Meski Bukan Watak Utama 10 Pelakon Ini Mesti Semua Peminat K Drama Kenal


Siapa kat sini memang penonton setia drama Korea?

ARTIKEL BERKAITAN Digelar ‘National Grandmother’ Korea Selatan, Kim Youngok Pernah Berlakon Dalam 10 Drama Ini Kepada mereka yang kerap menonton drama Korea, pastinya akan perasan dengan sesetengah pelakon yang muncul dalam banyak naskah dengan pelbagai watak.
Meskipun tidak memegang watak utama namun, watak mereka sudah cukup untuk membuatkan penonton teringat-ingat. Cuba tengok senarai di bawah, ada tak yang korang kenal?
1. Kim Wonhae
Kim Won-hae adalah salah seorang pelakon yang telah tampil dalam pelbagai drama seperti “Strong Girl Bong-soon”, “Youth of May”, “Link: Eat, Love, Kill” dan terbaru “The Law Cafe”. Khususnya, Kim Won-hae sering membawa watak sebagai rakan sekerja di pejabat. Berkat lakonannya yang meninggalkan impak, Kim Won-hae telah berjaya memenangi anugerah “Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik” selama 2 tahun di ‘KBS Drama Awards’.
2. Kim Youngok
Kalau korang peminat K-Drama, tipu la kalau tak kenal dengan Kim Young-ok! Kim Young-ok sering membawa watak sebagai nenek kepada pelakon utama dan antara drama lakonannya yang menjadi bualan adalah “Hometown Cha Cha Cha”, “The King: Eternal Monarch”, “Reply 1988” dan banyak lagi.
3. Kang Kiyoung
Haa kalau korang tonton drama “Extraordinary Attorney Woo” mesti akan kenal dengan pelakon Kang Ki-young. Selain drama tersebut, Kang Ki-young juga pernah muncul dalam banyak naskhah lain seperti “What’s Wrong With Secretary Kim”, “W” dan banyak lagi. Meskipun jarang memainkan watak utama namun, wataknya sering menjadi bualan penonton.
4. Kim Kwanggyu
Kim Kwang-gyu yang berumur 54 tahun kini, juga adalah pelakon yang pernah berlakon dalam banyak drama popular seperti “A Business Proposal”, “Our Blues” dan banyak lagi. Untuk pengetahuan, Kim Kwang-gyu debut pada tahun 1999 dan dia telah menerima anugerah seperti “Anugerah Populariti” dan “Anugerah Kecemerlangan”.
5. Park Jinjoo
Seterusnya Park Jin-joo, yang sering membawa watak sebagai kawan baik kepada pelakon utama, juga adalah pelakon yang kebanyakan penonton K-Drama pasti kenal! Antara naskhah lakonan Park Jin-joo ialah “It’s Okay to Not Be Okay”, “Lovestuck In The City”, “Her Private Life” dan banyak lagi. Dengan personalitinya yang ceria dan kelakar, pelakon itu telah berjaya menarik perhatian penonton dalam setiap drama lakonannya.
6. Lee Jungeun
Peminat K-Drama sejati pastinya kenal dengan pelakon Lee Jung-eun yang terkenal di peringkat antarabangsa dek wataknya dalam filem “Parasite”. Selain filem tersebut, Lee Jung-eun juga pernah muncul dalam drama seperti “Weighlifting Fairy Kim Bok Joo” sebagai ibu angkat kepada watak Nam Joo-hyuk, “Our Blues” dan pelbagai lagi.
7. Kim Mikyung
Sering membawa watak ibu penyayang, Kim Mi-kyung adalah pelakon yang pernah muncul dalam banyak drama hit. Antaranya “The Heirs” iaitu ibu kepada watak Park Shin-hye, “Forecasting Love & Weather” ibu kepada watak Park Min-young dan banyak lagi drama yang menampilkan Kim Mi-kyung.
8. Sung Dongil
Kalau korang tonton drama “Reply 1988, “Ghost Doctor”, “Prison Playbook” atau “It’s Okay, That’s Love” mesti akan kenal dengan pelakon Sung Dong-il. Untuk pengetahuan, Sung Dong-il mula berlakon pada tahun 1991 dalam sebuah teater dan debut dalam siri TV pada 1998 dengan “Eun Shil”.
9. Kim Haesook
Kerap memainkan watak ibu kepada pelakon utama, Kim Hae-sook telah diberi gelaran sebagai ‘National Mother Actress’. Antara drama yang menampilkan Kim Hae-sook ialah “Hospital Playlist”, “Pinocchio”, “Start Up” dan banyak lagi. Jadi, korang pernah tengok Kim Hae-sook berlakon dalam drama mana?
10. Kim Gabsoo
Akhir sekali, Kim Gab-soo yang mula berlakon pada 1977 telah tampil dalam banyak drama seperti “Hospital Playlist”, “Jirisan”, “Mr. Sunshine” dan banyak lagi drama popular. Berkat lakonannya yang mantap, Kim Gab-soo berjaya merangkul pelbagai anugerah seperti “Anugerah Kecemerlangan” dan “Pelakon Pembantu Terbaik”.
Haa berapa ramai pelakon dalam senarai di atas yang korang kenal?
Jom ‘Like’ dan ‘Follow’ Facebook, Twitter, Instagram dan Telegram KimchiDaily untuk mendapatkan berita Korea paling latest yang sensasi.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://kimchidaily.my/meski-bukan-watak-utama-10-pelakon-ini-mesti-semua-peminat-k-drama-kenal/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sambutan Hari Kebangsaan Disiar Secara Langsung Di Semua Saluran Televisyen Utama

