Menteri Bn Pn Pelancong Banjir Jangan Sekat Kritikan Rakyat Di Media Sosial Ph


 



Majlis Presiden Pakatan Harapan (PH) membidas sikap lemah dan layu menteri Kerajaan BN - PN yang kini digelar rakyat sebagai 'pelancong banjir' yang memahami keperluan sebenar dan kegetiran mangsa banjir.

Tegas Majlis Presiden, kerajaan BN-PN yang dianggap lemah oleh rakyat itu jangan pula cuba menghalang kritikan di media sosial ke atas mereka dengan meminta penyedia perkhidmatan berkenaan tidak menyiarkan hal hal buruk berkaitan kerajaan.
"Majlis Presiden menyampaikan ucapan takziah buat 41 orang mangsa bencana banjir di seluruh negara dan amat kesal dengan kegagalan Kerajaan Persekutuan menangani krisis yang menyebabkan ramai tidak mendapat bantuan semasa dan pasca banjir.
"Pakatan Harapan mendesak Kerajaan untuk bertindak lebih tegas dengan pemberian bantuan kewangan yang mesti melebihi apa yang diberi oleh Kerajaan-Kerajaan Negeri.

"Kegagalan Kerajaan Persekutuan ini telah menerima kritikan keras daripada media sosial di Facebook dan Twitter, khususnya para Menteri yang begitu layu dan lemah dalam respons menyelamat dan membantu mangsa sehingga diberi gelaran ‘pelancong banjir’.
"Tindak balas Kerajaan Persekutuan atas kritikan-kritikan berasas ini bukan sahaja gagal meningkatkan mutu perkhidmatan para Menteri sebaliknya cuba menghukum dan menutup mulut rakyat.
"Apakah kritikan-kritikan itu begitu menggugat keselamatan negara, sehingga Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) terpaksa meminta Twitter memadam kritikan para netizen ini?" tanya mereka dalam satu kenyataan
Menurut Majlis Presiden PH, amat malang bagi Malaysia apabila suruhanjaya di bawah Kementerian Komunikasi dan Multimedia dijadikan alat untuk menghentikan kritikan terhadap kerajaan di bawah sistem demokrasi yang mengamalkan kebebasan bersuara.
Justeru, Majlis Presiden menyifatkan tindakan SKMM berkenaan bersifat anti-demokrasi dan mengingatkan rakyat tentang sifat kuku besi diktator yang pernah rakyat Malaysia lihat dahulu.
"Kita tidak patut dan tidak boleh kembali ke zaman itu lagi, apatah lagi apabila negara sedang merangka masa depan yang berpaksikan digitalisasi dan teknologi maklumat yang lebih terbuka.
"Yang paling kami kesali bagaimana SKMM diperalat pemerintah untuk menutup mulut rakyat, terutama apabila rakyat sedang tenat dan sengsara akibat banjir.
"Kerajaan dan SKMM khususnya perlu diingatkan bahawa rakyat berhak bersuara terutama dalam isu yang paling menekan, sama ada isu kos sara hidup, bencana, mahupun kepincangan kepimpinan di Putrajaya. Oleh itu kami menggesa agar Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif SKMM digugurkan segera.
"Dalam era 5G yang bakal tiba, Kerajaan dan badan-badan seperti SKMM perlu faham bahawa demokrasi dan suara rakyat perlu dihormati dan dirai, dan tidak patut sekali-kali digugat atau diugut seperti yang berlaku sekarang," kata mereka lagi.
Majlis Presiden dalam pada itu turut mengucapkan Selamat Hari Natal buat semua rakyat Malaysia yang menyambutnya. Semoga tahun baru 2022 lebih baik buat rakyat Malaysia.






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/12/menteri-bn-pn-pelancong-banjir-jangan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Era Media Sosial Menteri Tidak Boleh Berlakon Bantu Mangsa Banjir

Era Media Sosial Menteri Tidak Boleh Berlakon Bantu Mangsa Banjir

papar berkaitan - pada 29/12/2021 - jumlah : 175 hits
Dua aksi oleh Menteri untuk dilihat membantu mangsa banjir baru baru ini hanya sesuai dilakonkan pada era sebelum kewujudan media sosialGaya Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menyodok lumpur dan Menteri Datuk Rina Harun members...
Kerajaan Patut Guna Sms Media Sosial Maklumkan Perkembangan Banjir

Kerajaan Patut Guna Sms Media Sosial Maklumkan Perkembangan Banjir

papar berkaitan - pada 30/12/2021 - jumlah : 184 hits
Musim tengkujuh yang belum berakhir dan kemungkinan banjir di Pantai Timur Semenanjung dalam beberapa hari ini mewajarkan Kerajaan Persekutuan memperbaiki segera kelemahan pengurusan banjir agar tidak berulang tragedi sebagaimana di Selango...
Hiburan Sedar Keadaan Semasa Masih Belum Reda Selebriti Ini Guna Media Sosial Bantu Mangsa Banjir

Hiburan Sedar Keadaan Semasa Masih Belum Reda Selebriti Ini Guna Media Sosial Bantu Mangsa Banjir

papar berkaitan - pada 19/12/2021 - jumlah : 282 hits
Biarpun keadaan di sekitar Lembah Klang sudah semakin pulih dah hujan pun sudah terlihat sudah berhenti namun masih ada kebanyakkan tempat yang dilanda banjir masih belum reda Banyak individu yang terkandas akibat banjir ada yang tidak pula...
Penipu Pengutip Derma Licik Dan Budaya Pengenyahan Berleluasa Ketika Ahli Politik Guna Media Sosial Selepas Banjir

