Minta Jawatan Kontrak Syed Saddiq Kata Ppbm Bukan Umno



PUTRAJAYA — Ketua Angkatan Bersatu Anak Muda (Armada) Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mengingatkan semua anggota parti itu agar tidak membawa budaya meminta kontrak perniagaan dan jawatan ke dalam parti berkenaan.

Beliau menegur beberapa perwakilan yang kerap membangkitkan isu kontrak dan jawatan, seolah-olah dijadikan fokus utama Perhimpunan Agung Tahunan (PAT) tahun ini.
Loading...
"Imbas semula apabila kita bermula, menggagaskan Bersatu. Ingat semula di mana kita pada masa tersebut. Kita tiada jawatan, tiada harta, tiada kontrak... yang ada semua dilucutkan dan disekat.

"(Sekarang) Sampai boleh kata mana lantikan GLC, saya tengah tunggu. Rakan-rakan, kita bukan Umno. Nilai semula. Tengok cermin. Di Perak kita ada satu kerusi. Nak semua benda, GLC nak, jawatan nak, kontrak nak. Itu sangat bermasalah," katanya ketika menggulung perbahasan pada PAT parti itu di sini, hari ini.

Syed Saddiq yang dilihat agak marah dengan gesaan perwakilan itu menyifatkan perkara itu sebagai tidak masuk akal.

”Bayangkan, itu boleh jadi kes SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia).  Kalau layak, guna saluran yang betul. Pergi (tengok perhimpunan)  PKR, DAP,  Amanah. Umno dulupun tak seberani ini nak bincangkan isu ini di depan khalayak umum! Mana maruah kita,” katanya.

Gesaan Syed Saddiq itu bagaimanapun tidak dipersetujui oleh Naib Presiden Bersatu Ab Rashid Ab Rahman yang berpendapat semua semua ketua bahagian mesti mendapat aktiviti dan peluang supaya mereka mampu dari segi kewangan untuk  mempertahankan kedudukan parti.

"Dalam PRU kita kena menang by hook or by crook, dengan apa cara sekalipun kita kena menang. Saya tengok dalam keadaan sekarang, kita tak dapat pertahan kedudukan sebagai pemerintah. Ketua bahagian ditinggalkan begitu saja,” katanya dalam ucapan penggulungannya.

Sementara itu, Ketua Penerangan Armada Ulya Aqamah Husamubin dalam satu sidang media bagi mempertahankan pendirian ketuanya berkata kenyataan Abd Rashid itu adalah pandangan peribadi dan Armada tetap menolak perkara seperti itu.

“Armada menyokong sekiranya pemberian kontrak kepada mereka yang layak, namun kami tak setuju salah guna kuasa kepada mana-mana secara “direct nego” (perundingan terus), dan  akan keluar untuk perangi agenda seperti itu dalam parti. Kami tidak akan teragak-agak untuk melaporkan kesalahan itu kepada pihak berkuasa,” katanya.

Dalam ucapan penggulungannya itu, Syed Saddiq turut mengingatkan anggota Bersatu agar tidak bermusuhan dengan anggota parti lain.

Katanya anggota Bersatu tidak boleh taksub bermusuhan sampai ke satu tahap tidak boleh berkawan langsung.

"Tadi ada dua perwakilan yang kata tak boleh beri ruang atau muka langsung kepada pembangkang. Tak boleh, mereka musuh kita. Memang mereka musuh politik kita. Tetapi kita perlu insafi dan ingat apa yang kita janjikan kepada rakyat sebelum ini. Kenapa rakyat memilih kita?.

“ Rakyat pilih kita bukan kerana mereka nak melihat Pengerusi Bersatu sebagai Pengerusi Tabung Haji. Mereka tak kisah pengerusi itu Bersatu, Umno, PKR tetapi mereka nak orang yang berwibawa," katanya.

Syed Saddiq berkata paling mustahak mereka tidak boleh taksub bermusuhan sehingga lupa agenda nasional dan negara

"Kalau kita nak hukum empat juta anggota Umno  yang sedia ada, bila saya nak berurusan saya nak kena tanya 'Kau ahli mana? Kau ahli Umno? Tak naklah'. Mereka itu saudara se-Islam kita, mereka juga rakyat Malaysia yang sanggup berdiri tegak apabila menyanyikan lagu Negaraku," katanya.

Sementara itu, Ketua Srikandi Bersatu Datuk Seri Rina Harun yang juga Menteri Pembangunan Luar Bandar, berkata peningkatan pembangunan luar bandar terutamanya melibatkan kemudahan asas rakyat seperti bekalan air dan elektrik serta jalan raya akan terus menjadi teras utama kerajaan baharu.

“Bila mewarisi kerajaan kleptokrat yang telah perintah selama 60 tahun, sudah pasti ada kepincangan dan ketirisan. Oleh itu dalam tempoh dua bulan awal dalam kabinet baharu ini, saya telah melihat semula polisi dan dasar terdahulu.

“Kita lihat banyak permintaan daripada rakyat dalam pembinaan rumah. Ada negeri yang membuat permohonan membina rumah melebih kuota pembinaan yang dibenarkan,” katanya.

