dengan Muhyiddin

Zahid Ismail Akan Berdepan Akibat Kerana Berdiri Dengan Muhyiddin

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 202 hits
Malaysiakini Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi berkata Naib Presiden Umno Ismail Sabri Yaakob akan berdepan akibat dari tindakan menentang keputusan Majlis Kerja Tertinggi parti dan tampil berdiri bersama Perdana Menteri Muhyiddin Yassin Ber...
Confirm Muhyiddin Bakal Tumbang 26 Julai Umno Mulakan Langkah

Confirm Muhyiddin Bakal Tumbang 26 Julai Umno Mulakan Langkah

papar berkaitan - pada 22/7/2021 - jumlah : 261 hits
Sidang Parlimen Khas 5 hari pada 26 Julai ini bakal menjadi platform untuk membuktikan keabsahan Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri Caranya Dengar penjelasan oleh Mahfuz Omar Ahli Parlimen 4 penggal dari Pokok Sena Kedah ini
Zahid Cabar Muhyiddin Panggil Sidang Khas Segera Buktikan Majoriti

Zahid Cabar Muhyiddin Panggil Sidang Khas Segera Buktikan Majoriti

papar berkaitan - pada 5/8/2021 - jumlah : 189 hits
Zahid mencabar Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin supaya memanggil Sidang Khas Parlimen bagi membuktikan beliau masih memiliki sokongan majoriti Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata jika benar kerajaan Muhyiddin memp...
Mp Umno Bersama Rakyat Vs Mp Umno Bersama Zahid Hamidi

Mp Umno Bersama Rakyat Vs Mp Umno Bersama Zahid Hamidi

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 126 hits
Covid dan Politik Pada masa rakyat sengsara dengan isu Covid ini sebolehnya kita jangan sangat berpolitik Kita wajib tumpu masa bantu rakyat Tingkatkan vaksinasi dan pulihkan ekonomi Untuk kebaikan rakyat dan tidak banyak berpolitik saya me...
Terkini 31 Ahli Parlimen Umno Dan Bn Kekal Taat Kepada Muhyiddin Tidak Kepada Zahid

Terkini 31 Ahli Parlimen Umno Dan Bn Kekal Taat Kepada Muhyiddin Tidak Kepada Zahid

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 188 hits
August 6 2021 Sebanyak 31 Ahli Parlimen UMNO dan Barisan Nasional menyatakan pendirian untuk terus menyokong Kerajaan Perikatan Nasional pimpinan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaak...
Pentadbiran Negara Tetap Berfungsi Walau Kerajaan Pn Tumbang Zahid

Pentadbiran Negara Tetap Berfungsi Walau Kerajaan Pn Tumbang Zahid

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 189 hits
malaysiakini comDiterbitkan 7 Aug 2021 7 29 pmDikemaskini 7 34 pmPresiden Umno Ahmad Zahid Hamidi menyangkal dakwaan bahawa pentadbiran negara akan lumpuh sekiranya kerajaan Perikatan Nasional tidak lagi berkuasa Tidak benar sama sekali Ini...
Zahid Hamidi Zahir Penghargaan Kepada Ahli Parlimen Pemimpin Setia Dengan Umno

Zahid Hamidi Zahir Penghargaan Kepada Ahli Parlimen Pemimpin Setia Dengan Umno

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 245 hits
Astro AwaniPresiden UMNO itu menegaskan ketetapan dibuat bukan atas kepentingan individu atau mana mana pihak Gambar fail KUALA LUMPUR Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menzahirkan penghargaan kepada Ahli Parlimen UMNO dan pemimpin yang setia b...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ptptn Invites Stakeholders To Collaborate In New Scheme

Ringgit Opens Lower Ahead Of Bnm S Opr Release

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ge14 S Impact On State Federal Relations

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

Pembukaan Akaun Kanak Kanak Tabung Haji



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Lirik Lagu Seribu Setia Siti Nordiana

Selamat Jalan Pak Jokpin

Drama Bawah Payung Awan

Ikan Buntal Risiko Dan Gejala Keracunan

Farel Prayoga Feat Fila Delfia Selendang Biru Chord

Jawaban Untuk Frans Donald Dan Buya Syakur Dari Dr Haji M Rakib S H