Penipu Pengutip Derma Licik Dan Budaya Pengenyahan Berleluasa Ketika Ahli Politik Guna Media Sosial Selepas Banjir

papar berkaitan - pada 29/12/2021 - jumlah : 218 hits
Ketelusan menjadi persoalan dalam isu kutipan derma bencana kerana sering pengurusan dana yang dikumpul badan NGO dan individu tidak didedahkan kepada orang ramai Mangsa banjir di Klang Selangor dipindahkan ke PPS Sekolah Rendah Agama Kampu...
Skmm Jangan Anti Demokrasi Kritikan Banjir Tidak Gugat Keselamatan Negara

Skmm Jangan Anti Demokrasi Kritikan Banjir Tidak Gugat Keselamatan Negara

papar berkaitan - pada 26/12/2021 - jumlah : 141 hits
Majlis Presiden Pakatan Harapan menyampaikan ucapan takziah buat 41 orang mangsa bencana banjir di seluruh negara dan sangat kesal dengan kegagalan Kerajaan Persekutuan menangani krisis yang menyebabkan ramai yang tidak mendapat bantuan sem...
Video Disertakan Mp Tuntut Penjelasan Menteri Mengapa Bantuan Mangsa Banjir Lambat

Video Disertakan Mp Tuntut Penjelasan Menteri Mengapa Bantuan Mangsa Banjir Lambat

papar berkaitan - pada 21/12/2021 - jumlah : 391 hits
Oleh MALAYSIA DATELINE December 20 2021Isu kelewatan operasi menyelamat mangsa banjir menjadikan dewan rakyat hari ini agak riuh apabila permasalahan itu dibangkitkan oleh Ahli Parlimen Kota Raja Mohamad Sabu Sebilangan Ahli Ahli Parlimen s...
Hiburan Jangan Double Standard Azhan Rani Bersuara Isu Kerah Mangsa Banjir Untuk Tarik Perhatian Vip

Hiburan Jangan Double Standard Azhan Rani Bersuara Isu Kerah Mangsa Banjir Untuk Tarik Perhatian Vip

papar berkaitan - pada 28/12/2021 - jumlah : 200 hits
Baru baru ini pelakon meluahkan pandangan tentang isu double standard yang didakwa berlaku di kawasan terjejas dengan bencana banjir 2 bulan lalu Terasa Seperti Makhluk Asing Azhan Rani Akui Terseksa Kekalkan Rambut PerangAdvertisementAzhan...
Rakyat Tak Yakin Laporan Aktivis Gesa Badan Bebas Di Tubuhkan Siasat Isu Banjir Lumpur

Rakyat Tak Yakin Laporan Aktivis Gesa Badan Bebas Di Tubuhkan Siasat Isu Banjir Lumpur

papar berkaitan - pada 31/12/2021 - jumlah : 179 hits
KUANTAN Satu badan bebas perlu ditubuhkan untuk menyiasat kejadian banjir membawa timbunan balak yang berlaku di Sungai Telemong Bentong minggu lalu Aktivis bebas Mohd Shukri Mohd Ramli berkata siasatan bebas dan telus perlu dalam isu itu k...
Muhyidin Dan Anwar Watak Yg Lebih Sesuai Bantu Rakyat Susah Masa Banjir

Muhyidin Dan Anwar Watak Yg Lebih Sesuai Bantu Rakyat Susah Masa Banjir

papar berkaitan - pada 22/12/2021 - jumlah : 261 hits
Ramai yang mengeluh dan menuding jari pada kerajaan berhubung kelembapan bertindak awal terhadap mangsa dan situasi banjir Apakah jabatan kajicuaca gagal memberi amaran awal atau Menteri Dan pM sendiri sebok dan fokus pada kerusi politik ma...
Standby Guys Pengurangan Subsidi Petrol Bakal Bermula

Imf Menyokong Prakiraan Pertumbuhan Kdnk Malaysia Pada 2024 Kepada 4 4

Ultimate Guide To Ghibli Park

Reforms Not A Panacea For Weak Ringgit Says Economist

Will The Middle East Conflict Derail Our Economy

Afidavit Zahid Mungkin Jejas Hubungan Dengan Anwar

Pengasas Pbrs Joseph Kurup Meninggal Dunia

Gugurnya Dosa Waktu Solat



Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia

10 Filem Seram Thailand Berhantu Terbaru Mesti Tonton Juga Tersedia Online

10 Drama Thailand Thai Drama Terbaru Best Juga Tersedia Online


Hawthorn Hood House By Bent Architecture In Victoria Australia

Clear Air Over Najib S Supplementary Order Anwar And Ag Told

De Fam S Popular Local Raya Tune Alamak Raya Lagi Finds Its Way To Nippon Via Social Media

Boycott Gone Sour Malays Returning To Mcdonald S Insulted And Called Dogs Pigs By Fellow Malays

Tips For Achieving Your Saving Goals

Gunung Ruang Meletus Ini Senarai Penerbangan Mas Airasia Yang Dibatalkan