Misi Tawan Gunung Kinabalu Part 2

Misi Tawan Gunung Kinabalu [Part 2] | Assalamualaikum & salam sejahtera. Hi, korang! Murni sambung cerita part 2 berkaitan dengan misi kami berlima tawan puncak Gunung Kinabalu. Tapi korang entri kali ni Murni akan cerita dahulu perjalanan kami dari Sandakan ke Ranau.
Misi Tawan Gunung Kinabalu [Part 2]09/11/2022. Seawal subuh Murni dah terjaga dari lena, solat mandi bersiap bagai. Sebelum kami memulakan perjalanan kami perlu buat Saliva Test Covid, kemudian perlu send gambar Saliva Test bersama-sama dengan MyKad kepada ejen yang uruskan pendakian kami. Kami menggunakan khidmat ejen dari Mahaloo Adventure (Facebook page: mahaloo_adventure) Total kos pendakian RM680/orang. Deposit kami bayar dalam RM580 & baki kami bayar sehari sebelum pendakian.

Berkampung di tempat Kak Sumie
Kami bergerak dari Sandakan dalam jam 8 lebih sebab kami singgah lagi sebentar di kedai roti lejen yang ada di Sandakan, Mee Ngar Bakery. Masuk kedai roti ni tak sah kalau tak beli banyak makanan haha almaklumlah masa ni kami belum sarapan lagi. Kami bertolak ke Ranau hanya menggunakan sebuah kereta saja.
D'Villa Rina Ria Lodge
Kami sampai di tempat penginapan kami kalau Murni tak silap dalam jam 2 petang. Kami menginap di D'Villa Rina Ria Lodge berhampiran dengan Kinabalu Park. Kami hanya menginap untuk sehari saja. Kos penginapan dalam RM210, memandangkan kami berlima setiap seorang hanya perlu bayar RM42 saja. Kalau ikutkan kami dapat 2 buah bilik, tapi kami nak kumpul sekali dalam 1 bilik. Jadi dapatlah bilik yang mana ada katil Queen & katil Single. Servis semua okay siap boleh request tambah tilam & bantal, kettle & cawan, & baldi.

Usai simpan barang & solat jamak kami pun keluar menuju ke Pekan Kundasang mencari makanan almaklumlah kami dah lapar nasi masa ni. Kami singgah di restoran (lupa nama) & melantaklah si Murni nasi putih, sayap ayam & pedal ayam panggang & sup ayam haha

Gunung Kinabalu
Usai makan dalam jam 5 lebih, kami berhenti sekejap di kawasan tumpuan orang ambil gambar di sekitar mercu papan tanda Kinabalu Geopark yang berlatar belakangkan Gunung Kinabalu. Cantik sangat 'lukisan alam' nampak dari jauh. Dalam hati berkata-kata "Aku mesti sampai puncak Gunung Kinabalu & semoga cuaca baik-baik saja".

Papan Tanda Kinabalu Geopark
Sebelum kami bergerak ke Bataras Superstore, gambar berlima wajib diambil untuk tatapan memori daun pisang akan datang. Kami singgah ke Bataras sebentar untuk membeli air mineral yang akan dibawa nanti untuk pendakian keesokan harinya. Tak lupa beli coklat Daim satu paket 280g hihi.
Balik ke tempat penginapan, kami mula dengan mengisi borang Indemnity kemudian susun atur semula barang-barang yang perlu dimasukkan dalam beg yang akan dibawa semasa pendakian & asingkan barang-barang untuk dibawa oleh porter. Selesai susun atur semua, kami buat apa yang wajib dulu kemudian beristirahat tidur seawal yang mungkin untuk dapatkan rehat yang cukup. Sumpah masa ni sejuk yakmat huhu.
Sampai sini dulu perkongsian Murni nanti Murni sambung Part 3 ya. Terima kasih sudi baca entri ni 😘

