Misteri Mh370 Pasangan Suami Isteri Dakwa Ketahui Jatuhnya Pesawat Malaysia Airlines



Sudah hampir 2 minggu sejak kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370 yang terputus hubungan pada Sabtu (8/3/2014) lalu. Pencarian masih lagi diteruskan, namun sehingga saat ini belum ada titik noktah tentang berita dimana kedudukan pesawat yang membawa 239 penumpang dan kru pesawat itu berada sekarang.

Pasangan suami isteri Fajar Sahri (58) dan Winarti (52) di Bogor, Indonesia turut mengikuti perkembangan proses pencarian pesawat yang juga berpenumpang warga negara Indonesia tersebut. Kedua-dua mereka mengakui diberi anugerah oleh Allah yang mana mampu berkomunikasi dengan alam ghaib, merasa prihatin dengan musibah tersebut dan ingin membantu dengan cara yang mereka sendiri.

"Ya kita hanya memberikan maklumat, sebagai sesama manusia harus saling membantu. Kami tidak mengharapkan apa-apa," ujar Fajar saat ditemui Tribun di kediamannya di Jalan Batara Nombor 93, Kampung Parikolot, Ciluar, Bogor, Ahad (16/3/2014).

Menurut Fajar maklumat yang mereka peroleh menyebutkan pesawat berada di titik berikut (Latitud Utara 7 darjah 47'47.90" Longitud Timur 105 darjah 13'39.59" Elev -30m. Ketinggian mata 5 m. Atau berada di sekitar selatan ibukota Vietnam, Ho Chi Minh.
 

Keduanya kemudian memberitahu bagaimana proses mereka mendapatkan maklumat terkait kedudukan pesawat sampai dengan titik koordinatnya. Menurut Fajar, sang isteri mengetahui lokasi pesawat setelah melakukan komunikasi dengan kru pesawat nahas tersebut.

Winarti menyatakan memang memiliki kemampuan khusus untuk berkomunikasi dengan hal-hal ghaib dan sudah beberapa kali terjadi dan terbukti benar.

Fajar memberitahu, pada siang hari Khamis (13/3/2014), selepas selesai melaksanakan solat Zuhur, Winarti memohon doa agar dapat diberi petunjuk mengenai kedudukan lokasi pesawat Malaysia Airlines MH370.

Tiba-tiba muncul sosok seorang lelaki dengan pakaian seperti seorang kru pesawat datang dan berkomunikasi dengan Winarti. "Mungkin co-pilot atau siapa, yang jelas pakai seragam," tuturnya.

Lelaki itu kemudian menuturkan kepada Winarti bagaimana pesawat tersebut tiba-tiba lumpuh seluruh sistemnya ketika melintas di Laut China Selatan, tepatnya sebelah selatan Vietnam.

Pesawat yang tiba-tiba kehilangan kuasa secara total itu kemudian jatuh dan tenggelam ke dasar laut, lengkap dengan para penumpang dan kru kapal di dalamnya. Jeritan teriakan takbir pun terdengar ketika pesawat mula jatuh ke laut.

"Pesawatnya utuh, tidak berkecai, tidak ada serpihan apa-apa pun. Penumpang masih duduk di kerusi masing-masing dengan tali pinggang keselamatan terpasang," ujar Winarti yang mengaku sempat diberi penglihatan keadaan pesawat di dasar laut.

Winarti memeberitahu semua penumpang sudah meninggal dunia di kerusi masing-masing, dengan tali pinggang masih terpasang. Ia mengaku ketika diberi penglihatan itu tak sanggup menahan air matanya yang tumpah melihat pemandangan memilukan tersebut, apalagi Winarti sempat melihat dua orang anak kecil di antara penumpang yang terbunuh.

Terlebih lagi si lelaki berpakaian kru kapal itu kemudian sempat menitipkan pesanan kepadanya untuk disampaikan kepada anak perempuannya yang masih kecil.

"Dia kirim salam buat anakku sambil tersenyum. Anaknya itu rambutnya keriting-keriting, anak perempuan sekitar umur 7-9 tahun," tambahnya.

Menurut Winarti, pada saat berkomunikasi yang pertama itu, ia tidak sempat mendapatkan lokasi jatuhnya pesawat. Titik koordinat lokasi baru ia dapatkan pada awal pagi Jumaat, ketika ia kembali melakukan komunikasi dengan kru kapal Malaysia Airlines itu setelah melakukan solat Tahajud.

Winarti menyatakan, komunikasi yang dilakukan kali ke kedua bukan dengan orang yang sama ketika melakukan komunikasi pertama. Pada saat komunikasi kedua itu, lelaki berbeza yang kemudiannya diketahui adalah pilot pesawat Zahari Ahmad Shah.

Dari Zahari inilah kemudian Winarti dan Fajar memperoleh koordinat yang mereka duga adalah lokasi jatuhnya pesawat nahas tersebut. Ia juga menuturkan bagaimana pesawat yang awalnya mengarah ke utara sempat berbelok ke arah barat sebelum kemudian berputar ke arah timur dan terjatuh.

"Makanya badan pesawat itu menghadap timur," ujar Fajar.

Arah pesawat yang goyang dan kemudian terjatuh, menurut Fajar kemungkinan diakibatkan arus magnet yang kuat di dasar laut di sekitar lokasi jatuhnya pesawat. Pesawat itu kemudian tiba-tiba mati total dan jatuh tenggelam ke dalam laut.

Zahari juga mengatakan kepada Winarti bahwa dunia itu penuh keajaiban, entah apa maksudya Winarti sendiri tidak tahu.

"Ya mungkin maksudnya, apa yang tidak mungkin jadi mungkin, yang penting cari dulu. Saya juga tidak tahu ertinya," ujarnya Sempat Melapor ke Danlanud 

Fajar mengaku hanya berniat membantu proses pencarian pesawat yang telah memakan waktu lebih dari seminggu itu. Ia menyebut dirinya tidak memiliki maksud apa-apa, yang paling penting baginya adalah pesawat dapat dijumpai dan keluarga mangsa akan lebih lega dan ikhlas menerima kenyataan.

Untuk itu, Fajar sudah melaporkan maklumat yang ia dapat itu ke beberapa pihak yang ia anggap memiliki akses untuk menggunakan maklumat tersebut untuk menemukan pesawat tersebut.

"Saya sudah hubungi Komandan Lanud Soewondo Kolonel SM Handoko serta duta besar di Vietnam Bambang Tarsanto (Konsult Jenderal di Ho Chi Minh City) melalui sms," katanya.

Selain itu ia juga sempat melaporkan ke salah sebuah stesyen televisyen swasta (TvOne) dan diberitahu akan diberi kesempatan tampil live setelah menunggu persetujuan salah seorang penanggung jawab program. Namun setelah menunggu lama, justeru yang ditunggu itu pulang dan ia tidak diberi tahu apa-apa.

Fajar mengatakan dirinya sama sekali tidak mengharapkan apa-apa, yang terpenting baginya adalah pesawat dapat segera dijumpai.

Mengenai kemampuan berkomunikasi dengan hal-hal ghaib, Fajar mengaku tidak menjalani ritual apapun, ia dan isterinya hanya diberi tanggung jawab oleh tuhan untuk bersama-sama membantu. 

"Saya pernah bantu teman cari anak perempuannya yang hilang, dan hasil maklumat yang didapat itu adalah benar. Saya dan isteri juga pernah mendapat maklumat soal kedudukan mata air di Banyuwangi, dan ternyata benar-benar terbukti,"ujarnya. - Tribunnews

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://majalahbiarbetul.blogspot.com/2014/03/misteri-mh370-pasangan-suami-isteri.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Aaron Aziz Jadi Punca Pasangan Suami Isteri Bercerai Harap Peminat Dapat Rujuk Kembali Demi Anak Anak

Hiburan Aaron Aziz Jadi Punca Pasangan Suami Isteri Bercerai Harap Peminat Dapat Rujuk Kembali Demi Anak Anak

papar berkaitan - pada 6/11/2021 - jumlah : 302 hits
Pelakon dan juga usahawan Aaron Aziz mengakui terkejut dan sedih apabila membaca keratan akhbar yang menyatakan dirinya telah menjadi salah satu punca penceraian dalam kalangan suami isteri ARTIKEL BERKAITAN AdvertisementUjar pelakon filem ...
Video Pasangan Suami Isteri Bergaduh Dengan Pengawal Keselamatan Selepas Tinggalkan Anak Untuk Jagaan

Video Pasangan Suami Isteri Bergaduh Dengan Pengawal Keselamatan Selepas Tinggalkan Anak Untuk Jagaan

papar berkaitan - pada 2/11/2021 - jumlah : 314 hits
Apa salah pengawal keselamatan Itu antara persoalan yang diajukan oleh netizen selepas menonton klip video yang tular baru baru ini mengenai insiden pergaduhan pasangan suami isteri dengan seorang pengawal keselamatan
Mh370 Malaysia Isytiharkan Pesawat Hilang Suatu Kemalangan

Mh370 Malaysia Isytiharkan Pesawat Hilang Suatu Kemalangan

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 199 hits
Ini adalah tajuk utama BBC News Asia pada ketika ini Kita semua dikejutkan dengan kehilangan pesawat MH370 yang mana ia langsung tidak dapat dikesan oleh radar pesawat Apakah puncanya dan juga bukti juga tidak dapat dikesan Malaysia Austral...
Timeline Summary For Mh370 Missing Malaysia Airlines Plane Source From Straitstimes

Timeline Summary For Mh370 Missing Malaysia Airlines Plane Source From Straitstimes

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 268 hits
Malaysia Airlines flight MH370 carrying 239 people lost contact with air traffic control some two hours after leaving Kuala Lumpur It is still missing hours after it had been scheduled to land in Beijing early Saturday morning Based on curr...
Saya Rasa Sedih Aaron Aziz Terkejut Dirinya Jadi Punca Pasangan Suami Isteri Bercerai

Saya Rasa Sedih Aaron Aziz Terkejut Dirinya Jadi Punca Pasangan Suami Isteri Bercerai

papar berkaitan - pada 6/11/2021 - jumlah : 213 hits
Saya rasa sedih Aaron Aziz terkejut dirinya jadi punca pasangan suami isteri bercerai5 November 2021 portal Utusan Malaysia menyiarkan laporan statistik kes perceraian berlaku di kala pandemik Covid 19 berpunca dari mengalami tekanan dan ma...
Hakikat Sebenar Kehidupan Pasangan Suami Isteri Sebelum Selepas

Hakikat Sebenar Kehidupan Pasangan Suami Isteri Sebelum Selepas

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 185 hits
Assalamualaikum wbt Salam Jumaat buat semua umat Islam Mulakan hari yang berkat ini dengan zikir dan selawat Dalam mencari pasangan dan melayari bahtera rumahtangga banyak aspek yang perlu kita kaji dan sedari Hidup berpasangan menjadi kepe...
Inilah 10 Tips Pasangan Suami Isteri Patut Amalkan Untuk Dimurahkan Rezeki

Inilah 10 Tips Pasangan Suami Isteri Patut Amalkan Untuk Dimurahkan Rezeki

papar berkaitan - pada 11/11/2021 - jumlah : 305 hits
Tiada yang paling bernilai dalam hidup ini selain memiliki sebuah keluarga bahagia Tambah menggembirakan lagi apabila keluarga kita dikurniakan Ilahi rezeki yang melimpah ruah pula Sesungguhnya rezeki amat berkait rapat dengan cara kita men...
Video Netizen Terhibur Isteri Kena Beb3l Dengan Suami Lepas Nampak Pasangan Tua Sweet Depan Rumah

Video Netizen Terhibur Isteri Kena Beb3l Dengan Suami Lepas Nampak Pasangan Tua Sweet Depan Rumah

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 165 hits
Setiap pasangan suami isteri pasti ada cara tersendiri nak bermanja dan berkasih sayang kan Lagi lagi kalau pasangan yang dah lama mendirikan rumah tangga ni Bukan apa bila anak anak semua dah besar baru lah ada masa nak diluangkan bersama ...
Empat Tahun Tidur Atas Toto Baki Gaji Rm25 Dan Tauhu Berlauk Ubah Nasib Pasangan Suami Isteri Ini

Empat Tahun Tidur Atas Toto Baki Gaji Rm25 Dan Tauhu Berlauk Ubah Nasib Pasangan Suami Isteri Ini

papar berkaitan - pada 16/11/2021 - jumlah : 258 hits
SUDAH menjadi lumrah setiap manusia pasti akan diuji dalam kehidupan mereka Namun perjalanan hidup penuh liku dan cabaran itu juga yang membuatkan seseorang individu menjadi lebih matang dalam menempuh hari mendatang Begitu juga dengan wani...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau