Menyulam Cinta Selama 10 Tahun Wanita Oku Ini Tak Sangka Suami Terimanya Seadanya Video



Menyulam Cinta Selama 10 Tahun , Wanita OKU Ini Tak Sangka Suami Terimanya Seadanya..[VIDEO]
“SAYA bersyukur kepada Allah kerana dia lelaki yang dipilih menjadi jodoh saya” Demikian kata Aida Fazira Mohd Alias @ Ayit, seorang wanita dengan status Orang Kelainan Upaya (OKU) ketika bercerita mengenai kisah pernikahannya dengan jejaka pilihan, Mohd Faridzal Idris.
VIDEO DIBAWAH:- https://mykmu.net/wp-content/uploads/2021/12/Menyulam-Cinta-Selama-10-Tahun-Wanita-OKU-Ini-Tak-Sangka-Suami-Terima-Seadanya-2.mp4 Pernikahan pasangan ini menjadi perhatian selepas video yang memaparkan Aida Fazira didukung oleh abangnya sebelum diserahkan kepada suaminya dalam majlis perkahwinan, menjadi tular di media sosial.

Video tersebut nyata mengundang rasa sebak netizen yang terharu melihat penyatuan pasangan ini meskipun pengantin perempuan serba kekurangan.
Berkongsi cerita dengan mStar, wanita yang senang disapa sebagai Aida berkata, dia sememangnya dilahirkan dengan kecacatan fizikal pada kedua-dua kaki dan tangan.
“Selepas video tu viral, ramai tanya, Aida lumpuh ke? Saya memang dari lahir OKU fizikal. Kaki kanan memang tak ada, kaki kiri ada tapi pendek dan sangat kecil.
“Manakala jari pada dua belah tangan pun tak sempurna. Saya memang tak boleh berjalan sendiri dan memerlukan bantuan kerusi roda untuk bergerak.
“Memang susah pada awalnya. Selalu kena ejek juga dulu tapi arwah emaklah yang bagi kata-kata semangat. Arwah emak jaga kami sembilan beradik dan terapkan kasih sayang selepas arwah ayah meninggal dunia ketika saya berumur empat tahun.

Aida berkenalan dengan suaminya 10 tahun lalu. Pada 2016, arwah emak pula meninggal dunia kerana kemalangan jalan raya. Adik beradiklah yang banyak jaga saya selepas itu.
Kami sangat rapat dan sebab itulah, masa saya bernikah, mereka sedih kerana terpaksa lepaskan adik istimewa mereka ke tangan suami pula,” ujar wanita berusia 27 tahun ini.
Berkongsi kisah perkenalannya dengan suami, Aida berkata mereka berdua mula mengenali satu sama lain menerusi media sosial pada 2011.
Bermula sebagai kawan biasa, Aida berkata dia sama sekali tidak meletakkan harapan kerana menyedari dirinya yang serba kekurangan.
“Sebelum bertemu suami, saya pernah berkenalan dengan lelaki lain tapi apabila saya berterus terang mengenai keadaan saya, dia tak dapat terima. Jadi bila kenal dengan suami, saya tak letak harapan pun.

Aida mengalami kecacatan fizikal sejak lahir “Kami hanya berhubung menerusi chat di media sosial. Mula-mula saya menolak bila dia minta nombor telefon, tapi entah mengapa hati saya kembali terbuka.
“Kami berkawan seperti biasa hinggalah suami mahu hubungan itu lebih serius. Saya pun berterus terang mengenai keadaan saya dan dia tak percaya hinggalah kami bertemu pertama kali dengan ditemani rakan.
“Selepas pertemuan itu, Alhamdulillah, dia tetap menerima dan mahu teruskan hubungan kami. Bila dia melamar, saya beberapa kali tanya dan minta dia fikir betul-betul. Sebab ramai lagi perempuan lain namun jawapannya tetap sama.
Penerimaannya membuatkan saya terharu,” katanya yang juga seorang pereka grafik di sebuah syarikat percetakan di Kuala Lumpur.
Menurut Aida yang juga anak kelapan daripada sembilan beradik, dia turut bersyukur kerana keluarga mentua turut menerima dirinya seadanya.
“Selain itu, apa yang membuatkan saya yakin, suami seorang yang sangat baik hati, penyabar dan sangat ambil berat.
“Untuk suami, terima kasih kerana terima saya seadanya. Lepas akad nikah, jujurnya saya sebak sangat bila lihat wajahnya.
Selama 10 tahun, saya hanya berkawan dengan seorang lelaki saja. Saya percaya semuanya sudah tertulis,” katanya yang berasal dari Teluk Intan, Perak ini.

