Mentteri Komunikasi Gagal Tolak Umno Umdap


 
1. Penamatan kontrak Ketua Pengarah JKOM: Kegagalan Menteri Komunikasi
MERUJUK kepada pengesahan Menteri Komunikasi, Fahmi Fadzil, mengenai penamatan kontrak Ketua Pengarah Jabatan Komunikasi Komuniti (JKOM), Mohd Khairuddin Othman.

Walaupun wartawan telah bertanya mengenai sebab penamatan awal kontrak, Menteri hanya menyatakan bahawa penamatan kontrak awal dalam lantikan adalah perkara biasa. 
Namun, persoalan utama yang timbul ialah sama ada Menteri menyedari bahawa sudah dua Ketua Pengarah JKOM dilantik dalam tempoh dua tahun sahaja. Dr. Mohammad Agus Yusoff dilantik pada Februari 2023, tetapi meletakkan jawatan pada November 2023, hanya bertahan selama 10 bulan.
Selepas itu, Mohd Khairuddin dilantik pada Mac 2024 dan ditamatkan perkhidmatan pada September 2024, hanya bertahan selama 7 bulan.
Sebagai Menteri, Fahmi Fadzil sepatutnya bertanggungjawab untuk melantik seorang Ketua Pengarah yang layak dan kompeten bagi jawatan tersebut. Adakah pelantikan Dr. Mohammad Agus dan Mohd Khairuddin melalui proses penilaian yang teliti dan adakah mereka benar-benar layak untuk jawatan tersebut?
Tempoh perkhidmatan yang singkat bagi kedua-dua Ketua Pengarah ini bukan sahaja menunjukkan ketidaktentuan dalam kepimpinan JKOM, tetapi juga membazirkan dana awam. Perkara ini sebenarnya boleh dielakkan jika Menteri melantik seorang yang benar-benar layak dan berkelayakan untuk menggalas tugas sebagai Ketua Pengarah JKOM.
Saya berpandangan bahawa kegagalan ini mencerminkan kelemahan Menteri Komunikasi dalam mengenal pasti individu yang sesuai untuk jawatan penting ini. Lebih-lebih lagi, terdapat kemungkinan bahawa pelantikan-pelantikan sebelum ini dilakukan dengan mengambil kira kepentingan politik Pakatan Harapan, bukannya berdasarkan merit.
Oleh itu, pandangan yang lebih luas ialah kegagalan sebenar terletak di bahu Menteri Komunikasi, dan beliau sendiri sepatutnya mempertimbangkan untuk meletakkan jawatan. – HARAKAHDAILY 25/9/2024
Ts. Nurul Islam Mohamed Yusoff
Pengarah Jabatan Kajian dan Polisi
Lajnah Penerangan PAS Pusat


2. PRK Mahkota, peluang tolak Umno UmDAP 
Annuar Musa pada ceramah kelompok PERIKATAN NASIONAL bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) DUN Mahkota di Pusat Daerah Meng
KLUANG: “Ahli-ahli Umno Johor yang mengundi dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Mahkota boleh menggunakan kesempatan ini untuk menolak ‘Umno UmDAP’ bagi memperbetulkan kesilapan yang dilakukan pemimpinnya yang membawa parti itu bersekongkol dengan DAP.”

Timbalan Ketua Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS Pusat, Tan Sri Annuar Musa berkata, selama ini pimpinan dan ahli Umno di Johor memang dilihat tidak bersetuju dengan tindakan pemimpin mereka di peringkat pusat itu. 
“Saya yakin orang Umno Johor tahu apa yang dibuat oleh Umno itu adalah salah dan tidak kena. 
“Antara yang menegur perbuatan itu termasuk Menteri Besar Johor sendiri pernah menegur apa yang dilakukan oleh pucuk pimpinan Umno.
“Antara orang yang teraniaya dalam pertempuran ini adalah tokoh-tokoh Umno Johor, (antaranya) Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein yang cuba nak menyelamatkan Umno daripada jalan yang salah,” katanya.
(Selanjutnya sila lihat 'PRK Mahkota, peluang tolak Umno UmDAP'  –HARAKAHDAILY 25/9/2024)


