Menteri Tik Tok Pulak Dah



Tindakan Menteri Pengajian Tinggi, YB Datuk Dr Noraini Ahmad yang menganjurkan pertandingan dalam talian menerusi aplikasi TikTok ketika musim Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) adalah sangat dangkal dan tidak sensitif dengan kesusahan yang sedang dihadapi oleh mahasiswa-mahasiwa di Institut Pengajian Tinggi (IPT).

Isu soal kebajikan mahasiswa yang terkesan daripada langkah PKP sepatutnya perlu diberi perhatian yang serius oleh pihak Menteri dan tidak sewenang-wenangnya melepaskan tanggungjawab tersebut kepada pihak IPT dan badan-badan bukan kerajaan (NGO).

Sebagai contoh, bantuan kewangan dan makanan perlu segera disalurkan kepada kumpulan mahasiswa bukan sahaja yang terkandas di asrama tetapi juga rumah-rumah sewa.

Sebaliknya, saya menggesa agar Menteri mengambil peluang ini untuk menganjurkan kempen-kempen yang ada nilai tambah, pembinaan jati diri, diskusi dan sebagainya yang akan menyumbang kepada pembangunan mahasiswa negara.

Ini seterusnya akan menggalakkan mahasiswa kita untuk melakukan perkara-perkara yang lebih bermanfaat sepanjang tempoh PKP ini.

Saya juga ingin menyarankan agar Kemeterian Pengajian Tinggi (KPT) membentangkan langkah-langkah yang akan diambil bersama pihak-pihak universiti bagi menghadapi musim selepas PKP (post PKP) bagi memastikan perjalanan baki semester yang terurus dan teratur.

Misalnya, Menteri harus peka dengan bahan pengajaran secara atas talian (terutamanya yang memerlukan amali atau praktikal) dan juga cabaran capaian internet yang dihadapi khususnya oleh pelajar-pelajar di luar bandar ekoran langkah yang diambil oleh sesetengah universiti untuk menghabiskan baki semester yang tertangguh melalui kelas dalam talian (online lecture).

Pihak Kementerian bersama IPT perlu mengenal pasti pelajar-pelajar yang akan terkesan daripada keputusan ini dan segera menawarkan bantuan yang sewajarnya.

Oleh yang demikian, saya berharap agar pihak Menteri lebih peka dengan keadaan semasa yang dihadapi oleh pelajar-pelajar kita di Univerisiti.

Mahasiswa adalah aset utama negara yang perlu dijaga dan diberi perhatian yang sewajarnya.

Bakat dan kebolehan yang dimiliki perlu dimanfaatkan sedaya mungkin bagi menyumbang kepada masa depan negara yang lebih baik. - Akmal Nasir

Pesakit covid19 meningkat...
Malaysia maintain 150-220 pesakit baru setiap hari atau buat selama2nya tanpa mahu turun?? Itu dah cukup baik bukan? Buat MCO, buat EMCO tapi di Hypermarket dan Supermarket malah Mini Market masih biar org berebut2 TANPA SD yg betul.

SD awal hanya ditunjukkan masa beratur di pintu masuk utk check Temperature. SD akhir masa nak byr di kaunter. Tapi in between masa kat tempat brg2 basah..mak aii...berebut2, batuk, bersin di depan org, lintang pukang pakat pilih bawang, ikan, udang mcm2. 

Hanya segelintir yg tak berani dekat dan menunggu. Majoritinya buka mask letak kat dagu..berebut mcm biasa. SD lah sangaaat...haha

Itu belum kira yg bertandang ke rumah org atau berjalan keluar dari negeri masing2 dlm keadaan MCO. Ini KP Kesihatan yg kata bukan aku reka. So hgpa pikiaq tgk le MCO boleh berjaya ke kalau SD diabaikan di mana.2?? 

Aku p Tesco, sama. Aku p NSK, sama, Aku p Segi Fresh, sama juga. Mana2 hypermarket pun sama. HEBAT rakyat Malaysia..!! Lepastu pakat dok heran awat dah dekat sebulan MCO tak nampak jangkitan harian junam, sebaliknya terapung dan flat? - - Zus Din

Kejayaan hari ini kerana perancangan Kjaan PH pd Dis 2019...
Punya terdesaknya kerajaan PNipu khususnya PAS dlm mnghadapi kecaman drp rakyat krn lemah dlm menangani masalah COVID19 ini, mrk mula melaga2kan pegawai kerajaan yg bertungkus lumus sbg frontliners dlm menghadapi masalah yg ada skg.