Aida sebelum ini pernah mendapat liputan media kerana kejayaannya menggenggam segulung ijazah. Mengakui terharu dengan ucapan serta doa netizen, Aida dalam pada itu turut menitipkan pesanan buat mereka yang juga sama seperti dirinya.
“Jangan putus asa dalam perhubungan. Kadang ada sesetengahnya bila putus cinta, terus putus asa. Kita kena percaya ajal, maut, jodoh dan rezeki di tangan Allah,” katanya lagi.
Sehingga kini video yang dimuat naik di TikTok meraih melebihi 6.4 juta jumlah tontonan.-mSTAR
Menyulam Cinta Selama 10 Tahun , Wanita OKU Ini Tak Sangka Suami Terimanya Seadanya..[VIDEO]
Jika anda mengalami kemurungan dan tekanan hubungi:
MHPSS di 03-29359935 atau 014-3223392
Talian Kasih 15999 / WhatsApp Talian Kasih di 019-2615999 (Bagi pelbagai bantuan aduan keganasan rumahtangga dan pelbagai lagi masalah seperti penderaan);
KSK-Care JAKIM di WhatsApp 0111-9598214
Befrienders Kuala Lumpur di talian 03-76272929
CPRC Kebangsaan KKM
Telefon : 03 8881 0200 / 03 8881 0600 / 03 8881 0700
Whatsapp : +60178429454
Email : [email protected]
Kongsikan kepada keluarga dan rakan anda
Baca Artikel Menarik :
Air terjun Lata Berangin deras menggerunkan (Video) Amaran hujan tahap bahaya di 8 negeri hingga Ahad ini Kelah merah RM3,100 rezeki pasca banjir Anzalna sebak ganti Siti Sarah Waspada dengan kecurian data daripada RFID Taufan badai Malaysia bukan lagi lawak, waspadalah Banjir Pahang: Timbunan kayu bukan sisa balak Padah tumbuk muka isteri hingga koyak hidung Banjir, 10 jam duduk atas bumbung dengan kucing dan ular sawa Tertinggal isteri selepas isi minyak (Video) Hishammuddin ucap penghargaan buat Sharifah Shahirah Layari Laman Facebook MYKMU</a
Pengantin OKU didukung, undang sebak orang ramai (Video)

Aliff Syukri mohon maaf bimbang umur tidak panjang

The post Menyulam Cinta Selama 10 Tahun , Wanita OKU Ini Tak Sangka Suami Terimanya Seadanya..[VIDEO] appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/12/30/menyulam-cinta-selama-10-tahun-wanita-oku-ini-tak-sangka-suami-terimanya-seadanya-video/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wanita Lahirkan Bayi Kembar Beza Bulan Tahun

Wanita Lahirkan Bayi Kembar Beza Bulan Tahun

papar berkaitan - pada 5/1/2022 - jumlah : 167 hits
Madrigal tidak menyangka bayi kembarnya dilahirkan pada bulan dan tahun berbeza Pusat perubatan Natividad SACRAMENTO CALIFORNIA Seorang wanita di Amerika Syarikat selamat melahirkan sepasang bayi kembar pada bulan dan tahun yang berbeza lap...
Cuma Selang 15 Minit Beranak Ibu Tak Sangka Anak Kembar Lahir 2 Tahun Berbeza

Cuma Selang 15 Minit Beranak Ibu Tak Sangka Anak Kembar Lahir 2 Tahun Berbeza

papar berkaitan - pada 5/1/2022 - jumlah : 354 hits
Pelik tapi benar Agak meragukan tapi itulah kenyataan Kejadian istimewa yang terjadi kepada ibu muda Fatima Madrigal yang telah melahirkan bayi kembar yang dikatakan berbeza tarikh lahir dan tahun lahir Kelahiran sebegini dikatakan terjadi ...
Video Segak Iaki Dia Dikata Tak Epadan Dengan Suami Kacak Lsteri Bldas K0men Ntizen

