Mnunggu Kabinet Bersih Muhyiddin




Dalam perutusan khas malam tadi, Perdana Menteri antara lain berjanji hanya akan melantik mereka yang bersih, berkaliber dan berintergri sebagai anggota kabinetnya.

Katanya, beliau sedar rakyat mahukan pentadbiran sebuah kerajaan yang berintegiriti dan bebas daripada rasuah untuk negara ini.

“Saya juga sedar bahawa apa yang rakyat mahu ialah sebuah kerajaan yang bersih, kerajaan yang berintegriti dan bebas rasuah.

“Buat pemulaan ini, saya berjanji akan melantik anggota jemaah menteri daripada kalangan yang bersih, berintegriti, dan berkaliber. Insyallah,” katanya lagi.

Berikutan janji Muhyiddin Yassin itu, pembentukan kabinet yang bakal dlumumkannya tidak lama lagi adalah menarik untuk ditunggu oleh seluruh rakyat negara ini.

Adakah Zahid Hamidi selaku Presiden UMNO yang sedang berdepan 87 kes mahkamah akan dilantik sebagai menteri atau tidak?

Adakah Bendahari BN, Tengku Adnan Tengku Mansor yang juga berdepan kes rasuah di mahkamah, turut disenaraikan sebagai menteri atau tidak?

Apakah Hishammuddin Hussein selaku bekas Menteri Pertahanan yang masih berdepan siasatan Mindef berikutan pembelian enam helikopter tempur yang belum dihantar, antara yang bakal dilantik menjadi menteri?

Apakah Azmin Ali yang dikaitkan dengan “video Haziq”, malah diakui oleh bekas Ketua AMK Santubong itu sebagai pasangan seks sejenisnya, juga turut tersenarai sebagai antara barisan kabinet Muhyiddin?

Meskipun ramai lagi pemimpin yang diragui kebersihan dan intergritinya, buat permulaan ini adalah penting untuk melihat sama ada empat pemimpin di atas disenaraikan sebagai menteri atau pun tidak.

Jika mereka tidak dilantik, sekurang-kurangnya kita boleh jugalah memberi pujian dan sanjungan kepada Muhyiddin kerana beliau dilihat benar-benar melantik mereka yang bersih, berkaliber dan berintergriti sebagai anggota jemaah menterinya.

Tetapi, jika keempat-empat pemimpin tersebut atau salah seorang daripadanya masih disenaraikan sebagai anggota barisan kabinetnya, bermakna Muhyiddin bukan saja memungkiri janjinya sendiri, malah cakapnya di hari pertama sebagai Perdana Menteri adalah “cakap tak serupa bikin”.

Dengan itu, jika janji itu dimungkiri, kerajaan pintu belakang yang dipimpinnya pasti akan berdepan penentangan yang berterusan daripada rakyat di hari-hari mendatang nanti.

 (ShahbudinHusin 03/03/2020)

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/03/mnunggu-kabinet-bersih-muhyiddin.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jumlah Kabinet Mahathir Vs Muhyiddin

Jumlah Kabinet Mahathir Vs Muhyiddin

papar berkaitan - pada 4/3/2020 - jumlah : 392 hits
Seorang pemimpin kanan Bersatu menjangkakan jumlah kementerian untuk kerajaan Perikatan Nasional pimpinan presiden parti itu akan sama seperti sebelum ini Saya rasa masih sama kata Naib Presiden Bersatu Abdul Rashid Asari ketika dihubungi M...
Gps Terima Lamaran Muhyiddin Setuju Masuk Kabinet

Gps Terima Lamaran Muhyiddin Setuju Masuk Kabinet

papar berkaitan - pada 8/3/2020 - jumlah : 345 hits
Gabungan Parti Sarawak bersetuju untuk menyertai Kabinet Kerajaan Persekutuan yang akan dibentuk Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin Pengerusi GPS Datuk Patinggi Abang Johari Abang Openg bagaimanapun berkata pihaknya mahu Kerajaan Pers...
Tan Sri Muhyiddin Yassin Umum Senarai Penuh Menteri Kabinet Baharu Malaysia

Tan Sri Muhyiddin Yassin Umum Senarai Penuh Menteri Kabinet Baharu Malaysia

papar berkaitan - pada 10/3/2020 - jumlah : 443 hits
Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin telah menghadap Yang di Pertuan Agong Al Sultan Abdullah Riayatuddin Al Mustafa Billah Shah hari ini bagi mempersembahkan senarai barisan Jemaah Menteri baharu kerajaan Jam 5 00 petang tadi Tan Sri M...
Zahid Tidak Mahu Dilantik Dalam Kabinet Muhyiddin

Zahid Tidak Mahu Dilantik Dalam Kabinet Muhyiddin

papar berkaitan - pada 8/3/2020 - jumlah : 265 hits
Pengerusi Barisan Nasional merangkap Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi menawarkan diri untuk tidak dilantik ke sebarang jawatan dalam Kabinet Beliau berkata demikian ketika berucap merasmikan Persidangan Cawangan Umno Bagan Datuk di Dewan Pe...
Pas Berminat Sertai Kabinet Muhyiddin

Pas Berminat Sertai Kabinet Muhyiddin

papar berkaitan - pada 4/3/2020 - jumlah : 436 hits
PETALING JAYA PAS berminat sertai Kabinet Perdana Menteri Muhyiddin Yassin menurut beberapa pemimpin yang dihubungi memberi gambaran mereka sedia menggalas tanggungjawab sebagai parti pemerintah persekutuan bersama PPBM dan Barisan Nasional...
Senarai Penuh Kabinet Muhyiddin

Senarai Penuh Kabinet Muhyiddin

papar berkaitan - pada 9/3/2020 - jumlah : 332 hits
MALAYSIAKINI Berikut senarai penuh kabinet Perdana Menteri Muhyiddin Yassin seperti diumumkan sebentar tadi Menteri Kanan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Mohamed Azmin AliTimbalan Menteri Lim Ban Hong Menteri Kanan Menteri Per...
Ku Li Disebut Sebut Bakal Menteri Kanan Kabinet Muhyiddin

Ku Li Disebut Sebut Bakal Menteri Kanan Kabinet Muhyiddin

papar berkaitan - pada 7/3/2020 - jumlah : 678 hits
KUALA LUMPUR Ahli Parlimen Gua Musang Tengku Razaleigh Hamzah atau lebih dikenali Ku Li disebut sebut bakal menjadi menteri kanan dalam Kabinet Perikatan Nasional Sebuah page Facebook Friends Of Najib Razak mendakwa pelantikan itu diterima ...
Sinar Pm Muhyiddin Akan Kalah Jika Lantik Zahid Dalam Kabinet

Sinar Pm Muhyiddin Akan Kalah Jika Lantik Zahid Dalam Kabinet

papar berkaitan - pada 4/3/2020 - jumlah : 301 hits
SINAR PM 3 MAC 2020 1 Tun M pun ada buat benda baik 2 Jangan lagakan saya dengan calon MB Zambry 3 Jutaan pendatang akan menuju ke Eropah Erdogan 4 Jangan percaya khabar angin Liverpool tak dapat julang trofi EPL Muzik www bensound com Sin
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


The Benefits Of Wearing Feelingirl S Bodysuits

Sepuluh Perkara Tetap Mengalir Pahalanya Setelah Mati

Hobi Baru

Beli Saldo Paypal Via Bank Line By Bank Hana

Akhirnya Dapat Beli Sobek

Selesai Sesi Marhaban 2024 1445h