Justeru Rina berkata kerajaan dalam proses menyiapkan rumah prototaip  pada harga yang lebih murah tanpa menjejaskan kualiti dan saiz rumah agar rakyat mendapat manfaat. — Bernama

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.malaysianupdate.com/2018/12/minta-jawatan-kontrak-syed-saddiq-kata.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Declare Your Assets If You Want To Join Ppbm Syed Saddiq Tells Ex Umno Leaders

Declare Your Assets If You Want To Join Ppbm Syed Saddiq Tells Ex Umno Leaders

papar berkaitan - pada 29/12/2018 - jumlah : 322 hits
PPBM Youth chief Syed Saddiq Syed Abdul Rahman says the party is not the place for former Umno leaders to seek fame or fortune PUTRAJAYA PPBM Youth is demanding stringent requirements to be imposed on former Umno leaders who want to join th...
Syed Saddiq Blasts Ppbm Member Over Contract Grouses

Syed Saddiq Blasts Ppbm Member Over Contract Grouses

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 208 hits
PPBM Armada chief Syed Saddiq Syed Abdul Rahman interrupted his speech at the party s general assembly today to reprimand a member for allegedly shaming a minister over a contract that did not materialise He did not identify the party membe...
Ptptn Syed Saddiq Dengar Anwar Dari Tun Tapi Ingin Jadi Mpt Ppbm

Ptptn Syed Saddiq Dengar Anwar Dari Tun Tapi Ingin Jadi Mpt Ppbm

papar berkaitan - pada 20/12/2018 - jumlah : 475 hits
Khabarnya Syed Saddiq merancang untuk bertanding tempat dalam Majlis Kepimpinan Tertinggi PPBM tetapi desas desus dalam PPBM mengatakan beliau bakal di cantas kerana isu PTPTN Memang salah satu janji 100 hari Manifesto PH ialah untuk mengha...
Wakil Rakyat Umno Sertai Ppbm Belum Tentu Jadi Calon Pru15 Kata Mukhriz

Wakil Rakyat Umno Sertai Ppbm Belum Tentu Jadi Calon Pru15 Kata Mukhriz

papar berkaitan - pada 30/12/2018 - jumlah : 344 hits
PUTRAJAYA Jawatankuasa yang ditubuhkan bagi meneliti dan menapis permohonan keanggotaan bekas pemimpin Umno untuk menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia mengambil kira pandangan anggota di peringkat akar umbi dalam membuat keputusan kata ...
Ambil Tindakan Jika Perbuatan Saya Salah Kata Syed Saddiq

Ambil Tindakan Jika Perbuatan Saya Salah Kata Syed Saddiq

papar berkaitan - pada 22/12/2018 - jumlah : 204 hits
Ambil tindakan jika perbuatan saya salah kata Syed Saddiq Dikemas kini 1 jam yang lalu middot Diterbitkan pada 22 Dec 2018 1
Tolak Kontrak Jadi Asas Pimpinan Bersatu Syed Saddiq

Tolak Kontrak Jadi Asas Pimpinan Bersatu Syed Saddiq

papar berkaitan - pada 3/1/2019 - jumlah : 268 hits
KUALA LUMPUR Ketua Angkatan Bersatu Anak Muda Syed Saddiq Syed Abdul Rahman tetap dengan pendiriannya menolak pemberian kontrak kerajaan dan jawatan kepada golongan tertentu dalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia Loading fu
Syed Saddiq Berang Perwakilan Guna Pentas Minta Kontrak

Syed Saddiq Berang Perwakilan Guna Pentas Minta Kontrak

papar berkaitan - pada 31/12/2018 - jumlah : 267 hits
Berucap di pentas Perhimpunan Agung Tahunan Bersatu ke 2 yang diadakan di Putrajaya hari ini Ketua Pemuda Parti Bersatu Malaysia Syed Saddiq Syed Abdul Rahman mengakui terpaksa lari dari teks ucapan asalnya Ini demikian kerana beliau tidak ...
Beri Kontrak K Jaan Kepada K Bahagian Ppbm Tindakan Betul Kata N Presiden Ppbm

Beri Kontrak K Jaan Kepada K Bahagian Ppbm Tindakan Betul Kata N Presiden Ppbm

papar berkaitan - pada 7/1/2019 - jumlah : 258 hits
Cadangan Beri Kontrak Kerajaan Kepada Ketua Bahagian PPBM Tindakan Betul Abdul RashidKOTA BHARU Naib Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman menyifatkan tindakannya yang mencadangkan kontrak kerajaan diberi...
Syed Saddiq Don T Be An Umno Clone

Syed Saddiq Don T Be An Umno Clone

papar berkaitan - pada 29/12/2018 - jumlah : 192 hits
Stressing that Parti Pribumi Bersatu Malaysia should not be an Umno clone Armada chief Syed Saddiq Syed Abdul Rahman said that the party should put the Malay agenda firmly on its radar screen Spelling out the dangers of the Umno culture Sye...
Kadir Jasin Warns Pmx Ph Against Falling Into The Trap To Free Najib

Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Pjd Link Cancellation Fahmi Tells Govt Critics To Read Pwd Statement

Is Now A Good Time To Buy Property In 2024

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Tiga Lelaki Bakar Anak Kucing Diburu Polis

Dap Leader Unsurprised By Mca S Decision To Not Campaign For Its Candidate

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Legacy Credit Emerges As A Substantial Shareholder In Vci Global

Sempena Mother S Day Enfagrow A Mindpro Menjemput Semua Ibu Ibu Untuk Hasilkan Lagu

Gsk Raya Open House Dan Minggu Imunisasi Sedunia

Power Of Storytelling In Marketing

Lirik Lagu Berharap Kau Kembali Fabio Asher

Bisikan Setan