Video Segak Iaki Dia Dikata Tak Epadan Dengan Suami Kacak Lsteri Bldas K0men Ntizen

papar berkaitan - pada 18/12/2021 - jumlah : 258 hits
Sama cantik sama padan atau bagai pinang dibeIah dua itu un gkapan bagi menggambarkan pasangan pengantin baharu yang dilihat saling melengkapi antara satu sama lain
B0leh His4p Air Dari Janggvtnya Netizen Meng4ta Suami Heliza Helmi Rupanya Dah 17 Tahun Bel4

B0leh His4p Air Dari Janggvtnya Netizen Meng4ta Suami Heliza Helmi Rupanya Dah 17 Tahun Bel4

papar berkaitan - pada 4/1/2022 - jumlah : 387 hits
Ramai yang terperanjat tapi gembira bila Heliza Helmi selamat bergelar isteri kepada jutawan Datuk Seri Mahadi Badrul Zaman
Potret Ulang Tahun Pernikahan Alessia Cestaro Dan Suami Yang Kelima Digelar Di Rumah

Potret Ulang Tahun Pernikahan Alessia Cestaro Dan Suami Yang Kelima Digelar Di Rumah

papar berkaitan - pada 20/12/2021 - jumlah : 201 hits
Artis cantik Alessia Cestaro baru saja merayakan ulang tahun pernikahan yang kelima bersama suami tercinta Acara dilangsungkan sederhana hanya di rumah saja bersama keluarga Intip foto fotonya yuk
Hargai Selagi Ada Video Enam Beradik Sepakat Hadiahkan Bapa Oku Sebuah Motosikal

Hargai Selagi Ada Video Enam Beradik Sepakat Hadiahkan Bapa Oku Sebuah Motosikal

papar berkaitan - pada 3/1/2022 - jumlah : 280 hits
Jasa ibu bapa tidak mungkin dapat dibalas oleh anak anak Jika dikira jasa ibu bapa pasti ia takkan terbalas Lebih dari buih buih di lautan begitu banyaknya jasa mereka terhadap kita Namun mungkin kita sebagai seorang anak boleh ikhtiarkan s...
Rata Rata Mangsa Banjir Tidak Sangka Terpaksa Harungi Banjir Sebanyak Dua Kali Tahun Ini

Rata Rata Mangsa Banjir Tidak Sangka Terpaksa Harungi Banjir Sebanyak Dua Kali Tahun Ini

papar berkaitan - pada 28/12/2021 - jumlah : 234 hits
TEMERLOH Rata rata mangsa banjir di sini tidak menyangka mereka terpaksa mengharungi banjir sebanyak dua kali tahun ini Mangsa banjir di Taman Murni Ghazali Ishak 57 berkata dia terpaksa memindahkan barang dua kali berikutan paras air yang ...
Tudia Wanita Bertengkar Calon Suami Ditangkap Curang

Tudia Wanita Bertengkar Calon Suami Ditangkap Curang

papar berkaitan - pada 6/1/2022 - jumlah : 188 hits
WANITA itu dilihat mengejar sebelum bertengkar dengan bakal suaminya yang ditangkap berlaku curang InstagramWanita bertengkar calon suami ditangkap curangOJAKARTA Sebuah klip video tular memaparkan pertengkaran antara seorang wanita dengan ...
Video Anak Sulung Genap Satu Tahun Zahirah Macwilson Kenang Detik Bersalin

Video Anak Sulung Genap Satu Tahun Zahirah Macwilson Kenang Detik Bersalin

papar berkaitan - pada 5/1/2022 - jumlah : 267 hits
Pasangan Zahirah Macwilson dan Aiman Hakim Redza mengumumkan ulang tahun kelahiran anak pertama mereka Isaac Raees yang kini genap usia setahun Zahirah menerusi laman Instagram miliknya telah mengimbau kembali proses bersalin hingga membesa...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

The Evolution Of Adult Entertainment

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Cerita Hari Jumaat

Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand