Mereka Diindoktrinasi Jadi Bengap Bila Masuk Bersatu Puad Zarkashi



Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) UMNO, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi menepis dakwaan pembangkang kononnya lawatan delegasi Barisan Nasional (BN) ke negara China untuk diresapi ajaran komunis.
(BH) – Menurut Speker Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor itu, lawatan ke negara itu bersempena 50 tahun hubungan persahabatan Malaysia-China.
Malah katanya delegasi BN dijemput khas ke China sejak bertahun lalu, bahkan sejak ketika Presiden Perikatan Nasional, Tan Sri Muhyidin Yassin dan Setiausaha Agung BERSATU, Datuk Seri Hamzah Zainuddin masih dalam UMNO.
“BERSATU buat laporan polis kononnya saya dan UMNO diresapi ajaran komunis. Ia berpunca lawatan BN ke China sempena 50 tahun hubungan persahabatan Malaysia-China.
“Inilah masalah mereka. Mereka lupa BERSATU itu juga sekolah politik. Mereka diindoktrinasi jadi ‘bengap’ bila masuk BERSATU.
Termasuklah bekas Menteri Besar Johor, Datuk Sahruddin Jamal. Patutlah dia boleh jadi MB untuk 10 bulan sahaja. Dia pula buat tuduhan berat. Dia tuduh saya akan sebarkan ajaran komunis di Dewan Johor. Dengan kata lain saya sudah jadi komunis,” katanya dalam hantaran di Facebook hari ini.
Jelas Mohd Puad, BERSATU mungkin tidak tahu di China wujud ribuan sekolah politik, termasuk di Majlis Perbandaran mereka, dan ia dilengkapi hotel bertaraf lima bintang.
Katanya kebanyakan konferen dan perbincangan dibuat di bilik kuliah di sekolah politik ini.
“Bukan kita belajar ideologi komunis. Tajuk dibincangkan ialah pemodenan China, cara China melatih dan memilih pemimpin dan celik media sosial. Memang banyak boleh ditiru dengan pengubahsuaian. Maksud saya ialah mempelajari teknik perkaderan tapi bukan ideologinya.
“Maka tuduhan UMNO diresapi fahaman komunis apatah lagi menuduh saya mungkin menyebarkannya di Dewan Johor amat melampau,” tegasnya.
Semalam, Perikatan Nasional (PN) membuat laporan polis terhadap Mohd Puad yang membawa pemimpin parti itu ke China untuk lawatan sambil belajar.
Pengerusi PN Johor, Dr Sahruddin Jamal dilaporkan berkata, gabungan itu bimbang fahaman komunisme akan menular dalam kalangan ahli UMNO dan juga DUN Johor.
The post Mereka diindoktrinasi jadi ‘bengap’ bila masuk BERSATU – Puad Zarkashi appeared first on Malaysia Today.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.malaysia-today.net/2024/09/26/mereka-diindoktrinasi-jadi-bengap-bila-masuk-bersatu-puad-zarkashi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Bersatu Leader Denies Favouritism Cronyism In Upcoming Party Polls

Bersatu Leader Denies Favouritism Cronyism In Upcoming Party Polls

papar berkaitan - pada 27/9/2024 - jumlah : 98 hits
Bersatu will hold its party elections in November PETALING JAYA A Bersatu leader has dismissed allegations of favouritism and cronyism regarding the upcoming party elections following a decision to relax the eligibility criteria after nomin...
Legoland Tarikan Tempat Penginapan Berdekatan Tiket Masuk Tips Penting

Legoland Tarikan Tempat Penginapan Berdekatan Tiket Masuk Tips Penting

papar berkaitan - pada 18/9/2024 - jumlah : 101 hits
LEGOLAND adalah merupakan salah satu taman tema yang cukup popular di Malaysia Semua tarikan disini berkonsepkan LEGO termasuklah reka bentuk bangunannya Serba serbi LEGO la pokoknya Jom baca lebih lanjut mengenai tarikan utama di LEGOLAND ...
Tiga Individu Geng Tongkol Didakwa Ceroboh Pecah Masuk Sekolah

Tiga Individu Geng Tongkol Didakwa Ceroboh Pecah Masuk Sekolah

papar berkaitan - pada 14/9/2024 - jumlah : 95 hits
BernamaTiga anggota Geng Tongkol hari ini dihadapkan ke Mahkamah Majistret berasingan di Kuala Lumpur atas empat pertuduhan melakukan ceroboh dan memecah masuk empat kawasan sekolah bulan lepas Penyelia parkir kereta Muhammad Daniel Mohd Na...
Cara Simpan Duit Gaji Yang Pertama Untuk Beli Kereta Kereta Baru Atau Kereta Second Sesuai

Sultan Of Selangor Accepts Sanusi S Apology Tells Him To Be Mindful Of Words Etiquette

No Notice Of No Confidence Vote Against Pm Received So Far Dewan Rakyat Speaker

The Wonders Of Watermelon Fruit

Pengurangan Tenaga Manusia Dalam Pekerjaan

Sultan Selangor Ampunkan Mb Kedah Atas Dua Sebab

Doa Ketika Terlilit Hutang Insya Allah Segera Lunas

Lauk Lunch Yang Mengoda


echo '';
Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Lembayung 2024 Adaptasi Kisah Benar Lakonan Pelakon Malaysia Anna Jobling


Bunga Kemboja Ku

Doktor Apa Itu Pembengkakan Prostate

Bahaya Bahan Pewarna Kimia Dalam Kehidupan Seharian

Madrasah Terapung 6 Hari Bergambar Gisbh Seleweng

Demi Fyp Sanggup Rosakkan Perniagaan Orang Kita Sendiri Kieda Crepe

Creative Com Domain Name Ideas