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Al-hamdulillah. Nampaknya perkembangan sihat pimpinan PN sedang beramah mesra dengan pengamal media Cina. Dan pentingnya Skim PERKESO untuk golongan bekerja sendiri, suri rumah.
(i) Di KL, Majlis Makan Malam Pemimpin Perikatan Nasional (PN) Bersama Pengamal Media Cina yang diadakan bersempena Perayaan Kuih Bulan pada tahun ini berlangsung dalam suasana yang cukup meriah. 
Majlis yang dianjurkan oleh Parti Gerakan Rakyat Malaysia (Gerakan) itu yang dihadiri barisan pimpinan PN dan pengamal media Cina, di sini, pada malam tadi itu menyaksikan kehadiran Presiden Gerakan, Dominic Lau Hoe Chai dan Naib Presidennya, Datuk Parameswaran Ganason. 
Sambutan amat menggalakkan daripada media Cina, yang mana hampir 30 editor utama dan wartawan media Cina hadir untuk ‘bertemu mata’ dengan pemimpin Perikatan Nasional. 
Dominic Lau, Ahmad Fahdli, Parameswaran, Halimah, dan Alexander Lo bersama tetamu pada Majlis Makan Malam Pemimpin Perikatan Nasional (PN) Bersama Pengamal Media Cina di Kuala Lumpur. (FOTO: HARAKAHDAILY/Muhammad Zharif Zulkiflee) Dominic Lau, Ahmad Fahdli, Parameswaran, Halimah, dan Alexander Lo bersama tetamu pada Majlis Makan Malam Pemimpin Perikatan Nasional (PN) Bersama Pengamal Media Cina di Kuala Lumpur. (FOTO: HARAKAHDAILY/Muhammad Zharif Zulkiflee)

(ii) Skim PERKESO penting untuk golongan bekerja sendiri, suri rumah. 
Muhammad Ismi (kanan) pada program ceramah Skim Caruman untuk Golongan Bekerja Sendiri dan Suri Rumah di Dewan Masjid Jamek Kota Kanan, Parit, Perak.
Di Parit, golongan bekerja sendiri dan suri rumah di Malaysia seharusnya menyertai pencaruman di bawah skim keselamatan sosial yang ditawarkan oleh Pertubuhan Keselamatan Sosial (PERKESO). Ini adalah langkah penting untuk memastikan mereka mendapat perlindungan sewajarnya dalam situasi yang tidak dijangka. 
Program ini telah menarik penyertaan dari pelbagai lapisan masyarakat, termasuk para pekerja sendiri, suri rumah, serta ahli keluarga. Allah SWT berfirman dalam Surat Hud ayat 6 bermaksud: Di mana Allah menyeru umat manusia untuk memakmurkan bumi dengan tanggungjawab yang diberikan kepada mereka. 
Dalam Islam, Allah SWT menggalakkan setiap umat untuk berbuat kebajikan seperti menanam pokok yang turut memberi manfaat kepada makhluk lain. Daripada hadis riwayat al-Bukhari ada menyebut bahawa di mana setiap amalan kebaikan seperti bercucuk tanam akan diberikan ganjaran sebagai sedekah. 
Sekian, wallahu 'aklam.
..


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/09/mentteri-komunikasi-gagal-tolak-umno.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pas Sedia Tolak Bersatu Untuk Kerjasama Dengan Umno

Pas Sedia Tolak Bersatu Untuk Kerjasama Dengan Umno

papar berkaitan - pada 24/9/2024 - jumlah : 151 hits
HarapandailyAhli Parlimen Parit Buntar dari Pas Mohd Misbahul Munir Bin Masduki berkata Pas sedia menolak Bersatu bagi membolehkan parti itu bekerjasama dengan Umno Dalam satu video yang kini tular di media sosial Ahli Jawatankuasa Kerja Pa...
Terkini Hadi Nak Kelentong Siapa Umno Anak Tun M Dah Isytihar Har

Terkini Hadi Nak Kelentong Siapa Umno Anak Tun M Dah Isytihar Har

papar berkaitan - pada 18/9/2024 - jumlah : 73 hits
1 Penggantungan keahlian Ketua Penerangan PAS Perlis adalah palsu 2 UMNO bukan gila talak dan suka poligami seperti PAS UMNO Johor 3 SPRM sahkan anak anak Dr Mahathir telah isytihar harta 4 PAS janji tidak akan tutup Genting Highland sekira...
Bakal Digantung Kritik Pemimpin Pas Umno Tidak Terdesak Bersama Parti Pas

Bakal Digantung Kritik Pemimpin Pas Umno Tidak Terdesak Bersama Parti Pas

papar berkaitan - pada 18/9/2024 - jumlah : 67 hits
Dalam satu hantaran di Facebook katanya Umno telah belajar dari kesilapan lalu dan tidak akan terjerumus ke lubang sama bagi kali kedua Umno tak terdesak dan tak bernafsu pun untuk bersama PAS lagi Kalau PAS rasa dia dah hebat sangat dengan...
Umno Tak Terdesak Dan Tak Bernafsu Pun Untuk Bersama Pas Lagi

Umno Tak Terdesak Dan Tak Bernafsu Pun Untuk Bersama Pas Lagi

papar berkaitan - pada 18/9/2024 - jumlah : 64 hits
malaysiakini comDiterbitkan Sep 18 2024 12 54 PMTimbalan Pengerusi Umno Johor Nur Jazlan Mohamed berkata pengalaman parti itu bersama PAS dalam gabungan Muafakat Nasional sebelum ini adalah cukup pahit Dalam satu hantaran di Facebook katany...
Tak Betul Dap Jadi Alat Umno Tarik Undi Cina Di Mahkota Onn Hafiz

Tak Betul Dap Jadi Alat Umno Tarik Undi Cina Di Mahkota Onn Hafiz

papar berkaitan - pada 17/9/2024 - jumlah : 85 hits
Dakwaan kononnya DAP hanya dijadikan alat UMNO untuk menarik sokongan pengundi Cina dalam kempen Pilihan Raya Kecil DUN Mahkota adalah tidak berasas Pengerusi Badan Perhubungan Umno Johor Datuk Onn Hafiz Ghazi menegaskan dakwaan seperti itu...
Akmal Not Told To Stay Away From Mahkota Campaign Umno Leader

Akmal Not Told To Stay Away From Mahkota Campaign Umno Leader

papar berkaitan - pada 18/9/2024 - jumlah : 102 hits
MAHKOTA BY ELECTION Umno supreme council member Ahmad Maslan denied that party youth chief Dr Muhamad Akmal Saleh was asked to stay away from the campaign over the halal certification issue He said the situation between Akmal and DAP s Tere...
Lokman Balun Pas Bila Terdesak Mula Cari Talian Hayat Bersama Umno

Lokman Balun Pas Bila Terdesak Mula Cari Talian Hayat Bersama Umno

papar berkaitan - pada 18/9/2024 - jumlah : 60 hits
TERBAIK LOKMAN ADAMADAKAH PAS MAHU TINGGALKAN BERSATU SEPERTI MANA MEREKA TINGGALKAN UMNO LOKMAN BALUN PAS BILA TERDESAK MULA CARI TALIAN HAYAT BERSAMA UMNO
Wanita Umno Chief Rebuffs Questions On Akmal S Nyonya Jibe

Wanita Umno Chief Rebuffs Questions On Akmal S Nyonya Jibe

papar berkaitan - pada 19/9/2024 - jumlah : 71 hits
MAHKOTA BY ELECTION Wanita Umno chief Noraini Ahmad refused to comment on Umno Youth chief Dr Muhamad Akmal Saleh calling Seputeh MP Teresa Kok a Nyonya tua She was asked how she felt for her party colleague to use such words on a fellow wo...
How Umno Could Regain Pm S Post After Next General Election

How Umno Could Regain Pm S Post After Next General Election

papar berkaitan - pada 23/9/2024 - jumlah : 86 hits
There are four possible scenarios in the political battle fronts for the next general election which must be held by February 2028 at the latest I will discuss each of these scenarios and the reasons for them as well as the likelihood of th...
Mentteri Komunikasi Gagal Tolak Umno Umdap

Arexvy Vaksin Dari Gsk Dapat Melindungi Warga Emas Dijangkiti Penyakit Respiratory Syncytial Virus

Sunway Healthcare Dan Medtronic Forge Perkongsian Strategik Untuk Meningkatkan Pusat Kecemerlangan

Revel In A Halloween Spook Tacular At Legoland Malaysia Resort

Pmx Ucap Terima Kasih Kepada Kakitangan Kementerian Kewangan

Struggle Nak Simpan Duit Untuk Bercuti Ini Cara Lebih Displin

Malam Amal Kempen Tabung Pahlawan 2024 2025 Dan Pelancaran Kad Veteran Digital

How China Is Preparing For America S Next President


echo '';
5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Lembayung 2024 Adaptasi Kisah Benar Lakonan Pelakon Malaysia Anna Jobling

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Ternyata Sebuah Bahagia Slot Tiara Astro Ria


Ciri Ciri Personaliti Ekstrovert Yang Perlu Anda Ketahui

Adakah Kita Terlalu Sibuk Dengan Urusan Dunia

Tips Mudah Elak Sakit Belakang

Public Gold Mendapat Sijil Patuh Syariah

Kotak Essential Oil Yang Dapat Dikitar Semula Pilihan Bijak Untuk Jenama Berwawasan

Sultan Selangor Ampunkan Mb Kedah Atas Dua Sebab