Misi Tawan Gunung Kinabalu Part 1

papar berkaitan - pada 21/11/2022 - jumlah : 154 hits
Misi Tawan Gunung Kinabalu Part 1 Assalamualaikum salam sejahtera Hi korang Entri kali ni Murni hanya berkongsi perjalanan Murni dari Lahad Datu ke Sandakan beberapa aktiviti yang sempat dilakukan bersama sama dengan sahabat sebelum bergera...
King Told Bn To Be Part Of Unity Govt Says Zahid

papar berkaitan - pada 23/11/2022 - jumlah : 169 hits
BN chairman Ahmad Zahid Hamidi says the King s decree was for BN to join in forming a unity government PETALING JAYA The Yang di Pertuan Agong Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah had said Barisan Nasional s 30 MPs must be part of a unity gove...
Rancangan Sebenar Akan Bermula Dalam Trailer Money Heist Korea Part 2

papar berkaitan - pada 25/11/2022 - jumlah : 116 hits
Netflix telah mendedahkan trailer rasmi Money Heist Korea Part 2 bahagian kedua siri aksi triller dari Korea Selatan yang dinantikan Siri ini dijadualkan kembali pada 9 Disember 2022 Treler tersebut menjanjikan lebih banyak urutan aksi yang...
Pantyhose Dream Team Selena Gomez And Zendaya Part Two

papar berkaitan - pada 20/11/2022 - jumlah : 199 hits
Both are shoeless shots Selena s photo is brand newThey ll be back tomorrow afternoon
Saksikan Bahagian Akhir Rompakan Terhebat Tahun Ini Dalam Money Heist Korea Joint Economic Area Part 2

papar berkaitan - pada 12/11/2022 - jumlah : 132 hits
Gang kegemaran kita akan kembali pada 9 Disember ini dalam Money Heist Korea Joint Economic Area Part 2 Bahagian 1 yang ditayangkan pada 24 Jun telah mengungguli Global Non English Top 10 membuka tayangannya dengan The post appeared first o...
Family Day Teratak Mak Abah Part 1 The Accommodation

papar berkaitan - pada 8/11/2022 - jumlah : 169 hits
Assalamualaikum Hi korang First entry hari ni hari ni sampai Khamis SA super duper busy so SA draft entry ni tadi pagi masa dalam bas mata x leh nak tido sangat sebab petang semalam dah tido lama penangan penat jumpa doctor dan stress denga...
Part Of Sg Adong Bridge On Miri Bypass Road Closed For Maintenance Tomorrow

papar berkaitan - pada 25/11/2022 - jumlah : 141 hits
Map showing the road closure at the Sungai Adong Bridge portion of the Miri Bypass MIRI Road users are reminded to take care when passing through the Sungai Adong Bridge portion of the Miri Bypass road as half of it will be closed for maint...
Khairy Says Chinese Tamil Schools Part Of Malaysian Education System Must Be Protected

papar berkaitan - pada 13/11/2022 - jumlah : 102 hits
BN candidate for Sungai Buloh Khairy Jamaluddin speaks during a fundraising event at SJK Sungai Buloh November 12 2022 Bernama picKUALA LUMPUR Nov 13 Umno s Khairy Jamaluddin said that vernacular schools such as Chinese or Tamil national pr...
Part 2 Kos Sara Hidup Yang Sangat Tinggi Peninggalan Zaman Mahazalim Dan Bn Harga Kereta Antara Yang Tertinggi Di Dunia

papar berkaitan - pada 27/11/2022 - jumlah : 169 hits
Tulisan ini berkenaan harga kereta dan purchasing power rakyat Malaysia berbanding dengan purchasing power penduduk negara lain termasuk rakyat negara maju Conclusionnya Kita sebenarnya sudah mampu menampong standard of living atau taraf hi...
Apa Itu Wang What Is Money

Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread

Buasir Otak Tv Telefon Apa Kuat Mencarut Be Like

Combine Best Of Both Worlds To Train Cardiothoracic Surgeons

Masa Depan Pas Bukan Dalam Pn

10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Dr Mahathir Tidak Diberi Notis Prosiding Rci Batu Puteh Hari Ini

Pahang Antara Negeri Pertama Salurkan Sumbangan Secara Konsisten Hantar 30 Tan Barangan Keperluan Ke Gaza