Mrk mnjadi batuapi melaga2kan Dr Musa dan Dr Noorhisham agar bergaduh sesama sndiri utk dijadikan kambing hitam. Mrk politikkan bencana yg ada ini utk melepaskan tanggungjawab ini kpd pegawai2 kerajaan.

Rupanya PAS jadi batu api melaga-lagakan rakyat dgn Dr Musa dan Dr Noor Hisham. Dr Musa tak lah hentam atau salah kan Datuk DG secara langsung tetapi Dr Musa lebih menegur kepada beberapa Menteri yg agak tidak bijak semasa serangan Covid ini.

Walaunchai sengaja nak mainkan sentimen seolah-olah penyokong PH tak suka Dr Nor Hisham. Padahal, beliau sebagai penjawat awam rela berkhidmat dgn baik sejak di bawah PH lagi. Ada juga yang cuba mengaitkankan isu ini dengan DAP yang kononnya memang anti-penjawat awam.

Para walaunchai yang sudah dijangkiti wabak CoDAP. Antara symptom wabak CoDAP ini ialah mereka akan mengaitkan semua perkara dalam kehidupan mereka dengan DAP. Satu hari tak sebut DAP, terasa seperti tak sempurna iman mereka.

Sdgkan Dr Norhisham sndri telah mengakui akan keberkesanan Kerajaan PH dlm mentadbir krn melabur kpd sektor kesihatan sejak dari tahun 2019 lagi.

Npk tak betapa jahat dan busuknya hati parti yg mengaku Islam ini...??? Sila tonton video smpi habis dan sebarkan kejahatan PAS kpd rakyat Malaysia....!!! 

Sebagai warga Malaysia tanpa mengira agama, kaum dan darjat utk bersama2 berganding bahu memerangi Covid19 ni  - f/bk

Minister deletes all TikTok Contest 
postings after getting an online roasting...

Higher Education Minister Dr Noraini Ahmad is believed to have deleted all TikTok-related postings from her social media accounts after getting hammered by netizens.

Noraini’s launch of the contest yesterday seemed promising after she kicked it off with a promo video of her making a video call to a pair of youngsters acting as her children, who were informed of the contest on the video-sharing social networking app TikTok.
Selamba dia baling Menteri bawah bas...

It featured the current hit remix of Prime Minister Muhyiddin Yassin’s ‘ke sana, ke sini’ announcement, but Noraini’s attempt at capturing the hearts of netizens fell flat and she was on the receiving end of an online roasting since yesterday.

“Air suam, Doraemon, kumbahan and now the TikTok Minister,” read one posting, in reference to the continuous stream of high profile blunders by ministers.
Noraini criticised over the timing of the entertainment-based idea, when her focus should have been on the welfare of students stuck in hostels at universities and institutions of higher learning across the country. 

Solutions were required both for their current situation during this Movement Control Order (MCO) and the resumption of their studies.

Others compared this to how the reaction from Noraini’s far right Malay-Muslim nationalist support base might have been had such an idea been concocted by a Pakatan Harapan minister when they were in power, when, as one netizen described tongue-in-cheek, “Islam was always under threat and Malays were apparently being discriminated against.”

“Very Islamic!,” said another. - talkabout

Hit remix of Prime Minister Muhyiddin Yassin’s ‘ke sana, ke sini’ 

Untuk penyokong tebok atap; macam mana kapal tak karam kalau semua yang bagus kena cantas ganti dengan penyamun?

Inilah padahnya berbuat baik kpd pembangkang dulu. Rakyat dah tak termarah sebab menteri2 PH terlalu baik dgn musuh tak bertempat. Bila kamu jd kerajaan... semua org jahat kamu tak ambil tindakan tapi bila kamu jd pembangkang, org jahat itu sanggup buat jahat kpd kamu kaw2 tanpa belas kasihan walau kamu tak bersalah..- Mur Ni
cheers.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://alditta.blogspot.com/2020/04/menteri-tik-tok-pulak-dah.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Menteri Tik Tok Kini Muncul Lagi Pelawak Dalam Kerajaan Tebuk Atap

Menteri Tik Tok Kini Muncul Lagi Pelawak Dalam Kerajaan Tebuk Atap

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 350 hits
Nampaknya dalam kerajaan tebuk atap ini menteri menterinya bukan berlumba lumba untuk buat kerja yang benar benar mendatangkan manfaat tetapi lebih ghairah untuk menampilkan sisi lawak jenaka mereka buat tatapan rakyat jelata Jika sebelum i...
Tik Tok Taraf Pemikiran Menteri Pn

Tik Tok Taraf Pemikiran Menteri Pn

papar berkaitan - pada 9/4/2020 - jumlah : 223 hits
Tik Tok taraf pemikiran menteri PN Oleh April 09 2020Sebelum ini Bekas Menteri Pendidikan Dr Maszlee Malik pernah mengadakan satu pertandingan karangan cerita cerita Pendek atau kontot Bertalu talu beliau dihentam dikritik di troll dan pelb...
Pemimpin Anak Muda Tolak Menteri Tik Tok

Pemimpin Anak Muda Tolak Menteri Tik Tok

papar berkaitan - pada 13/4/2020 - jumlah : 227 hits
Saranan kami dari MA Nasional KPT perlu menyediakan perancangan jangka masa panjang berkenaan hala tuju pembelajaran atas talian dari segi mekanisme ujarnya dalam satu kenyataan Beliau berkata masih terdapat kelompongan dalam dasar yang bel...
Netizen Kempen Pecat Menteri Pengajian Tinggi Selepas Buat Kempen Tik Tok

Netizen Kempen Pecat Menteri Pengajian Tinggi Selepas Buat Kempen Tik Tok

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 718 hits
AKMAL MANAF Isu kontroversi melibatkan Datuk Dr Noraini Ahmad yang mengajak peserta menyertai pertandingan Tik Tok dilihat mengundang rasa kurang senang segelintir masyarakat Akibat isu yang ditimbulkan kini ada pihak sudah menggerakkan pet...
Pensyarah Sibuk Atasi Masalah Pelajar Menteri Asyik Tik Tok

Pensyarah Sibuk Atasi Masalah Pelajar Menteri Asyik Tik Tok

papar berkaitan - pada 10/4/2020 - jumlah : 218 hits
Seorang pengguna facebook bernama M Tazli Azizan melahirkan rasa terkejut dan terkilan dengan cadangan menteri pengajian tinggi untuk mengadakan pertandingan Tik Tok Menurut beliau seperti dipetik dalam posting facebooknya OMG Menteri di Ke...
Inul Daratista Dan Adam Ketagihan Main Tik Tok Totalitas Tiru Adegan Rhoma Irama

Inul Daratista Dan Adam Ketagihan Main Tik Tok Totalitas Tiru Adegan Rhoma Irama

papar berkaitan - pada 4/4/2020 - jumlah : 168 hits
Dari video kocak Adam menjadi ular dan Inul berperan sebagai pawang hingga video terbaru mereka yang memerankan salah satu adegan ikonik Rhoma Irama Inul mengaku aksi kocaknya ini dilakukan untuk menghibur masyarakat di tengah pandemi Coron...
Lepas Tik Tok Kena Hentam Lagi Ppe

Lepas Tik Tok Kena Hentam Lagi Ppe

papar berkaitan - pada 16/4/2020 - jumlah : 256 hits
Selepas Zuraida Kamaruddin dihentam kerana didakwa membazirkan sumber pakaian perlindungan peribadi yang sedia kekurangan untuk publisiti politik kini Menteri Pengajian Tinggi Noraini Ahmad turut mengalami nasib yang sama Di media sosial ah...
Inul Main Tik Tok Potret Adam Suseno Berdandan Seperti Rhoma Irama Bikin Ngakak

Inul Main Tik Tok Potret Adam Suseno Berdandan Seperti Rhoma Irama Bikin Ngakak

papar berkaitan - pada 3/4/2020 - jumlah : 142 hits
Terbaru Inul Daratista dan Adam Suseno kembali mencuri perhatian Yang mencuri perhatian adalah saat Adam Suseno memerankan tokoh Rhoma Irama sementara Inul memerankan tokoh Ani
The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Fahmi Fadzil Perlu Beri Penjelasan Bukan Beri Alasan

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Prof As Dakwa Tak Selamat Kunjungi Malaysia Selepas Sebar Propaganda Sokong Zionis



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Brauninhas House By Pablo Lanza Arquitetura In Itu Brazil

Banteras Isu 3r Manivanan Cadang 10 Langkah Percepat Siasatan Polis

Analysis Harapan S Uphill Battle To Defend Kuala Kubu Baharu

Kkb By Election Will Be A Confidence Vote For The Anwar Administration

Azmin Pledges To Tell All On May 11