Sambutan Hari Kebangsaan Disiar Secara Langsung Di Semua Saluran Televisyen Utama

papar berkaitan - pada 27/8/2022 - jumlah : 158 hits
Sambutan Hari Kebangsaan disiar secara langsung di semua saluran televisyen utama Dikemas kini 2 jam yang lalu Diterbitkan pa
Kim Goeun Pelakon Trending Little Women Dipilih Drama Paling Popular Kini

Kim Goeun Pelakon Trending Little Women Dipilih Drama Paling Popular Kini

papar berkaitan - pada 14/9/2022 - jumlah : 191 hits
Untuk minggu ini Good Data Corperation telah berkongsi senarai pelakon dan K Drama trending kini Bagi kataegori drama drama Little Women pertama kali mencapai No 1 selepas kekal selesa di tempat kedua sebelum ini 1 tvN Little Women 2 MBC Bi...
Meski Dibarisi Pelakon Terkenal Seoul Vibe Hanya No 8 Dalam Ranking Netflix Global

Meski Dibarisi Pelakon Terkenal Seoul Vibe Hanya No 8 Dalam Ranking Netflix Global

papar berkaitan - pada 30/8/2022 - jumlah : 204 hits
Selepas Hellbound Yoo Ah in kembali menyapa penonton Netflix dengan filem Seoul Vibe ARTIKEL BERKAITAN Meskipun dinantikan ramai kerana dibintangi oleh nama besar seperti Yoo Ah in Park Ju hyun Lee Kyu hyung Go Kyung pyo Ong Seong woo Moon ...
Alchemy Of Souls Untuk Kuasai Kedudukan No 1 Drama Pelakon Paling Popular

Alchemy Of Souls Untuk Kuasai Kedudukan No 1 Drama Pelakon Paling Popular

papar berkaitan - pada 5/9/2022 - jumlah : 179 hits
Drama tvN Alchemy of Souls mengakhiri minggu akhir bahagian pertama dengan mengambil alih kedudukan pertama drama dan pelakon paling popular Menurut Good Data Corporation drama itu menguasai tempat pertama untuk kedua dua senarai mingguan d...
4 K Drama Ini Tersenarai Dalam Top 10 Ranking Netflix Global Kini

4 K Drama Ini Tersenarai Dalam Top 10 Ranking Netflix Global Kini

papar berkaitan - pada 13/9/2022 - jumlah : 162 hits
Semakin banyak drama best di Netflix sekarang ini ARTIKEL BERKAITAN Bahkan banyak drama baru dan lama yang mula memenuhi ranking Netflix Global kini Antaranya 6 Young Lady Gentleman 8 Narco Saints 9 Extraordinary Attorney Woo 10 Alchemy Of ...
Harap Tiada Lagi Drama Skandal Pakar Saham Kahwini Pelajar Di Thailand Bekas Isteri Buat Ucapan Khas

Harap Tiada Lagi Drama Skandal Pakar Saham Kahwini Pelajar Di Thailand Bekas Isteri Buat Ucapan Khas

papar berkaitan - pada 12/9/2022 - jumlah : 208 hits
Tular di media sosial baru baru ini apabila pakar saham yang suaranya sering berkumandang di corong corong radio telah bernikah dengan pelajarnya sendiri yang berusia 25 tahun di Thailand Pakar saham yang terkenal dengan tagline 8216 Tak Ha...
Drama Melur Untuk Firdaus 2 Lakonan Meerqeen Anna Jobling

Drama Melur Untuk Firdaus 2 Lakonan Meerqeen Anna Jobling

papar berkaitan - pada 12/9/2022 - jumlah : 253 hits
Tonton drama Melur Untuk Firdaus 2 Full Episod adaptasi novel My Rude Wife karya CikNorCinta bakal tayang di slot Lestary TV3 bermula 26 Mei ini Drama terbitan A Ten Alliance diarahkan oleh Zamri Zakaria menampilkan pelakon utama Meerqeen d...
Kisah Penipu Peguam Kim Dongwook Dilamar Terajui Drama Beneficial Fraud

Kisah Penipu Peguam Kim Dongwook Dilamar Terajui Drama Beneficial Fraud

papar berkaitan - pada 14/9/2022 - jumlah : 147 hits
Nampaknya Kim Dong wook bakal menemui penonton dengan pelbagai drama baru ARTIKEL BERKAITAN Terbaru satu media melaporkan bahawa Kim Dong wook akan membintangi drama Beneficial Fraud sebuah projek baharu dari pengarah Shooting Stars Lee Soo...
Joo Jonghyuk Bae Yoonkyung Sah Terajui Drama Do You Know Ashtanga

Joo Jonghyuk Bae Yoonkyung Sah Terajui Drama Do You Know Ashtanga

papar berkaitan - pada 14/9/2022 - jumlah : 157 hits
Selepas Extraordinary Attorney Woo Joo Jong hyuk nampaknya akan menemui peminat dalam drama baru ARTIKEL BERKAITAN Pada 14 September Joo Jong hyuk telah disahkan bakal membintangi drama istimewa KBS Do You Know Ashtanga bersama Bae Yoon kyu...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord

Bahaya Kemiskinan By Dr Hm Rakib S H Pekanbaru Riau

Alya Iman Nabil Aqil Bergandingan Dalam Siri Terbaru Adaptasi Novel Anggun Mikayla Di Viu