Mereka Koyakan Kontrak Minta Saya Bayar Rm60 000 Wani Comel Tuntutan Usahawan Kosmetik Tunaikan Janji Tetapi




Nurul Airawani Nazira Ibrahim atau dikenali sebagai Wani Comel, tampil membuat tuntutan terhadap seorang usahawan kosmetik untuk menunaikan janjinya, selain mendakwa dia telah dieksploitasikan sebagai duta produk syarikat usahawan bergelar 'Dato' itu. 


Menurut Wani, 23, usahawan itu terdahulu menjanjikan rumah, kereta dan kehidupannya bersama keluarga akan disara sebelum diberi tawaran menjadi duta produk. 


"Mereka jumpa saya selepas raya tahun lalu dan ketika itu, pihak sana tawarkan untuk tanggung pembedahan bariatrik, memberi saya rumah, kereta dan membantu kami sekeluarga. 


"Pada mulanya saya tidak yakin, tetapi mereka berjaya menyakinkan saya dan memberitahu kehidupan saya lebih mudah selepas ini. Pihak sana juga berjanji untuk bantu saya sehingga berjaya. 


"Bagaimanapun setakat menjalankan kerja saya untuk content di media sosial, saya hanya dapat kurang RM1,000 secara keseluruhan. Paling tinggi saya pernah dapat RM350m itupun hanya bayaran untuk membuat content di media sosial sahaja," katanya memetik laporan dari Sinar Harian. 


Selepas menjalani pembedahan bariatrik, Wani mendakwa dia terasa seperti diabaikan oleh pihak syarikat itu dan segala janji-janji yang ditaburkan sebelum ini tidak ditunaikan. Bahkan, laporan kesihatannya masih dipegang oleh pihak berkenaan menyebabkan dia tidak dapat meneruskan rawatan susulan. 


"Selepas selesai pembedahan dan keluar dari hospital, saya terasa dibiarkan begitu sahaja. Saya ada bertanya mengenai laporan kesihatan saya sebab saya ada rawatan susulan. Tetapi pekerja syarikat itu asyik berdolak-dalih. Sudahnya saya tidak buat rawatan susulan sehingga kini dan saya masih berasa sakit pada bahagian perut," katanya. 


Wani menjelaskan dia tidak berani bersuara kerana terikat dengan kontrak yang tidak jelas dari syarikat itu. Selepas didatangi dan mendakwa digertak oleh wakil syarikat berkenaan, dia merasakan sudah tiba masanya untuk dia bersuara. Wani juga merasakan maruah keluarganya diperkotak-katik dan dikecam netizen. 


"Bulan lepas, ada sebuah badan bukan kerajaan (NGO) yang memberikan sumbangan. Petang hari yang sama, wakil syarikat tersebut datang dan mereka kata saya tidak mengenai budi kerana menerima sumbangan dari pihak lain. 


"Disebabkan itu, mereka koyakkan kontrak yang sudah setahun saya minta, turut meminta saya membayar ganti rugi sebanyak RM60,000. Disebabkan rasa terancam, tamabahan pula dengan kesihatan ibu yang tidak mengizinkan, saya terpaksa buat satu laporan polis," katanya. 


Kini Wani menuntut usahawan itu tampil menunaikan janji dan dia bersedia untuk bersemuka dengan usahawan itu tanpa sebarang syarat dan bukan secara tertutup. 


"Saya harap pihak sana tunaikan apa yang dijanjikan. Saya pun manusia, bukan binatang. Pulangkan laporan perubatan untuk memudahkan saya mendapatkan rawatan susulan," katanya. 


Sementara itu peguam kepada Wani, Haziq Aizuddin Subhi berkata, setelah meneliti kandungan kontrak tersebut, dia mendapati hanya pihak syarikat sahaja yang mendapat kelbihan. 


"Kita sudah menyerahkan surat tuntutan kepada pihak usahawan kosmetik itu untuk menyelesaikan segala tuntutan yang dibuat dalam masa tujuh hari menerusi perbincangan kedua-dua pihak. 


"Sekiranya tiada sebarang respons, kami akan hantar surat tuntutan kedua dan sekiranya masih tidak mendapat sebarang maklum balas, kami tidak teragak-agak untuk membawa perkara ini ke mahkamah sebagai jalan terakhir," katanya. 


Sumber: Sinar Harian


Sumber : thereporter.my

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2020/12/mereka-koyakan-kontrak-minta-saya-bayar.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Alkisahnya Aliff Syukri Dan Wani Comel

Alkisahnya Aliff Syukri Dan Wani Comel

papar berkaitan - pada 12/12/2020 - jumlah : 306 hits
Tiba tiba kita dikejutkan oleh konflik Aliff Syukri dan Wani Comel walhal satu ketika dahulu mereka menjadi perhatian masyarakat Malaysia dengan sebuah kisah penuh inspirasi iaitu kesudian dan kesanggupan Aliff Syukri membantu adik Wani men...
Tolong Doakan Saya Wani Comel Dedah Kini Dirinya Alami Masalah Jantung Bengkak

Tolong Doakan Saya Wani Comel Dedah Kini Dirinya Alami Masalah Jantung Bengkak

papar berkaitan - pada 10/12/2020 - jumlah : 251 hits
Gadis obesiti yang viral sebelum ini Wani Comel tampil memaklumkan kepada umum bahawa kesihatan dirinya kini memerlukan pemeriksaan lanjut selepas mendapati beliau mengalami komplikasi jantung bengkak var currentUrlThree window location
Hiburan Dia Bukan Isteri Saya Untuk Saya Kayakan Aliff Syukri Perjelas Dakwaan Wani Comel

Hiburan Dia Bukan Isteri Saya Untuk Saya Kayakan Aliff Syukri Perjelas Dakwaan Wani Comel

papar berkaitan - pada 8/12/2020 - jumlah : 237 hits
Menafikan segala tuntutan yang didakwa Wani Comel itu pada dasarnya tidak pernah berada dalam kontrak yang ditandatangani pihaknya dan Wani sendiri usahawan kosmetik penuh sensasi Datuk Seri Aliff Syukri tampil buka mulut Menurut Aliff beli...
Inginkan Wang Tunai Rm60 000 Mudah Sahaja Dengan Menyimpan Atau Berbelanja

Inginkan Wang Tunai Rm60 000 Mudah Sahaja Dengan Menyimpan Atau Berbelanja

papar berkaitan - pada 28/11/2020 - jumlah : 186 hits
Setiap hari kita akan membuat transaksi bank atau kad kredit debit untuk segala urusan harian Ada transaksi kita buat untuk simpanan bayar bil bulanan dan ada yang kita buat untuk shopping Tahukah anda bila anda membuat segala transaksi ini...
I Sinar Kwsp Semua Ahli Layak Untuk Mengeluarkan Maksimum Rm10 000 Daripada Akaun 1 Kwsp Mereka

I Sinar Kwsp Semua Ahli Layak Untuk Mengeluarkan Maksimum Rm10 000 Daripada Akaun 1 Kwsp Mereka

papar berkaitan - pada 27/11/2020 - jumlah : 500 hits
Program i SINAR Diperluaskan i Sinar KWSP Semua Ahli Layak Untuk Mengeluarkan Maksimum RM10 000 Daripada Akaun 1 KWSP Mereka Program i Sinar Kumpulan Wang Simpanan Pekerja akan diperluaskan kepada semua ahli yang terjejas dengan lapan juta ...
Warisan Rubbishes Claim That Sabah Ag Paid Rm60 000 A Month

Warisan Rubbishes Claim That Sabah Ag Paid Rm60 000 A Month

papar berkaitan - pada 23/11/2020 - jumlah : 234 hits
Warisan vice president Jaujan Sambakong blames bloggers for trying to get rid of Sabah AG Brenndon Soh PETALING JAYA Warisan has denied allegations by bloggers that Sabah state Attorney General Brenndon Soh received a monthly salary of RM60...
Tak Tahan Dihina Wani Comel Mahu Saman Netizen

Tak Tahan Dihina Wani Comel Mahu Saman Netizen

papar berkaitan - pada 10/12/2020 - jumlah : 506 hits
Tidak hanya akan berdiam diri gadis obesiti Wani Comel berkata dia akan mengambil tindakan dengan membuat laporan polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia terhadap netizen yang melemparkan kata kata fitnah terhadap dirinya W...
Tular Wani Comel Dimasukkan Ke Hospital Putrajaya Luahan Sedih Wani Comel Di Ig Story Undang Sebak Di Kalangan Warganet

Tular Wani Comel Dimasukkan Ke Hospital Putrajaya Luahan Sedih Wani Comel Di Ig Story Undang Sebak Di Kalangan Warganet

papar berkaitan - pada 10/12/2020 - jumlah : 411 hits
loading Wanita yang mempunyai masalah obesiti Wani Comel berkongsi luahan hatinya mengenai insan sekeliling yang banyak berjasa dalam kehidupannya Menurut Wani atau nama sebenarnya Nurul Airawani Nazira Ibrahim 23 dia berasa bertuah apabila...
Gadis Obes Dakwa Ditipu Usahawan Kosmetik Terkenal

Gadis Obes Dakwa Ditipu Usahawan Kosmetik Terkenal

papar berkaitan - pada 6/12/2020 - jumlah : 206 hits
Gadis yang mengalami masalah obesiti Nurul Aira Wani Nazira Ibrahim 23 atau dikenali sebagai Wani Comel tidak dapat menahan air matanya daripada menitis pada sidang media yang diadakan Taman Tun Dr Ismail Kuala Lumpur foto MOHD ADZLAN PETAL...
5 Sekawan Dipenjara 36 Tahun 12 Sebatan Kerana Bunuh

Eugene Levy S Toronto

Ringgit Has Been Unfortunate Unfairly Assessed Vs Us Dollar Bnm

Ringgit Closes Almost Unchanged As Opr Remains At 3

10 Penyanyi Berentap Dalam The Hardest Singing Show 2024 Kreativiti Luar Limitasi

Asal Usul Coca Cola

Perbadanan Kemajuan Negeri Pahang Kenal Pasti Potensi Pembangunan Sekitar Stesen Ecrl

Lumira Eka Heights Epitome Of Contemporary Living



Biodata Emran Rijal Owner Jenama Emri Vision Suami Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra

Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal


Takut Ditangkap Khalwat Pecut Kereta Hingga Terbabas

6 Pegawai Kanan Dan Anggota Polis Ditahan Semula Mengikut Sosma

Apple Dilaporkan Meminta Maaf Atas Iklan Kontroversial Ipad Pro Nya

Kopi Saigon Indera Mahkota 7 Catat Jualan Tertinggi Daripada 100 Cawangan Seluruh Negara

Dua Kali Melalui Proses Bedah Bukan Mudah Shila Amzah Tak Dapat Melahirkan Secara Normal Bayi Dah Terbelit Tali Pusat

Liyana Jasmay Bakal Keluar Dua Single Baharu Rakam Lagu Di Jakarta Saya Taknak Mv Biasa Biasa